International Undergraduate Program (IUP) i medisin

Generelt

Programbeskrivelse

Fakultet for medisin, folkehelse og sykepleie Universitas Gadjah Mada (FK-KMK UGM) ble opprettet 5. mars 1946 og har vokst og utviklet seg raskt gjennom årene. FK-KMK UGM har posisjonert seg til å bli et ledende universitet i Indonesia, Asia og i verden. Tusenvis av studenter har uteksaminert og farget helsesektoren i Indonesia og over hele verden. Ligger på et campus med tropisk klima, fin atmosfære og utstyrt med forskjellige fasiliteter som støtter utdanning, forskning og samfunnstjeneste. School of Medicine's vision er å være et utmerket nasjonalt medisinsk utdanningsprogram som er innovativt, globalt standardisert og overlegen, samt å tjene nasjonens og menneskehetens interesser med profesjonell menneskelig ressursstøtte. Læringsfaser i et studium av FK-KMK UGM inkluderer 3. 5 års grunnfase, 2 års profesjonell fase og 1 års praksisplass.

Det er to programmer:

Internasjonalt program

  • Søkere fra Indonesia eller andre land har uteksaminert fra videregående skole de siste tre årene.
  • For indonesisk: bestått opptaksprøve, inkluderer: grunnleggende akademisk test (matematikk, kjemi, fysikk og biologi), Gadjah Mada Scholastic test (GMST = en psykologisk test), engelsk, situasjonstest (SJT) og MMPI. For studenter fra andre land bestått opptaksprøve av grunnvitenskapelig test (matematikk, kjemi, fysikk og biologi), GMST og intervju.
  • I god helse.

Forskjellen mellom vanlig og internasjonalt program

Rundt 90% av kursprogrammet mellom vanlig og internasjonalt program er lik. Noen forskjeller i det internasjonale programmet er: forelesninger holdes med engelsk som undervisningsspråk, lærer det internasjonale helsesystemet (i blokk D2), og har en obligatorisk erfaring med å studere utgående land i en valgbar blokk (blokk D3) .

Curriculum

I studieåret 1992/1993 begynte FM å gjennomføre læreplanen for medisinsk utdanning basert kjerneplan for medisinsk utdanning Indonesia (KIPDI) med strategien for problembasert læring (PBL). Begynte i 2003/2004 utnyttet integrert læreplan i 21 blokker med PBL-strategi. I studieåret 2007/2008 gjorde endringer av de tidligere blokkene. Fra og med studieåret 2013/2014 har en ny læreplan skreddersydd til den indonesiske medisinske kompetansen blitt implementert SKDI 2012 ved studiet integrert i blokkene og PBL-strategien. Med dette nye systemet, spenner 3,5 år med videregående akademisk fase, og 2 år med klinisk rotasjonsfase.

Forventet læringsutbytte (ELO)

Det er 8 ELOer for studenter uteksaminert fra USPM, disse er standard nasjonale kompetent (område 1-7), og lokale kompetente (område 8)

  1. Område med edel profesjonalitet
    1. Ha tro på Gud den Allmektige.
    2. Behold kvaliteter av moral, etisk og disiplin.
    3. Overholde loven.
    4. Vær oppmerksom på sosiale og kulturelle forhold.
    5. Oppførsel i profesjonell oppførsel.
  2. Område med Introspection og kapasitetsbygging
    1. Utfør selvintrospeksjon
    2. Implementere livslang læring
    3. Utvide kunnskap
  3. Område med effektiv kommunikasjon
    1. Kommuniser mellom pasienter og deres familier.
    2. Kommuniser mellom arbeidspartnere.
    3. Kommunisere mellom interessenter og samfunn.
  4. Område for informasjonsbehandling
    1. Vurdere informasjon og kunnskap.
    2. Effektivt fremme informasjon og kunnskap til helsepersonell, pasienter, samfunn og nærstående for å forbedre kvaliteten på helsetjenestene.
  5. Område med grunnleggende medisinske fag: Anvendelse av nåværende biomedisinsk vitenskap, humaniora, klinisk medisinsk vitenskap og folkehelsefag / forebyggende medisin / samfunnsmedisin for å håndtere helseproblemer på en helhetlig og omfattende måte.
  6. Område med kliniske ferdigheter
    1. Utfør diagnostiske prosedyrer.
    2. Utfør helhetlig og omfattende styring.
  7. Område for helseproblemer
    1. Implementere helsefremmende arbeid på individuelle, familie og samfunnsnivå.
    2. Implementere forebygging og tidlig påvisning av helseproblemer på individ, familie og samfunnsnivå.
    3. Utfør helseproblemadministrasjon på individuelle, familie- og fellesskapsnivåer.
    4. Styrke og samarbeide med lokalsamfunn for å oppnå helseforbedring.
    5. Administrer ressurser på en effektiv, effektiv og bærekraftig måte i helseproblemløsning.
    6. Bruk spesifikke helsepolitikker som er høy prioriteter i hver region i Indonesia.
  8. De lokale kompetansene som avtalt av interessentene er
    1. Utfør medisinsk nødstilfelle.
    2. Behandle katastrofeberedskap.
    3. Behandle samfunns- og familiehelseproblemer interprofessional.
    4. Utfør mer selvsikkerhet som profesjonell basert på hans / hennes interesse innen medisin (leveres i valgfrie blokker, bestående av 19 moduler).

Kursprogram, undervisning og læring

De syv områdene pluss lokalkompetanse er blitt oversatt til 21 blokker av spesifikke emner og 14 kliniske rotasjonsfaser (se nedenfor), der de er sammensatt i 3 faser av studieprosessen. Hver blokk er lik 6 sks, mens internshipstadiene varierer mellom 2-10 sks.

Fasene av læringsprosessen er:

Fase 1 med temaet Foundation of Medicine (år 1). På slutten av denne fasen forventes studentene å forstå:

  • Det grunnleggende naturen og funksjonen til balanse (homeostase) og forhold som avbryter den normale balansen i en menneskekropp.
  • Filosofien om at medisinyrket er en levetid på studiet og er en del av helsevesenet.

Fase 2 bruker temaet Overgang fra teori til praksis (år 2 - 3,5) som det er et mellomnivå. På slutten av denne fasen forventes studentene å:

  • Forstå det grunnleggende begrepet sykdom, forebygging og håndtering.
  • Sett sammen de forskjellige kunnskapene og kliniske ferdighetene på en strukturert og systematisk måte når du håndterer helseproblemer.

I denne nye PBL-metoden må studentene fullføre 21 blokker for å oppnå en grad. Hele blokker kan fullføres på 3,5 år med studiebelastning 165 semesterpoeng enheter inkludert avhandling. Læring omfatter å delta på klasser, tutorials (diskusjoner i små grupper), praktisk økt og ferdighetstrening som den grunnleggende kliniske kompetente (BCC) på ferdighetslaboratorium. Formålet med BCC er å gi studentene klinisk erfaring før de tar læretiden på en sykehusklinikk. Når studenter er uteksaminert fra studenterprogrammet, vil studenten få graden S.Ked (Bachelor in Medicine).

Fase 3 bruker temaet Doctor in Practice (år 4 og 5). På slutten av denne fasen forventes studentene å:

  • utføre forebyggende tiltak og håndtering av helseproblemer for en pasient, familie og samfunn på en profesjonell måte og overholder prinsipper, etikk og verdier i henhold til sin autoritet som lege.
  • Utsted en henvisning til en annen helsevesenet som vil gi mer effektiv og effektiv helsetjeneste.

Denne fasen kalles klinisk rotasjonsperiode, som er en periode hvor en medisinstudent i den kliniske delen av utdannelsen hans går gjennom forskjellige 'arbeidstjenester' i løpet av 2-10 ukers kliniske stadier (se tabell nedenfor). Studiens lengde for dette kliniske programmet er 2 år med en studiebelastning på 35 sk. Etter endt utdanning vil studenten ta eksamenseksamen (UKMPPD) før han får tittelen dr. (lege).

Opptakskrav

Indonesiske kandidater

  • Nyutdannede av de siste tre årene;
  • Indonesisk videregående opplæring (Exact Sciences / IPA); eller
  • A-nivå kvalifikasjon; eller
  • IB-kvalifikasjon;
    * Obligatoriske fag er Biologi og kjemi;
  • Ikke-fargeblindhet.

Overseas kandidater

  1. Maksimal alder er 25 år gammel den 18. mai for hver opptaksperiode;
  2. Institusjonell TOEFL-poengsum på minst 500 (papirbasert) eller 173 (datamaskinbasert) eller 61 (internettbasert) eller IELTS-poengsum på minst 5,00 eller MUET-score på minst på Band 4.00;
    * For søkere med to grader: IELTS-sertifikat med en minimumsscore på 6,5;
  3. Sertifikat for nasjonale og / eller internasjonale priser i akademisk eller ikke-akademisk (idrettsmesterskap / utøvende kunstmesterskap (hvis noen);
  4. STPM-kvalifikasjon med minimum CGPA 3,00 (i 4,00 skalaer) / 3B for naturfag; eller
  5. Pre-medisinsk kvalifikasjon med minimum CGPA 3,00 (i 4,00 skalaer); eller
  6. Stiftelsesprogram / A-nivå eller tilsvarende kvalifikasjon (Kanadisk Pre-University, South Australian Matriculation, Canadian International Matriculation Program, Monash University Foundation Year, University Foundation Studies for New South Wales, A-nivå, høyere utdanning sertifikat av Tamilnadu, India).

Opptaksprosedyrer

  1. Registrer deg for en applikasjonskonto.
  2. Fullfør nettapplikasjonsskjemaet og last opp de nødvendige dokumentene (minimum 200 kb og maks 800 kb).
  3. Betal ikke-refunderbart søknadsavgift via Multi-Payment System av Bank Mandiri, BNI, BRI, BSM eller BTN som forespurt.
  4. Opptakskort kan skrives ut på dagen som nevnt i din brukerkonto.

Sist oppdatert Oktober 2019

Om skolen

Considered one of the oldest universities in Indonesia, Universitas Gadjah Mada serves as a pillar of educational awakening in Indonesia and purports to be a defender and disseminator of Pancasila.

Considered one of the oldest universities in Indonesia, Universitas Gadjah Mada serves as a pillar of educational awakening in Indonesia and purports to be a defender and disseminator of Pancasila. Minimér
Yogyakarta