Bachelor of Science i folkehelsen
James Lind Institute - Switzerland
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Geneva, Sveits
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
36 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 3 500 / per semester
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Bachelor of Science in Public Health-programmet som tilbys av James Lind Institute, Sveits, er en 100% online grad som er utviklet spesielt for studenter som ønsker å studere online i et fleksibelt, selvstendig tempo på forespørsel. På denne måten har du full kontroll over hvordan, når og hvor du studerer. Programmet tilbyr en overbevisende blanding av selvstendig studieinnhold som inkluderer forelesninger levert av erfarne fakulteter fra hele verden. Programmet tilbyr også mentorer som er eksperter på folkehelse.
Vårt primære mål for dette programmet er å sikre at du har en intens eksponering for det grunnleggende innen folkehelse over hele verden. Dette programmet legger betydelig vekt på folkehelseutfordringene vi står overfor i dag, og de som vi forventer å møte i fremtiden. Dette programmet legger også til rette for at du skal være klar for høyere grader i folkehelsen. Dette programmet kan kombineres med alle masterprogrammer som tilbys ved James Lind Institute som integrerte høyere gradsprogrammer.
Læreplanen for Bachelor of Science in Public Health-programmet er utviklet og designet av eksperter innen folkehelseutøvelse og inkorporerer dyp læring i befolkningens helse og velvære. Programmet fokuserer på smittsomme og ikke-smittsomme sykdommer med fokus på mental helse, arbeidshelse, katastrofehåndtering, avhengighetskontroll, samfunnshelse, aldring, global befolkningsforflytning, pandemirespons og mange andre relevante områder av folkehelseledelse.
Dette programmet gir også studentene muligheter for original forskning som er veiledet og støttet av fakultetet vårt og mentorer fra hele verden. Studentene kan involvere seg i feltarbeid, humanitære tiltak, ikke-statlige organisasjoner og akademiske samarbeid som tilbys av instituttet.
Bachelor of Science in Public Health online degree tilbudt av James Lind Institute, Sveits er et 3-årig studieprogram.
Læreplanen for dette programmet er utformet på en måte som studenten utsettes for studiet av folkehelse på en tverrfaglig måte med fokus på kjernebegreper innen global helse, helsefremmende, smittsomme sykdommer, epidemiologi, etikk, tropisk medisin, sykdom overvåking og velvære. Du vil også lære om global helsepolitikk, forskningsmetoder, dataanalyse, fortalervirksomhet, mental helse, sosiale og kulturelle aspekter av folkehelse, samfunnshelse osv. Det er også vekt på strategi, planlegging og levering av helseintervensjoner for å forbedre folkehelse.
I løpet av programmet fortsetter studentene gradvis til høyere kunnskap innen folkehelse og utvikler tankesett til en folkehelsepersonell. Du vil bli oppfordret til å vurdere de nåværende helseutfordringene vi står overfor globalt, og hvordan du kan utvikle strategier og intervensjoner for effektivt å forbedre befolkningens helse og velvære i den globale setting.
Programmet følger følgende generelle ordning for de tre studieårene:
År 1 (semester 1 og 2)
Det første året av programmet fokuserer betydelig på å utvikle grunnleggende kunnskap innen alle områder av folkehelsen. Du vil vie all din innsats for å forstå kjerneaspektene av folkehelsen med fokus på alle viktige fagfelt som faller inn under det generelle folkehelseområdet. Det første året administreres hovedsakelig gjennom online kurs som vil være en blanding av forelesninger, selvlese, forskning og kollegadiskusjoner.
År 2 (semester 3 og 4)
Det andre året av programmet fokuserer på anvendelse av kunnskapen din i virkelige scenarier, casestudier og simulerte situasjoner.
År 3 (semester 5 og 6)
Studenter i siste året vil for det meste være involvert i forskning som er overvåket og støttet av fakultetet og mentorer. Dette kan involvere feltarbeid eller tilsvarende, slik at studenten får en grundig forståelse av metodikken for forskning, kompilering og tolking av data, og skriving av en forskningsrapport.
Nettverk, observatører, praksisplasser og prosjekter
Studentene våre har muligheten til å utnytte fakultetets medlemmers nettverk innen globale og nasjonale organisasjoner, enkeltpersoner og forskjellige andre viktige interessenter. Vi sørger også for at studentene har den beste sjansen til å sikre internships og observationships hos internasjonale organisasjoner. Studentene støttes også for å utvikle og gjennomføre sine forskningsprosjekter under veiledning av en lokal eller internasjonal ekspert på folkehelse.
Du vil studere gjennom fullføringen av tempo i kurs via audiovisuelt innhold, interaktive dokumenter, videoer, podcaster og annet multimediainnhold som måtte være aktuelt. Andre interaksjoner inkluderer online live-klasser, diskusjoner med medstudenter, fakulteter og mentorer via studieportal, e-post, etc.
Se en detaljert video om metodikken vår på nettet:
EduQua-sertifisert sveitsisk institusjon
James Lind Institute er sertifisert av EduQua, et sveitsisk kvalitetsmerke for videreutdanningsinstitusjoner. EduQua er et akkrediteringsorgan anerkjent og støttet av den sveitsiske konfødererte regjeringen. EduQua er den første kvalitetssertifiseringen for offentlige og private utdanningsinstitusjoner i Sveits, og er anerkjent, støttet og godkjent av følgende organisasjoner: • Sveitsiske føderale regjeringen • Sveitsiske konferanse av kantonale utdanningsministere (EDK) • Statssekretariat for økonomiske saker (SECO) ) • Sveitsisk konferanse for faglig opplæringsavdeling (SBBK) • Sveitsisk sammenslutning av arbeidsavdelinger (VSAA) • Sveitsisk føderasjon for voksenlæring (SVEB)
Sveitsisk høyere utdanningsinstitusjon
James Lind Institute er en godkjent institusjon for høyere utdanning med myndighet til å tildele private grader i Sveits. Instituttet er registrert i Genève, Sveits, under UID CHE-255.747.977.
International Telematic University UNINETTUNO, Italia
JLI er tilknyttet International Telematic University UNINETTUNO, Italia for å tilby bachelor-, master- og doktorgradsprogrammer. Uninettuno er anerkjent av departementet for utdanning, universitet og forskning i Italia.
Atheneum Liberal Studies
Atheneum Liberal Studies (ALS) er en pioner og innovativ utdanningsorganisasjon, etablert i 2007 ved å bruke den siste utviklingen innen opplæring, informasjonsteknologi og kompetanse innen høyere utdanning med en visjon om å fremme vitenskapelig kunnskap på alle nivåer.
International Council For Open & Distance Education (ICDE), Norge
James Lind Institute er et stolt medlem av det prestisjetunge International Council for Open & Distance Education. ICDE har rådgivende partnerstatus med UNESCO og deler UNESCOs nøkkelverdi - den universelle retten til utdanning for alle. ICDE henter videre sin posisjon fra medlemmers unike kunnskap og erfaring over hele verden i utvikling og bruk av nye metoder og nye teknologier.
International Organization For Standardization (ISO) 9001: 2015 Certified
James Lind Institute (JLI) er fullstendig akkreditert av AMERICAN Board of ACCREDITATION SERVICES (ABAS) i henhold til ISO 9001: 2015-standarder for å tilby opplærings- og utdanningsprogrammer relatert til helsevesen og allierte sektorer.
James Lind Institute opprettholder svært høye standarder for studenter som går inn i våre akademiske programmer. For alle bachelorgradsstudier, må ett av følgende kriterier være oppfylt før opptak blir tilbudt en potensiell student.
- High School Diploma eller Year 12 eller tilsvarende akademisk kvalifikasjon
- For studenter som ikke har den ovennevnte akademiske kvalifikasjonen, kan det være en mulighet for å bruke anerkjennelse av tidligere erfaring (RPE). For RPE-søknad krever JLI minst ett års relevant arbeidserfaring for å komme inn på bachelorstudier.
Bevis for ferdigheter i engelsk
- IELTS 6.0+
- PET 50+
- TOEFL 550+
Engelsk ferdighetstest kan fravikes for følgende kandidater:
- Innfødte engelske høyttalere, eller;
- Søkere som har fullført skolegangen på engelsk (dvs. High School Diploma eller IB), eller
- Arbeidserfaring der engelsk var det viktigste kommunikasjonsspråket
Søknaden vår er veldig enkel:
Trinn 1: Fyll ut søknadsskjemaet
Trinn 2: Forsikre deg om at alle forespurte dokumenter blir sendt inn
Trinn 3: Betal gebyret hvis søknaden er godkjent
De globale utgiftene til folkehelse har fortsatt å øke globalt. Økende økonomier bruker betydelig mer på folkehelse som en andel av BNP, slik at folkehelseinfrastruktur og tjenester kan holde tritt med befolkningens behov. I henhold til WHO-statistikk, mellom 2000 og 2017, økte de globale helseutgiftene med 3,9% i året mens økonomien vokste 3,0% i året. Mellominntektslandene konvergerer raskt mot høyere utgiftsnivå. I disse landene økte helseutgiftene med 6,3% i året mellom 2000 og 2017, mens økonomien steg med 5,9% i året. Helsekostnadene i lavinntektsland økte med 7,8% i året.
De høyere utgiftene til folkehelse har fortsatt å støtte behovet for folkehelsepersonell som er ansvarlig for utvikling og distribusjon av folkehelseintervensjoner globalt.
Noen av nøkkelrollene som antas av folkehelsepersonell er:
- Folkehelseforskningsoffiser
- Helsefremmende offiser
- Epidemiolog / Dataanalytiker
- Velvære- og livsstilskoordinator:
- Samfunnsutviklingsoffiser:
- Kvinners helseansvarlig:
- Folkehelseansvarlig:
- Samfunnets helse koordinator
- Folkehelsekonsulent
- Helsestrategibetjent
- Klinisk forskningskoordinator
- Klinisk dataanalytiker
Når du velger Bachelor of Science in Public Health (BSc) -programmet, kan du:
- Etablere troverdighet
- Lær i ditt eget tempo
- Forbli aktuell og relevant
For å vite mer om dette og våre andre programmer, besøk vår hjemmeside her: Nettsted
For å søke, klikk her: SØK NÅ
Læreplan
Bachelor of Science in Public Health online degree tilbudt av James Lind Institute, Sveits er et 3-årig studieprogram.
Læreplanen for dette programmet er utformet på en måte som studenten utsettes for studiet av folkehelse på en tverrfaglig måte med fokus på kjernebegreper innen global helse, helsefremmende, smittsomme sykdommer, epidemiologi, etikk, tropisk medisin, sykdom overvåking og velvære. Du vil også lære om global helsepolitikk, forskningsmetoder, dataanalyse, fortalervirksomhet, mental helse, sosiale og kulturelle aspekter av folkehelse, samfunnshelse osv. Det er også vekt på strategi, planlegging og levering av helseintervensjoner for å forbedre folkehelse.
I løpet av programmet fortsetter studentene gradvis til høyere kunnskap innen folkehelse og utvikler tankesett til en folkehelsepersonell. Du vil bli oppfordret til å vurdere de nåværende helseutfordringene vi står overfor globalt, og hvordan du kan utvikle strategier og intervensjoner for effektivt å forbedre befolkningens helse og velvære i den globale setting.
Programmet følger følgende generelle ordning for de tre studieårene:
År 1 (semester 1 og 2)
Det første året av programmet fokuserer betydelig på å utvikle grunnleggende kunnskap innen alle områder av folkehelsen. Du vil vie all din innsats for å forstå kjerneaspektene av folkehelsen med fokus på alle viktige fagfelt som faller inn under det generelle folkehelseområdet. Det første året administreres hovedsakelig gjennom online kurs som vil være en blanding av forelesninger, selvlese, forskning og kollegadiskusjoner.
År 2 (semester 3 og 4)
Det andre året av programmet er fokusert på bruken av kunnskapen din til virkelige scenarier, casestudier og simulerte situasjoner.
År 3 (semester 5 og 6)
Studenter i siste året vil for det meste være involvert i forskning som er overvåket og støttet av fakultetet og mentorer. Dette kan involvere feltarbeid eller tilsvarende, slik at studenten får en grundig forståelse av metodikken for forskning, kompilering og tolking av data, og skriving av en forskningsrapport.
Nettverk, observatører, praksisplasser og prosjekter
Studentene våre har muligheten til å benytte seg av fakultetsmedlemmers nettverk innen globale og nasjonale organisasjoner, enkeltpersoner og forskjellige andre sentrale interessenter. Vi sørger også for at studentene har den beste sjansen til å sikre seg praksisplasser og observatørplasser ved internasjonale organisasjoner. Studentene får også støtte til å utvikle og gjennomføre forskningsprosjektene sine under veiledning av en lokal eller internasjonal ekspert på folkehelse.
Du vil studere gjennom gjennomføringen av kurs i eget tempo via audiovisuelt innhold, interaktive dokumenter, videoer, podcaster og annet multimedieinnhold som kan være aktuelt. Andre interaksjoner inkluderer online live-klasser, diskusjoner med medstudenter, fakultetet og mentorer via studieportal, e-post, etc.
Opptak
Karrieremuligheter
Globale utgifter til folkehelse har fortsatt å øke globalt. Voksende økonomier bruker betydelig mer på folkehelse som en andel av BNP, slik at folkehelseinfrastruktur og -tjenester kan holde tritt med befolkningens behov. I følge WHOs statistikk, mellom 2000 og 2017, vokste globale helseutgifter med 3,9 % i året mens økonomien vokste med 3,0 % i året. Mellominntektsland konvergerer raskt mot høyere utgiftsnivåer. I disse landene økte helseutgiftene 6,3 % i året mellom 2000 og 2017, mens økonomien steg med 5,9 % i året. Helseutgiftene i lavinntektsland steg med 7,8 % i året.
De høyere utgiftene til folkehelse har fortsatt å støtte behovet for folkehelsepersonell som er ansvarlig for utvikling og distribusjon av folkehelseintervensjoner globalt.
Noen av nøkkelrollene som antas av folkehelsepersonell er:
- Folkehelseforskningsoffiser
- Helsefremmende offiser
- Epidemiolog / Dataanalytiker
- Frisklivs- og livsstilskoordinator
- Samfunnsutviklingsansvarlig
- Kvinnehelseansvarlig
- Folkehelsesjef
- Samfunnets helse koordinator
- Folkehelsekonsulent
- Helsestrategibetjent
- Klinisk forskningskoordinator
- Klinisk dataanalytiker