Master i biomedisinsk teknikk

Generelt

Programbeskrivelse

Programmets pedagogiske mål for biomedisinsk ingeniørfag er å integrere ingeniør- og livsvitenskapsprinsipper i en omfattende læreplan, som forbereder studentene for opptak i doktorgradsprogrammet, biomedisinsk industri eller profesjonell skole. Primær forskningsområder er biomedisinsk avbildning, biomedisinske implantater og enheter, hjerte elektrofysiologi, multi-skala beregningsmodellering, vevsteknologi og regenerativ medisin.

Programmet gir kandidater med en streng, bred-basert avansert utdanning i teknologi kombinert med anvendt biologi som vil forberede kandidater for de mange ulike karrieremuligheter i biomedisinsk ingeniørfag. Gi en faglig grad for studenter som har tenkt å bli praktiserende ingeniører.

program Forutsetninger

Søkeren er innlagt i samsvar med georgisk lovgivning.

Læringsutbytte / Kompetanser

Kunnskap og forståelse

  • Dyp kunnskap om feltet biomedisinsk ingeniørfag, kritisk forståelse av teorier og prinsipper, forståelse av feltets komplekse problemstillinger;
  • Utvikle en grundig forståelse av avanserte prinsipper innen biomedisinsk ingeniørfag. Bevissthet om dagens og ledende emner innen biomedisinsk ingeniørfag.
  • For å forstå de biologiske basene av vurderingene rutinemessig utført av Biomedical Engineers

Bruke kunnskap

  • Bruk av det spesifikke for feltet Biomedical Engineering problemløsende metoder;
  • Utvikling av forskning eller praktiske prosjekter i samsvar
  • Utvikle kritiske gjennomgang ferdigheter, innen Bio-medisinsk Engineering.
  • Å utvikle evnen til å kritisk evaluere nåværende fremskritt i problemstillinger og kontroverser innen biomedisinsk ingeniørfag.
  • Evne til å anvende kunnskap om matematikk, vitenskap og ingeniørfag til biomedisinske prosessproblemer.
  • Evne til å designe og gjennomføre eksperimenter, samt å analysere og tolke data.
  • En evne til å designe et system, en komponent eller en prosess for å møte ønsket behov.
  • En evne til å identifisere, formulere og løse tekniske problemer.
  • En evne til å måle og tolke data fra levende systemer, og løse problemene knyttet til samspillet mellom levende og ikke-levende materialer og systemer.
  • Kunnskap om biologi og fysiologi.
  • Klar offentlig presentasjon av meninger i samsvar med tilsvarende kunnskap og logikk for profesjonelt og generelt publikum.
  • En evne til å bruke teknikker, ferdigheter og moderne tekniske og databehandling verktøy som er nødvendige for engineering praksis.
  • Evne til å fungere på tverrfaglige lag.
  • Evnen til å søke avansert matematikk (inkludert differensiallikninger og statistikk), vitenskap og ingeniørfag for å løse problemene ved grensesnittet til ingeniørfag og biologi.
  • En erkjennelse av behovet for, og evne til å engasjere seg i livslang læring.
  • Kunnskap om moderne problemer

Making dommer

Den brede utdanningen er nødvendig for å forstå virkningen av ingeniørløsninger i en global og samfunnsmessig sammenheng, også analyse av abstrakt data og / eller situasjonsanalyse ved hjelp av gjennomsnittet av standard og noen særegne metoder og form av de begrunnede konklusjonene på deres grunnlag

Kommunikasjons ferdigheter

  • En evne til å kommunisere effektivt muntlig og skriftlig.
  • Forbereder detaljert skriftlig rapportering om ideer, eksisterende problemer og deres løsninger.
  • Informasjon som sendes muntlig til profesjonelle og ikke-profesjonelle på утпдшыр og fremmedspråk.
  • Kreativ bruk av moderne ingeniør-, informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
  • Ferdighet til å kommunisere på innfødte og fremmede språk.

Læringsferdigheter

  • Multilateral og konsistent vurdering av egen læringsprosess;
  • Bestemmelse av nødvendigheten av å studere videre
  • Fastsettelse av retninger for egen læring, med målene for berikelse av faglig kunnskap og erfaring.

Verdier

  • Deltakelse i verdiskapingsprosessen og ambisjoner for bærekraftig implementering;
  • Forsvar av faglige verdier (nøyaktighet, punktlighet, objektivitet, åpenhet, organisasjon, etc.);
  • En forståelse av faglig og etisk ansvar

Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte

Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Konsulter skjemaer og metoder for å oppnå læringsutfallene er inkludert i utdanningsprogrammet og kan bli funnet via følgende lenke: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf

Kuler av sysselsetting

Organisasjoner og bedrifter som utfører: forbedre utstyr, som hjerteventiler og kunstige lemmer, samt bidra til å utvikle ulike medisinske enheter som hjertepacemakere. De kan undersøke med forskere, kjemikere og leger på sykehus og universiteter. De hjelper også med å opprettholde og overvåke komplekse medisinske systemer mens de arbeider på sykehus.

Store biomedisinske ingeniører tilbyr enorme jobbmuligheter i varierte områder som medisinsk utstyr, ortopedisk og rehabiliteringsteknikk, molekylær-, cellulær- og vevsteknikk i offentlig og næringsliv. De kan også absorberes på sykehus for å gi verdifulle råd om status for medisinsk utstyr. Biomedisinske ingeniører kan også benytte seg av forskningsaktiviteter ved å arbeide harmonisk med leger innen beregningsmekanikk, fysiologi, medisin og oppfinnende banebrytende teknologi.

Sist oppdatert mars 2020

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher educati ... Les mer

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher education scene providing opportunities to learn excellent professional and academic skills maintaining internationally competitive education, research and innovation services significant for Georgia’s sustained development. Minimér