Bachelor i odontologi

Generelt

Programbeskrivelse

Emnets semester ECTS Abstract

Biochemistry / Bioquímica 1 6

  • Forstå biomolekylær struktur og funksjoner.
  • Lær den generelle strukturen av metabolisme og dens integrasjon.
  • Lær genuttrykksreguleringen og signaler transduksjonssystemene.
  • Forstå og utvikle grunnleggende teknikker for biokjemisk analyse.

Biologi / Biologi 1 6

  • Forstå begrepet biologi og evolusjon av biologiske fag.
  • Skaff kunnskap om organisasjonen og mobilstrukturen og forholdet til stoffskifte.
  • Oppnå muligheten til å skille mellom celler og vev under et mikroskop.

Embryologi og generell anatomi I / Embriología og Anatomía Generelt I 1 6

  • Består av dannelsen av menneskekroppen fra befruktning til ferdigstillelse av embryogenesen i første trimester av graviditeten.
  • Forstå konseptet, deler og evolusjon av den menneskelige anatomien.
  • Forbind det anatomiske og funksjonelle sykdomsbegrepet.
  • Anerkjenn den patologiske anatomiske abnormiteten.
  • Oppnå begrepet ikke-patologisk anatomisk variant
  • Lære den topografiske, beskrivende og funksjonelle anatomien i muskuloskeletalsystemet.
  • Forstå morfologien, strukturen og funksjonen i muskuloskeletalsystemet.
  • Identifiser og diskriminer romlige akser og planlegemer
  • Lær om begrepet anatomisk forhold, sammenligning og bevegelse som skiller mellom anatomiske og funksjonelle konsepter av organ, apparater og system.
  • Lær grunnleggende teknikker for kirurgi i lik disseksjon. Bruk selvlæringen som et grunnleggende verktøy innen utvikling, innovasjon og faglig ansvar.
  • Lære strukturen og funksjonen i menneskets kropps semiotikk, mekanismer, årsaker og generelle manifestasjoner av sykdommen og diagnostiske metoder behandler medisinsk og kirurgisk patologi.
  • Oppnå de ferdighetene som er nødvendige for å oppnå klinisk og kirurgisk erfaring som er hensiktsmessig i hvert av medisinsk innhold, fremme bevissthet om overflateanatomi og styring av kirurgiske instrumenter på jobb på lik.

Anatomisk patologi / Anatomía Patológica 1 6

  • Studentene får kunnskap om grunnleggende cellelesjoner: studenten skal kjenne de morfologiske egenskapene ved metabolske, inflammatoriske og vaskulære cellevekstforstyrrelser.
  • Må være i stand til å forholde seg til denne kunnskapen med andre disipliner som patofysiologi.
  • Å kunne identifisere praktisk måte de hyppigste patologiske lesjonene og karakteristikkene som svarer til: typer nekrose og betennelse, hemodynamiske lidelser, godartede og ondartede neoplasmer.
  • Forstå bruken av dental patologi biopsi for å etablere diagnose og prognose for skader.
  • Lær de patologiske typene og klinisk betydning av de hyppigste ikke-neoplastiske og neoplastiske lesjonene i munnhulen, kjeve og spyttkjertlene.
  • Oppnå en anatomisk klinisk mentalitet, verdsette den kliniske sykdommen og dens utvikling i forhold til de morfologiske endringene.

Generell og dental farmakologi / Farmacología General og Odontológica 1 6

  • Å vite de generelle virkningsmekanismer for narkotika.
  • Møt farmakokinetiske prosesser i kroppen (LADME).
  • Å lære rutene for administrasjon av narkotika og terapeutiske regimer hoved.
  • Kjenne til mulig toksisitet, bivirkninger og stoffinteraksjoner som oppstår ved bruk av legemidler.
  • Å lære de viktigste terapeutiske gruppene av systemisk tiltak.
  • For å lære de viktigste terapeutiske gruppene bruk i dental praksis

Anestesiologi / Anestesiología 1 6

  • Forstå viktigheten av lokalbedøvelsen i tannlegen.
  • Forstå virkemekanismen til bedøvelsesstedene.
  • Å lære legemidlene for lokalbedøvelse.
  • Vurdere deres indikasjoner, kontraindikasjoner og risiko.
  • For å lære deres bivirkninger, lokal og systemisk av lokalbedøvelse.
  • Å lære og utføre vanlige anestetiske teknikker i tannlegen.
  • Å lære og utføre de anestetiske teknikker som ofte brukes i tannlegen.
  • Lære effektene forventet fra pasienten under generell anestesi.
  • Lære teoriene som forklarer virkningen av generell anestesi på CNS.
  • For å lære navnene og egenskapene til halogenanestetikk Main.
  • Å lære navnene og egenskapene til de viktigste intravenøse anestetika.
  • Lære aspektene mest relevante HLR.
  • Lære de farmakokinetiske egenskapene til lokale anestetika.

Epidemiologi og statistikk / Epidemiología og Estadística 2 6

  • Å definere konseptene helse og sykdom.
  • Å lære determinanter av oral helse.
  • Å lære strategiene for forfremmelse av helse.
  • Å lære epidemiologi og forebygging av smittsomme sykdommer.
  • Å lære programmene for oral helse i samarbeidet og internasjonal helse.
  • Å vedta grunnleggende kunnskap for å designe et undersøkelsesprosjekt.
  • Å lære de grunnleggende konseptene i statistikken for hans søknad og tolkning av resultater i tannlegen.

Generell anatomi II og oral anatomi / anatomi generelt II og anatomi bukodental 2 6

  • Lær cervical og orofacial regioner anatomi.
  • Lær den anatomiske nomenklaturen i hode og nakkeområder.
  • Være kompetent i å finne anatomiske livmorhals- og orofaciale rom.
  • Forstå morfologien og stomatognatfunksjonen.
  • Anerkjenner de morfologiske egenskapene til primære og permanente tann- og tannnomenklatursystemer.

Histologi / Histologi 2 6

  • Oppnå kunnskap om strukturen av vev, spesielt i munnområdet som komponenter i det stomatognatiske systemet, i helse.
  • Studenten må assimilere og håndtere begreper vev, organer og systemer, samt histologiske strukturer og opprinnelse og funksjoner.
  • Må være i stand til å forholde seg til denne kunnskapen til andre disipliner som biologi, biokjemi, fysiologi etc.
  • Oppnå håndteringskapasiteten til instrumentet og oppdag teknikkene som er felles i histologilaboratorier.
  • Kunne identifisere vev og organer og deres mikroskopiske komponenter.
  • Oppnå kapasitet til observasjon og beskrivelse.

Human and Oral Physiology / Fisiología Humana y Bucodental 2 6

  • Gi studentene de grunnleggende konseptene for å forstå hvordan menneskekroppen.
  • Bli kjent med språket som må håndtere i arbeidslivet.
  • Gi studentene grunnleggende kunnskaper om hvordan menneskekroppen fungerer.
  • Undersøk funksjonen til hver komponent i menneskekroppen
  • Oppsummer de viktigste applikasjonene for utvikling av tannpleie
  • Det vil bli en første introduksjon til hele organisasjonen av kroppen og dens generelle funksjoner, og understreke hvor fundamental homeostasen og integrasjonen av alle systemer for en riktig funksjon av menneskekroppen.

Mikrobiologi / Mikrobiologi 2 6

  • Forstå konseptene mikrobiologi
  • Lære de generelle egenskapene til bakterier, virus, sopp og parasitter
  • Lære relaterte smittsomme sykdommer og mikroorganismer spesielt de som produserer orale infeksjoner
  • Lær grunnleggende om riktig bruk av antimikrobielle stoffer.
  • Utvikle ferdigheter knyttet til mikrobiologiske diagnostiske teknikker
  • Utvikle ferdigheter knyttet til å skaffe buccalprøver, transport og behandling og evaluere laboratorietester fra det samme
  • Lær de grunnleggende prinsippene for immunisering og forebygging av smittsomme sykdommer.

Medisinske og kirurgiske spesialiteter / Especialidades medicoquirúrgicas 2 6

  • For å lære de generelle sykdommene, er helbredelses- og reparasjonsprosesser, blant annet infeksjon, betennelse, blødning og koagulasjon, helbredelse, traumer og forandringer i immunsystemet, degenerasjon, neoplasma, metabolske forandringer og genetiske lidelser.
  • Å lære de generelle patologiske egenskapene til sykdommene og lidelsene som påvirker de organiske systemene.
  • Å lære muntlige manifestasjoner av systemiske sykdommer.
  • Å forstå og håndtere nødhjelp og de hyppigste medisinske nødsituasjonene ved tannpleie og grunnleggende hjerte-lunge-gjenopplivingsteknikker.
  • Læring av menneskelig ernæring, spesielt forholdet mellom ernæringsmessige vaner og kosthold med opprettholdelse av helse og forebygging av orale sykdommer.

Generell medisinsk og kirurgisk patologi / Patología médicoquirúrgica general 2 6

  • Å lære den generelle medisinske patologien (Respiratorisk, kardiologisk og sirkulasjonssystemet, Gastrointestinal, nyre og urinveis, hematologi, endokrinologi og metabolisme, nervesystemet, muskelskjelett).
  • Å lære prinsippene for tannkirurgisk patologi.

Psykologi / Psicología 2 6

  • Å gi studentene den grunnleggende teorien og praktiske-psykologiske kunnskaper som er nødvendige for å hjelpe dem i sin fremtidige faglige praksis.
  • Å sette studentene i stand til å forstå og begrense biopsykososiale aspekter av de studerte atferdene og integrere kunnskapen som er oppnådd i ulike fag i psykologi og forholde seg til andre materialer.
  • Aktiver kritisk forståelse av de grunnleggende prosessene som påvirker menneskelig atferd og utvikling.
  • Å trene studenter slik at de kan klare og bedre betjene pasienter.
  • Å få studentene til å kjenne til grunnleggende metodikk og teknikker som brukes i forskning i psykologi som et fagområde og ta kontakt med spesialiserte temaer utviklet i programlitteraturen.
  • Depen aspekter av helse psykologi relatert sykdom prosess, vaner relatert til helse og sykdom, lege-pasient forholdet, typer av pasienter, fenomenet placebo, smerte (akutt og kronisk) og overholdelse av terapeutiske resept.
  • Å få elevene til å skaffe seg en utdanning som gjør dem i stand til å gi en psykologisk respons på de krav som er presentert i sin faglige aktivitet, samt gjøre det mulig for tverrfaglig samarbeid.

Valgfag: Emnefag ECTS Abstract

Introduksjon til tannlegen / Introduksjon til la Odontología 1 6

  • Få oversikt over utviklingen av tannlegen gjennom historien og ha generelle oppfatninger av de ulike tanntekniske spesialiteter og utvikle generelle oppfatninger av de ulike tanntekniske spesialiteter

Kommunikasjonsevner / Habilidades de Comunicación 1 6

  • Å gi studenten grunnleggende kunnskap, teoretisk og svært praktisk som muliggjør en praktisk utførelse av et klinisk intervju.
  • Analyser det overordnede rammebetinget for menneskelig kommunikasjon og de eksisterende ulike omsorgsmodellene i faglig-pasientforholdet.
  • Systematiser type og faser av intervjuet i henhold til konteksten der det er.
  • Minimere dagens forstyrrelser i kommunikasjonsprosessen, med særlig vekt på de spesielle eller vanskelige situasjonene.
  • Utvikle sosiale ferdigheter som karakteriserer en god intervjuer, både i aspekter som omfatter verbal og ikke-verbal kommunikasjon.
Sist oppdatert mars 2020

Om skolen

The Catholic University of Valencia "San Vicente Mártir" is dedicated to the cause of truth by serving the dignity of the person and the cause of the Church. The work developed in this University is b ... Les mer

The Catholic University of Valencia "San Vicente Mártir" is dedicated to the cause of truth by serving the dignity of the person and the cause of the Church. The work developed in this University is based on the intimate conviction that knowledge and reason are faithful servants of the faith. Minimér