Læreplanen

Den forberedende opplæringen for en osteopat følger tidsplanen for høyere utdanning. Hver syklus inkluderer regelmessige kunnskapsinnsamlingsvurderinger. Opplæringen er i samsvar med WHO (World Health Organization) standarder og europeiske standarder.

Læringsmetoder

ESO har en førsteklasses teknisk plattform. Auditorier, amfiteater, klasserom og laboratorier, anvendt forskningsenhet og datastyrt dokumentasjonssenter, integrert osteopatisk klinikk utgjør et sett med materialressurser på mer enn 5000 kvadratmeter.

Program og kurs

ESO Paris er en skole for osteopati forskjellig fra andre. Skolen er tilgjengelig for alle, uansett sektor eller baccalaureat.

Integrering av grunnleggende opplæring er mulig i klassisk opptak for nyutdannede i videregående skole, samt i parallellopptak for helsepersonell eller medisinstudenter som ønsker å omlegge seg selv. Avhengig av profilen er kursene som tilbys forskjellige og tilpasset hver enkelt behov.

Innledende osteopattrening er for innehavere av bachelorgrad eller tilsvarende. Opplæringen foregår i to sykluser fordelt på fem års trening, hvor studenter får en grad av osteopat (RNCP nivå I, brett 5) anerkjent av staten. Nedenfor er programmene for hvert år.

1 syklusprogram

Læreplanen av førstesyklusen er spredt over tre år, i 2900 timer for å lære det grunnleggende menneskelig, medisinske og filosofiske helsefag brukt til osteopati. Mål: å integrere kunnskapen som er nødvendig for forståelsen og utforskningen av menneskekroppen.

1. år

1 - Grunnleggende vitenskaper

  • 1.1: Cellebiologi
  • 1.3: Histologi - Embryologi - Genetikk
  • 1.4: Biofysikk og biomekanikk
  • 1.5: Anatomi og generell fysiologi
  • 1.6: nervesystemets anatomi og fysiologi
  • 1.7: Anatomi og fysiologi i muskel-skjelettsystemet
  • 1.8: Anatomi og fysiologi i hjerte- og luftveiene
  • 1.9: Anatomi og fysiologi i fordøyelsessystemet, endokrine, kjønnsorganene
  • 1.10: Anatomi og fysiologi av integumentære og sensoriske systemer

4 - Osteopati: fundamenter og modeller

  • 4.1: De konseptuelle modellene for osteopati

5 - Osteopatisk praksis

  • 5.1: Palpatorisk anatomi
  • 5.2: Osteopatisk palpasjon
  • 5.5: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Nedre appendikulær region
  • 5.6: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Lombi-bekken-bukregionen
  • 5.8: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - øvre appendikulær region
  • 5.9: Lære diagnostiske verktøy, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Cervico-cephalic region

6 - Metoder og verktøy for arbeidet

  • 6.4: Metodikk for skriftlig og muntlig kommunikasjon - arbeidsmetoder

Klinisk praksisopplæring

Design og bygg et osteopatisk intervensjonsprosjekt

2. år

1 - Grunnleggende vitenskaper

  • 1.2: Hematologi - Immunologi
  • 1.4: Biofysikk og biomekanikk
  • 1.6: nervesystemets anatomi og fysiologi
  • 1.7: Anatomi og fysiologi i muskel-skjelettsystemet
  • 1.8: Anatomi og fysiologi i hjerte- og luftveiene
  • 1.9: Anatomi og fysiologi i fordøyelsessystemet, endokrine, kjønnsorganene

2 - Semiologi for endringer i helsetilstand

  • 2.3: Infektiologi
  • 2.5: Semiologi av forstyrrelser i muskel- og skjelettsystemet
  • 2.6: Semiologi for sykdommer i hjerte- og luftveier

3 - Human Sciences, Social Sciences, Management

  • 3.1: Psykologi og psykosomatisk

4 - Osteopati: fundamenter og modeller

  • 4.2: Grunnlaget for osteopatiske diagnoser og behandlinger
  • 4.3: Osteopatisk resonnement og klinisk tilnærming

5 - Osteopatisk praksis

  • 5.1: Palpatorisk anatomi
  • 5.2: Osteopatisk palpasjon
  • 5.3: Metoder og virkemidler for mulighetsdiagnose
  • 5.6: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Lombi-bekken-bukregionen
  • 5.7: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Thoraco-scapular Region
  • 5.8: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - øvre appendikulær region
  • 5.9: Lære diagnostiske verktøy, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Cervico-cephalic region
  • 5.12: gester og legevakt

Klinisk praksisopplæring

3. år

1 - Grunnleggende vitenskaper

  • 1.6: nervesystemets anatomi og fysiologi

2 - Semiologi for endringer i helsetilstand

  • 2.2: Parakliniske undersøkelser
  • 2.4: Semiologi av sykdommer i nervesystemet
  • 2.5: Semiologi av forstyrrelser i muskel- og skjelettsystemet
  • 2.7: Semiologi av sykdommer i fordøyelsessystemet og endokrine systemer
  • 2.8: Semiologi av sykdommer i kjønnsorganene
  • 2.15: Smerter

3 - Human Sciences, Social Sciences, Management

  • 3.1: Psykologi og psykosomatisk
  • 3.2: Generell sosiologi og sosiologi for helse
  • 3.3: Folkehelse

4 - Osteopati: fundamenter og modeller

  • 4.3: Osteopatisk resonnement og klinisk tilnærming

5 - Osteopatisk praksis

  • 5.3: Metoder og virkemidler for mulighetsdiagnose
  • 5.4: Implementering av diagnostiske teknikker og tester i forskjellige situasjoner
  • 5.5: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Nedre appendikulær region
  • 5.6: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Lombi-bekken-bukregionen
  • 5.7: Lære diagnostiske midler, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Thoraco-scapular Region
  • 5.9: Lære diagnostiske verktøy, osteopatiske behandlinger og passende teknikker - Cervico-cephalic region
  • 5.10: Forhold og kommunikasjon i en kontekst av osteopatisk intervensjon
  • 5.11: Diagnostisering av mulighet: oppførsel som skal holdes på høring

6 - Metoder og verktøy for arbeidet

  • 6.1: Metodikk for dokumentarforskning og artikkelanalyse
  • 6.5: Vitenskapelig og profesjonell engelsk

7 - Kompetanseutvikling

  • 7.3: Utfør en osteopatisk intervensjon og led et forhold i en kontekst av osteopatisk intervensjon

Klinisk praksisopplæring

2- syklus program

Tilgang til to sykluser er forbeholdt studenter som har slutten av 1 syklus undervisningsenheter . 2- syklus-programmet er spredt over 2 år, litt over 1 900 timer.

1. år

2 - Semiologi for endringer i helsetilstand

  • 2.1: Generell farmakologi
  • 2.2: Parakliniske undersøkelser
  • 2.4: Semiologi av sykdommer i nervesystemet
  • 2.9: Semiologi for affeksjoner av integumentære og sensoriske systemer
  • 2.10: Semiologi av sykdommer i immunsystemet og hematologiske systemer
  • 2.11: Semiologi av psykiatriske tilstander
  • 2.12: Semiologi for pediatriske tilstander

3 - Human Sciences, Social Sciences, Management and Law

  • 3.1: Psykologi og psykosomatisk

4 - Osteopati: fundamenter og modeller

  • 4.3: Osteopatisk resonnement og klinisk tilnærming

5 - Osteopatisk praksis

  • 5.4: Implementering av diagnostiske teknikker og tester i forskjellige situasjoner
  • 5.11: Diagnostisering av mulighet: oppførsel som skal holdes på høring

6 - Metoder og verktøy for arbeidet

  • 6.2: Osteopatisk forskning og evalueringsmetodikk
  • 6.5: Vitenskapelig og profesjonell engelsk

7 - Utvikling av ferdighetene til osteopaten

  • 7.1: Evaluere en situasjon og utvikle en osteopatisk diagnose
  • 7.2: Designe og gjennomføre et osteopatisk intervensjonsprosjekt

Klinisk praksisopplæring

2. år

2 - Semiologi for endringer i helsetilstand

  • 2.13: Semiologi for geriatriske infeksjoner
  • 2.14: Semiologi for utøverens lidelser
  • 2.16: Kosthold og ernæring

3 - Human Sciences, Social Sciences, Management and Law

  • 3.4: Lovgivning
  • 3.5: Etikk og etikk
  • 3.6: Ledelse

6 - Metoder og verktøy for arbeidet

  • 6.3: Metodikk for analyse av profesjonell praksis
  • 6.5: Vitenskapelig og profesjonell engelsk

7 - Kompetanseutvikling

  • 7.4: Analyser og utvikle din profesjonelle praksis
  • 7.5: Forbered en profesjonell installasjon

Klinisk praksisopplæring

minne

Program undervist i:
  • Fransk
Sist oppdatert Juli 28, 2019
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2019
Duration
3 - 5 år
Heltid studier
Pris
9,260 EUR
per år de tre første årene
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019