MHS i helse, atferd og samfunn (sosiale faktorer i helse)
Johns Hopkins University, Bloomberg School of Public Health
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Baltimore, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
18 - 24 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 59 184 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per tradisjonelt studieår. Ekstra avgifter kan påløpe. Stipend er tilgjengelig
Introduksjon
MHS i sosiale faktorer i helse er en avansert forskningsgrad for studenter med lavere grad eksponering for sosial- og atferdsvitenskap og / eller folkehelse som er interessert i videreutdanning i teori og metoder på dette området.
Programmet er ment å forberede studentene for videre doktorgradstrening innen folkehelse eller for å arbeide i en folkehelseforskning eller politisk stilling. Fokus for MHS i sosiale faktorer-programmet i Institutt for helse, atferd og samfunn er å integrere og anvende et bredt spekter av kunnskap og analytiske ferdigheter i sosiale aspekter av folkehelsen, med vekt på moderne helseproblemer.
Programmet består av halvannet til to års heltidsstudie, som kombinerer klasseromsbaserte kurs, seminarer og uavhengig studie, utvikling av en forskningsplan og gjennomføring av et mentorert forskningsprosjekt, og en masteroppgave som presenterer original forskning .
Det endelige programkravet er presentasjonen av studien ved et institutt seminar. Forskningsprosjektet, planlagt med veiledning av studentens faglige rådgiver, kan begynne etter vellykket fullføring av 64 studiepoeng, vanligvis på slutten av det første året, og må omfatte tilsvarende 600 timer aktivitet, i en betalt eller ulønnet stilling.
studieretning
Studentene vil fullføre minst 96 totale enheter studiepoeng, på seks eller syv heltidsperioder over halvannet år av studien, og oppgradere ved slutten av det andre året.
I det første året vil de fire heltidsstudiene bestå av akademiske kurs i klasserom og seminarinnstillinger. Totalt 64 akademiske enheter må være fullført før forskningspraktikken begynner, vanligvis innen de fire første studieterminene. Studentene må registrere seg for 16 eller flere studiepoeng hver semester for å ha heltidsstatus på skolen. Alle obligatoriske kurs må tas for en bokstavkarakter. Det forventes at studentene vil fullføre en betydelig del av forskningsaktivitetene sine om sommeren mellom første og andre år.
I det andre året vil studentene registrere seg på heltid (16+ studiepoeng per semester) for et studieløp som vil omfatte gjenværende kurs, samt en uavhengig studie med sin rådgiver når de utvikler sin forskningsplan, fullfører sin forskningspraktikum, og skrive forskningsoppgaven sin. De vil også delta på minst to perioder av MHS in Social Factors seminar i sitt andre programår. Studentene kan være kvalifisert til å fullføre alle kravene for oppgradering innen utgangen av andre semester av andre året, avhengig av tidspunktet for forskningspraktikken og endelig godkjenning av oppgaven.
Opptakskrav
Alle søkere forventes å sende inn en fullført søknad til Whiting School of Engineering og støttedokumentasjon som kreves av skolens opptakskontor. Søkere til alle masterprogrammer må ha minst en kandidatgrad i et relevant felt.
Instituttets opptakskrav inkluderer:
- Fullført søknad
- GRE-poeng (MCAT akseptabelt, men ikke foretrukket). Det kan bli bedt om dispensasjon dersom søkeren har:
- En høyere grad (master- eller doktorgrad), OR
- Fullførte sertifikatet i miljø- og arbeidshelse og tjente minst en "B" i alle kurs som ble tatt for sertifikatet.
- Minimum lavere karakterkarakter på 3,0 anbefales. Bakgrunnskurs må inneholde:
- Biologi, kjemi, fysikk og kalkulus
- Tre anbefalingsbrev
- Transkripsjoner fra hver akademisk institusjon utover videregående skole
- Testen av engelsk som fremmedspråk (TOEFL) kreves for søkere fra land der det engelske språket ikke er hovedspråket. Minimum akseptabel poengsum er 600 på den papirbaserte versjonen, eller 100 på internettversjonen.
- Internasjonale akademiske transkripsjoner må evalueres av WES eller tilsvarende tjenester. Gå til https://engineering.jhu.edu/graduate-admissions/international-students/ for mer informasjon.
Søknadsveiledning
Generelt må gradssøkere sende inn følgende:
- Online søknad
- Offisielle transkripsjoner fra ALLE institusjoner på høyskolenivå du deltok i (akademiske poster fra institusjoner utenfor USA må gjennomgå en legitimasjonsevaluering).
- Standardisert testresultat (Vennligst les for retningslinjer relatert til Covid-19 Pandemic)
- Engelsk ferdighetsprøvescore (TOEFL eller IELTS), hvis aktuelt
- Tre anbefalingsbrev
- CV eller CV
- Erklæring om formål og mål
Internasjonale søkere er velkomne og bør gjennomgå tilleggsinstruksjoner for å søke fra utenfor USA
En oppdatering om GRE-krav og COVID-19
Institutt for helse, oppførsel og samfunn erkjenner at COVID-19-pandemien betydelig kan hindre potensielle studenters evne til å fullføre standardiserte testkrav. For å takle de unike utfordringene pandemien har presentert, har Institutt for helse, oppførsel og samfunn valgt å endre vår policy som krever GRE-poeng for søkere til studieåret 2021-2022.
GRE-poeng vil være valgfritt, men sterkt anbefalt for potensielle studenter som søker på alle HBS-akademiske programmer for studieåret 2021-2022. Vi oppfordrer søkere med eksisterende GRE-poeng til å inkludere dem som en del av søknadene. Imidlertid vil søknader fortsatt bli vurdert uten GRE-poeng.
Søkere kan sende inn GRE-poeng til JHSPH ved hjelp av SOPHAS-koden 3738.
For ytterligere spørsmål relatert til opptakskrav og søknader, vennligst kontakt L. Robin Newcomb ([email protected]).
Læreplan
studieretning
Studentene vil fullføre minst 96 totale enheter studiepoeng, på seks eller syv heltidsperioder over halvannet år av studien, og oppgradere ved slutten av det andre året.
Det første året vil de fire heltidsstudiene bestå av akademiske kurs i klasserom og seminarinnstillinger. Totalt 64 akademiske enheter må være fullført før du begynner på forskningspraksis. Studenter må registrere seg for 16 eller flere studiepoeng hvert semester for å ha fulltidsstatus på skolen. Alle obligatoriske emner må tas for bokstavkarakter. Det er forventet at studentene vil fullføre en betydelig del av sine forskningspraksisaktiviteter i løpet av sommeren mellom første og andre år.
I det andre året vil studentene registrere seg på heltid (16+ studiepoeng per semester) for et studium som vil inkludere gjenværende kurs, samt et uavhengig studium med sin rådgiver mens de utvikler sin forskningsplan, fullfører sin forskningspraksis, og skrive forskningsoppgaven deres. De vil også delta på minst to terminer av MHS in Social Factors-seminaret i sitt andre programår. Studenter kan være kvalifisert til å fullføre alle krav for eksamen innen slutten av andre semester av sitt andre år, avhengig av tidspunktet for deres forskningspraksis og endelig godkjenning av papiret.
Galleri
Karrieremuligheter
- Forskningskollega
- Policy Analyst
- Prosjektleder
- Doktorgradsstudent
- Utenriksdepartementet
- Spesialist i helsekommunikasjon
Opptak
Studentuttalelser
Programresultat
Læringsutbytte
- Artikulere påvirkningene av sosial kontekst og atferd på helse med sikte på å utvikle, evaluere og implementere løsninger på presserende folkehelseutfordringer i Baltimore, USA og rundt om i verden
- Beskriv relasjoner og potensielle Pathways mellom sosiale faktorer, atferd og helse og relaterte bidrag til helseforskjeller
- Kritisk vurdere litteratur relatert til individuell og sosial påvirkning på helseatferd og helse
- Bruk tverrfaglige, økologiske og andre flernivåteoretiske modeller for helse- og helseatferd for å identifisere relevante sosiale og strukturelle faktorer og effektive sosiale og atferdsmessige intervensjonsstrategier for å møte folkehelseutfordringer i ulike populasjoner og miljøer
- Utforme og kritisk vurdere intervensjoner og lokalsamfunnsbaserte programmer for å forebygge sykdom og skade, lindre sykdom og funksjonshemming, forbedre livskvaliteten og redusere helseforskjeller
- Oversette forskning på effektive sosiale og strukturelle intervensjoner med implikasjoner for folkehelserelatert praksis og politikk
- Bruk en rekke studiedesign, -metoder og analytiske teknikker for å henvende deg til nøkkelspørsmål om sosial og strukturell påvirkning på helse
- Anvende passende etiske standarder i gjennomføringen av folkehelseforskning og praksis
Stipend og finansiering
Flere stipendalternativer er tilgjengelige. Vennligst sjekk skolens hjemmeside for mer informasjon