Bnsc i sykepleievitenskap

Generelt

Programbeskrivelse

LOVEN OPPRETTELSE College of Health Sciences

Utdanningen (nasjonale minimumsstandarder og etablering av institusjoner (endret) resolusjon 1993, ellers kjent som resolusjon No 9 av 1. januar 1993 er loven under hvilke sertifikat nr 0001 av 24. april 1999 ble utstedt av dommer utdanningsministeren på vegne av den føderale militære regjeringen.

Mål for College

en. Å organisere og tilby kurs med instruksjoner som fører til grader, vitnemål, attester og andre universitet kvalifikasjoner og utmerkelser i medisinske studier og slike relaterte studier som kan være foreskrevet av Senatet.
b. Å organisere og gi opplæring og kurs om fører til universitet kvalifikasjoner eller ikke for slike personer som kan være foreskrevet av Senatet
c. Å arrangere og organisere konferanser, seminarer, studier av hensyn til offentlig lærdom.
d. For å takle problemet med akutt mangel på medisinsk personell i Nigeria, Afrika og verden for øvrig.
e. For å fylle gapet laget av tappes av medisinsk personell i Nigeria.
f. For å oppmuntre til medisinsk forskning i alle felt av medisinsk forsøke.
g. For å sikre opprettholdelse av kvalitet og standarder i Medical Education både på graduate og videreutdanning nivåer.
h. For å gi kvalitativ medisinsk utdanning både på graduate og videreutdanning nivåer for å produsere effektive og svært dyktige leger dedikert til Primary Health Care levering; og til undervisning i Medical Sciences.
Jeg. For å produsere leger som vil opprettholde den høyeste etiske standard av yrket.
j. For å utføre enhver annen funksjon som skal fastsettes av kollegiet ved universitetet.

The Bachelor of Nursing Sciences grad krever systematisk kunnskapsinnhenting i kunst og vitenskap fører til kjøpet av de filosofiske holdninger avgjørende for profesjonell sykepleie praksis. Den BNSc program Igbinedion University er profesjonelle så vel som faglig. Det sikrer at menn og kvinner som er genuint interessert i sykepleiefaget er i stand til å forfølge en akademisk karriere som sine kolleger i andre fag.

Utviklingen av kritisk tenkning ferdigheter gjennom studiet av sykepleie teori, sosiale og naturvitenskapelige fag og forskning, gjør den enkelte til å fungere som en profesjonell for å yte sykepleie i grunnskolen, videregående opplæring og høyere nivåer. Det faglige programmet i sykepleie av Igbinedion Universitetet i samsvar med mottoet for universitetet "Kunnskap og Excellence".

Det er derfor utviklet for å produsere sykepleier utøvere som kan forstå de sosiale, psykologiske og fysiske faktorer involvert i markedsføringen, vedlikehold og restaurering av helse og er i stand til å oversette disse faktorene i helsebehov og knytter dem til de riktige helsetjenesten og bredere sosialt system av nasjonen og utover.

FILOSOFI

Filosofien til avdeling for sykepleievitenskap av skolen for klinisk medisin av Igbinedion University, er Okada i consonance med filosofien til utdanning i Nigeria og at av Igbinedion University: 1. Den sykepleie fakultetet mener at Institutt for sykepleievitenskap skal ha størst bekymring for tjenesten gjennom høye krav til stipend og personlig karakter. Den ultimate formålet er å fremme offentlig velferd og kultur gjennom bredere og dypere kunnskap, finere ferdigheter og bredere forståelse av menneskelige verdier og den afrikanske kulturarven.

  1. Fakultetet mener at forberedelse til profesjonell sykepleie bør bestå av liberale og profesjonell utdanning som fører til en bachelorgrad, og bør skje innenfor et universitet setting. Et slikt sykepleie program bør være en integrert del av universitetets utdanningsprogram, utnytte og støtter alle de fasiliteter og aktiviteter ved institusjonen. Tre. Sykepleiefaget mener at mennesket er en bio-psykososialt velvære og hans behov er i fokus for alle Nursing aktiviteter. Mennesket er et medlem av en familie og familier utgjør lokalsamfunnene.
  2. Fakultetet mener sykepleie er en prosess med interaksjoner, som har som mål å hjelpe den enkelte familie og samfunn i å opprettholde eller etablere et optimalt nivå av å leve sunt. Sykepleieren er en iboende del av transaksjonen, som hjelper den enkelte, familien og samfunnet til å endre sine mønstre av dagliglivet i henhold til deres behov. Sykepleieren gjør dette gjennom bruk av den analytiske syntetisk prosess, bruk av tekniske ferdigheter og følelse reaksjoner, og i samarbeid med andre disipliner 5. Fakultetet mener at et helseteam der den enkelte, familien og samfunnet spille viktige roller er den mest effektive tilnærmingen til opprykk, vedlikehold og restaurering av helse.
  3. Det antas at en sykepleiefaglig program bør inkludere kunnskap fra kunst, vitenskap, humaniora og sykepleie for å sikre god faglig opplæring, for å stimulere forskning og fortsatt innhenting av ny kunnskap, for å fremme individuell selvutvikling og å fremme offentlig velferd. Derfor bør det være en ryddig progresjon i læringen.
  4. Professional Nursing utdanning bygger på den teoretiske base som søker å utvikle stadig selvstyrt utøvere som vil fremme og test kunnskap som praksis bygger på. Nåværende helse krav krever en innovativ tilnærming i faglig forberedelse og en læreplan som er lydhør overfor behovene til samfunnet.

AIMS for avdelingen

En. For å opprettholde faglige standarder fastsatt av Igbinedion Universtiy, Okada to. For å gi et miljø som bidrar til å lære og praktisere av kvalitet sykepleie 3. Å oppgradere sykepleiere i stand til å tilby høy kvalitet sykepleie til enkeltpersoner, familier og samfunn av variert bakgrunn og i ulike sosiale og kulturelle sammenhenger nasjonalt og globalt 4. For å hjelpe elevene i å lære å løse problemer ved å utsette dem for problemsituasjoner og ved å løse dem i forskningsprosjekter 5. Å gi profesjonelle sykepleier utøvere som vil være intellektuelt stimulert til å kontinuerlig forbedre sine øve ferdigheter gjennom utnyttelse av forskningsresultater og en forpliktelse til selvutvikling.

læreplanmål

Ved slutten av det faglige programmet i sykepleie, er lavere forventet å: - 1. Integrere begreper og prinsipper fra de biologiske, sosiale, fysiske og sykepleievitenskap i tilbudet av omfattende sykepleie.

  1. Fungere effektivt selvstendig og i samarbeid med andre medlemmer av helse og tilknyttede områder.
    Tre. Utnytte sykepleieprosessen og andre verktøy for sykepleie i å hjelpe enkeltpersoner, familier og grupper tilpasse seg endrede helsemessige behov.
  2. Formulere et teoretisk rammeverk som gjelder for pleie av kunder i de tre nivåer i helsetjenesten ved hjelp av prinsippene fra relevante fag.
  3. Innlemme det medisinske plan omsorg i sykepleie aktiviteter for å nå målene i de avhengige, gjensidig avhengige og uavhengige funksjoner av sykepleier.
  4. Bidra til forbedring av sykepleiepraksis ved å delta i tverrfaglig forskning, utnytte forskningsprosessen og publisere forskningsresultater i sykepleie praksis situasjoner.
  5. Setter pris på påvirkning av kultur og vaner på helsetilstanden til kunder og utnytte denne kunnskapen i utvikling av kliniske ferdigheter og undervisning.
  6. Utnytte prinsipper for ledelse i forvaltningen av helseinstitusjoner og personell.

KOMPETANSE av utdannet

Ved slutten av det faglige programmet, akademiker vil en. Funksjon avhengig, interdependently og selvstendig på de tre (primær, sekundær og tertiær) nivåer av omsorg, noe som gir høy kvalitet sykepleietjenester til kunder benytte hensiktsmessige konsept, modeller og verktøy for sykepleiepraksis.

  1. Utnytte sykepleie prosess for å vurdere, planlegge, gjennomføre og vurdere sykepleie behovene til den enkelte pasient, familien og samfunnet. Tre. Demonstrere kliniske ferdigheter i gjennomføringen av omsorg ved hjelp av kunnskap utledet fra de fysiske, sosiale, biologiske og sykepleievitenskap.
  2. Oppretthold kvalitetssikring og opprettholde ansvarlighet i yrkesutøvelsen.
  3. Planlegge og gjennomføre formell og uformell undervisning for kunder og annet helsepersonell ved hjelp av hensiktsmessige prinsipper for undervisning og læring.
  4. Funksjon i en utvidet rolle i helseteam i forvaltningen av menneskelige og materielle ressurser og evaluere virkningen av omsorg intervensjonsstrategier.
  5. Initiere og gjennomføre sykepleieforskning og utnytte resultatene til å forbedre sykepleiepraksis.
  6. Delta i forskningssamarbeid med andre for å forbedre helsen til befolkningen.
  7. Demonstrere en forståelse av behovet for å forbedre seg selv og andre gjennom aktiv deltakelse i kontinuerlig utdanningsprogrammet.
  8. Utvikle positive holdninger til å anerkjenne den viktige verdien av den enkelte gjennom hans / hennes mellommenneskelige svar.
  9. Vis engasjement for sykepleiefaget og følelse av ansvar for selv retning og personlig vekst.
Sist oppdatert april 2017

Om skolen

The University commenced its academic programmes in the 1999/2000 session in five Colleges namely, Arts and Social Sciences, Business and Management Studies, Health Sciences, Law and Natural and Appli ... Les mer

The University commenced its academic programmes in the 1999/2000 session in five Colleges namely, Arts and Social Sciences, Business and Management Studies, Health Sciences, Law and Natural and Applied Sciences. Minimér
Benin City