Bachelor of Nursing
The University Of Georgia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tbilisi, Georgia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 3 500 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmål:
Målet med programmet er å fremme effektiv drift av helsesystemet ved å utdanne kvalifiserte og høyt kompetente sykepleiere. Ved å tilby programintegrerte teoretiske og praktiske kurs, vil programmet tillate kandidater å tilegne seg grunnleggende kunnskap om sykepleie teori og metodikk, utvikle kliniske ferdigheter, evne til å tilpasse seg endrede krav, forfølge livslang læring og kontinuerlig faglig utvikling, som et resultat av som en sykepleier vil være i stand til å drive uavhengig faglig aktivitet. Nyutdannede i sykepleieprogrammet kan brukes av medisinske forebyggende institusjoner med ulike profiler (nødhjelp, gjenoppliving, kirurgi, terapi, urologi, pediatri, obstetrik, gynekologi, psykiatri, gastroenterologi, kardiologi, onkologi), hospice, frivillige organisasjoner, etiske komiteer, etc. Metoder for å oppnå læringsresultater
- Forelesnings-seminarer
- Arbeidsbok metoder
- Forklarende metode
- Demonstrasjonsmetode
- Bruk av video-lyd undervisningsmateriale
- Interaktiv undervisning
- Situasjonsmål
- Rollespill
- Nyhetsanalyse
- Mini-forskning
- Praktisk jobb
- Lab arbeid
- Lagarbeid
- Imitativ ytelse
- Feltarbeid
- Problemidentifikasjon og løsning
- Økende viktig forskning
- Kritisk analyse
- Diskusjon / debatt
- Gruppeoppgaver
- prosjekter
- Problemløsende øvelser
- Case Study
- Litteraturoversikt
- Kritisk selvutvärdering
- Kritisk Peer Evaluering
- Relevant materiale søker ut fra ulike elektroniske og papirbaserte ressurser
- Skriftlige arbeidsmetoder
- essays
- presentasjoner
- Verbale, muntlige metoder
Kunnskap og forståelse
Nyutdannede vil kunne:
- Kunnskaper om sosiale, helsevesenet og atferdsvitenskap;
- Kunnskap om alle stadier av sykepleieintervensjon (forebygging, diagnostikk, behandling, rehabilitering og paleatisk inngrep) og deres alternative versjoner;
- Forstå sykepleierens funksjoner og ansvar, hans / hennes rolle i politikken, systemet og funksjonene i helse og sosial omsorg;
- Kunnskap om moderne medisinsk teknologi og metoder;
- Kunnskap om forskningsprinsippene som er relevante for målsfæren;
- Forståelse av nødvendigheten av å levere fullstendig, objektiv og rettidig informasjon til pasienten.
- Forståelse av virkningen av politiske og sosiale sammenhenger i helsevesenet;
Bruke kunnskap
Nyutdannede vil kunne:
- vurdere pasientens tilstand basert på situasjonsanalysen innen faglig kompetanse og rettigheter, særlig evnen til å identifisere pasientens behov, gjennomføre helserisikovurdering og komplikasjoner samt planlegge og levere omsorg; evne til å planlegge, implementere og levere effektive forebyggende aktiviteter
- lede laget samt være et effektivt lagmedlem;
- vurdere argumenter og ta bevisbaserte beslutninger
- utføre ammende manipulasjoner;
- bruk trygt medisiner, legemidler og andre terapeutiske midler;
- riktig bruk av sosiale, helsevesenet og atferdsvitenskap i sykepleie
- Oppbevar medisinske dokumenter, inkludert elektroniske versjoner, ved hjelp av informasjons teknologi;
- bruk moderne medisinske teknologier og metoder;
- talsmenn og respekterer pasientens verdighet, og beholder konfidensialitet
- planlegge og utføre overvåket forskning som er relevant for sykepleie (case-study, eksperiment, observasjon); bruke forskningsresultater i praktisk sykepleie.
- hente, evaluere og bruke nøyaktig informasjon i komplekse sammenhenger;
Å dømme
Nyutdannede vil kunne:
- hente, definere, syntetisere og analysere data og informasjon som er nødvendig for spesifikk problemløsning ved standard og spesifikke metoder, ta bevisbaserte konklusjoner innen faglig kompetanse;
- analysere situasjonene knyttet til ulike etiske og medisinske / omsorgsspørsmål;
- analysere fremtredende beslutninger, situasjonelle og tematiske problemstillinger knyttet til alle fagområdets sfærer;
- gjøre bruk av teknologier som er nødvendige for relevant inngrep basert på analyse av situasjonen mv.
- demonstrere effektive kritikkferdigheter ved å vurdere omstendigheter for å fastslå passende sykepleieintervensjon
- avgjøre effekten av helsepolitikk på omsorgsleveranser;
- evaluere strategier som brukes til å fremme partnerskap som arbeider med pasienter og familier
- vurdere IKT-innvirkning på omsorgsleveranser og ledelse;
- demonstrere utfordring pleiehjelp slik at de dynamiske sosiale, kulturelle, juridiske, politiske og økonomiske faktorer som påvirker omsorgsleveransen,
Kommunikasjonsevner
Nyutdannede vil kunne:
- kommunisere muntlig på flere språk (inkludert georgisk) til helsepersonell og medisinsk personell informasjon om problemstillinger knyttet til helsevesenet og sykepleie utforme skriftlige dokumenter, lage presentasjoner og gi motsatte synspunkter på engelsk;
- informere og utdanne både muntlig og skriftlig, pasienter, familiemedlem og samfunn som helhet, inkludert personer med kommunikasjonsforstyrrelser;
- kommunisere innovasjoner og fremskritt knyttet til sykepleiekompetanse innen helse og velferd, ved hjelp av informasjonsteknologi, presentasjoner, internettressurser;
- formidle fremskritt og innovasjoner relatert til sykepleie i digitale og trykte biblioteker, tidsskrifter og internettressurser.
Læringsferdigheter
Graduate vil kunne:
- godta helserelaterte vitenskapelige og teknologiske innovasjoner og stadig forny kunnskap og ferdigheter;
- identifisere observasjons- og behovsbaserte profesjonelle problemer og forbedre kvalifikasjonen, skaffe passende materialer og bruke multi-languaged (inkludert georgisk) digitale og trykte biblioteker, tidsskrifter og internettressurser;
- identifisere behovene for livslang profesjonell utvikling ved å delta i passende kortsiktige, oppfrisknings- og sertifikatkurs eller ved å fortsette studier på høyere nivå.
verdier
Graduate vil kunne:
- krav til faglige, etiske og juridiske koder (både lokale og internasjonale);
- pasient og medisinsk personell rettigheter;
- nødvendighet til å støtte og fremme anerkjennelse av nye verdier på grunnlag av å analysere dagens situasjon og revurdere etablerte faglige, etiske og juridiske verdier;
- rettighetene til forsøksfaget i ferd med medisinsk undersøkelse;
- nødvendigheten av å respektere kulturelle, personlige, rase, språklige, etniske, religiøse eiendommer.
Kontaktperson:
Kontaktperson:
Mr. John Dastouri: j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr. Bahman Moghimi: B.Moghimi @ UG .edu.ge