Doktor i filosofi i sykepleie

Generelt

Programbeskrivelse

Ph.D. Program forbereder nyutdannede som vil gi lederskap i generering, integrasjon og implementering av kunnskap rettet mot å forbedre helse og helsetjenester. Våre nyutdannede har utvidede sfærer av innflytelse i akademiske institusjoner, praksisinnstillinger og politiske arenaer.

Studentene blir med i et fellesskap av forskere der veilederne er forpliktet til å støtte utdanningsprogrammer som møter studentenes interesser og vekst i vitenskapelig engasjement med sykepleiedisiplinen. Alle doktorgradsstudenter må fullføre en omfattende eksamen, en muntlig kandidatureksamen og en avhandling som oppfyller kravene til fakultetet for doktorgrad og postdoktor.

Programsøkere blir tatt opp basert på fremragende prestasjoner i masterprogrammet; bevis på lederskapspotensial for forskning og stipend; selvretning; og mål som passer med programressursene. Kanadiske studenter må ha praktiserende sykepleierregistrering i BC eller en annen provins. Internasjonale studenter må oppfylle de generelle kriteriene for sykepleierregistrering i BC.

Overføring fra MSN til Ph.D. Programmet skjer basert på forskriftene fra fakultetet for doktorgrad og postdoktor.

Hva gjør programmet unikt?

Dette spennende programmet forbereder forskere og ledere på å fremme forskningskunnskap og spredning og anvendelse av funn til sykepleie og helsetjenester. Studentene slutter seg til forskningsveiledere i et fellesskap av forskere (andre studenter og fakultetets medlemmer) for å utvikle et program som tar dem til nye nivåer av kunnskap og ferdigheter med karriererelevante kompetanser. I tillegg til kjernekurs, oppfordres studentene til å oppnå avansert ekspertise innen forskningsmetoder og andre ferdigheter gjennom rike kurstilbud, seminarer, kollokvier, konferanser og uavhengige studier tilgjengelig på UBC . Tverrfaglig samarbeid fremmes.

Kjappe fakta

  • Grad: Filosofisk doktor
  • Emne: Helse og medisin
  • Leveringsmåte: On-campus
  • Registreringsmuligheter: Heltid
  • Spesialisering: Sykepleie
  • Programkomponenter: Avhandling
  • Fakultet: Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Skole: Nursingskolen

Hvorfor UBC Ph.D. i sykepleie?

  • Forbered deg på lederroller innen akademiske institusjoner, praksisinnstillinger og politiske arenaer.
  • Graduate med en portefølje som viser dine kompetanser og ferdigheter.
  • Nettverk med fremtredende lærde på seminarer og konferanser.
  • Få muligheter til å få tilgang til uavhengige studier, praktikum og forsknings- og undervisningsmuligheter.
  • Møt og lær fra ledere i sykepleie, forskning og politikk.

Forskningsansvarlige

Denne listen viser fakultetets medlemmer med fullstendige tilsynsrettigheter som er tilknyttet dette programmet. Det er ikke en omfattende liste over alle potensielle veiledere som fakultet fra andre programmer eller fakultetsmedlemmer uten fullstendige tilsynsrettigheter kan kreve godkjenninger for å føre tilsyn med studenter i dette programmet.

  • Baumbusch, Jennifer (langvarig boligomsorg, familieomsorg, intellektuell funksjonshemning, pleie av eldre voksne)
  • Boschma, Geertje (Historie om sykepleie og helsetjenester, med spesiell vekt på mental helse og psykisk helsesøking)
  • Brown, Helen Jean (spedbarn og kvinner)
  • Browne, Annette (Helseforskjeller, urfolk, kvinners helse, kulturell sikkerhet, primærhelsetjenester for å forbedre helseresultatene, marginaliserte befolkninger, helsepolitikk)
  • Bungay, Victoria (seksualitet, sexarbeid, skadedemping, narkotikabruk, interseksjonalitet, etnografi, kommunikasjonsteknologi, samfunnsbasert forskning, helseforskjeller som påvirker menn og kvinner som arbeider i den kommersielle sexindustrien og mennesker som er street-involvert, ledelse, offentlig helsesykepleie, mental helse, seksuell helse, HIV og programmering av skadereduksjon)
  • Campbell, Suzanne (simulering av sykepleierutdanning, tverrprofesjonell helsepersonellutdanning, helsekommunikasjon, ammingstøtte, ledelse i sykepleie)
  • Currie, Leanne (informatikk)
  • Dahinten, Susan (Sosiale determinanter og prosesser for barns utvikling, identifikasjon, intervensjon og forebygging av utviklingsproblemer)
  • Garrett, Bernard Mark (pedagogisk bruk av sosiale nettverk, visuell og utvidet virkelighet, e-læring for å støtte klinisk utdanning)
  • Hall, Wendy Anne (overgang til foreldre og de relaterte områdene av søvn og amming av spedbarn; effekter av spedbarnsatferdsproblemer på spedbarn og deres foreldre og utvikling av intervensjoner for å hjelpe foreldre til å håndtere disse søvnproblemene)
  • Lynam, Mary Judith (kultur, kjønn og helseforskning)
  • MacPhee, Maura (faglig utvikling, høyere utdanning, pasientsikkerhet, systemanalyse, ledelse og ledelse, pediatri)
  • McPherson, Gladys (adressering av helsekapital i ett First Nations-samfunn)
  • Oliffe, John (Selvmordsforebygging, depresjon, røyking, mental helse og sykdom, menns helse, prostatakreft, maskulinitet, fedre, fengsling, støttegrupper)
  • Phinney, Alison (kapasitet hos eldre mennesker for å lykkes med å takle de funksjonelle konsekvensene av aldring og sykdom)
  • Rodney, Patricia (Helseetikk; Sykepleieetikk; Sykepleiearbeidsplasser; Helsevesenets egenkapital; Etikk og politikk; Moral nød og moralsk klima)
  • Saewyc, Elizabeth (hjemløs eller gate-involvert ungdom, seksuell minoritetsungdom, seksuell utnyttelse av ungdom, diskriminering, traumer og motstandsdyktighet., Ungdoms helseproblemer, stigma, vold, traumer, ungdomshelse, beskyttende faktorer, seksuell minoritet, hjemløs, innvandrer , Urfolk)
  • Thorne, Sally (kreftomsorg, kronisk sykdom)
  • Varcoe, Colleen (Hvordan ulikhetene i etnisitet, klasse, sted og evne er sentrale i vold mot kvinner, forbedrer praksis og politikk i sammenheng med vold og ulikhet)
  • Wong, Sabrina (primærhelsetjeneste, primærhelsetjeneste, sårbare befolkninger, marginaliserte grupper, etnokulturelle, pasientopplevelser, kvalitet på omsorgen, organisering og levering av helsevesen, informerende praksis og inngrep på systemnivå som søker å redusere helseforskjellene blant kanadiske innbyggere, inkludert personer som har flere ulemper ved å få tilgang til og bruke helsevesenet, for eksempel de som har språkbarrierer og lever i fattigdom)

Nylige doktorgradssendinger

  • D r. Wellam Felix Yu Ko
    "Dr. Yu Ko utforsket forbindelsene mellom maskulinitet og radikal prostatektomi i sammenheng med at menn kom tilbake til arbeid etter å ha blitt behandlet for prostatakreft. Funnene forstår forståelser om prosesser som brukes av menn for å sikre en uteksaminert retur til arbeid etter radikal prostatektomi og veilede utforming av kjønnsfølsomme intervensjoner. " (November 2018)
  • Dr. Lynn Corinne Musto
    "Dr. Musto utforsket hvordan helsepersonell (HKP) handlet som moralske agenter i akuttvitenskapelige helsemessige innstillinger. Hennes funn fremhever fellesansvaret mellom helsepersonell og helsepersonellorganisasjoner ved å skape etisk omsorg ved å skape relasjonelle mellomrom for å utforske virkningen av politikk og praksis på folk sliter med psykisk lidelse. " (November 2018)
  • Dr. Ingrid Emilia Handlovsky
    "Dr. Handlovsky har vist hvordan alder, erfaring, kapasitet, samt historisk og pågående diskriminering påvirker helse- og sykdomspraksis hos middelaldrende og eldre homofile menn. Funn viser at for å takle helseforskjellene som homofile menn står overfor, helse- å fremme innsats må utvikles med anerkjennelse av menns styrker og kapasitet blant diskriminering. " (Mai 2018)
  • Dr. Jennifer Marie Lior Stephens
    "Dr. Stephens utforsket måtene voksne hematologi-onkologiske pasienter opplever en kompleks og skiftende identitet som en del av kreftreisen. Denne kvalitative studien autentiserte behovet for helsepersonell til å støtte pasienter ettersom de gjennomgår overganger som er både psykologiske og fysiologiske. " (Mai 2018)
  • Dr. Sarah Jane Liva
    "Dr. Liva utviklet en teori som forklarer hvordan kvinner tar beslutninger rundt fysisk aktivitet etter fødselen. Hennes arbeid indikerte at kvinner vurderte både risikoen og tilgjengeligheten forbundet med fysisk aktivitet for å bringe sine beslutninger i tråd med deres ønsker. Denne forskningen støtter potensielle tiltak som påvirker kvinners fysiske aktivitet mønstre. " (Mai 2018)

Prøveoppsummering

Utforske rimelig høykvalitets kreftoverlevelsesomsorg.
Bruke integrert kunnskapsoversettelse for å adressere mental helse blant unge innvandrer- og flyktningmenn i Canada.
Risiko for sårbarhet: å vedta moralsk handlefrihet i / bør gap i mental helsevern.
Radikal prostatektomi og arbeid: menns perspektiver.
Utforske identitetsspørsmål for voksne hematologi-onkologiske pasienter.
En utforskning av middelaldrende og eldre homofile menns helse- og sykdomspraksis.
Forene motstand: kvinners postnatal fysisk aktivitet.
Samskapende personsentrert omsorg i akuttomsorg: supplerende materiale.
Samskapende personsentrert omsorg i akuttomsorg.
Effekten av modus for levering av sykepleie og ferdighetsmiks på kvalitet og pasientsikkerhetsresultater.
Undersøkelse av effekten av sykepleierledet gruppemedisinske besøk for pasienter med kroniske lidelser i primærhelsetjenesten.

Karriereutfall

34 studenter ble uteksaminert mellom 2005 og 2013: 1 er i en ikke-lønnet situasjon; for 0 har vi ingen data (basert på forskning utført mellom februar-mai 2016). For de resterende 33 kandidatene:

Eksempel på arbeidsgivere i høyere utdanning

  • University of British Columbia (10)
  • University of Manitoba (4)
  • Saskatchewan Polytechnic
  • University of Calgary
  • Western University (Ontario)
  • University of Calgary i Qatar
  • Jordan University of Science and Technology
  • Brandon University
  • University of Alberta
  • McGill University

Eksempel på arbeidsgivere utenfor høyere utdanning

  • Fraser Helse (2)
  • St. Pauls sykehus
  • Provincial Health Services Authority
  • Vancouver Coastal Health
  • Providence Health Care
  • Seabird Island Band
  • First Nations Health Authority
  • Vancouver Island Health Authority

Eksempel på stillinger utenfor høyere utdanning

  • Sykepleierutøver (2)
  • Klinisk forsker, klinisk sykepleier spesialist
  • epidemiologen
  • Chief Nursing Officer
  • Forskningsansvarlig
  • Regissør
  • Klinisk sykepleier spesialist
  • Helsepolitikk og kvalitetsansvarlig

Ph.D. karriere utfall undersøkelse

Du kan se hele rapporten om karriereutfall av UBC Ph.D. utdannet på utbyttegrad. UBC .ca.

Ansvarsfraskrivelse

Disse dataene representerer historisk sysselsettingsinformasjon og garanterer ikke fremtidige sysselsettingsutsikter for kandidater i dette programmet. De er kun til informasjonsformål. Data ble samlet gjennom enten alumni-undersøkelser eller internettforskning.

Karrieremuligheter

Nyutdannede fra vår doktorgrad Programmet har avanserte kompetanser innen sykepleieforskning og stipend, deltakelse og ledelse av forskergrupper, tverrfaglig samarbeid, undervisning, entreprenørskap og oversettelse av resultater til handling. De er innovative i sine tilnærminger til å finne løsninger på problemer i sykepleie og helsetjenester. Våre kandidater følger en lang tradisjon for å være anerkjente ledere innen sykepleie, som jobber for å fremme yrket for fremtidige generasjoner. Nyutdannede tar lederroller innen helsemyndighetene eller forretnings- og fakultetsstillinger ved universiteter og høyskoler over hele verden.

Krav

TOEFL (IBT) samlet poengkrav

100

  • ibT-lesing 22
  • ibT Skrive 21
  • ibT Listening 22
  • IbT Speaking 21

IELTS samlede poengkrav

7.0

  • IELTS Reading 6.5
  • IELTS-skriving 6.5
  • IELTS Listening 6.5
  • IELTS Speaking 6.5

GRE kreves?

Påkrevd av alle søkere.

Sist oppdatert sep. 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

The Faculty of Applied Science oversees administrative procedures for the School of Architecture and Landscape Architecture, the School of Community and Regional Planning, the School of Nursing, and a ... Les mer

The Faculty of Applied Science oversees administrative procedures for the School of Architecture and Landscape Architecture, the School of Community and Regional Planning, the School of Nursing, and all engineering activities at the Vancouver campus and the School of Engineering at the Okanagan campus. Minimér