Programbeskrivelse
ProgrambeskrivelseGeneraldirektøren for Verdens helseorganisasjon (WHO) kaller familieleger for «våre fremtidsøkende stjerner». Dette gjenspeiler WHOs fornyede forpliktelse til å bygge familiemedisin som spesialitet i alle regioner. Styrking av familiemedisin har blitt anerkjent som en nøkkelkomponent for å oppnå universell helsedekning som en del av bærekraftsmålene som hvert land forpliktet seg til på den forrige FNs generalforsamling. Denne graden tar sikte på å bygge videre på dette momentet for å styrke primærhelsetjenesten ved å utvikle kompetente familieleger som er bemyndiget til å bli ledere og talsmenn for yrkets fremtid.
Universitetet i Edinburgh tilbyr høykvalitets forskerutdanning ved hjelp av et online fjernundervisningsmodell. Studentene kommer fra en rekke land over hele verden, hver med sine unike opplevelser for å skape et levende globalt læringssamfunn. Programmet vil gi leger de viktigste medisinske kunnskaper og ledelseskompetanse for felles presentasjon av helseproblemer og undersøkelse av ledelsen innenfor rammen av prinsippene, prosessene og praksisene for familiemedisin. Programmet vil utstyre studentene med ferdighetene til å bli ekspertfamilier, hvis tilnærming vil gi kontinuerlig, koordinert, omfattende og kostnadseffektiv omsorg, bygge opp en forståelse av pasienten i sammenheng med familien og samfunnet.Online læringDette blandede fjernundervisningsprogram leveres via Moodle-plattformen. Studentene har tilgang til omfattende læringsmateriell samt Universitetet i Edinburghs biblioteksressurser. Online opplæringsprogrammer leveres regelmessig av eksperter på feltet.ProgramstrukturStudentene kan studere til mastergrad, diplom eller sertifikatnivå.
År ett (sertifikat)
Alle studentene tar følgende obligatoriske kurs:Grunnlag for familiemedisin (20 studiepoeng)
Anvendte prinsipper for familiemedisin (20 studiepoeng)
Profesjonalitet i familiepraksis (20 studiepoeng)År to (diplom)
Alle studentene tar følgende obligatoriske kurs:Familiemedisinske tilnærming til barn og mors helse (20 studiepoeng)
Familiemedisinske tilnærming til NCDer (20 studiepoeng)
Familiemedisinske tilnærming til komplekse behov (20 studiepoeng)År tre (master)
Alle studentene tar det obligatoriske skriftlige reflekterende elementet på 10.000-15.000 ord.
Onlineundervisning suppleres med en to ukers periode med ansikt til ansikt undervisning i både sertifikat og diplomår. Dette bygger på innholdet på nettet og gir praktisk klinisk opplæring. Dette er for tiden levert på fire steder over hele verden: India, Nigeria, Uganda og Egypt. Deltakelse gir en unik mulighet til å reise og se praksis med familiemedisin i andre land mens du møter og lærer fra medstudenter.
I tillegg har de studentene som fullfører masterstudiet muligheten til å delta i en valgfri 30-dagers klinisk internship etter å ha oppnådd MFM-kvalifikasjonen.KarrieremuligheterProgrammet tar sikte på å gi leger med kunnskap, ferdigheter og holdninger til å bli effektive familielærere. Det er relevant for leger med all bakgrunn og erfaring fra tidlig karriere til de som er etablert i andre spesialiteter.
Programmet gir en høy kvalitet Masters nivå kvalifikasjon i Family Medicine og bygger på ferdighetene allerede oppnådd av studenten i sin post-graduate klinisk trening. Det er ikke et anerkjent faglig opplæringskurs og kan ikke brukes til direkte inngang til klinisk praksis som familielege.InntakskravEn medisinsk grad (MBChB) eller dens internasjonale tilsvarende) er nødvendig.
Vi kan også vurdere søkere som er i et yrke alliert med medisin eller har relevant arbeidserfaring i en klinisk sammenheng. Ta kontakt med programteamet for å sjekke før du søker.Engelskspråklige kravAlle søkere må ha en av følgende kvalifikasjoner som bevis på deres engelskspråklige evne:en bachelor eller mastergrad, som ble undervist og vurdert på engelsk i et flertall engelsktalende land som definert av britiske visum og innvandring
IELTS Akademisk: totalt 6,5 (minst 6,0 i hver modul)
TOEFL-iBT: totalt 92 (minst 20 i hver modul)
PTE (A): totalt 61 (minst 56 i hver av delene "Kommunikative ferdigheter", avsnittene "Aktivere ferdigheter" er ikke vurdert)
CAE og CPE: totalt 176 (minst 169 i hver modul)
Trinity ISE: ISE II med forskjeller i alle fire komponenterGrader undervist og vurdert på engelsk må ikke være mer enn tre år i begynnelsen av studiet. Språktester må ikke være mer enn to år i begynnelsen av studiet.