Read the Official Description

85212_Stomatology.jpg

Opplæringsprogrammet i tannlegen er fokusert på opplæring av høyt kvalifiserte spesialister utstyrt med universitetsopplæring, grunnleggende og klinisk teoretisk kunnskap innen tannbehandling, praktiske ferdigheter og høye moralstandarder. Den streber etter etablering og utvikling av ferdigheter som er nødvendige for faglig aktivitet.

I lys av det nevnte er målet med programmet:

  • Opptak av universitetets utdanning i samsvar med de moderne kravene;
  • Kunnskaper om grunnvitenskap;
  • Kunnskaper om atferds- og samfunnsfag;
  • Dybdegående læring av de spesielle kliniske fagområdene som kreves for profesjonell utvikling, i samsvar med de pedagogiske og moderne standarder;
  • Mastering av moderne teknikker for spesifikk tannhjelp og utvikling av kliniske, diagnostiske og terapeutiske ferdigheter;
  • Utvikling av ferdigheter som kreves for å skaffe medisinsk informasjon, kritisk vurdering, analyse og syntese, og legge grunnleggende konklusjoner for å løse et klinisk problem;
  • oppkjøp av generelle kliniske ferdigheter innen tannlegenes kompetanse med det formål å tilby kvalitet førstehjelp og reanimasjonstiltak;
  • dannelse og utvikling av ferdigheter som er avgjørende for gjennomføring av praktiske aktiviteter i de primære medisinske og klinisk-diagnostiske terapeutiske institusjoner innenfor kompetansen;
  • å sikre respekt for en pasient og hensyn til hans / hennes interesser uansett hans / hennes sosiale, kulturelle, religiøse eller etniske bakgrunn
  • utvikling av ferdigheter med effektiv kommunikasjon med pasienter og kolleger i den medisinske sammenhengen;
  • kunnskap om medisiner som kreves for dental aktivitet og prinsippene for deres resept;
  • Bevissthet om helsevesenet og realisering av tannlegenes rolle i dette systemet;
  • Kunnskap om etiske og juridiske prinsipper;
  • Motivasjon for livslang medisinsk utdanning og faglig utvikling.85215_Stomatology1.jpg

Metoder for å oppnå resultatene av studien (studiemetode)

Studieprosessen er basert på moderne læringsmetoder med særlig fokus på anvendelse av metoder som interaktive forelesninger, saksanalyse, individuelle og gruppepresentasjoner, og seminarer basert på de reelle teoretiske og kliniske tilfeller og materialer.

Målene og oppgavene til studiet som er definert i utdanningsprogrammet oppnås gjennom en syklus av teoretiske og praktiske økter.

Formålet med de teoretiske øktene er å gjennomgå grunnleggende emner i utdanningsprogrammet i teoretisk perspektiv og gi studentene obligatorisk litteratur og informasjon om metodologiske grunnlag for disiplinen under studiet.

Formålet med øvelsesøktene er å bidra til at studenten øker oppnådd teoretisk kunnskap; på riktig måte forstå essensen og betydningen av problemet under studien og identifisere kapasiteten til den praktiske anvendelsen; utvikle ferdigheter for objektive analyser og vurdering av faktorer som påvirker forberedelse og godkjenning av beslutninger med hensyn til fagene, også ferdigheter som skal brukes til praktiske aktiviteter og selvstendig arbeid.

Under treningsprosessen blir det lagt særlig vekt på å bruke aktive læringsmetoder.

Studie, opplæring og evaluering

Integrasjon av teoretisk og praktisk opplæring og utvikling av kliniske ferdigheter ved et virtuelt simuleringssenter (for første og andreårsstudent) og i klinikkmiljøet (for eldre studenter) er den grunnleggende forutsetningen for opplæring. Universitetet bør gi preferanser til ny teknologi under treningsprosessen. Opplæringen utføres ved anvendelse av følgende metoder:

Diskusjons- / debattemetoder, kooperativ trening, case-study, demonstrasjonsmetoden og den forklarende metoden. Det er nødvendig å bruke simulatorer og molds. Etter fullført utdanning skal kandidatene kunne demonstrere de kliniske ferdighetene som er oppnådd under treningsprosessen, uavhengig av hverandre, på simulatorene eller under tilsyn.85218_Stomatology3.jpg

Kunnskap og ferdigheter skal vurderes ved hjelp av både muntlige og skriftlige tester, objektivt strukturert klinisk undersøkelse (OSSE), portefølje, presentasjoner, abstrakt-avhandling.

Det er svært viktig å anvende følgende undervisningsformer under treningsprosessen:

  • Interaktive forelesninger, seminarer og foreløpige eksamener;
  • Sengundervisning;
  • Bruk av simulatorer og moulages;
  • Spiller rollen som en pasient og en lege;
  • Laboratorieundersøkelse;
  • presentasjoner;
  • Deltakelse i vitenskapelig forskning;
  • Praktiske kurs på kliniske anlegg.

Et vesentlig krav til resultatrettet opplæring er tidlig involvering av studenten i vitenskapelig arbeid. Spesifikke timer i studieplanen er utpekt for deltagelse av studenten i forskningen. Det er viktig at studentene ikke bare lærer å vurdere vitenskapelig informasjon kritisk, men også tilegne seg grunnleggende prinsipper for en organisasjon, oppførsel og analyse av forskning og presentasjon av funnene. Studentene deltar og deltar i vitenskapelige konferanser organisert av universitetet.

Evalueringen av treningsresultatene ved gjennomføring av grunnleggende medisinsk utdanningskurs innebærer å vurdere både teoretisk kunnskap og praktiske ferdigheter.

Anbefalinger for vurdering av studieutfall og kompetanse er gitt i detalj i felles dokumentet utarbeidet av WFME og MEDINE - "Globale standarder for kvalitetsutvikling av medisinsk utdanning med en redegjørelse for europeiske spesifikasjoner" og i samsvar med kompetansen utviklet av TUNING / MEDINE.

Innen grunnleggende medisinsk utdanning er en betydelig betydning knyttet til utviklingen av kliniske ferdigheter. Ved direkte kontakt med pasienten på universitetsklinikken utvikler studenten visse kliniske ferdigheter som er avgjørende for preklinisk stadium av studien.

I fremtiden vil de elektroniske treningsprogrammene som illustrerer den faktiske sykdommen med maksimal presisjon, anvendes en diagnostisk eller terapeutisk prosedyre i treningsprosessen.85225_Stomatology2.jpg

Program taught in:
Engelsk

See 1 more programs offered by Caucasus International University »

Last updated November 18, 2018
Dette kurset er Campus based
Startdato
Aug. 2019
Duration
5 år
Heltid studier
Deadline
By locations
By date
Startdato
Aug. 2019
Sluttdato
Application deadline

Aug. 2019

Location
Application deadline
Sluttdato

CIU