Grad i fysioterapi

Generelt

Programbeskrivelse

omtrent

Vi trener fagpersoner som gjennom bruk av fysioterapiteknikker kan kurere, komme seg og tilpasse seg personer som er rammet av svekkelser, funksjonsbegrensninger, funksjonshemninger eller endringer i fysisk funksjon og helsetilstand som er påført som følge av en skade, sykdom eller annet. forårsake.

Hvis du er interessert i å lære å

  • Gjennomføre, dirigere og koordinere fysioterapiske intervensjonsplaner, bruke egne terapeutiske verktøy og ivareta brukerens individualitet.
  • Gi effektiv fysioterapi, og gi omfattende hjelp til pasienter.
  • Grip inn på områdene helsefremmende, forebygging, beskyttelse og bedring.
  • Utforme intervensjonsplaner for fysioterapi i henhold til kriterier for tilstrekkelighet, gyldighet og effektivitet.
  • Diagnostisk vurdering av fysioterapi omsorg i henhold til standardene og med internasjonalt anerkjente valideringsinstrumenter.

Hva vi tilbyr deg

  • Erfaring og tradisjon i opplæring av fysioterapeuter.
  • Fasiliteter med laboratorier utstyrt med et bredt utvalg av profesjonelt utstyr.
  • Praktikantplasser i en rekke offentlige og private helsestasjoner.
  • Lærerpersonale med lang erfaring i profesjonell praksis.
  • Nasjonale og internasjonale mobilitetsprogrammer (Argentina, Australia, Brasil, Canada, Chile, Kina, Colombia, USA, Italia, Japan, Mexico, Peru, Polen, Portugal, Russland, Taiwan og Vietnam).

Profesjonelle utflukter

Høy grad av innsetting av arbeidskraft • Trening av fysioterapi i helse: primæromsorgssentre, rehabiliteringsenheter, spesialisert pleie i sykehussentre, gjensidige ulykker på jobben, fysioterapisentre eller skap, autonome fagpersoner ... • Trening av fysioterapi i sportssentre, treningssentre, idrettsklubber, forbund ... • Trening av fysioterapi i behandlingssentre, spa, spa ... • Omsorg for eldre i bofeller eller dagsenter ... • Undervisning og forskning.

kompetanser

  1. Kjenne og forstå morfologien, fysiologien, patologien og atferden til mennesker, både sunne og syke, i det naturlige og sosiale miljøet.
  2. Kjenne og forstå de vitenskaper, modeller, teknikker og instrumenter som fysioterapi bygger på, artikuleres og utvikles på.
  3. Kjenne til og forstå metodene, prosedyrene og fysioterapeutiske handlingene, rettet både mot det terapeutiske som skal brukes i klinikken for reeduksjon eller funksjonell utvinning, samt utførelse av aktiviteter som er rettet mot fremme og vedlikehold av helse.
  4. Anskaffe passende klinisk erfaring som gir intellektuelle ferdigheter og tekniske og manuelle ferdigheter; som letter innlemmelsen av etiske og profesjonelle verdier; og at den utvikler kapasiteten til integrering av den ervervede kunnskapen; slik at studentene ved slutten av studiene vet hvordan de skal brukes både i spesifikke kliniske tilfeller på sykehus og polikliniske omgivelser, så vel som til handlinger i primær- og samfunnsomsorg.
  5. Vurdere pasientens funksjonelle status, med tanke på de fysiske, psykologiske og sosiale aspektene.
  6. Diagnostisk vurdering av fysioterapi omsorg i henhold til standarder og med internasjonalt anerkjente valideringsinstrumenter.
  7. Utforme fysioterapiens intervensjonsplan i henhold til kriterier for tilstrekkelighet, gyldighet og effektivitet.
  8. Gjennomføre, dirigere og koordinere fysioterapiens intervensjonsplan ved hjelp av egne terapeutiske verktøy og ta hensyn til brukerens individualitet.
  9. Evaluer utviklingen av resultatene oppnådd med behandlingen i forhold til de mål som er satt.
  10. Utarbeide utskrivningsrapporten for fysioterapi når de foreslåtte målene er dekket.
  11. Gi effektiv fysioterapi, og gi omfattende hjelp til pasienter.
  12. Grip inn på områdene helsefremmende, forebygging, beskyttelse og bedring.
  13. Vite hvordan man jobber i profesjonelle team som en grunnleggende enhet der fagfolkene og annet personell i omsorgsorganisasjonene er strukturert på en uni / flerfaglig og tverrfaglig måte.
  14. Innarbeide de etiske og juridiske prinsippene for yrket i profesjonell praksis, samt integrere sosiale og samfunnsmessige aspekter i beslutningsprosessen.
  15. Delta i utviklingen av fysioterapihjelpeprotokoller basert på vitenskapelige bevis, og fremmer faglige aktiviteter som stimulerer fysioterapiforskning.
  16. Gjennomfør fysioterapeutiske intervensjoner basert på omfattende helsehjelp som innebærer flerfaglig samarbeid, prosessintegrering og kontinuitet i omsorgen.
  17. Forstå viktigheten av å oppdatere kunnskapen, ferdighetene, evnene og holdningene som integrerer fysioterapeutens faglige kompetanse.
  18. Anskaffe kliniske lederegenskaper som inkluderer effektiv bruk av helseressurser og utvikle planleggings-, styrings- og kontrollaktiviteter i helseomsorgsenheter der oppmerksomhet rettes mot fysioterapi og forholdet til andre helsetjenester.
  19. Kommuniser effektivt og tydelig, både muntlig og skriftlig, med brukere av helsesystemet så vel som med andre fagpersoner.

Tilgang og opptak av studenter

Tilgangen til den offisielle universitetsundervisningen ved universitetet i León, så vel som dens opptaksprosedyrer, er regulert av kongelig resolusjon 1892/2008, i dets modifikasjoner og av avtalene oppnådd av interuniversitetskommisjonen i Castilla y León

Sist oppdatert mars 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

Existen al menos diez razones para escoger León como destino académico aunque estamos seguros de que tú encontrarás muchas más.

Existen al menos diez razones para escoger León como destino académico aunque estamos seguros de que tú encontrarás muchas más. Minimér
León , Ponferrada + 1 Mer Mindre