MD-program
Duke-NUS Medical School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Singapore, Singapore
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Søknader til vårt MD & PhD-program er nå åpnet.
Introduksjon
Hos Duke-NUS er vi drevet av våre kjerneverdier.Vår lidenskap er å levere et medisinsk utdanningsprogram som er basert på to mål: gi aktive læringsmuligheter og støtte personlige dypere dykk i interesseområder.Vi oppnår disse gjennom vår verdenskjente TeamLEAD utdanningsstrategi som fremmer samarbeid og teamarbeid, og gjennom våre studenters deltakelse i en veiledet forskningsopplevelse der de bruker sin innovasjon og kreativitet til å svare på viktige, banebrytende forskningsspørsmål.Vi tror at denne teamarbeidsorienterte tilnærmingen, i dette multietniske miljøet, lar våre studenter få en rikere forståelse og respekt for mangfold, og fremmer utviklingen av deres profesjonalitet.
Duke-NUS MD-programmet er et 4-årig doktorgradsprogram.Studentene tildeles graden Doctor of Medicine (MD) i fellesskap av Duke University og National University of Singapore (NUS).
Læringsfilosofi
Teambasert læring
Duke-NUS Medical School tar den innovative Duke School of Medicine-pensumet som grunnlag og bygger på de beste elementene i teambasert læring.I teambasert læring gjennomføres forelesninger, opplesninger og gjennomgang av tilleggsstoff om et gitt tema før timen.Aktivitet i klassen fokuserer på å sikre forståelse, anvende prinsipper og løse problemer i studentteam tilrettelagt av fakultetet.Kursene drives av tverrfaglige fakultetsteam av klinikere og forskere som støttes av utdanningsfakultetet med ekspertise innen læringsvitenskap.Klasseromsdiskusjonene er hovedsakelig drevet av studenthenvendelser i stedet for fakultetssvar.
Engasjerte elever
Aktiviteter er innebygd i læringsdagen som krever at studentene tar meningsfulle valg for å svare på utfordrende spørsmål, og studentene får konstant tilbakemelding fra jevnaldrende og fakultet om læringen.Studentene lærer teknikker for effektiv tilbakemelding fra kolleger, og kollegaevalueringsprosessen gir muligheter til å øve på og avgrense disse ferdighetene.
Pedagogisk teknologi
Utdanningsteknologi inkludert sosiale medier-verktøy er integrert i alle aspekter av læringsopplevelsen; Eksempler inkluderer bruk av klasseromsteknologi som forenkler samhandling mellom studenter og fakultet, samt å konvertere tradisjonelle forelesninger til stemmekommenterte presentasjoner som gjennomgås før klasseøktene.Denne aktive læringsprosessen som studentene er engasjert i, gjør kunnskapen tilegnet mer relevant for måten klinikere lærer og jobber på.Vi kaller denne banebrytende læringsmetoden TeamLEAD (Learn, Engage, Apply, and Develop).