Read the Official Description

Oppmerksom på at for fagfolk helsefag undervisning og forskning er et viktig tillegg til sitt daglige arbeid, University San Jorge har den offisielle tittelen: Master i forskning i helsefag som en måte å møte det behovet. Det er meningen at elevene får de ferdighetene som trengs for å ferdes trygt i feltet for forskning, formidling av sine funn og kunnskap og også tilegne seg avanserte spesialisert opplæring i alle felt av fysioterapi, sykepleie og vitenskap idrett og fysisk aktivitet.

Rettet mot nyutdannede / nyutdannede eller kandidater i farmasi, sykepleie, fysioterapi, ergoterapi, fysioterapi, Science of Fysisk aktivitet og Sport, medisin og beslektede fag, og variert innhold i fire obligatoriske moduler og to valgfrie, tilbyr muligheten for studentene tilegne seg kunnskaper og ferdigheter, og vet hvordan de skal integreres med det formål å foreta vurderinger, kommunisere sine funn og oppmuntre deres videre utvikling uavhengig.

Forskning er et viktig supplement til faglig aktivitet. Alle helsepersonell må vise undervisning og forskningskapasitet i sin faglige aktivitet. Det er derfor viktig å fremme forskning både lærere og noen profesjonelle, nyutdannet eller lavere student. Men å fremme og utvikling av forskning i helsevitenskap krever riktig trening for å gi strategier og ressurser som er nødvendige for helsepersonell å utføre forskning og anvendelse av resultatene. Derfor og fra moduler Anvendt forskning og analyse og tolkning av data i helsefag, studentene tilegne seg hensiktsmessig opplæring i vitenskapelig metode som vil tillate deg å studere data og bevis med rigor og formidle sin forskning i tidsskrifter innvirkning og vitenskapelig prestisje.

Det faktum av å innlemme denne master litt avansert undervisning gjennom modul praksis i forskning og høyere utdanning, er ny, og gir en mulighet for disse fagfolk til å tilpasse seg de nye kravene i den europeiske området for høyere utdanning. Innholdet i den modulen er en uttalelse intensjonsavtale på ideen om overføring av behovet for lærere å være veiledning og støtte av studenter, for å endre den tradisjonelle rollen som lærer og veileder, i tråd med dagens trender i utdanning. Formålet er å lære å kommunisere tydelig, for å skape trygge miljøer hvor aktiv læring, praksis og påfølgende refleksjon anime. Videre og i forhold til helsefag, det blir stadig tydeligere bruk av informasjonsteknologi og kommunikasjon (IKT) for utvikling av faglig aktivitet, og derfor studenter vil ha tilgang til de mest innovative teknologier lærer for eksempel er bruk av kliniske simulatorer eller systemer funksjonell vurdering av fysisk aktivitet.

Innholdet i denne modulen vil gi studenten muligheten til å: anvende forskning og innovasjon i praksis, vel vitende om kvalitetsstyring som et sentralt element i prosessen med kontinuerlig forbedring i undervisning og forskning, effektivt bruke teknologi informasjon og kommunikasjon som læringsverktøy, vet grunnlaget for anvendelse av metoder for e-læring og e-vurdering orientert e-læring og i korte, tilegne seg de nødvendige ferdigheter til å anvende metoder for undervisning og læring eiendeler og evaluering konsistent med kompetanse til å være utviklet av studenter i henhold til naturen av faget av kunnskap.

Omsorgsarbeid i sykepleie og fysioterapi, bør det suppleres med forskningsprosjekter for utvikling av sykepleie ledelse, strukturer og arbeidsformer og nødvendige ressurser. I Master, vil aspekter knyttet til forskning og innovasjon i helsesektoren, klinisk sykepleier, i situasjoner knyttet til funksjonshemming og avhengighet, forebygging og helsefremmende arbeid på smertebehandling og geriatri og gerontologi tas opp. Dessuten, og siden denne master bør følge til enhver tid å forbedre den faglige kompetansen til elevene, vil de ha den mest avanserte av de som i dag er tilgjengelig og spesielt teknologi klinisk undervisning high-fidelity simulerings midler.

Gjennom denne globale trening det er beregnet for studenter å kunne senere for å gi svar på komplekse situasjoner i et team, design og gjennomføre forskningsprosjekter av fagene som studeres i denne modulen samt utvikle ferdigheter dynamikk arbeidsgrupper, helsevesen organisasjon og rettet mot både fremme helse forskning på dette området klinisk intervensjon.

Den valgfrie modulen Fysioterapi og Science of Fysisk aktivitet og Sport gjør elevene til å utvikle parallelt i to linjer: klinikken, anskaffe både baser for riktig resonnement orientert diagnose, for eksempel opplæring i fysioterapi Avansert og linje forskning og undervisning i fysioterapi rettet mot å generere profesjonelle profiler med kritisk kapasitet og fremme vitenskapelig forskning produksjon i fysioterapi og fysisk aktivitet Sciences og Sport. Det faktum at dette universitetet har åpne linjer av forskning i biomekanikk, er nevrologisk og nevropsykologisk rehabilitering fysioterapi et aspekt som gir verdi og slutter seg til pedagogiske ferdigheter i denne master. De midler og ressurser som står, kan et høyt spesialisert nivå være svært attraktivt og gunstig for de som kan bruke dem vel som evne til å undervise, enten som grunnlag for forskning.

Det er meningen at dette høgare utdanning tjener til å trene lærere-forskere fysioterapeuter reell evne til å tilegne seg den grad av lege og en del av Fakultet for et universitet som er allerede skjer i enkelte naboland med faglig profil kalt Movement Scientist eller såkalte fysioterapeut forsker (Research PT).

Som for det aspektet at denne modulen dedikert til Sciences av fysisk aktivitet og idrett, vil bli analysert i dybden aspekter knyttet til både vurderingen av fysisk tilstand i normale og patologiske situasjoner, for eksempel fysisk aktivitet og dens forhold til andre faktorer bio-psyko-sosial. forskning vil bli behandlet i nye teknikker for biomekanikk og bevegelsesanalyse. Det er ment at elevene kjenner de forskjellige dimensjoner som påvirker den fysiske aktiviteten til den enkelte., Er i stand til å etablere de viktigste sammenhengen mellom dem og til å trekke konklusjoner som tillater en mer omfattende forståelse av prosesser av å forbedre tilstanden fysisk og / eller forbedre helse og anvende kunnskap og konklusjoner trukket til det unike i hver person og kontekst.

Fra kunnskap og ferdigheter ervervet i de nevnte moduler, student, med veiledning og veiledning av en lærer, vil du være klar til å planlegge, utvikle, presentere og forsvare Work masteroppgave. Det ultimate målet er å tillate i fremtiden for å takle mer ambisiøse prosjekter som doktorgradsavhandling eller faglige aktiviteter i privat akademisk, forsker, medisinsk eller industriell, offentlig eller som opplæring er nødvendig i forskning i en spesialitet som farmasi, sykepleie , ergoterapi, Podiatry, Physical Sciences og Sport Medisin og beslektede vitenskaper.

Til slutt, men som samtidig er klar over at undervisning og fordypningsemner i helsefag handlet nesten utelukkende tekniske, diagnostiske og terapeutiske, gir innholdet i denne Master nødvendig vekt på andre aspekter som forbedrer mellommenneskelige relasjoner, lederegenskaper, beslutningstaking, kommunikasjonsferdigheter og forbedring i både personlig ytelse og arbeidsorganisering. Oppnå optimale resultater i helse- og sosialvesenet krever tilstedeværelse fagfolk ikke-tekniske ferdigheter basert på teamarbeid, kommunikasjon, prioritering av oppgaver, koordinering og riktig bruk av ressurser, aspekter disse truende innholdet i dette opplæringsprosjektet.

For å utføre hver og en av de diskutert, har kapteinen en fremragende fakultet av lærere, tverrfaglig og består av leger fagfolk med omfattende soliditeten trening personlig beskyttelse av studenter og retningen av deres arbeid masteroppgave.

Mål og kompetanser

Den pedagogiske forslag Master, regnes i sin utforming og i sin sekvensiell utvikling trene sine studenter bør utføres med respekt for grunnleggende rettigheter, demokratiske prinsipper, prinsippene om likestilling mellom kvinner og menn, solidaritet, miljøvern , universell tilgjengelighet og design for alle og fred kultur.

Masterplanen er utarbeidet basert på de generelle ideene til det europeiske området for høyere utdanning (EHEA) samt direktiver og retningslinjer fra departementet for utdanning og vitenskap, og kriteriene gitt av Universidad San Jorge.

I tillegg til å oppgi generell sammentreff av alle disse kriteriene, og en ånd av innovasjon og åpenhet fremmet av alle aktører de har vært involvert i designprosessen og utarbeidelse av planen, desidert innsamlet av medlemmene i denne komiteen.

For å møte de krav som følger av staten og EU-lovgivning, graden Master oppfyller følgende overordnede mål:

  • Tilpasning til det europeiske området for høyere utdanning (EHEA).
  • Tilpasning til det europeiske forskningsområdet (ERA).
  • Overholdelse av Dublin Descriptors etablert for programmer Master of European Higher Education Area, og i samsvar med beskrivelsene som finnes i spansk kvalifikasjonsrammeverk for høyere utdanning (MECES).
  • Møte de pedagogiske mangler av nyutdannede knyttet til forskningsfeltet og mer spesifikt til forskning i helsevitenskap.
  • Innlemmelse av sporet rettet forskning på helse, ifølge dagens marked trenger opplæring.
  • Tog kandidater til å ta forskning i faglige og / eller akademiske sirkler områder.
  • Tilby vitnemål og grader akademikere i den grenen av kunnskap om helsefag, en tilgang til doktorgradsstudier gjennom et program som tar sikte på å oppnå et forskningsarbeid relatert til deres fagområde Master.

Hver og en av disse målene, som fører til sikre tilgang av nyutdannede og / eller kandidater til videreutdanning for generering, overføring og tilpasning av R + D + I, spesielt nyutdannede som kvalifikasjoner ikke gi dem tilgang til denne syklusen direkte.

De spesifikke mål som må oppfylle kvalifikasjoner, består oppnå spesifikke ferdigheter knyttet til forskning og organisering arbeidsgrupper og anvendt forskning til undervisning, gruppert i kunnskap og ferdigheter.

Den nødvendige balansen mellom teoretiske og praktiske aspekter ved opplæring i at disiplin er ment med denne mastergraden, må du sørge for tur, oppkjøpet av ferdigheter, evner og kunnskap strenge basert på de ovennevnte profiler.

Program

MODUL TYPE CREDITS
Anvendt forskning helsefag obligatorisk 10
Analyse og tolkning av data i helsefag obligatorisk 10
FORSKNING OG PRAKSIS UNDERVISNING I HØYERE UTDANNING obligatorisk 12
Nye trender i vitenskapelig forskning i fysioterapi og idrett valgfritt 10
Nye trender i sykepleieforskning valgfritt 10
SLUTT PÅ MASTER ARBEID obligatorisk 18
- total 60
Program taught in:
Spansk

See 2 more programs offered by San Jorge University / Fundacion Universidad San Jorge »

Dette kurset er Nettstudier & Campus kombinert
Startdato
Okt. 2019
Duration
1 år
Heltid studier
Pris
6,720 EUR
Deadline
By locations
By date
Startdato
Okt. 2019
Sluttdato
Application deadline

Okt. 2019

Location
Application deadline
Sluttdato