Doktor i filosofi i sykepleie

Generelt

Programbeskrivelse

Ph.D. Program forbereder nyutdannede som vil gi lederskap i generering, integrasjon og implementering av kunnskap rettet mot å forbedre helse og helsetjenester. Våre nyutdannede har utvidede sfærer av innflytelse i akademiske institusjoner, praksisinnstillinger og politiske arenaer.

Studentene blir med i et fellesskap av lærere der veiledere er forpliktet til å støtte utdanningsprogrammer som møter studentenes interesser og vekst i vitenskapelig engasjement med sykepleiedisiplinen. Alle doktorgradsstudenter må fullføre en omfattende eksamen, en muntlig kandidatundersøkelse og en avhandlingsavhandling som tilfredsstiller Fakultet for høyere utdanning og postdoktorstudium.

Programansøkere innrømmes basert på fremragende prestasjon i masterstudiet; bevis på lederskapspotensial for forskning og stipend selv-retning; og mål som passer med programressurser. Kanadiske studenter må holde praktiserende sykepleier registrering i BC eller en annen provins. Internasjonale studenter må oppfylle generelle kvalifikasjonskriterier for sykepleieregistrering i BC.

Overføring fra MSN til Ph.D. Programmet foregår basert på fakultet for forskerutdanning og postdoktorstudier.

Hva gjør programmet unikt?

Dette spennende programmet forbereder forskere og ledere til å fremme forskningskunnskap og formidling og anvendelse av funn til sykepleie og helsetjenester. Studentene blir medforskere i et samfunn av lærde (andre studenter og fakultetets medlemmer) for å utvikle et program som tar dem til nye nivåer av kunnskap og ferdigheter med karriere-relevante kompetanser. I tillegg til kjernekurs, oppfordres studentene til å få avansert kompetanse innen forskningsmetoder og andre ferdigheter gjennom rike kurstilbud, seminarer, colloquia, konferanser og uavhengige studier tilgjengelig på UBC . Tverrfaglig samarbeid fremmes.

Kjappe fakta

  • Grad: Filosofisk doktor
  • Emne: Helse og medisin
  • Leveringsmodus: På campus
  • Registreringsmuligheter: Heltid
  • Spesialisering: Sykepleie
  • Programkomponenter: Avhandling
  • Fakultet: Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Skole: Nursingskolen

Hvorfor UBC Ph.D. i sykepleie?

  • Forbered deg på lederroller innen akademiske institusjoner, praksisinnstillinger og politiske arenaer.
  • Graduate med en portefølje som viser dine kompetanser og ferdigheter.
  • Nettverk med fremtredende lærde på seminarer og konferanser.
  • Få muligheter til å få tilgang til uavhengige studier, praktikum og forsknings- og undervisningsmuligheter.
  • Møt og lær fra ledere i sykepleie, forskning og politikk.

Forskningsansvarlige

Denne listen viser fakultetets medlemmer med fullstendige tilsynsrettigheter som er tilknyttet dette programmet. Det er ikke en omfattende liste over alle potensielle veiledere som fakultet fra andre programmer eller fakultetsmedlemmer uten fullstendige tilsynsrettigheter kan kreve godkjenninger for å føre tilsyn med studenter i dette programmet.

  • Baumbusch, Jennifer (langsiktig boligpleie, familie omsorg, intellektuell funksjonshemming, pleie omsorg for eldre voksne).
  • Boschma, Geertje, med særlig vekt på psykisk helse og psykisk sykepleie.
  • Brown, Helen Jean (Mødre-spedbarn og kvinner).
  • Browne, Annette (Helse ulikhet, urfolk, kvinners helse, kultur sikkerhet, primære helsevesenet tiltak for å forbedre helseutfall, marginaliserte befolkninger, helsepolitikk).
  • Bungay, Victoria (seksualitet, sexarbeid, skadereduksjon, narkotikabruk, intersectionality, etnografi, kommunikasjonsteknologi, samfunnsbasert forskning, helseforskjeller som påvirker menn og kvinner som arbeider i den kommersielle sexindustrien og folk som er involvert i gata, lederskap, folkesundhet sykepleie, psykisk helse, seksuell helse, hiv og skadereduksjonsprogrammering).
  • Campbell, Suzanne (simulering sykepleie utdanning, interprofessional helsepersonell utdanning, helse kommunikasjon, amming støtte, ledelse i sykepleie).
  • Currie, Leanne (Informatikk).
  • Dahinten, Susan (Sosiale determinanter og prosesser for barnutvikling, identifikasjon, intervensjon og forebygging av utviklingsproblemer).
  • Garrett, Bernard Mark (Pedagogisk bruk av sosiale nettverk, visuell og forstørret virkelighet, e-læring for å støtte klinisk utdanning).
  • Hall, Wendy Anne (overgang til foreldre og tilhørende områder av spedbarnssøvn og amming, effekter av spedbarns adferdssvikt hos spedbarn og foreldre og utvikling av tiltak for å hjelpe foreldrene til å håndtere disse søvnproblemer).
  • Lynam, Mary Judith (kultur, kjønn og helseforskning).
  • MacPhee, Maura (profesjonell utvikling, høyere utdanning, pasientsikkerhet, systemanalyse, ledelse og ledelse, pediatrisk).
  • McPherson, Gladys (adresserer helsefellesskap innenfor ett First Nations-samfunn).
  • Oliffe, John (Selvmordsforebygging, depresjon, røyking, psykisk helse og sykdom, menns helse, prostatakreft, maskulinitet, fedre, fengsling, støttegrupper).
  • Phinney, Alison (Kapasiteter av eldre mennesker for å klare å håndtere de funksjonelle konsekvensene av aldring og sykdom).
  • Rodney, Patricia (Helsetilsyn, Nursing ethics; Sykepleie arbeidsplasser; Helse egenkapital; Etikk og politikk; Moral nød og moralsk klima).
  • Saewyc, Elizabeth (Homeless eller street involvert ungdom, seksuell minoritet ungdom, seksuell utnyttelse av ungdom, diskriminering, traumer og motstandskraft., Ungdom helse problemer, stigma, vold, traumer, ungdoms helse, beskyttende faktorer, seksuell minoritet, hjemløse, innvandrer , Urfolk).
  • Thorne, Sally (kreftpleie, kronisk sykdom).
  • Varcoe, Colleen (Hvordan ulikhet av etnisitet, klasse, sted og evne er sentral for vold mot kvinner, økt praksis og politikk i sammenheng med vold og ulikhet).
  • Wong, Sabrina (Primærhelsetjenesten, Primærpleie, sårbare befolkninger, marginaliserte grupper, etnokulturelle, pasientopplevelser, kvaliteten på omsorg, organisering og levering av helsetjenester, informering av praksis og systemnivåintervensjoner som søker å redusere ulikheter i helse blant kanadiske innbyggere, inkludert personer som står overfor flere ulemper ved å få tilgang til og bruke helsevesenet som de som har språkbarrierer og lever i fattigdom).

Nylige doktorgradssendinger

  • D r. Wellam Felix Yu Ko
    "Dr. Yu Ko utforsket forbindelsene mellom maskulinitet og radikal prostatektomi i sammenheng med at menn kom tilbake til arbeid etter å ha blitt behandlet for prostatakreft. Funnene forstår forståelser om prosesser som brukes av menn for å sikre en uteksaminert retur til arbeid etter radikal prostatektomi og veilede utforming av kjønnsfølsomme intervensjoner. " (November 2018)
  • Dr. Lynn Corinne Musto
    "Dr. Musto utforsket hvordan helsepersonell (HKP) handlet som moralske agenter i akuttvitenskapelige helsemessige innstillinger. Hennes funn fremhever fellesansvaret mellom helsepersonell og helsepersonellorganisasjoner ved å skape etisk omsorg ved å skape relasjonelle mellomrom for å utforske virkningen av politikk og praksis på folk sliter med psykisk lidelse. " (November 2018)
  • Dr. Ingrid Emilia Handlovsky
    "Dr. Handlovsky har vist hvordan alder, erfaring, kapasitet, samt historisk og pågående diskriminering påvirker helse- og sykdomspraksis hos middelaldrende og eldre homofile menn. Resultatene viser at for å håndtere helsemessige ulemper som homofile menn står overfor, helsefremmende innsatsen må utvikles med anerkjennelse av menns styrker og evner blant diskriminering. " (Mai 2018)
  • Dr. Jennifer Marie Lior Stephens
    "Dr. Stephens utforsket måtene som voksne hematologiske onkologi-pasienter opplever en komplisert og forandret identitet som en del av deres kreftreise. Denne kvalitative studien legitimerte behovet for helsepersonell til å støtte pasienter ettersom de gjennomgår overganger som er både psykologiske og fysiologiske." (Mai 2018)
  • Dr. Sarah Jane Liva
    "Dr. Liva utviklet en teori som forklarer hvordan kvinner tar beslutninger rundt fysisk aktivitet etter fødselen. Hennes arbeid indikerte at kvinner vurderte både risikoen og tilgjengeligheten forbundet med fysisk aktivitet for å bringe sine beslutninger i tråd med deres ønsker. Denne forskningen støtter potensielle tiltak som påvirker kvinners fysiske aktivitet mønstre. " (Mai 2018)

Prøveoppsummering

Utforske høyverdig kreftoverlevelsesomsorg
Bruk av integrert kunnskaps oversettelse for å møte psykisk helse blant unge innvandrer- og flyktningmenn i Canada
Risiko for sårbarhet: å vedta moralsk byrå i det / er et gap i mental helse
Radikal prostatektomi og arbeid: Menns perspektiver
Utforsker identitetsproblemer for voksne hematologi onkologi pasienter
En utforskning av middelaldrende og eldre homofile menns helse og sykdom praksis
Forsoning motstand: kvinners postnatal fysisk aktivitet beslutningstaking
Samskapende person-sentrert omsorg i akutt pleie: [tilleggsmateriale]
Samskapende person-sentrert omsorg i akutt pleie
Effekten av modus for pleiepleie og ferdighetsblanding på kvalitets- og pasientsikkerhetsresultater
Undersøke virkningen av sykepleierutøverens ledede gruppemedisinske besøk til pasienter med kroniske forhold i primærhelsetjenesten

Karriereutfall

34 studenter uteksaminert mellom 2005 og 2013: 1 er i en ikke-lønnsom situasjon; for 0 har vi ingen data (basert på forskning gjennomført mellom februar og mai 2016).

For de resterende 33 kandidatene:

Eksempelvis ansatte i høyere utdanning

  • University of British Columbia (10)
  • University of Manitoba (4)
  • Saskatchewan Polytechnic
  • University of Calgary
  • Western University (Ontario)
  • University of Calgary i Qatar
  • Jordan University of Science and Technology
  • Brandon University
  • University of Alberta
  • McGill University

Eksempel på arbeidstakere utenfor høyere utdanning

  • Fraser Helse (2)
  • St. Pauls sykehus
  • Provincial Health Services Authority
  • Vancouver Coastal Health
  • Providence Health Care
  • Seabird Island Band
  • First Nations Health Authority
  • Vancouver Island Health Authority

Eksempler på jobbenes tittel utenfor høyere utdanning

  • Sykepleierutøver (2)
  • Klinisk forsker, klinisk sykepleier spesialist
  • epidemiologen
  • Chief Nursing Officer
  • Forskningsansvarlig
  • Regissør
  • Klinisk sykepleier spesialist
  • Helsepolitikk og kvalitetsansvarlig

Ph.D. Karriereutgangssjekk

Du kan se hele rapporten om karriereutfall av UBC Ph.D. utdannet på utbyttegrad. UBC .ca.

ANSVARSFRASKRIVELSE

Disse dataene representerer historisk sysselsettingsinformasjon og garanterer ikke fremtidige sysselsettingsutsikter for kandidater i dette programmet. De er kun til informasjonsformål. Data ble samlet gjennom enten alumni-undersøkelser eller internettforskning.

Karrieremuligheter

Nyutdannede fra våre Ph.D. Programmet har avanserte kompetencer innen sykepleieforskning og stipend, forskningsteamdeltakelse og ledelse, tverrfaglig samarbeid, undervisning, entreprenørskap og oversette resultater til handling. De er innovative i deres tilnærminger til å finne løsninger på problemer i sykepleie og helsetjenester. Våre kandidater følger en lang tradisjon for å være anerkjente ledere innen sykepleie, som jobber for å fremme yrket for fremtidige generasjoner. Nyutdannede tar ledende roller innen helsemyndighetene eller bedrifts- og fakultetstillinger på universitet og høyskoler over hele verden.

Krav

TOEFL (IBT) OVERALL SCORE KRAV

100

  • ibT-lesing 22
  • ibT Skrive 21
  • ibT Listening 22
  • IbT Speaking 21

IELTS OVERALL SCORE KRAV

7.0

  • IELTS Reading 6.5
  • IELTS-skriving 6.5
  • IELTS Listening 6.5
  • IELTS Speaking 6.5

GRE KRAV?

Kreves av alle søkere

Sist oppdatert des. 2018

Om skolen

The Faculty of Applied Science oversees administrative procedures for the School of Architecture and Landscape Architecture, the School of Community and Regional Planning, the School of Nursing, and a ... Les mer

The Faculty of Applied Science oversees administrative procedures for the School of Architecture and Landscape Architecture, the School of Community and Regional Planning, the School of Nursing, and all engineering activities at the Vancouver campus and the School of Engineering at the Okanagan campus. Minimér