MSc ledelse og ledelse for helsepraksis

University of Salford

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

MSc ledelse og ledelse for helsepraksis

University of Salford

Kort sagt:

  • Transform pasient- og serviceutbytte på lokalt nivå
  • Forstå din organisasjon og bli en effektiv leder
  • Utforsk utfordringene og mulighetene for å påvirke politikk som påvirker pasientens og tjenestens resultater
  • Deltidsstudie alternativ
  • Internasjonale studenter kan søke

Kursoversikt

Vi vet at effektiv ledelse og ledelse ikke skjer ved en tilfeldighet. Denne øvelsesrelaterte kurset er rettet mot alle helsepersonell som ønsker å utvikle kunnskap, ferdigheter og kvaliteter til å være en effektiv helsepersonell. Dette leder- og lederkurset er utviklet for å gi deg selvtilliten til å prøve nye og kreative tilnærminger til arbeidsplassen, håndtere komplekse ledersituasjoner og gi effektive pasient- og tjenesteutfall.

Kursstruktur

Dette leder- og lederkurset er utviklet for å gi deg selvtilliten til å prøve nye og kreative tilnærminger til arbeidsplassen, håndtere komplekse ledersituasjoner og gi effektive pasient- og tjenesteutfall.

Hvis du vil implementere kvalitetsforbedringer som er lokalt ledende, pasient-sentrert og klinisk drevet, vil dette Masters kurset hjelpe deg:

  • Transform pasient- og serviceutbytte på lokalt nivå
  • Forstå din organisasjon og bli en effektiv leder
  • Utforsk utfordringene og mulighetene for å påvirke politikk som påvirker pasient- og tjenesteutfall
  • Forstå deg selv som leder og forbedre kunnskap, ferdigheter og kvaliteter
  • Utvikle ferdighetene til å håndtere endring i komplekse og endrede helsetjenester
  • Utvikle prosjektledelse ferdigheter
  • Implementere et forandringsledelsesprosjekt

Hele kurset kjører på heltid eller deltid over ett år, og gir deg muligheten til å avslutte med følgende priser:

Fulltid

  • Postgraduate Diploma: fire moduler over åtte måneder
  • Mastere: fire moduler pluss en avhandling over ett år

Deltid

  • Postgraduate Diploma: fire moduler over to år
  • Mastere: fire moduler pluss en avhandling over tre år

For studiet alternativet Fulltid:

År 1 - Semester 1

  • Ledende og administrerende i helseorganisasjoner (30 studiepoeng)
  • "Me" i ledelse for helsepraksis (30 studiepoeng)

År 1 - Semester 2

  • Ledende endring for pasient og / eller serviceforbedring (30 studiepoeng)
  • Prosjektledelse og undersøkelsesmetoder for helsepraksis (30 studiepoeng)

År 1 - Semester 3

  • Avhandling (60 studiepoeng)

For deltid studiet alternativet:

År 1, Semester 1

  • Ledende og administrerende i helseorganisasjoner (30 studiepoeng)

År 1, Semester 2

  • "Me" i ledelse for helsepraksis (30 studiepoeng)

År 2, Semester 1

  • Ledende endring for pasient og / eller serviceforbedring (30 studiepoeng)

År 2, Semester 2

  • Prosjektledelse og undersøkelsesmetoder for helsepraksis (30 studiepoeng)

År 3

  • Avhandling (60 studiepoeng)

Inntakskrav

En bachelorgrad med æresbevis fra et britisk universitet eller tilsvarende akademisk eller profesjonell kvalifisering (hvis aktuelt) fra Storbritannia eller andre steder, dvs. inkorporering av studie som minst kan sammenliknes med 120 studiepoeng på æresnivå, slik det anses av College of College eller et Graduate Diploma eller Graduate Certificate fra et britisk universitet.

Universitetet krever at søkere må ha tilfredsstillende referanser relatert til det tiltenkte faglige kurset om deres evne til å fullføre kurset og passende stilling i organisasjonen.

Rekruttering av internasjonale studenter (kun fulltidsrute):

Hvis du er en internasjonal søker må du vise tilgang til en helsepersonell for å kunne gjennomføre og anvende den nødvendige arbeidsbasert læring (kontekstualiseringsteori og praksis).

Hvis dette ikke er mulig, må du demonstrere nyere (moderne) kunnskap om en helsepersonell for å kunne gjennomføre og anvende de nødvendige arbeidsbaserte læringsaktivitetene og kontekstualiseringsteorien, og det er foretrukket at du er sponset av organisasjonen / regjeringen, så har fortsatt lenker med landets helseorganisasjon.

Du vil bli gjort oppmerksom på filosofien om arbeidsbasert læringsprogram (kontekstualise teori og praksis) tilnærming fra begynnelsen.

Akkreditering av tidligere læring (APL)

En søker som ikke har en av de kvalifikasjonene som tilfredsstiller den generelle faglige opptakskrav, kan innrømmes via APL-ruten, Akkreditering av tidligere sertifisert læring (APCL) eller akkreditering av tidligere opplæringslæring (APEL) ) kan brukes til oppføring.

Engelsk Språkkrav

En kandidat hvis morsmål ikke er engelsk, må ha en nåværende kvalifikasjon som anses akseptabelt av universitetet som bevis på ferdigheter i engelsksprog. En slik kvalifikasjon må likestilles med en gjennomsnittlig minimumscore på 6 eller høyere (og for hver komponent 5 eller høyere) fra engelsk / engelskspråklig testingstjeneste for Cambridge / British Council (IELTS) som gir et felles internasjonalt grunnlag for utarbeidelse av språkplaner, pensum , eksamener etc. Dette er stort sett sammenlignbare med en klassifisering av C1 i henhold til den felles europeiske rammen (CEF).

IELTS 5.5 eller høyere i hver kategori og 6 eller over totalt.

Egnet for

Denne øvelsesrelaterte masterstudiet retter seg mot alle helsepersonell, inkludert sykepleiere, jordmødre, leger, fysioterapeuter, radiografer og helsepersonell som ønsker å utvikle kunnskap, ferdigheter og kvaliteter til å være en effektiv helsepersonell.

Søkerprofil

En typisk søker er normalt en kvalifisert helsepersonell som for øyeblikket jobber i mellomledelsen eller ønsker å flytte opp til mellomstore / toppledelse innenfor eller utenfor den nåværende organisasjonen. Noen søkere er allerede ledere og ønsker at den formelle kvalifikasjonen skal støtte rollen de allerede gjør.

Gebyrer 2018-19

  • Heltid: £ 7,560
  • Deltid: £ 1,260 per 30 studiepoeng
  • Heltidsinternasjonal: £ 13.860
  • Heltids-PgDip: £ 5,040

Tilleggskostnader

Du bør også vurdere ytterligere kostnader som kan omfatte bøker, skrivesaker, utskrift, bindende og generell opphold på turer og besøk.

undervisning

Dette kurset leveres modulært. Du vil delta på studiedager gjennom hele modulets varighet. Du vil få muligheter til å kontekstualisere all lederskapslæring til din egen helsepersonell. Du kan studere kurset på deltid eller på heltid (internasjonale studenter kan bare søke om heltidsruten). Hvis du studerer på heltid, vil du studere mer enn én modul om gangen.

evaluering

Kurset gir mulighet for en rekke vurderinger, avhengig av hvilken modul du skal forholde deg til, og inkluderer:

  • Skriftlige oppgaver
  • Patchwork tekst vurdering
  • presentasjoner
  • Skriving av en forretningssak
  • Vica voco (presentasjon og begrunnelse av forretningssaken)
  • Kritisk kommentar til å forstå egen ledelse og ledelse personlig utvikling

Ytterligere støtte er tilgjengelig via Blackboard, vårt virtuelle læringsmiljø (VLE) som kan brukes via internett. Ikke bare vil du ha lett tilgang til kursmateriale som håndbøker, forelesningshåndbøker og videoer, det vil også gi deg muligheten til å delta i diskusjonsfora og nettbaserte utvekslinger med ansatte og medstudenter.

arbeidsevne

Studentene har gått på å gjøre en betydelig innvirkning på pasientomsorgen gjennom anvendelse av forbedret lederskap og ledelsesevner, egenskaper og holdninger de har brukt på en eksisterende lederrolle.

Når du er kvalifisert, vil du være i en fantastisk posisjon for å søke om roller i ledelse eller endre retning for å flytte opp karriere stigen.

Karrieremuligheter

Studerende på kurset vil plassere deg i en sterk posisjon for å ta en ledende rolle og for å videreutvikle din karriere innen helseforvaltning. På samme måte vil innholdet i kurset hjelpe deg med å gi kvalitetsomsorg for pasienter og lede serviceforbedring ved hjelp av anerkjente verktøy og teknikker.

Studenter som allerede studerer på kurset, rapporterer hvordan deres lederutvikling gikk hånd i hånd med arbeidsbasert og arbeidsrelatert læring som de har utført. Studentene beskriver hvordan deres lederegenskaper har blitt styrket gjennom anvendelse av læring i egen organisasjon. Selvvurdering av sin egen rolle som leder har avslørt et forsterket nivå av forståelse om konteksten i organisasjonen, beslutningstaking, strategiutvikling og implementering. Videre lærte de hvordan strategisk planlegging er gjennomført i sine egne organisasjoner.

Studentene innså at nettverk med folk som kunne hjelpe dem med å håndtere en ledersituasjon var så viktig for deres rolle at de da målrettet søkte ut enkeltpersoner for å etablere relevante lenker. For andre økte nettverksaktiviteten elevers tillit til å oppsøke arbeidsbaserte relasjoner med personer i organisasjonen som de aldri ville ha vurdert i det siste.

Lenker med industrien

Dette arbeidsmessige læringsforløpet gjør det mulig for studenten å kontekstualisere læring innenfor egen organisasjon og å:

  • Bruk ny kunnskap og skisse til arbeid, på jobb, for arbeid
  • Utnytte en moderne lederskapskvalitets rammeverk til beviskunnskaper, ferdigheter og lederskapskvaliteter
  • Arbeid gjennom real-world lederskap og ledelse problemer
  • Utvikle kunnskap og ferdigheter for å støtte den økende bevisbaserte helsetjenester

Nåværende studenter legger stor vekt på prosessene som er involvert når arbeidsrelatert, arbeidsbasert læring brukes til å støtte lederutvikling. Elementer av arbeidsbasert læring inkluderer å tenke og reflektere over arbeidspraksis, gjennomgå og lære av erfaring og problemløsing i et arbeidsmiljø. Dette har i sin tur positivt påvirket lederutviklingen der elevene utviklet en bevisst bevissthet om deres rolle, ferdigheter, ferdighetsnivå og lederskap som får best resultat.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert April 11, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
1 - 3 år
Deltid
Heltidsstudier
Price
Pris
13,860 GBP
£ 13.860 Internasjonalt / £ 7,560 Storbritannia
Information
Deadline