MPH folkehelse
Glasgow Caledonian University - The School of Health and Life Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Glasgow, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
1 - 5 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 5 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Hjem, RUK og EU-studenter; £ 12600 Internasjonale studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Skift folkhelse teori til sosial handling og skape meningsfylt forandring på lokalt, nasjonalt og internasjonalt nivå med vår MPH Public Health. Du vil bli med utøvere fra et bredt spekter av bakgrunner i dette unike og svært relevante programmet. Utvikle kunnskapen og ferdighetene du trenger for å fremme din karriere og forbedre livene til mennesker rundt om i verden.
Gjennom en blandet tilnærming til tradisjonell opplæring støttet av nettstudien, forbereder programmet deg på å gjøre en positiv innvirkning på et bredt spekter av problemer i folkehelsen - fra å forebygge sykdom og minimere konsekvensene for å forlenge livet og forbedre helseverdien. Vi har utformet en rekke vurderinger - inkludert skriftlige oppgaver, prosjektforslag, småskala forskning og systematiske vurderinger - for å sikre at du får mest mulig ut av studiene.
Enten du velger å studere på vår campus i Glasgow eller på vår campus i London, lærer du fra GCU-ansatte som representerer vår forpliktelse til det felles gode gjennom sine nært samarbeid med lokale og internasjonale samfunn - og gjennom deres bidrag til førsteklasses forskning i folkehelseområdet.
Graduate prospekter
Enten du velger en fremtid i akademia eller forfølge en karriere i den private, offentlige eller tredje sektoren, vil du være klar til å konkurrere om toppstillinger i Storbritannia og utover. Våre nyutdannede bidrar på en rekke områder, blant annet helseforbedring og helsevern, hold roller i undervisning og forskning og tjene i folkehelsestudier over hele verden.
Hva du vil studere
Prinsipper og teori om folkehelse
Denne modulen vil omfatte en oversikt over folkehelshistorien og dagens teoretiske rammer, prinsippene for epidemiologi og helsebehovs vurdering og betydningen av folkehelsepolitikken og den bredere folkehelsestyrken i å støtte anvendelsen av teori til praksis.
Helseøkonomi og utvikling
Denne modulen er laget for å gi studentene de analytiske verktøyene å forstå, fra et økonomisk perspektiv: helsevesenets natur internasjonalt; hvordan man vurderer helsevesenet reformer og spesifikke helseintervensjonsprogrammer; og rammer for helse determinanter. Modulen er delt inn i tre hoveddeler; den grunnleggende økonomien i helsevesenet systemer, vurdering av helsevesenet og økonomiske perspektiver på helse determinanter.
Folkesund teori til sosial handling
Denne modulen vil oppmuntre elevene til å gjennomføre aktiviteter som vil styrke sin kunnskap om hvordan fellesskapsutviklingsmetoder har til formål å støtte samfunn for å møte ulikheter på helseområdet. I tillegg vil det gi studentene ferdigheter til å kunne kritisk analysere og evaluere forholdet mellom folkehelse teori og dets anvendelse til sosial handling.
Avansert epidemiologi, anvendelse og evaluering i praksis
I løpet av denne modulen skal studentene videreutvikle og forbedre sin kunnskap og forståelse av epidemiologiske tilnærminger og deres anvendelse til folkehelsepraksis.
Det har særlig til formål å utvikle en praktisk forståelse av hvordan teknikker som brukes til å gjennomføre epidemiologiske studier, kan brukes til å samle og tolke kunnskap som kan støtte planlegging og gjennomføring av nye sosialaksjonsinitiativer og evaluering av eksisterende aktiviteter.
Evaluering av bevis for å utvikle forskning og informasjonspraksis
Denne modulen er utviklet for å utvikle studentenes kritiske og praktiske forståelse av forskningsmetoder som kan brukes til å informere praksis. Det krever at elevene lærer om evaluering av litteratur, forskningsdesign sammen med datainnsamling og tolkning som relaterer seg til studentenes felt. Studentene skal engasjere seg i kritisk vurdering av bevis fra publisert forskningslitteratur, kvalitative og kvantitative metoder, strukturert litteraturvurdering, forskningsetikk, forskningsdesign, datainnsamling og relevante dataanalyser.
Plasseringsmodul
Denne modulen er tilgjengelig for våre campusbaserte studenter.
Denne modulen er designet for å få den førstehåndsopplevelsen av organisasjoner som i dag leverer en sosial determinant tilnærming til å levere folkehelsemål. Studentene bruker 15 dager på jobb sammen med organisasjonens ansatte til å oppleve bestemte aspekter av folkehelsepolitikkens forskning og praksis.
Studentene velger en relevant organisasjon slik at de kan utforske, organisere og administrere en utdannelsesplass i et område / organisasjon etter eget valg når det gjelder spesialitet og / eller geografisk plassering. Studenten vil vurdere en person-sentrert tilnærming, samt de viktigste strategiske lokale, nasjonale og internasjonale imperativene. Studentene tar ansvar for sin læring ved å sette personlige og faglige læringsutbytte for deres plassering. Modulen gir studentene mulighet til å demonstrere refleksjon og resonnement i forhold til et bestemt aspekt av folkehelsen. Lengre plasseringer er mulige hvis de er vedlagt sin valgte avhandling.
Eksempler på nyere plasseringer inkluderer å bruke tid på National Institute for Health and Social Care Excellence; Social Action for Health (et frivillig byrå i East End of London - www.safh.org.uk; Helse Action Partnership International (et veldedighet som taler for endring på nasjonalt og globalt nivå) og Senter for helse i Valencia, Spania.
Dissertation
Denne modulen krever at studentene gjennomfører et selvstendig forskningsprosjekt i form av kritisk litteraturvurdering på et område av interesse som også bidrar til kjennskapet i deres yrke.
Tildele |
Inntakskrav
Alle oppføringskrav som er oppført her, bør brukes som en veiledning og representerer det minimum som kreves for å bli vurdert for oppføring. Søkere som er gjort et betinget tilbud om et sted kan bli bedt om å oppnå mer enn det som er oppgitt.
Typiske opptakskrav
UK Honours grad 2: 2 eller tilsvarende
Engelske språk
Faglig IELTS-score på 6,5 (eller tilsvarende) uten element under 6,0.
Vær oppmerksom på: Hvis du er fra et flerspråklig engelsktalende land, kan du ikke bli pålagt å gi ytterligere bevis på din engelskspråkkunnskaper.
Tilleggsinformasjon
Andre faglige og yrkesmessige kvalifikasjoner
Hver søknad til GCU vurderes på individuell basis. Hvis du ikke har de typiske akademiske opptakskvalifikasjonene, men kan demonstrere relevant arbeidserfaring og / eller studiepoeng fra anerkjente faglige organer, kan du være kvalifisert til å delta i dette kurset ved Universitetets anerkjennelse av prioriteringsordning.
Internasjonale Pathways
Hvis du ikke oppfyller engelskspråklige krav, kan du være kvalifisert til engelsk for Universitetsstudiet.
Avgifter og finansiering
Undervisningsavgiftene du betaler er for det meste avhengig av gebyrstatusen din. Hva er studentavgiftens status?
Opplæringsgebyr 2018/19
- Hjemme: £ 5500
- RUK: £ 5500
- EU: £ 5500
- Internasjonalt: £ 12600
Hvis du begynner på studiene i september 2018 eller januar 2019, er det årlige eller modulavgifter som gjelder for løpet av kurset ditt. Avgifter kan imidlertid endres. For full informasjon om hvordan avgifter kan endres, les våre avgifter og refusjonspolitikk.
Tilleggskostnader
I tillegg til kursavgift kan du oppleve ekstra kostnader i løpet av din tid på Universitetet.
stipend
Master of Public Health Scholarship
Enhver internasjonal avgift betalende student som har søkt på fulltid Master of Public Health fra september 2018 kan også søke om å bli vurdert for et feee stipendium verdt £ 4500.
MESCyT-finansiering
Studenter fra Den Dominikanske Republikk kan være i stand til å søke på MESCyT for et fullt stipend for å studere denne mastergraden. Fullt MESCyT stipendinformasjon.
Vi tilbyr høy kvalitet utdanning til en rimelig pris; Som Universitetet for det felles gode, er vi forpliktet til å tilby tilgjengelig høyere utdanning for dyktige studenter ved å holde studieavgiftene lave og gi en generøs stipendpakke på over 2,5 millioner kroner per år.
Hvis du har spørsmål eller forespørsler om stipendier som er tilgjengelige for 2018/19, er du velkommen til å kontakte studentenes forespørselsteam.
Internasjonale student startedatoer
For nye internasjonale studenter starter orienteringsarrangementer 14. september 2018 . Denne ekstra tiden er spesielt utviklet for å hjelpe nye internasjonale studenter før starten av generell studentinduksjon og undervisning.
Det vil bli en hel rekke morsomme og informative aktiviteter som foregår i denne perioden, inkludert campus og byturer, samt velkomstarrangementer hvor du kan møte andre internasjonale studenter.
Læringsmetoder
Modulene leveres via forelesninger, seminarer, opplæring, interaktive diskusjoner, regissert og selvstyrt studie.
Vurderingsmetoder
Alle moduler gir muligheter for å få tilbakemelding på ditt faglige arbeid. Evalueringens lengde og karakter er avhengig av modulspesifikke læringsutfall. Eksempler på vurderingsaktiviteter innenfor programmet inkluderer skriftlige oppgaver i et gitt folkehelseperspektiv, åpne bokundersøkelser, prosjektplaner, forskningsforslag og en liten skalaundersøkelse eller systematisk gjennomgang.
Modulene vil ha en større summativ vurdering på slutten av modulen eller to mindre vurderinger, fordelt over hele modulen. Et godkjennelsesprøve utdeles ved 50% eller høyere, og studentene må ha godkjent karakter i alle modulene.
Opptak
Læreplan
Hva du skal studere
Prinsipper og teori om folkehelse
Denne modulen vil inkludere en oversikt over folkehelsens historie og gjeldende teoretiske rammeverk, prinsippene for epidemiologi og helsebehovsvurdering og viktigheten av folkehelsepolitikk og den bredere folkehelsearbeidsstyrken for å støtte anvendelsen av teori i praksis.
Helseøkonomi og utvikling
Denne modulen er designet for å gi studentene analytiske verktøy for å forstå, fra et økonomisk perspektiv: naturen til helsevesenet internasjonalt; hvordan vurdere helsereformer og spesifikke helseintervensjonsprogrammer; og rammer for helsedeterminanter. Modulen er delt inn i tre hoveddeler; helsevesenets grunnleggende økonomi, evaluering av helsevesen og økonomiske perspektiver på helsedeterminanter.
Folkehelseteori til sosial handling
Denne modulen vil oppmuntre studentene til å gjennomføre aktiviteter som vil forbedre deres kunnskap om hvordan tilnærminger til samfunnsutvikling tar sikte på å støtte lokalsamfunn for å håndtere helseforskjeller. I tillegg vil det gi studentene ferdigheter til å kunne kritisk analysere og vurdere forholdet mellom folkehelseteori og dens anvendelse på sosial handling.
Avansert epidemiologi, anvendelse og evaluering i praksis
I løpet av denne modulen skal studentene videreutvikle og forbedre sin kunnskap og forståelse av epidemiologiske tilnærminger og deres anvendelse i folkehelsepraksis.
Det tar særlig sikte på å utvikle en praktisk forståelse av hvordan teknikkene som brukes til å gjennomføre epidemiologiske studier kan brukes til å samle og tolke kunnskap som kan støtte planlegging og implementering av nye sosiale handlingsinitiativer og evaluere eksisterende aktiviteter.
Evaluering av bevis for å utvikle forskning og informere praksis
Denne modulen er designet for å utvikle studentenes kritiske og praktiske forståelse av forskningsmetoder som kan brukes til å informere praksis. Det krever at studentene lærer om evaluering av litteratur, forskningsdesign sammen med datainnsamling og tolkning som er relatert til studentens fagfelt. Studentene skal engasjere seg med kritisk vurdering av bevis fra publisert forskningslitteratur, kvalitative og kvantitative metoder, strukturert litteraturgjennomgang, forskningsetikk, forskningsdesign, datainnsamling og relevante dataanalyser.
Plasseringsmodul
Denne modulen er tilgjengelig for våre campusbaserte studenter.
Denne modulen er designet for å få førstehåndserfaring fra organisasjoner som for tiden leverer en sosial determinant tilnærming til å levere folkehelsemål. Studentene bruker 15 dager på å jobbe sammen med organisasjonens ansatte for å oppleve spesifikke aspekter ved forskning og praksis innen folkehelsepolitikk.
Studentene velger en relevant organisasjon som lar dem utforske, organisere og administrere en utdanningsplassering i et område/organisasjon de selv velger når det gjelder spesialitet og/eller geografisk plassering. Studenten vil vurdere en personsentrert tilnærming så vel som de viktigste strategiske lokale, nasjonale og internasjonale imperativene. Studentene vil ta ansvar for sin læring ved å sette personlige og profesjonelle læringsutbytte for sin plassering. Modulen lar studentene demonstrere refleksjon og resonnement i forhold til et spesifikt aspekt ved folkehelse. Lengre plasseringer er mulig hvis de er knyttet til den valgte avhandlingen.
Eksempler på nylige plasseringer inkluderer å tilbringe tid ved National Institute for Health and Social Care Excellence; Social Action for Health (et frivillig byrå i East End i London - www.safh.org.uk; Health Action Partnership International (en veldedighet som tar til orde for endring på nasjonalt og globalt nivå) og Center for Health i Valencia, Spania.
Avhandling
Denne modulen krever at studentene gjennomfører et selvstendig forskningsprosjekt, i form av en kritisk litteraturgjennomgang, på et interesseområde som også bidrar til kunnskapsmengden i deres yrke.
Tildele | Studiemåte | Varighet | Startdato | plassering |
MPH | Fulltid | 1 år | 17. september 2018 | GCU Glasgow |
MPH | Fjernundervisning | 2-5 år | 17. september 2018 | GCU Glasgow |
Stipend og finansiering
Program undervisningsavgift
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.