Grad i sykepleie
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Valencia, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 9 440 / per year *
Søknadsfrist
23 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* año academico totalt
Introduksjon
Å studere ved CEU UCH betyr å velge et universitet som er forskjellig både i "hva" og "hvordan". Vi tilbyr en kombinasjon av erfaring og innovasjon . Det handler om å være virkelig internasjonal og likevel med sterk lokal forankring. Kort sagt, vi kan tilby deg alt du trenger for å bli det du vil bli.
Hva gjør oss annerledes?
En tospråklig utdanning
Hvis du er interessert i å bli undervist på både engelsk og spansk for å berike din fremtidige faglige profil, tilbyr vi muligheten for å ta det første året i engelsk og deretter fortsette å undervise i spansk for resten av graden. Reiseruten vår tilpasser seg også alle behov:
- For ikke-spanske spanske studenter: I løpet av det første året undervises alle emner på engelsk, bortsett fra 18 studiepoeng (som vil bli tatt det følgende året) der vi isteden tilbyr student en modul som støtter språklæring, noe som vil hjelpe dem tilpasse seg undervisning i spansk senere i sin grad.
- For innfødte spanske studenter: I løpet av det første året tas alle fag på engelsk, bortsett fra 18 studiepoeng som undervises på spansk.
Fagfolk i klasserommet
For vi forstår at for å bli en god sykepleier , må du være i kontakt med de beste fagpersonene fra dag én. Det er derfor mange av våre professorer er fremragende praktiserende sykepleiere som jobber på sykehus og helsesentre .
De fire dørene til ansettbarhet
- Plassering i kjernen av læreplanen: På denne måten kan vi sikre at du vet hvordan du "gjør sykepleie" fra det første året. Din første "kunnskap" setter deg i den beste posisjonen til å få mest mulig ut av eksterne plasseringer. På denne måten tilfører du verdi til helsesentrene der du skal gjennomføre utplasseringer i løpet av det andre året.
- Berikelsesprogram som forberedelse til EIR: Hvis du ser din profesjonelle fremtid i det spanske helsevesenet, vil du i løpet av det fjerde året kunne delta i programmet vårt for å begynne forberedelsene til å bli en enfermero Interno Residente (EIR). På denne måten, mens du fullfører graden, vil du begynne forberedelsene for å få en plass i det spanske offentlige helsesystemet. Å delta i dette programmet for å forbedre kvalifikasjonene dine er selvfølgelig frivillig og innebærer ingen ekstra kostnad.
- Sertifikat i kommunikativ og assistansekompetanse for sykepleie (CCAE): eksperter sier at evnen til å kommunisere og administrere personlige relasjoner er nøkkelen til å være en fremragende profesjonell sykepleier. Derfor, gjennom vårt kurs, vil du bli kompetent på dette området, og det vil også bli sertifisert gjennom CCAE.
- Den internasjonale dimensjonen av sykepleie: Vi øker stadig antall internasjonale plasseringer tilgjengelig i Storbritannia, Tyskland og andre land i Sentral-Europa.
- Gratis online opplæring i spesialisert engelsk for sykepleie (hvis du trenger det) fra det tredje året for å tilpasse nivået ditt til faglige krav.
- Muligheter for å ta internasjonale sykepleieplasseringer. Et eksempel er avtalen vi har inngått med King's College Hospital i London, der våre sykepleierstudenter har tilgang til praksisplasser, og dette setter dem også i en fordelaktig posisjon for deres personellutvelgelsesprosess (inkludert fast-track til intervju).
En banebrytende dobbeltgrad, fra spesialisten i dobbeltgrader
Du kan studere en banebrytende dobbel grad på europeisk jord for å øke treningen din og øke antall alternativer for fremtiden. Vi tilbyr deg en skreddersydd grad slik at du får en annen universitetsprofil
- Offisiell tittel: Grad i sykepleie
- Varighet / ECTS: 4 år / 240 ECTS
- Steder / Campus: 120 / Alfalfa
- Språk: engelsk (20 %) og spansk (80 %)
Opptak
Læreplan
1 år *
- Psykologi I*
- Menneskekroppens struktur og funksjon I
- Biologi
- Anthropology
- Psykologi II*
- Statistikk og informasjonssystemer
- Menneskekroppens struktur og funksjon II
- biokjemi
- Teoretisk og metodisk grunnlag for sykepleie*
2 år
- Forebygging og kontroll av sykdommen
- Klinisk sykepleier I
- Kirkens sosiale lære
- Introduksjon til klinisk sykepleier
- Klinisk praksis I
- Helselovgivning, sykepleieledelse og administrasjon
- Klinisk farmakologi
- Klinisk sykepleier II
- Folkehelse- og sykepleier I
- Klinisk praksis II
3 år
- Pleie av den kliniske pasienten og livsstøtte
- Livssyklus I
- Klinisk sykepleie III
- Spesialomsorg I
- Klinisk praksis III
- Livssyklus II
- Folkehelse- og sykepleier II
- Vital syklus III
- Spesialomsorg II
- alternativer
- Klinisk praksis IV
Valgfag
- Vitenskap og samfunn
- Vitenskapelig engelsk brukt på sykepleie
4 år
- Praksis i spesialisert omsorg I
- Instrumental Sciences in Nursing Research
- Praksis i spesialisert omsorg II
- Praksis i primærhelsetjenesten
- Final Year Project
Galleri
Programresultat
kompetanse
Generelle Kompetanser
- CG1. Forstå de grunnleggende spørsmålene om antropologi og dens tilknytning til sykepleie
- CG2. Evne til å analysere historisk vitenskapelige tekster
- CG3. Tilegne seg kritisk skjønn av de moralske problemene som oppstår ved utøvelse av helseprofesjoner
- CG4. Sette seg inn i etiske spørsmål som angår helsesektoren
- CG5. Evne til å analysere bioetiske dilemmaer eller konflikter
- CG6. Realisere en kritisk analyse og tolkning av hoveddokumentene til Magisterium med referanse til sosiale spørsmål, generelt, og spesielt til forskning og helsepraksis.
Spesifikke kompetanser
- CE1. Evne, i sykepleiesektoren, til å ta sanitærteknisk og faglig oppmerksomhet til nødvendighetene av helsen til de menneskene som blir ivaretatt, i samsvar med utviklingen av gjeldende vitenskapelig kunnskap og med høye kvalitets- og sikkerhetsstandarder etablert av juridiske normer.
- CE2. Planlegge og gi sykepleie til personer, familier og grupper som er orientert mot helseresultatene som evaluerer virkningene, ved å bruke veiledning fra klinisk og helsemessig praksis, som beskriver prosessene du diagnostiserer eller behandler et helseproblem med.
- CE3. Kjenne til og anvende sykepleiens teoretiske og metodiske grunnleggende og prinsipper.
- CE4. Forstå den interaktive oppførselen til personen på grunnlag av kjønn, gruppe eller fellesskap, innenfor den sosiale og flerkulturelle konteksten.
- CE5. Lag omsorgssystemer rettet mot personene, familien eller gruppene, evaluer deres innvirkning og etablere passende modifikasjoner.
- CE6. Baser driften av sykepleie på vitenskapelig bevis og tilgjengelige midler.
- CE7. Forstå personene, fri for alle fordommer, med tanke på deres fysiske, psykologiske og sosiale utseende som uavhengige og autonome individer som sikrer respekt for deres meninger, tro og verdier som garanterer retten til intimitet gjennom konfidensialitet og taushetsplikt.
- CE8. Oppfordre til og respektere retten til deltakelse, informasjon, autonomi og informert samtykke når de tar beslutninger om personene som tar seg av, i henhold til den formen de lever i prosessen med helse – sykdom.
- CE9. Fremme sunn livsstil og egenomsorg, støtte opprettholdelsen av forebyggende og terapeutisk atferd.
- CE10. Beskyttelse av helse og velvære til personene, familien og gruppene som tas hånd om, og garanterer deres sikkerhet.
- CE11. Etabler effektiv kommunikasjon med pasienter, familie, sosiale grupper og ledsagere og fremme helseopplæring.
- CE12. Kjenne til den etiske koden for sykepleie i Spania, forstå de etiske implikasjonene av helse i en global kontekst i statisk transformasjon.
- CE13. Bli kjent med prinsippene for helsevesenet og sosiosanitære finansieringssystemer og bruk de tilgjengelige ressursene på riktig måte.
- CE14. Etablere mekanismer for evaluering, med tanke på vitenskapelige tekniske og kvalitetsaspekter.
- CE15. Arbeide med teamet av fagpersoner som en enhet der fagpersonene er strukturert uni- eller flerfaglige og tverrfaglige samt resten av personalet i helseorganisasjonene.
- CE16. Være kjent med helseinformasjonssystemet.
- CE17. Innse at sykepleie er basert på helhetlig helsehjelp, som forutsetter multiprofesjonelt samarbeid, integrering av prosesser og kontinuitet i behandlingen.
- CE18. Være kjent med strategiene for å ta i bruk målinger av bekvemmelighet og oppmerksomhet på symptomene, rettet mot pasienten og familien, ved anvendelse av palliativ behandling som bidrar til å lindre situasjonen til akutt eller terminalt syke personer.
Karrieremuligheter
Nyutdannede i sykepleiestudier kan utvikle sin faglige aktivitet i ulike sektorer, selv om kvalifikasjonen har en unik profil av en sykepleier som er ansvarlig for generelle behandlinger, hvis funksjoner er spesifisert på følgende måte:
Velferdsfunksjon: Gi sykepleiebehandling for samfunnet
- Sykehus (spesialiteter)
- Primærhelsetjenesten: Helseutdanning og promotering
Akademisk rolle: Lære kunnskap om sykepleie
- Foreleser ved Universitetet
- Undervisning av elevene under praksis
- Opplæring av det medisinske personalet
- Helseundervisning for pasienter og pårørende
Forskningsfunksjon: Aspirasjon til å tilegne seg ny kunnskap og dens anvendelse
- Opprettelse av vitenskapelige sykepleieforeninger
- Bistand til vitenskapelige kongresser
- Presentasjon av arbeider på kongresser
- Deltakelse i forskningsgrupper
- Doktoravhandling
Administrerende funksjon: Delta i administrasjon og forvaltning av ressurser
- Identifiser helsesystemene
- Kjenne til konseptet kvalitetssikring
- Forvalte de menneskelige og materielle ressursene