Den University of Nicosia Medical School , den største på Kypros, tilbyr et 6-årig MD-studie designet for videregående. EU -godkjent medisinsk grad som tillater medisinsk praksis Pathways over hele verden Oppført i World Directory of Medical Schools Mangfoldig studentmasse fra over 60 land Program fullt undervist på engelsk Karrieremuligheter Med vårt engasjerte Student Success Team, blir studentene matchet med en personlig veileder, og studentene møter en-mot-en med karriererådgivere for å spore studiene og trinnene for praksis etter endt utdanning. Som en EU -akkreditert medisinsk grad vil kandidater fra et av landene som utgjør Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS) eller Sveits være kvalifisert til å søke medisin. Hvert medlemsland har sine egne forskrifter for hvilket trinn i opplæringsprogrammet du kommer til, og eventuelle tilleggskrav du må demonstrere (for eksempel språkferdigheter). Selv om MD -graden er anerkjent av mange forskjellige land internasjonalt, rådes søkere til å sjekke med sine egne individuelle nasjonale myndigheter hvis de ønsker å praktisere i sitt eget land. Gjennom reisen vil studentene finne støtte og veiledning i tilpasning til nasjonale lisenseksamener, for eksempel USMLE basert på foretrukket forskerutdanning Pathway . Vårt suksess -team for studenter er vert for alumni og karriereeksperter for å gi råd om beste praksis for arbeid i forskjellige regioner i verden for å støtte studentmål. Med mer enn 60 nasjonaliteter av studenter, vil du studere og øve med kolleger og fakulteter som gir et konkurransefortrinn i det globale helsesektoren. Denne EU -akkrediterte medisinske graden tillater medisinsk praksis Pathways med støtte og forberedelse til utdannelse. Våre kandidater har blitt tilbudt stillinger ved over 200 medisinske sentre rundt om i verden for opplæring, stipend, praksisplasser og forskning. Våre opptaksrådgivere kan gi ytterligere informasjon om dine karrieremuligheter med denne MD -graden og krav til lisensiering. Generelle mål Dette studieprogrammet gir studentene muligheten til å motta medisinsk utdanning av høy kvalitet. De generelle programmålene er å: Tren studenter til å bli svært kompetente leger og utstyre dem med kunnskap, ferdigheter og holdninger som gjør dem i stand til å svare på utfordringene ved moderne medisin. Produser kompetente og omsorgsfulle kandidater, trygge å begynne med som yngre leger, og med potensial til fullt ut å utvikle sine karrierer innen den valgte medisingrenen. Gi hver student den bevisbaserte kunnskapen og erfaringen som er nødvendig for å fremme både vitenskapelig og humanistisk i behandling og behandling av de som er syke, inkludert umiddelbar behandling av medisinske nødstilfeller. Fremme utviklingen av livslange forpliktelser til stipend og service overfor individuelle pasienter og samfunnet. Oppmuntre elevene til å praktisere medisin helhetlig, inkludert etiske, juridiske, psykologiske og sosiale hensyn. Fremme helse og velvære gjennom sykdomsforebygging og forskning. Bidra til etableringen av Kypros som et regionalt kompetansesenter innen medisinsk utdanning. Innovativ og moderne læreplan Læreplanen til MD -programmet er nyskapende og er basert på den nyeste forskningen innen medisinsk utdanning. Studentene lærer gjennom case -studier og har opplæringsprogrammer for små grupper for de fleste av kursene. I tillegg er det stor vekt på samfunnsvitenskap, inkludert medisinsk etikk og sosiologi. Denne læreplanen har fokusert på retningslinjene til profesjonelle organer, for eksempel General Medical Council of the UK (GMC), som legger særlig vekt på samfunnsvitenskap fordi pasienter er sosiale vesener og klinikere har stor fordel av å lære om de sosiale aspektene ved helse og sykdom og atferd for sosial helse. Videre er det for tiden en diskusjon om opplæring av både medisinstudenter og klinikere til å være kulturelt kompetente for å forbedre samspillet med pasienter. Medisinsk sosiologi har en avgjørende rolle å spille i denne opplæringen fordi den dekker problemstillinger knyttet til pasientenes helseoppfatning, opplevelsen av kronisk sykdom, migrasjon og helse, kulturelle verdier og helseatferd, sosiokulturelt miljø og psykisk lidelse og sosioøkonomisk bakgrunn og helse. I dag har medisinske skoler ikke lenger råd til å negere betydningen av medisinsk etikk i grunnplanen hvis de skal følge forutsetningene til fagorganer som General Medical Council, World Medical Association og World Federation for Medical Education som blant annet andre fagorganer over hele verden, anser medisinsk etikk som en sentral del av den medisinske læreplanen. Etikk er en filosofisk disiplin, og medisinstudenter, som kan være flinkere innen vitenskapen, trenger en passende tid til dette emnet. Derfor føler vi sterkt at ett fullstendig kurs, i tillegg til integrerte forelesninger i medisinsk etikk gjennom hele læreplanen i et seksårig medisinsk program, er nødvendig for å danne leger som er klar over at etikk er avgjørende for god medisinsk praksis og vil ha det kliniske etiske kompetanseferdigheter som kreves av disse fagorganene. Å oppnå vitenskapelig kunnskap er ikke tilstrekkelig for å bli en god lege. Studentene må vite hvordan de skal bruke, og ikke misbruke, slik kunnskap. I tillegg er læreplanen designet for å oppmuntre til spiral læring. Derfor blir temaer som ble besøkt i de første årene revidert i de påfølgende årene for å bygge på videre erfaringer. Struktur År 1-3 (grunnleggende medisinsk vitenskap) I løpet av år 1-3 får studentene kunnskap om de grunnleggende medisinske vitenskapene: generell kjemi, organisk kjemi, fysikk, biologi, anatomi, histologi, biokjemi, fysiologi, genetikk, mikrobiologi og virologi, immunologi, farmakologi, medisinsk genetikk, generell patologi, medisinsk sosiologi , medisinsk psykologi, medisinsk etikk, forskningsmetoder i medisin og viktig medisinsk statistikk. Studentene tar også kurs i integrert klinisk praksis der de utvikler viktige kliniske og kommunikasjonsevner som kreves for medisin. Under veiledning får studentene muligheten til å møte utvalgte pasienter på lokale sykehus og klinikker for å praktisere disse grunnleggende ferdighetene. År 4 (integrerte studier - grunnleggende og kliniske vitenskaper) År 4 representerer et overgangsår fra prekliniske studier til kliniske studier. I løpet av år 4 tar studentene kurs i hematologi, systematisk farmakologi, epidemiologi og folkehelse og klinisk patofysiologi. De gjennomfører også forskningsprosjekter. I andre semester tar studentene et kurs i integrert klinisk praksis der de bygger på de kliniske og kommunikasjonsevner de utviklet i løpet av de foregående årene. Studentene vil besøke lokale sykehus, klinikker og samfunnet for å øve videre på ferdighetene de har lært og få førstehånds erfaring med hvordan medisin praktiseres i disse omgivelsene. Studentene tar del i kliniske vedlegg innen medisin, kirurgi og primærhelsetjeneste. År 5-6 (kliniske studier) Målet med år 5 og 6 er å gi studentene omfattende erfaring i det kliniske miljøet, hovedsakelig på sykehus, men også i samfunnet, slik at de kan bruke læringen de fire foregående årene til å praktisere sine kliniske, kommunikasjons-, diagnostiske og resonnerende ferdigheter om virkelige pasienter, og for å lære om håndtering av pasienter, fra et medisinsk, terapeutisk, kirurgisk, psykososialt og omsorgsperspektiv. Studenter deltar i kliniske vedlegg innen kardiologi, kardiotorakisk og vaskulær kirurgi, respiratorisk medisin, thoraxkirurgi og brystkirurgi, gastroenterologi og GI -kirurgi, nefrologi, urologi og transplantasjonskirurgi, revmatologi og dermatologi/plastikkirurgi, nevrologi, nevrokirurgi og palliativ behandling, psykiatri , Pediatri, Obstetri og gynekologi, Indremedisin, Generell kirurgi, Akuttmedisin og intensivbehandling, Ortopedi, Otorhinolaryngology & Oftalmologi, Terapi og forskrivning, Allmennmedisin og Geriatrisk medisin. Studentene gjør også en valgfri klinisk vedlegg, og bruker seks uker på en valgt aktivitet eller medisinsk spesialitet etter eget valg. Studentene oppfordres til å utvide sine erfaringer ved å ta valgfag i et annet miljø. Dette inkluderer muligheten til å reise utenlands for valgfag. Studenter som er igjen på Kypros for klinisk opplæring, trenger passende kunnskap om gresk slik at de bedre kan kommunisere med pasienter. Medisinskolen tilbyr gratis greske språktimer i løpet av de fire første årene av kurset for å forberede studentene på dette kravet. Opptakskrav 1. Videregående skolesertifikat High School Leaving Certificate med 90% total score (Ί8/20 totalt i det gresk/kypriotiske High School Leaving Certificate), for å inkludere lignende karakterer i biologi og en av enten kjemi, fysikk eller matematikk. Eller: GCE A 'Nivåer med karakterer ABB, for å inkludere biologi og en av enten kjemi, fysikk eller matematikk, og ett fag til. Eller: Internasjonal Baccalaureate med 32 totalt og en kombinert score på 16 på høyere nivå, for å inkludere biologi og minst en av enten kjemi, fysikk eller matematikk. Kandidatene blir vurdert helhetlig, så alle karakterer vil bli gjennomgått, inkludert i kjemi, fysikk og matematikk for å sikre at din kunnskap og prestasjon på disse områdene oppfyller kravene i læreplanen vår. Medisinskolen kan også vurdere søkere fra andre utdanningssystemer. For andre kvalifikasjoner, vennligst kontakt oss slik at vi kan vurdere om du er kvalifisert. Kandidater som har en bachelorgrad i et felt som er relevant for medisin, kan vurderes for opptak til det første året av emnet. Slike kandidater fra engelskspråklige universiteter vil være unntatt fra de engelskspråklige kravene. 2. Krav til engelsk språk 6,5 totalt i IELTS (med 6,5 skriftlig og minimum 6,0 i alle andre elementer), Eller: 213 totalt sett i den datamaskinbaserte TOEFL (550 papirbaserte, 79 internettbaserte), Eller: klasse 5 i GCSE (eller B med det gamle karaktersystemet), Eller: en poengsum på 5 på engelsk i International Baccalaureate Standard Level (SL), Eller: en score på 70% på engelsk i European Baccalaureate. Studenter fra Storbritannia, USA, Canada, Australia og New Zealand er unntatt fra dette kravet så lenge de har uteksaminert seg fra en engelsktalende videregående skole. 3. Et intervju - enten personlig eller online Målet med intervjuet er å fastslå om du har de riktige ferdighetene og egenskapene for å fullføre kurset vellykket og utøve medisin profesjonelt. Søkere må demonstrere gjennom frivillig erfaring at de har forståelse for de biologiske, psykologiske og sosiale dimensjonene til medisin for å støtte søknaden og vise egnethet for en karriere innen medisin. Du må oppfylle akademiske og ikke-akademiske betingelser eller krav før påmelding, og et betinget tilbud kan ikke konverteres til et ubetinget tilbud utelukkende basert på å oppfylle minstekrav. Opptakskomiteen vurderer søkere holistisk gjennom opptaksprosessen. *Søkere fra akkrediterte medisinske skoler, med god akademisk status, kan vurderes for overføring til andre eller tredje år av UNIC Doctor of Medicine -programmet. Denne muligheten vil være basert på en grundig gjennomgang av de fullførte kursene av et akademisk panel. Undervisning og levekostnader Årlig undervisning er € 18 000 for de første 3 årene og € 22 000 for de siste 3 årene. Levekostnadene avhenger av din livsstil. Studenter som utfører sin kliniske opplæring i Storbritannia betaler et tillegg på € 6000 per år de siste 2 årene. I gjennomsnitt vil det å bo i Nicosia hele året koste minst € 10.000.
-