Forstå ADHD: Gjeldende forskning og praksis kurs - King's College London
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online United Kingdom
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
4 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 74 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* du kan lære det gratis eller oppgradere kurset og ha ekstra fordeler for $ 69
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Lær om ADHD (ADHD) inkludert ADHD-symptomer, den siste forskningen og ADHD-behandling.
Forsikre deg om at kunnskapen din om ADHD er oppdatert ved å utforske den nyeste forskningen
Hva er ADHD (ADHD)? Hva er symptomene på ADHD? Hvordan diagnostiseres ADHD? Få svar med dette kurset som inneholder grunnleggende informasjon om ADHD, samt den nyeste ADHD-forskningen.
Gjennom kurset vil du lære om ADHD som en utviklingsforstyrrelse, med tanke på kontroverser knyttet til tilstanden. Du vil lære om diagnose og god praksis for behandling av ADHD når du bygger empatien din mot mennesker med ADHD. Du vil også lære praktiske strategier for å hjelpe pedagogisk og personlig utvikling av mennesker med ADHD.
Hvilke temaer vil du dekke?
- Hva ADHD er, og kontroversene som reises av begrepet ADHD.
- Siste nevrovitenskapelig og psykiatrisk forskning basert på mekanismer, symptomer og svekkelser av ADHD.
- ADHD er en utviklingsforstyrrelse i hele levetiden: gener, miljøer (beskyttelses- og risikofaktorer).
- Siste nevrovitenskapelig og psykiatrisk forskning basert på de forskjellige måtene å screene og vurdere for ADHD hos barn.
- Siste nevrovitenskapelige og psykiatriske undersøkelser basert på mekanismer, diagnose og behandling av ADHD hos voksne.
- Å forstå beste praksis i behandling av ADHD Mekanismer og effekt av psykososiale behandlinger, farmakologiske behandlinger som støtter positive resultater for de med ADHD og deres familier.
Hvem er dette akkreditert av?
CPD-sertifiseringstjenesten: Dette kurset er akkreditert av CPD-sertifiseringstjenesten, noe som betyr at det kan brukes til å gi bevis for din fortsatte profesjonelle utvikling.
Når vil du begynne?
De fleste FutureLearn kurs kjøres flere ganger. Hver løpet av et kurs har en fast startdato, men du kan delta i den og jobbe gjennom den etter at den har startet.
- Tilgjengelig nå
Hva vil du oppnå?
Ved slutten av kurset vil du kunne:
- Diskuter forekomsten av og effekten av ADHD hos barn, ungdom og voksne.
- Diskuter ADHD som en lidelse, og hvordan den skiller seg fra normal atferd.
- Kunne vurdere kritiske faktorer i konseptualiseringen og forståelsen av lidelsen.
- Diskuter de viktigste utfordringene de med ADHD, deres familier og relevante fagpersoner står overfor.
- Diskuter bredere spørsmål relatert til ADHD, for eksempel merking og stigma fra flere perspektiver.
- Demonstrere en empatisk forståelse av opplevelsene til mennesker som lever med ADHD.
- Beskriv kjerneprinsipper, verktøy og teknikker som brukes i screening og diagnose av ADHD, og faktorene som kan påvirke nøyaktigheten av en diagnose.
- Forklar hvordan ADHD skilles fra og er relatert til andre vanlige nevroutviklingsmessige, atferdsmessige og mentale helseproblemer.
- Reflekter over og diskuter gjeldende bevis for genetisk og miljømessig sårbarhet for ADHD, og tilhørende nevrologiske mekanismer for ADHD.
- Diskuter kritisk det nåværende evidensgrunnlaget for både farmasøytiske og ikke-farmasøytiske intervensjoner for ADHD.
- Evaluer begrunnelsen, mekanismen og begrensningene for de primære medisinske og psykososiale behandlingene for ADHD.
- Evaluer praktiske strategier for å støtte den pedagogiske og personlige utviklingen til de som lever med ADHD.
- Kunne identifisere ressurser og relevante støttetjenester for de som lever med ADHD.
- Evaluere de biologiske og miljømessige risikofaktorene for ADHD.
Hvem er kurset for?
Dette kurset er for personer med ADHD og alle som jobber med barn og voksne med ADHD. Dette inkluderer foreldre og nære familiemedlemmer, lærere og pedagogiske (lærevansker) assessorer i skoler og høyere utdanning og ergoterapeuter.
Hvem vil du lære med?
Katya Rubia Katya Rubia er professor i kognitiv nevrovitenskap ved King's College London. Prof Rubia er en verdensledende ekspert på neuroimaging i ADHD (og relaterte lidelser) med over 200 papirer og en h-faktor på 70. | Eric Taylor Emeritus-professor i barne- og ungdomspsykiatri. | Mark Kennedy Dr Mark Kennedy hovedområde for forskning er utviklingspsykologi. Han har en doktorgrad i tilknytningsteori og har arbeidet med den engelske og rumenske Adoptees-studien siden 2012. |
Edmund Sonuga-Barke Edmund Sonuga-Barke er professor i utviklingspsykologi, psykiatri og nevrovitenskap ved Institute of Psychology, Psychiatry and Neuroscience, Kings College London. Han er ekspert på ADHD. | Philip Asherson Philip Asherson er professor i molekylær psykiatri ved King's College London. Han var blant de første kliniske ekspertene som jobbet med ADHD for voksne i Storbritannia. Hans bakgrunnstrening er i voksenpsykiatri. |
Hvem utviklet kurset?
King's College London
King's College London, etablert i 1829 og en grunnleggende høyskole ved University of London, er et av verdens ledende forsknings- og undervisningsuniversiteter, med base i hjertet av London.
Bli med på dette kurset
Gratis | Oppgradering | ubegrenset |
Bli gratis, så får du:
| Oppgrader dette kurset så får du:
| Kjøp ubegrenset, så får du:
|