Globale perspektiver på digital helse
Royal Tropical Institute (KIT)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Amsterdam, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
2 uker
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 600 / per course *
Søknadsfrist
15 Mar 2024
Tidligste startdato
20 May 2024
* for bare uke 1: 750 EUR
Introduksjon
Dette to-ukers blandede kurset gir en introduksjon og oversikt over digital helse, inkludert en sterk vekt på hvordan digital helse i virkeligheten fungerer i forskjellige innstillinger. Deltakerne vil diskutere hvordan digitale helseintervensjoner kan bidra til å presse det tredobbelte målet med Universal Health Coverage and Sustainable Goal Development for flere mennesker til en lavere kostnad i forskjellige settinger i høy-, lav- og mellominntektsland. Programmet diskuterer hva slags analyse som bør gjøres for å utvikle digital helseintervensjon, hvilke interessenter.
Dette kurset er TropEd-akkreditert og kan følges som et frittstående kurs eller som en avansert modul for Master in International Health. Den første uken kan følges som et frittstående kurs, som vi tilbyr et oppmøtebevis for.
Dette nye kurset arrangeres sammen med Amsterdam Health and Technology Institute (AHTI) og i samarbeid med en rekke andre partnere: Pharmaccess , Joep Lange Institute , Amsterdam Institute for Global Health and Development (AIGD), Smarthealth Amsterdam og Waag, Technology & Samfunn .
Innhold
Innholdet i kurset er:
- Definere digital helse, prinsipper og klassifisering
- Muligheter og begrensninger for digital helse i LMIC
- Kartlegging av etterspørsel og gjennomførbarhet av digitale helseløsninger
- Veiledning om implementering av digitale helseintervensjoner
Mål
Uke 1:
På slutten av den første uken vil deltakerne kunne:
- Forklar prinsipper og begreper for digital helse, inkludert effekten av digital helse på helseatferd og på helsesystemer.
- Diskuter digitale helseintervensjoner som et middel for å håndtere helseutfordringer i forskjellige omgivelser.
- Diskuter muligheter og begrensninger som digitale helseintervensjoner gir samtidig som de gir universell helsedekning i land med høy, lav og mellominntekt.
- Gjenkjenne og ta opp spørsmål om etikk og datastyring knyttet til digital helse.
Uke 2:
På slutten av den første uken vil deltakerne kunne:
- Utvikle strategiske problemløsningsstrategier ved bruk av digital helse for å løse utfordringer i helsesektoren.
- Kombiner tekniske, analytiske og nettverksferdigheter for å utvikle og bygge inn digitale helseintervensjoner i en systemisk tilnærming.
- Utvikle og evaluere potensielle digitale verktøy og strategier i forskjellige innstillinger (anerkjennelse av deres egenskaper, styrker, svakheter og ytelse mens de er implementert).
Læringsmetoder
Kurset er designet i en nyskapende modell - ligner på hackathons og datasprint, ofte standardmetoden for å utvikle tekniske ferdigheter. I "sprint" -metoden, mens deltakeren lærer grunnleggende konsepter, kan deltakeren også tilegne seg og utvikle anvendte ferdigheter ved å utvikle prosjekter for å løse reelle helseproblemer. Vi oppmuntrer til skrive- og korpskunnskap, og bruker mye tid på forberedelse av kurs, live opplæringsprogrammer, praktiske laboratorier og interaksjon med partnere, tilretteleggerne og hovedforedrag.
Vi planla forskjellige aktiviteter for å trene teoretisk kunnskap om digital helse og ha en oversikt over praktiske ferdigheter som trengs for å tenke, utvikle, implementere og evaluere digitale helseintervensjoner. Ved å bruke det aktive læringsperspektivet er hovedtrekk ved dette kurset "hands-on" -strategien, slik at deltakeren kan bruke kunnskapen de tilegner seg i sanntid under kurset. Workshop-karakteren til den andre uken er en mulighet til å jobbe i utfordrende virkelige scenarier.
Uke 1
Keynotes med fokus på sentrale begreper i kurset; Parallelle opplæringsprogrammer er praktiske økter som tar sikte på å introdusere spesifikke felt innen DH eller teknikker; Labs og guidet arbeid er øyeblikk der studentene har muligheten til å anvende det de har lært og prøver å løse et praktisk problem.
Uke 2
Hovedpunkter; Parallelle opplæringsprogrammer; Laboratorier og guidet arbeid i løpet av den andre uken inkluderer et sterkt fokus på å bruke kunnskapen og ferdighetene som er oppnådd i løpet av uke 1. Deltakerne jobber i grupper med å utvikle et forslag til digital helseintervensjon for å løse et virkelige problem (helst problemer som deltakerne står overfor i hjemmet sitt land). En presentasjon gis i slutten av den andre uken med oversikten over prosjektforslaget. Et skriftlig forslag blir sendt for eksamen fredag ettermiddag, etter å ha vurdert tilbakemeldinger mottatt på presentasjonen.
evaluering
Deltakere som ønsker å bli undersøkt og/eller få studiepoeng, må ta emnene som følger:
Uke én: Åpen bokeksamen med en kombinasjon av flervalgs- og essay-spørsmål.
Uke to: Gruppeoppgave med fokus på utvikling av en digital helseintervensjon (prosjekt). Undersøkelsen er delt inn i to deler. Først leverer gruppen en presentasjon i slutten av den andre uken, lagt til av en skriftlig oversikt over deres digitale helseintervensjonsprosjekt.
applikasjon
Vi utviklet det blandede kurset “Global Perspectives on Digital Health”, med sikte på midtkarriere og eldre helsepersonell som er interessert i å oppdatere sine kompetanser innen digital helse. Vi tar også sikte på fagfolk som ønsker å inkludere digitale helsekomponenter i programmene/prosjektene de administrerer på forskjellige helsetjenester (i MoH, frivillige organisasjoner, etc.). Til slutt forventer vi også søknader fra unge fagfolk som er interessert i å legge digital helse til sine porteføljer. Vi satser også på læring mellom generasjoner, med tanke på deltakernes brede spekter av aldre og bakgrunner.
Opptakskriterier
- Akademisk opplæring minst til en bachelorgrad eller tilsvarende innen medisin, folkehelse eller et annet helsefagområde, for eksempel helsefag, miljøvitenskap, økonomi, biostatistikk, samfunnsvitenskap eller sykepleie
- To års relevant arbeidserfaring, inkludert arbeidserfaring i innstillinger med lav og mellominntekt.
- Ferdighet i muntlig og skriftlig engelsk
- Datakompetanse demonstrert av evnen til korrekt og uavhengig å laste opp elektroniske dokumenter i det elektroniske applikasjonssystemet.
- Motivasjon for programmet, demonstrert av et motivasjonsbrev som angir hvorfor søkeren ønsker å følge dette spesifikke kurset.
Søknadsprosedyre
Søknadspakken forfaller to måneder før kursstart.
Last opp søknaden din online. Følgende dokumenter bør lastes opp:
- Oppdatert CV
- Et motivasjonsbrev på én side
- Kopier av vitnemål og karakterrapporter
- En oppdatert curriculum vitae og en liste over publikasjoner hvis det er aktuelt
Hva vi forventer av motivasjonsbrevet ditt:
Vennligst angi i motivasjonsbrevet ditt hvorfor du vil følge dette spesifikke kurset, hvorfor du vil følge kurset i KIT Amsterdam, hva du forventer å lære og hvordan du vil anvende dine nylig oppnådde kompetanser fra kurset i arbeidet ditt, hva slags fordeler vil det gi for din fremtidige karriere, etc. Beskriv et relevant problem du har opplevd de siste to årene som du ønsker å diskutere i løpet av dette spesifikke kurset. Motivasjonen din bør være omtrent ½-1 side. Vennligst ikke gjenta din CV igjen.
Dette kurset kan tas på egen hånd som en avansert modul i Master in International Health (MIH) -programmet.