Les den offisielle beskrivelsen

Grunnleggende informasjon

  • Regissører: D. Benjamín Herreros
  • Studiepoeng: 60 studiepoeng.
  • Varighet: 31. oktober - juni (to år).
  • Modalitet: Online og blandet.
  • Pris: 4 800 euro

presentasjon

I dagens medisin er etiske konflikter stadig vanligere og har stor innvirkning på beslutningstaking. Det er viktig at helsepersonell utvikler spesifikke ferdigheter for å møte de voksende utfordringene i fremtidens medisin. "Master in Clinical Ethics" gir mulighet til å utvikle kunnskap, ferdigheter og holdninger for å identifisere effektive løsninger på konflikter gjennom en nyskapende undervisningsmetodikk, fokusert på aktiv undervisning og ferdighetslæring. Undervisningsmodellen som tilbys i master er integrert og tverrfaglig, fokusert på presentasjon av kliniske tilfeller gjennom ordninger som er spesielt utviklet for å lette studentenes forståelse. Læringsmetoden for å presentere saker gjennom ordninger er innført i medisin i Canada, Storbritannia og USA, og er innovativ i undervisningen i klinisk etikk i Spania og Latin-Amerika.

målsettinger

  • Hoved: Utvikle spesifikke kompetanser som letter oppløsningen av de mest vanlige etiske konfliktene i klinisk praksis.
  • sekundære:
    • Kjenn de grunnleggende aspekter og problemene i klinisk etikk, samt de viktigste anvendelsesområdene i daglig klinisk praksis.
    • Utvikle de nødvendige ferdighetene til å ta rollen som en etisk konsulent / konsulent i tre modaliteter: Konsulentens, mediatorens og medlemmet av etikkkomiteer for helsevesenet.
    • Utvikle nødvendige holdninger for å legge til rette for å ta moralske beslutninger, både individuelt og i grupper, og dermed løse de mest vanlige etiske problemene optimalt.

adressert til

  • Medisinsk fagpersonell som utvikler klinisk aktivitet på helseområdet. Disse fagpersonene kan variere fra mindre erfarne leger (innbyggere i de senere år og unge nestleder), til flere fagpersoner.
  • Grad fagfolk med interesse i de etiske aspektene ved klinikken: sykepleie, psykologi, tannlegen, apotek, fysioterapi, sosialt arbeid, lov, filosofi. De kan være nyutdannede fagfolk og fagfolk.

metodikk

  • Master har en blandet format (kombinere undervisning med online læring ) og på nettet.
  • Avstandsklassene vil bli gjort via streaming og dermed samhandle studenten med læreren og deres klassekamerater gjennom en online plattform som sikrer deres deltakelse, og tilbyr samme undervisningskvalitet som ansikt til ansiktsklasse.
  • Case-scenarier: Alle klasser vil ha et seminar- type undervisningsmodell med praktiske saker designet spesielt for studenter i henhold til en integrert metodikk: case-basert læring , økologisk læring og klinisk presentasjonsmodell . Undervisningsmetoden vedtar en tilnærming fokusert på bygging av et scenario som representerer et konfliktisk klinisk tilfelle, som kan presenteres eller simuleres av studentene. Scenariet støttes av konseptuelle ordninger som gjør det mulig for studenten å analysere det kliniske tilfellet fra to dimensjoner: analysen av problemet og mulige løsninger. På denne måten fokuserer læring på problemet og på de ferdighetene som trengs for å løse det. Alle scenariene er integrert med ordninger som letter utviklingen av studentens kompetanse.
  • Fortellende etikk (audiovisuelle medier og tekster) vil lette diskusjonen om de grunnleggende temaene i undervisningsprogrammet, integrere den kliniske etikken med medisinske humaniora (medisinhistorie, samfunnsvitenskap, kunst, antropologi) som gir en grundig forståelse av problemene og argumenter utsatt.
  • Simulering: Studentene vil ha mulighet til å oppleve simulering (simulerte scenarier), slik at de kan plasseres i sammenhenger nær klinisk virkelighet. Simulering gjør det mulig å representere et scenario på en kontrollert måte og kombinere problembasert læring med kompetansebasert læring. Det simulerte scenariet gir mulighet til å manipulere dynamikken i et klinisk tilfelle for å stimulere kompetanseutviklingen. Simuleringen kombinerer den kliniske presentasjonen av konfliktsaken (pre-briefing) med et overlegende øyeblikk (debriefing) og konverterer studentens erfaringer (simulering) til et utgangspunkt for bygging av spesifikke kompetanser. Denne tilnærmingen gjør det mulig for lærerpersonalet å evaluere oppkjøpet av kompetanse gjennom spesifikke verktøy utformet på grunnlag av begrepsordninger som støtter studenten i teoretiske klasser.
  • Timer: 50% vil være timetimer ( online og personlig) og de andre 50% vil være individuelt arbeid (lesing av undervisningsmateriale og saksanalyse) og veiledning .
  • Studentene vil ha personlig veiledning med lærerpersonalet for å avklare eventuelle tvil som måtte oppstå.
  • Modul 5 i praksis og TFM har som mål å gjennomføre internships i helsesentre og etiske konsulenttjenester (etiske komiteer, kliniske konsulenter mv.) Slik at studenten kan oppleve den kliniske etikkens profesjonelle virkelighet og dermed behandle ferdigheter utviklet gjennom mesteren. Praksisene kan gjøres på person og på avstand.
  • Master blandet:
    • Blended Master vil ha to formater
      • Uker: To ansikts-uker i det første året (forrige uke i modul 1 og første uke i modul 2) og to ansikts-uker i andre år (praksis i modul 5)
      • Dager: Ti dager i det første året (fredag morgen og ettermiddag) og ti dager i andre år (fredag morgen og ettermiddag).
Program undervist i:
Spanish (Spain)
Sist oppdatert March 12, 2019
Dette kurset er Nettstudier, Kombinert nett & campus
Startdato
sep. 2019
Duration
2 år
Heltid studier
Pris
4,800 EUR
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato