MSc i autismespekterforstyrrelser
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 19 100 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jun 2024
* Nord-Irland og Irland: £6 650 | England, Skottland eller Wales: £7 470 | EU annet og internasjonalt: £18 200
Introduksjon
Dette programmet ble utviklet i samråd med utdannings-, helse- og sosialsektoren og frivillige sektorer, samt individer som er berørt av autismespektrumforstyrrelse (ASD), og er designet for å lette faglig utvikling av lærere og andre relaterte fagpersoner som jobber, eller ønsker å jobbe på dette området.
Kurset arrangeres av Center for Behaviour Analysis ved Queens University. I tråd med behovene identifisert i Northern Ireland Executives autismestrategi og tilhørende handlingsplaner, har kurset vært tilpasset bevisstgjøring, adressering av problemstillinger spesifikt knyttet til barn og voksne på autismespekteret, og øke kunnskap og ferdigheter i forhold til bevis- baserte intervensjoner.
Målet er å muliggjøre studiet av teorien og praksisen som ligger til grunn for spesialistområdet for å øke forståelsen og evnen til å engasjere seg i forsknings- og evidensbasert praksis. Etter fullført grad vil studentene ha:
- Utviklet en bredde i kunnskap og forståelse for de spesielle behovene til barn, unge og voksne diagnostisert med autisme.
- Vist bevis på kritisk refleksjon over deres yrkesutøvelse og kunne anvende relevant forskningslitteratur på både personlig og yrkeserfaring.
- Tilegnet seg en rekke spesialiserte praktiske ferdigheter som vil forbedre deres evne til å støtte elever og studenter i en rekke settinger.
- Utviklet teamarbeid ferdigheter som kreves for å jobbe i partnerskap, støtte og gi råd til andre kolleger.
Søknadsfrist: torsdag 30. juni 2022 kl. 16.00.
Karriereutvikling
Ansettbarhet Programmet gir en rekke spesialiserte praktiske ferdigheter for å undervise og støtte elever og studenter i en rekke settinger; teamarbeidsferdighetene som trengs for å støtte og gi råd til kolleger; og kunnskap og forståelse av de spesielle behovene til individer med autisme.
Galleri
Opptak
Læreplan
Studenter kan melde seg på heltid (1 år) eller deltid (opptil 3 år). Individuelle moduler kan studeres som et kort kurs. Deltidsstudenter fullfører vanligvis en eller to moduler per semester. Heltidsstudenter fullfører vanligvis tre moduler per semester.
MSc tildeles studenter som fullfører seks underviste moduler (120 CATS-poeng) og en forskningsavhandling (60 CATS-poeng). Utgangskvalifikasjoner er tilgjengelige: studenter kan avslutte med et Postgraduate Diploma ved å fullføre 120 CATS-poeng fra underviste moduler eller et Postgraduate Certificate ved å fullføre 60 CATS-poeng fra underviste kjernemoduler.
Kurset inkluderer fire kjerne-/obligatoriske moduler (disse er hovedsakelig tilgjengelig online) og to valgfrie moduler. En meny med valgfrie moduler er tilgjengelig; noen av de valgfrie modulene undervises online, mens noen undervises i klassen og krever oppmøte på Belfast-campus.
kursdetaljer
Kjernemoduler (alle 20 CATS -poeng):
En introduksjon til forskningsmetoder: Barn, unge og utdanning (online)
Denne modulen vil gi deg en forståelse av ulike perspektiver som underbygger kvantitative og kvalitative metoder og er nødvendig for forberedelse til forskningsavhandlingen din.
Grunnleggende elementer i atferdsendring (online)
Vi vil fokusere på pedagogiske metoder og praksiser for inkludering som utgår fra den vitenskapelige disiplinen atferdsanalyse. Dette inkluderer en rekke pedagogiske metoder, inkludert intensive atferdsintervensjoner, tilfeldig undervisning, beredskapshåndtering, presisjonsundervisning, håndtering av utfordrende atferd og integrering av systemstøtte. Vi vil også introdusere praksisen med å måle atferdsendring og vise og tolke atferdsdata.
Forstå voksne med ASD (online)
Du vil få hjelp til å utvikle og utvide ferdighetene dine til å forstå behovene til voksne med ASD og deres familier. Vi vil undersøke spørsmål om identifikasjon, voksendiagnose, mental helse og overganger, så vel som utfordrende atferd, kommunikasjon og sensoriske problemer, relasjoner, seksualitet, selvforsvar og nevromangfold. Vi vil vurdere implikasjonene av en ASD-diagnose for kjernefysiske og utvidede familier, for skoler, hjem og sysselsetting.
Forstå barn med ASD (online)
Du vil få hjelp til å utvikle og utvide ferdighetene dine til å forstå behovene til barn (i alderen 0-18) med autisme og deres familier. Vi vil undersøke spørsmål om definisjon, identifikasjon, diagnose og vurdering, og tidlig intervensjon, samt kommunikasjons- og sensoriske problemstillinger på tvers av barndom og oppvekst. Vi vil også vurdere implikasjonene av en autismediagnose for kjerne- og utvidet familie, for undervisning og læring i skole- og hjemmebaserte programmer, samt for overganger mellom skole og hjem.
To valgfrie moduler kan velges fra utdanningsstudiet (MEd). Noen moduler krever ukentlig oppmøte på campus.
Rangeringer
Vår utdanningsforskning har blitt rangert som nummer 4 i Storbritannia i forhold til forskningsintensitet, med 87 % vurdert som «internasjonalt utmerket eller verdensledende» (REF, 2014).
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Nyutdannede fra denne graden har funnet det fordelaktig på arbeidsplassen når de gir råd til kolleger, påvirker beslutningstakere og støtter elever og studenter med autisme og deres familier, eller søker profesjonell markedsføring eller diversifisering. Andre går videre til doktorgradsstudier og forskning eller undervisning.
Queens postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativer, som Degree Plus og Researcher Plus, styrker vår forpliktelse til ansettbarhet, mens innovative lederskaps- og lederprogrammer hjelper studentene våre med å få sentrale lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt.