Master of Arts Applied Health and Therapy Sciences (iV)

Generelt

Programbeskrivelse

medizin

Fjernundervisning medisinske yrker med Master of Arts (MA) -graden er rettet mot personer som jobber innen helse-, terapi- og sykepleieryrker og allerede har skaffet seg en akademisk bachelor- eller diplomgrad, for eksempel Bachelor of Arts medisinske yrker ved DIPLOMA , Kurset kan studeres samtidig som en jobb og er spesielt egnet for tilgangsyrker innen fysioterapi, ergoterapi, logopedi, eldreomsorg samt helse og sykepleie. I tillegg til økt leder- og kommunikasjonsevne, gir kurset fem semestre med dybdekunnskap og ferdigheter innen helserelatert forskning samt i prosjekt- og innovasjonsledelse.

Mastergrad i medisinske yrker

Den tverrfaglige mastergraden i medisinske yrker tilbyr fjernundervisning som en ideell videre akademisk kvalifikasjon for alle de som jobber i terapi og sykepleieryrker som ønsker å fortsette sin profesjonelle trening på masternivå. For å gjøre det lettere å kombinere studier og arbeid og å være mer uavhengig av beliggenhet, kan studentene ta dette kurset på lørdager enten i nærheten av et hjem i et av de mange studiesentrene ved DIPLOMA-universitetet i Tyskland eller i en virtuell variant med online forelesninger.

I tillegg til kunnskapen og ferdighetene som allerede er tilegnet seg på bachelor- eller diplomkurset, tilegner studentene kunnskap innen områdene vitenskap og forskningsteori, de kvalitative og kvantitative metodene for empirisk samfunnsforskning, evidensbasert handling og prosjekt- og innovasjonsledelse. I de obligatoriske valgfrie modulene for helseforvaltning utdyper studentene sine kunnskaper og ferdigheter innen organisasjons- og personalutvikling i helsevesenet i ambulante og polikliniske sektorer, mens de spesialiserer seg i valgfagene for håndrehabilitering eller nevroprotetikk for spesielle pasientbehov.

Viktige studieretninger i mastergraden i medisinske yrker

helseledelse

Graden i helseforvaltning gjør det mulig for studenter å påta seg en lederstilling i ambulante og polikliniske helsetjenester, for eksempel i sykehusledelse, som avdelings- eller hovedavdelingsledelse eller som avdelings- eller sykepleietjenesteledelse. Ledelse av tverrfaglige polikliniske omsorgssentre, geriatriske omsorgstjenester, poliklinisk omsorgstjenester og sykehus er også mulig.

helseopplysning

Fokuset på helseopplæring i masterstudiet omhandler utvidede og dyptgående vitenskapelige spørsmål om (profesjonell) pedagogikk og didaktikk for medisinske yrker. Målgruppen er studenter som allerede underviser på fagskoler eller universiteter i helsesektoren og derfor allerede underviser. Fokuset bidrar til profesjonalisering av undervisningen. Spesielt bør dette fokuset også forberede seg på lederoppgaver på dette området, for eksempel for opplæringsledelse ved fagskoler. Studentene er også bemyndiget til å utvikle og introdusere nye pedagogiske konsepter. Det påpekes at det i de enkelte føderale stater er veldig forskjellige krav til faglige og pedagogiske kvalifikasjoner til lærere og seniorlærere ved skoler for helseprofesjoner. Ved brev fra januar 2015 bekreftet Niedersachsen State School Authority at mastergraden i medisinske yrker med fokus på helseopplæring oppfyller både kravene til lærere og for styring av skoler for helseyrker i Niedersachsen. Kursene med hovedfokus foregår utelukkende på studiesenteret Hannover.

hånd rehabilitering

I fokus på håndrehabilitering av mastergraden i medisinske yrker, lærer studentene å sette opp og administrere håndterapeutiske fasiliteter og å implementere kvalitetsstyringsstandarder i helsevesenet. I samarbeid med håndkirurger kan de også utvikle og implementere retningslinjer for behandling av håndskadde og håndsyke pasienter. I tillegg har de spesialistkunnskapene som kreves for å skrive fagspesifikk litteratur og kan brukes i opplæring av fysioterapeuter og ergoterapeuter innen håndrehabilitering. Takket være den eksisterende ekspertisen innen protese og splintpleie, kan du utvikle nye systemer for disse områdene i samarbeid med ortopediske teknikere og undersøke anvendeligheten deres gjennom studier.

Neuroprosthetics

Studenter med fokus på nevroprostetikk er særlig bemyndiget til å jobbe i klinisk pasientbehandling og til å ta på seg lederoppgaver her. De har spesialkunnskap innen nevrohabilitering, biomekanikk og protesemedisinsk teknologi. De tilpasser proteser riktig og lager individuelle behandlingskonsepter for pasienter. Studentene lærer å vurdere etablerte terapeutiske prosedyrer med tanke på evidensbasert og å introdusere nye terapeutiske tilnærminger. I samarbeid med Rehabilitationsalt = "leger kan du utvikle retningslinjer for nevrohabilitasjonspasienter.

Karrieremuligheter etter fjernundervisning

Arbeidsmarkedsmulighetene er veldig gode, blant annet på grunn av den jevne vitenskapelige utviklingen innen medisin samt akademiseringen av medisinske yrker, som har pågått i lang tid. Det er mulige bruksområder, for eksempel i følgende handlingsfelt:

Bedriftsledelse, ledelse og organisering:

  • Ledelse av avdelinger på sykehus, klinikker, fasiliteter for tidlig barndom, assistanse for funksjonshemmede, eldrehjelp og omsorg for psykisk syke, for eksempel i stillingsrelatert personalledelse
  • Oppfatning og implementering av nye organisasjonsstrukturer, avdelinger og terapitilbud
  • Uavhengig og aktiv utforming av systematiske faglige oppgaver som krever faglig opplæring, f.eks. B. som ansvarlig kvalitetssjef
  • Effektiv og effektiv etablering og styring av tverrfaglig praksis og omsorgssentre, der ulike faggrupper i helsevesenet er koordinert, under hensyntagen til endringer i markedsøkonomi og utvikling

Opplæring og videreutdanning:

  • Ledelse og utvikling av videreutdanningsprogrammer
  • Oppfatning og formidling av fagrelaterte videre og avanserte treningstilbud
  • der det er aktuelt, undervisnings- og undervisningsaktiviteter i videre og avansert opplæring med hensyn til ens egen fordypning

Område fordypning gammel = "medisinsk-terapeutisk kunnskap innen håndrehabilitering:

  • Spesielt egnet for fysioterapeuter og ergoterapeuter, f.eks. B. i din egen praksis eller i en klinikk for håndkirurgi
  • Innføring og støtte av nye prosedyrer i pasientbehandling med økt uavhengighet og ved bruk av systematisk evaluering

Rehabilitering, nevrohabilitering, protetikk og nevroprotetikk:

  • Ledelse og design av spesialiserte kliniske aktiviteter innen rehabilitering, spesielt nevrohabilitering
  • Pasientorientert forskning med protesebærere

Utvikling av aktivitetsområdet og det vitenskapelige grunnlaget for yrket:

  • Utvidelse og utvidelse av terapeutiske tjenester under hensyntagen til evidensbasert og evaluering
  • Utvikling av et konstant perspektiv på reflektert og forskende profesjonell praksis
  • Realisering av vitenskapelig baserte og systematisk utviklede løsninger
  • Planlegging og implementering av videre, empirisk baserte vitenskapelige forskningsstudier

normal periode

Fjernundervisning: 5 semestre

Arbeidsmengde *: 120 studiepoeng iht ECTS

* Arbeidsmengde inkluderer tiden for forberedelse og oppfølging og deltakelse i ansikt-til-ansikt-hendelser, for selvstudium og for eksamensforberedelse og gjennomføring. Det kan antas at en gjennomsnittlig arbeidsmengde på 25-30 timer kan brukes for hvert studiepoeng som skal anskaffes i henhold til ECTS. Læreplanen for fjernundervisning viser en variant på 5 semester som kan utvides med opptil fire semester, avhengig av arbeidsmengde - uten skolepenger. Den ukentlige arbeidsmengden kan dermed tilpasses individuelt til de profesjonelle og / eller familieforholdene.

baseline

Vintersemester (oktober) og sommersemester (april)

akkreditering

Akkreditering av kurset av akkrediteringsbyrået AHPGS

skolepenger

Fjernundervisning: € 297,00 / måned (totalt € 9,895,00 pluss engangsavgift på € 985,00), finansieringsalternativer på forespørsel.

studien skjema

Fjernundervisning med reelle eller online ansikt til ansikt-hendelser: Fjernundervisning foregår vekslende mellom selvstudium med studiebøker og lørdagsseminarer hele dagen (ca. 12-14 lørdager per semester) på et av våre mange landsdekkende studiesentre eller online i den "virtuelle forelesningssalen" på DIPLOMA online campus.

opptakskrav

Bevis for universitetsgrad med bachelor eller vitnemål (180 studiepoeng iht ECTS) og sluttkarakter på minst "tilfredsstillende" innen helsefag, terapeutiske vitenskaper, fysioterapi, ergoterapi, logopedi, eldreomsorg eller helse og sykepleie (eller mer på forespørsel) , for eksempel Bachelor of Arts medisinske yrker ved DIPLOMA University, vil DIPLOMA University gjerne gi ytterligere informasjon om spesielle grader på forespørsel.

For utenlandske grader, må ekvivalens for opptak demonstreres.

uttalelser

Master of Arts (MA)

Store fagfelt

Valgfag helsehåndtering

Modul 8 M: Sykehusledelse og kvalitetssikring

innhold:

  • sykehusdrift
  • Kvalitetsstyring og sertifisering

Modul 9 M: Ledelse i helse- og omsorgssammenhenger

innhold:

  • Ledelse av sykehusinstitusjoner
  • Ledelse av poliklinisk helsevern

Modul 10 M: Human Resources Development in Health Care

innhold:

  • Human Resource Management
  • Personalledelse i helsevirksomheter

Valgfag håndrehabilitering

Modul 8 H: Dyp funksjonell anatomi av hånden

innhold:

  • Håndforberedelse
  • Funksjonell anatomi av hånden
  • Håndkirurgiske teknikker

Modul 9 H: Komplekse skader og håndskinnforsyninger

innhold:

  • Komplekse håndskader
  • Håndverksteknikker og materialvitenskap for håndverkforsyninger
  • Håndortose og proteseomsorg i forskjellige alt = "medisinske fagdisipliner

Modul 10 H: Praktisk refleksjon i håndrehabilitering

innhold:

  • Klinisk resonnement i håndrehabilitering
  • Individuelle terapikonsepter og vurderinger i håndrehabilitering

Valgfag nevroprotetikk

Modul 8 N: Nevrovitenskap for protetikk

innhold:

  • Nevrobiologi og nevropati
  • neurorehabilitation

Modul 9 N: Biomekanikk og medisinsk teknologi

innhold:

  • biomekanikk
  • Medisinsk teknologi

Modul 10 N: Practice of Neuroprosthetics

innhold:

  • Tilpasning av proteser
  • Gangtrening

Valgemne helseutdanning

Modul 8 P: Yrkesfaglig utdanning

innhold:

  • Handlingsfelt for undervisning i helseprofesjonene
  • Undervisning og læringsinnhold i helseprofesjonene

Modul 9 P: Kompetanseorienterte undervisnings-læringsprosesser

innhold:

  • Læring og motivasjon
  • Kompetanseorientering i yrkesopplæring

Modul 10 P: Didaktikk og metodikk for leksjonsplanlegging

innhold:

  • Målplanlegging
  • Gjennomføringsplanlegging
Sist oppdatert mars 2020

Om skolen

The DIPLOMA University is a privately run, state recognized university of applied sciences located in the picturesque medieval city of Bad Sooden-Allendorf in North Hesse. The notation Bad identifies ... Les mer

The DIPLOMA University is a privately run, state recognized university of applied sciences located in the picturesque medieval city of Bad Sooden-Allendorf in North Hesse. The notation Bad identifies the city as a recognized spa destination with a long tradition in medical wellness and health treatment. Besides the main campus there are notable campus extensions in more than 25 cities in Germany and one in Italy. Minimér
Bad Sooden-Allendorf , Aalen , Baden-Baden , Berlin , Bochum , Bonn , Friedrichshafen , Hamburg , Hannover , Heilbronn , Kaiserslautern , Kassel , Kitzscher , Magdeburg , Mainz , Mannheim , München , Ostfildern , Würzburg , Regenstauf , Nürnberg , Wiesbaden , Wuppertal , Tyskland Online + 23 Mer Mindre