Bachelor i biomedisin

Generelt

Programbeskrivelse

Combat usynlige fiender, agenter sykdommer, vil det daglige arbeidet. Den biomedisinske studier utløsende mikroorganismer sykdommer, identifisere medikamenter for å bekjempe dem.

Utvidelsen av deltakelse Kunnskap området biomedisinsk akademiske liv i regionen i forsknings- og fordypningsoppgaver i SUS og egen sosiale behov rettferdiggjør dannelsen av Biomedical fagfolk i delstaten Pernambuco.

arbeidsmarked

Arbeidsmarkedet er stor og stadig økende. Biomedisinsk kan arbeide i sykehus, offentlige og private laboratorier, forskningssentre, høyere utdanningsinstitusjoner. Den mest ettertraktede områdene i biomedisin er klinisk testing, cytologi, molekylærbiologi og bilde eksamener (nukleærmedisin og Magnetic Resonance Imaging).

Denne profesjonelle kan utføre forskningsaktiviteten, utvikle bioteknologiske prosesser og utvikle nye produkter ved hjelp av de nyeste funksjonene og teknikker for genteknologi og molekylær iologia. Det opererer også i biologisk behandling av avfall industrais i automatisering og kontroll av bioprocesses.

Også kan utøve kvalitetskontroll av mat, dyr og transgene mikroorganismer i næringsmiddelindustrien, spesielt hvor produktene er fremstilt ved gjæring. Du kan også handle på økningen og forbedring av planter og dyr produksjon, sanitære forhold og kontroll av zoonoser, bruker etater for å redusere agenter og forurensende stoffer, som driver teknisk og miljørapport og miljøprosjekter og rådgivning.

felt

Den Biomedical kan opptre profesjonelt i kliniske laboratorier, klinisk menneskelig reproduksjon, nukleærmedisin klinikker, blod banker, universiteter, forskningssentre, miljøanalyse, mat analyse og criminalistics området.

MÅL

generelt:

Form biomedisinske borgere med teknisk og vitenskapelig kompetanse, politisk, sosial, utdanningsmessig, administrativ, undersøkende og etikk for profesjonell utøvelse av medisin i forbindelse med levering av helsetjenesten, noe som sikrer helhetlig omsorg og kvalitet og menneskeliggjøring av bistand til befolkningen .

spesifikk:

• Gi de grunnleggende elementer i læreplanen gjennom teoretiske aktiviteter, praksis, komplementære, gjennomføring av kurs arbeid forberedelse og veiledet internship, integrert og kreativ måte, med tanke på de sosiale realiteter, kulturelle, helse og nasjonale epidemiologiske, statlige og byen; • Utvikle generelle og spesifikke kompetanse og ferdigheter som er nødvendige for yrkesutøvelse artikulert til de sosiopolitiske og kulturelle kontekster nasjonale, statlige og kommunale; • Utvikle faglige aktiviteter i jakten på tverrfaglighet, med base bygging av ønsket profil integrering av utdanning, forskning og forlengelse; • Trening vitenskapelig forskning som en grunnleggende aktivitet i hele helsevesenet; • Fremme integrering av lærere og elever i helse handlinger fremmes av staten og lokale helsevesen; • stimulere til utvikling av entreprenørielle ferdigheter og forståelse av den teknologiske prosessen, dens årsaker og virkninger; • oppmuntre produksjon og vitenskapelig og teknologisk innovasjon, og deres programmer på arbeidsplassen; • Å fremme forståelse og evaluering av sosiale, økonomiske og miljømessige virkninger av produksjon, ledelse og innarbeiding av ny teknologi; • Fremme evnen til å holde læring og holde tritt med endringer i arbeidsvilkår, samt gi videre studier i graduate kurs.

Sist oppdatert nov. 2016

Om skolen

Developing the society through quality services related to education and culture.

Developing the society through quality services related to education and culture. Minimér