Global helse md

Generelt

Programbeskrivelse

GLOBAL HEALTH MD

American University of Antigua College of Medicine (AUA) Global MD Program er gjennomført i samarbeid med Florida International University (FIU).

Global MD Programmet er et omfattende, fireårig langsgående spor i global helse som er integrert i læreplanen ved American University of Antigua College of Medicine.

Global Health har blitt definert som "området studie, forskning og praksis som prioriterer å forbedre helse og oppnå egenkapital i helse for alle mennesker over hele verden" av konsortiet for universiteter for global helse. Global helse tar opp befolkningens helse i en global sammenheng og overskrider de politiske grensene til nasjoner som fokuserer på sosiale determinanter av helseproblemer, helseproblemer, inkludert smittsomme og ikke-smittsomme sykdomsproblemer, menneskerettigheter samt økonomisk utvikling og politiske og systemmessige problemer.

Hensikten med Global Health Track er å støtte og veilede elevene i å utvikle kompetanse i globale helseproblemer med målet om påfølgende karriereintervjuer som involverer pasientomsorg, service, politikk, forskning og utdanning på globalt nivå.
Studenter som deltar i Global Health Track vil bli introdusert i studiet av samfunns- og folkehelse, primærvitenskap, epidemiologi og behandling av overførbare og ikke-smittsomme sykdommer på global basis.

Den obligatoriske læreboken er Global Health 101, 3. utgave, Richard Solnick, MPA, Yale, Helsehøgskolen, New Haven, Connecticut,
ISBN-13: 9781284050547

Global Health Track er åpent for alle kvalifiserte innleverte medisinske studenter ved AUA.

Den 2-årige BASIC SCIENCE Component er utført på campus av AUA i Antigua. Den består av fem 2-ukers blokker (før og etter semester en og etter semester to, tre og fire) og langsgående kurs på semester en til fire. Forelesninger vil dekke en rekke globale helsemessige temaer, blant annet sosiale determinanter for helse, medisinsk antropologi, global helseutdanning, samfunnsbasert medisin, helsevesenet, kulturkompetanse, menneskerettigheter, internasjonale hjelpeorganisasjoner og prosjekter, FN, Verdens helseorganisasjon, Pan American Health Organization, International Monetary Fund, Verdensbanken, katastroferespons og ledelse, overførbare og ikke-overførbare sykdommer, populasjonsforskning og epidemiologi blant andre. I tillegg vil studentene bli introdusert til forskningsmetodikk og vil motta American Heart Association instruktøropplæring i BCLS og ACLS. Komponentene inkluderer en introduksjon til medisinsk spansk og suppleres av en Global Health Journal Club. Minst 80% oppmøte er nødvendig for å kunne passere hver blokk.

CLINICAL SCIENCE-komponenten utføres på FIU-tilknyttede kliniske steder i Florida og AUA tilknyttede kliniske steder i USA og utlandet. Studentene vil delta i den avanserte introduksjonen til klinisk medisin (FM1 / IM1) ved FIU og AUA-FIU Graduate Clinical Core Rotation Certificate Program (etter vellykket gjennomføring av krav og aksept av kandidatbevis program opptak utvalg). Etter endt utdannet klinisk kjernerotasjonsbevisprogram, vil studentene være kvalifisert for valgfrie rotasjoner gjennom FIU og AUA i USA og internasjonalt. I tillegg til valgfrie rotasjoner i ulike medisinske områder, omfatter disse rotasjonene forskningsmuligheter og reisemedisin. Studentene vil få muligheten til å bli med i AUA-fakultetets igangsatte internasjonale hjelpeprosjekter og å utdype sin kompetanse innen global helseforskning. Den kliniske komponenten vil bli supplert med medisinsk spansk eksponering og vil inkludere et capstone-prosjekt i Global Health. 100% oppmøte er nødvendig under den kliniske komponenten. Vær oppmerksom på at for å bli promotert til den kliniske vitenskapskomponenten, må studentene oppfylle Kandidat Klinisk Kjerne Rotasjonsbevis Programmets opptakskriterier fastsatt av FIU, inkludert, men ikke begrenset til, å passere USMLE trinn 1.

Ved gjennomføring av studiet skal en student kunne:

  • Demonstrere forståelse av sosiale determinanter av helse, helsefellesskap, sosial rettferdighet og statspolitikk med hensyn til deres innvirkning på distribusjonen av helsetjenester i lavressursinnstillinger i USA og internasjonalt
  • Demonstrere forståelse av helse- og menneskerettighetsspørsmål og determinanter av helsespesifikk innvandrer, innvandrer, internt fordrevne og flyktningpopulasjoner
  • Forstå de spesifikke behovene til de medisinske underserved og uforsikrede
  • Demonstrere kunnskap om effektive advokatstrategier for forbedring av helsesystemene innen global sammenheng
  • Demonstrere evnen til å kommunisere effektivt og samarbeide med pasienten, familien og omsorgspersonene med følsomhet overfor sosiokulturelle og helseproblemer, slik at diagnosen og planen for omsorg er tydelig forstått og relevant for deres spesielle situasjon
  • Forstå epidemiologien til globale overførbare og ikke-smittsomme sykdommer
  • Identifisere og tilpasse bevisbaserte ressurser og verktøy for bruk i begrensede ressurshelsetjenester
  • Interagere på tverskulturell måte tilstrekkelig til å levere grunnleggende medisinsk behandling, inkludert å jobbe med oversettere
  • Utfør en effektiv omfattende fysisk undersøkelse når du praktiserer overvåket i et internasjonalt kontor, sykehus eller dyktig sykepleie, og vær oppmerksom på kulturelle faktorer, inkludert kjønn, beskjedenhet og religiøs praksis
  • Bruk kliniske ferdigheter til riktig diagnostisering og behandling av pasienter under tilsyn i sammenheng med lokal ressurs tilgjengelighet
  • Velg, utfør og tolk under veiledningsdiagnostiske prosedyrer innenfor rammen av begrensede ressurshelseinstitusjoner
  • Formulere en omsorgsplan som er relevant og praktisk i en bestemt kulturell setting
  • Demonstrere forståelse av ressurser og problemstillinger som er relevante for reisemedisin, helsefareforebygging, helsevedlikehold og variasjoner i helsetjenester som er spesifikke for internasjonal reise
  • Diskuter behandlingsplaner basert på kunnskap om global påvirkning, ved hjelp av ressurser som inkluderer lokale, statlige, føderale og internasjonale byråer, etter behov
  • Kjenne hans eller hennes egen praksisbegrensninger og søke konsultasjon med andre helsepersonell og systemressurser for å gi optimal omsorg i en global sammenheng
  • Forstå organisasjon, finansiering og system helse indikatorer av internasjonale helsevesen systemer.
  • Studenten skal utvikle holdninger som omfatter:
  • Forpliktelse til livslang læring og bidrag til kroppens kunnskap om global helse
  • Anerkjennelse av egne forstyrrelser og stereotyper relatert til helsetjenester i internasjonale innstillinger
  • Behovet for å balansere medfølelse, humanisme, realisme og praktiske egenskaper i hensynet til helsevesenet som leveres i spesifikke globale innstillinger
  • Respektere verdighet og autonomi gjennom selvbilde og selvbestemmelse i en kulturell og global sammenheng
  • Et ønske om å talsmann for systemer endres for å forbedre helsen til samfunnet der han eller hun praktiserer.

Etter fullføring av Global Health Track, fullføring av krav til Graduate Clinical Core Rotation Certificate Programmet og alle krav til oppgradering fra AUA (inkludert men ikke begrenset til å bestå alle interne og eksterne eksamener og bestått alle nødvendige kurs og lærerstillinger) vil motta MD-graden og det globale helse sertifikatet fra AUA, samt fullføringsbeviset for Graduate Clinical Core Rotation Certificate Program fra FIU *.

* Studenter som fullfører FlU Graduate Core Clinical Clerkship Certificate Programmet, er ikke uteksaminert fra en LCME akkreditert medisinsk utdanning.

Sist oppdatert des. 2017

Om skolen

American University of Antigua (AUA) College of Medicine is an institution dedicated to creating future generations of physicians that serve the communities they represent. Those communities are often ... Les mer

American University of Antigua (AUA) College of Medicine is an institution dedicated to creating future generations of physicians that serve the communities they represent. Those communities are often underrepresented in the medical field and are reflected in the diversity of our student body. Founded in 2004, AUA has accomplished more than some schools have in decades. AUA leads the way in addressing the projected physician shortage, especially in the areas of primary care, family medicine, and internal medicine. Minimér
Saint John's