Grad i medisin og kirurgi
Saint Camillus International University of Health and Medical Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Rome, Italia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
6 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 18 000
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oppdraget til den seksårige graden - enkelt syklus - Kurset er identifisert med opplæring av en lege med en internasjonal profesjonell profil, preget av en tverrfaglig og integrert visjon om helse- og sykdomsproblemer, med en utdannelse rettet mot samfunnet, territoriet, de globale helseutfordringene og i utgangspunktet mot sykdomsforebygging og helsefremmende og med en humanistisk kultur i dens implikasjoner av medisinsk interesse. Dette spesifikke oppdraget er ikke bare sentrert om sykdommen, men fremfor alt på den syke personen, vurdert i hans/hennes globalitet av soma og psyke og innenfor den sosiale konteksten.
Galleri
Ideelle studenter
Målene, hvis oppnåelse utgjør den kvalifiserte bakgrunnen til legen som skal dannes, inkluderer:
- God kapasitet for menneskelig kontakt (kommunikasjonsevner);
- Egenlærings- og egenvurderingsferdigheter (etterutdanning);
- Evne til å analysere og løse, i full autonomi, problemene knyttet til medisinsk praksis, sammen med en god klinisk praksis basert på vitenskapelig bevis (evidensbasert medisin);
- Vane med konstant oppdatering av kunnskap og ferdigheter, og besittelse av metodiske og kulturelle grunnlag for autonom tilegnelse og kritisk evaluering av ny kunnskap og ferdigheter (fortsatt faglig utvikling);
- God tverrfaglig og tverrprofesjonell praksis (tverrprofesjonell utdanning);
Inngående kunnskap om metodiske grunnlag som er nødvendige for en korrekt tilnærming til vitenskapelig medisinsk forskning, sammen med en autonom bruk av databaserte teknologier som er uunnværlige i klinisk praksis.
Opptak
Læreplan
Typer didaktiske og pedagogiske aktiviteter
- Formell didaktikk
Denne didaktiske formen inkluderer: – forelesninger: omhandler ett spesifikt emne som er identifisert med en tittel og utført av en lærer ved hjelp av databehandling og/eller multimediastøtte basert på en forhåndsdefinert kalender og gitt til studenter som er påmeldt til et bestemt kursår og delt inn i små grupper; – seminarer: didaktiske aktiviteter med samme karakteristika som forelesninger, men utført samtidig av mange lærere med ulik kompetanse og som sådan notert i leksjonsregistrene for hver enkelt av dem.
I løpet av den siste perioden av kurset, når ikke-italienske studenter vil ha tilegnet seg tilstrekkelig beherskelse av språket, kan enkelte kurs undervises på italiensk. Den frontale undervisningsaktiviteten utføres alltid av lærere (professorer på første og andre nivå, forskere og professorer).
- Ikke-formell didaktikk
Den omhandler interaktive didaktiske aktiviteter rettet mot små grupper av studenter og koordinert av en veileder som har som oppgave å legge til rette for studentene i tilegnelse av kunnskap, evner og atferdsmodeller. Læring skjer hovedsakelig gjennom stimuli som stammer fra problemløsning og bruk av metodiske ferdigheter som trengs for å løse dem og ta beslutninger, samt gjennom direkte og personlig bruk av handlinger (gester og relasjonelle) i praktiske øvelser og/eller deltakelse på kliniske avdelinger, operasjoner, territorielle anlegg og forskningslaboratorier. Veilederens funksjon kan også overlates til ikke-universitetspersonell med anerkjent kvalifikasjon i den spesifikke opplæringssektoren, i henhold til rekrutteringsmetodene gitt av universitetets regelverk.
A) Undervisningskurs. De integrerte undervisningskursene holdes av en eller flere lærere i henhold til de spesifikke målene som er tildelt kurset. De spesifikke målene for de enkelte emnene som inngår i eksamensprogrammene og deres programmering foreslås årlig av emnelærerne innen oppstartsdatoen for opptak for det nye studieåret.
B) Profesjonell virksomhet. I løpet av det treårige studium skal studenten tilegne seg de faglige spesifikasjonene innen sykepleiefeltet ved å gjennomføre praksis i anlegg identifisert av studierådet (CCL) og i de definerte periodene. Praksisoppholdet kan også gjøres i utviklingsland.
C) Valgfrie aktiviteter. Grademnerådet organiserer tilbudet av valgfrie didaktiske aktiviteter som skapes med forelesninger, seminarer, interaktive kurs med små grupper hvor studenten kan utøve sin egen personlige valgmulighet frem til oppnådd et samlet antall på 6 studiepoeng. Hver student velger selvstendig de valgfrie aktivitetene blant de tilførte didaktikkene.
D) Opplæringsaktiviteter for forberedelse av avsluttende eksamen.
For å bli tatt opp til avsluttende gradseksamen må studenten utarbeide en originaloppgave under veiledning og ansvar av professor ved Det medisinske fakultet som veileder. Denne aktiviteten er definert som en "avgangspraksisplass". Studenten kan utføre oppgavepraksis ved hvilken som helst fakultetsstruktur eller tilknyttet fakultetet. Det kan også gjennomføres ved anlegg som ikke er tilknyttet under veileders ansvar. Avhandlingsveilederprofessorene er første- eller andrenivåprofessorer eller adjunktforskere eller professorer.
Karrieremuligheter
Nyutdannede i medisin og kirurgi vil utføre aktiviteten til MD-kirurg i de ulike kliniske, helse- og biomedisinske rollene og feltene. Arbeidsmulighetene som normalt tilbys til nyutdannede i medisin og kirurgi er representert av:
- Spesialisering skoler.
- Ph.D.
- Offentlige og private klinikker.
- Sykehus og spesialistsentre.
- Universiteter og forskningssentre.
- Territorial MD
- Nasjonale og internasjonale helse- og humanitære organisasjoner.