Master i forskning i podiatri
Universidad Rey Juan Carlos T
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 45 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* bosatte studenter, per studiepoeng, pris; € 84,07: ikke-bosatte studenter, per studiepoeng, pris
Introduksjon
Hvilken kunnskap vil jeg tilegne meg med denne masteren?
Blant kunnskapen som skal tilegnes, skiller følgende seg ut:
- Teoretiske rammer i podiatry
- Tilnærmingsteknikkene og metodene som hjelper forskere innen podiatry på forskjellige nivåer (helsetjenester, biologisk, sosialt, psykologisk osv.).
- Å gjennomføre et forskningsprosjekt innen podiatry.
- Å designe og utføre forskning innen podiatry.
- Å forstå hvordan fagområdet podiatri utvikler seg både i Spania og i en global sammenheng.
- Hvordan han passer inn i yrkes- og arbeidsverdenen i denne disiplinen.
- Det juridiske og sosioøkonomiske miljøet som fotterapeuten utvikler seg i (sivil og strafferettslig ansvar, etc.).
Er denne graden offisiell i samsvar med forskriftene som kreves av det europeiske området for høyere utdanning?
Ja.
Anbefalt profil
Studenter som har en offisiell spansk universitetsgrad eller annen utstedt av en høyere utdanningsinstitusjon i det europeiske området for høyere utdanning som gir myndighet i landet som utsteder graden for tilgang til mastergrader.
mål
Det generelle målet for denne mesteren er å utvide den omfattende opplæringen til studenten innen andre kunnskapsfelt innen helsevitenskap, som for eksempel Podiatry.
For å oppnå dette, vil studentene tilegne seg solid kunnskap om det konseptuelle grunnlaget for fagområdet, samt eksisterende anvendt forskningsteknikk. Dette vil tillate deg å oppnå to spesifikke mål: å kunne utvikle og evaluere forskningsprosjekter innen podiatry og b) å kunne foreslå og utvikle undersøkelser innen podiatry som representerer et fremskritt innen vitenskapelig kunnskap som resulterer i brukere.
kompetanse
Generelle kompetanser
- Erverv av studenten av videregående opplæring, spesialisert og tverrfaglig, orientert mot spesialisering innen podiatri forskning.
- Fremme initiering i forskningsoppgaver, gjennom kunnskap og anvendelse av kvantitative og kvalitative forskningsteknikker for analyse av statistiske data.
- Kunne sette i gang en uavhengig undersøkelse og prøve å tolke resultatene.
- Vis originalitet i å utføre en jobb innenfor fagområdet spesialisering.
- Identifiser relevante informasjonskilder og deres innhold.
- Beherske de tekniske og dataverktøyene som er nødvendige for å kunne gjøre en anvendt studie.
- Bruk deduktiv og induktiv resonnering til analysen og beskrivelsen av virkeligheten med hensyn til podiatry.
Tverrgående kompetanser
- Forbered fagpersoner i å fremme respekt for grunnleggende rettigheter og likestilling mellom menn og kvinner.
- Forbered fagpersoner i respekt og markedsføring av menneskerettigheter og prinsippene om universell tilgjengelighet og design for alle.
- Å trene fagpersoner i å fremme verdiene til en fredskultur og demokratiske verdier og likestilling mellom kjønn og kulturer.
- Formulere spørsmål for å sette i gang forskning, metodologisk design og evaluering av resultater, som gjør det mulig å utvikle studieprogrammer tilpasset konteksten basert på forskjellige metodiske tilnærminger.
- Planlegge, utforme og utvikle tilpassede og levedyktige prosjekter, handle ansvarlig og etisk, ta beslutninger og løse problemer med en holdning basert på toleranse og respekt.
Spesifikke kompetanser
- Kunne forstå, utdype og analysere det teoretiske grunnlaget for podiatry og dets utvikling i forskning.
- Kunne gjenkjenne og utdype forskning relatert til podiatry og spesielle populasjoner.
- Demonstrere god evne til anerkjennelse og bruk av forskningsmuligheter i podiatri fra et tverrfaglig perspektiv.
- Forstå den lovgivningsmessige og etiske utviklingen som påvirker dagens pediatriske yrke.
- Forbered forskere som er i stand til å oppdage psykologiske og fysiske problemer fra disiplinen podiatry, og spesielt de som kommer fra kompetansen som kommer fra yrket selv for å undersøke dem.
- Utvikle observasjons- og opptaksstrategier i samsvar med de foreslåtte objektene og metodikken, samt egenskapene til objektet eller studieretningen eller intervensjonen.
- Kunne designe og implementere sammenhengende og tilpassede prosjekter når det gjelder arbeidstider og rutiner, gjenstandens art, kontekst og tilgjengelige kapasiteter og potensialer.
- Igangsette forskningsoppgaver slik at de er i stand til å gjenkjenne effekten av podiatry på individets helse og befolkningens helse.
Adgang
Kravene for tilgang til den foreslåtte graden er i henhold til artikkel 16, kongelig resolusjon 1393/2007, endret ved kongelig resolusjon 861/2010 av 2. juli:
- For å få tilgang til de offisielle mastergradene, vil det være nødvendig å ha en offisiell spansk universitetsgrad eller en annen utstedt av en høyere utdanningsinstitusjon som tilhører en annen stat som er en del av det europeiske området for høyere utdanning som gir det adgang til lærer fra Master.
- Likeledes vil kandidater i samsvar med utdanningssystemer utenfor det europeiske området for høyere utdanning kunne få tilgang uten å få godkjent deres kvalifikasjoner, etter at universitetet har bekreftet at de akkrediterer et opplæringsnivå som tilsvarer tilsvarende offisielle spanske universitetsgrader og gir myndighet i landet utstede graden for tilgang til videreutdanning. Tilgang på denne måten vil ikke i noen tilfelle innebære godkjenning av den forrige graden som den interesserte er i besittelse av, og heller ikke anerkjennelse for andre formål enn å ta mastergrader.
Generelle tilgangskriterier:
De spesifikke kvalifikasjonene som vil lette tilgangen til mesteren er følgende:
Grad i fotpleie.
Diplom i fotpleie.
Betingelser eller spesielle tilgangstester:
Evaluering av studentens læreplan, med tanke på faglig erfaring, projeksjon i forhold til målene til mesteren, samt deres akademiske rekord.
Opptakskriterier:
- Akademisk opplæring - 30 poeng /%
- Profesjonell aktivitet - 30 poeng /%
- Forskningsaktivitet knyttet til fotpleie - 15 poeng /%
- Akkrediterte kunnskaper i engelsk - 10 poeng /%
- Andre fordeler knyttet til erfaring eller arbeid i podiatry - 15 poeng /%
Plasstilbud: 30 plasser. Hvis minimumsantallet studenter ikke er nådd på et kurs, kan universitetet velge å ikke åpne undervisningsgruppen.
Treningsplan
Koder | Emne | Semester | Snill | Antall studiepoeng |
616301 | Forskningsmetodikk I | 1. semester | kreves | 6 |
616302 | Forskningsmetodikk II | 1. semester | kreves | 6 |
616303 | Bioetikk og anvendt biojuridikk | 1. semester | kreves | 6 |
616304 | Forskningsstrategier i podiatry for spesielle populasjoner | 1. semester | kreves | 6 |
616305 | Teknikker for datainnsamling og håndtering av verktøy og utstyr i podiatry | 1. semester | kreves | 6 |
616306 | Kommunikasjon av forskningsresultater i Podiatry | 2. semester | kreves | 6 |
616307 | Avsluttende masterprosjekt | 2. semester | TFM | 24 |