Master of Science i ergoterapi

University of Central Arkansas

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Master of Science i ergoterapi

University of Central Arkansas

Formålsparagraf

Oppgaven til entry-level graduate ergoterapi program ved University of Central Arkansas er å utdanne utøvere kompetent og dyktig i å tilby ergoterapitjenester til enkeltpersoner og bestander som er begrenset av fysiske eller psykososiale forhold som kompromiss uavhengighet og velvære. Nyutdannede er forberedt på å øve i en rekke tjenesteleveransemodeller, og å utvikle produktive mellommenneskelige og terapeutiske relasjoner med kunder, familier, organisasjoner og andre helse og menneskelig service fagfolk. I tillegg omfatter avdelingens oppgave å tilrettelegge den videre faglig vekst av praktiserende ergoterapeuter gjennom både masterstudier og videreutdanning muligheter.

Programmet er forpliktet til å fremme elevenes forståelse og verdsettelse av ulike kulturelle og sosiale verdisystemer. Student følsomhet er dyrket gjennom økt bevissthet om seg selv og verdsettelse av mangfold blant klientpopulasjoner. Programmet søker å innpode i elevene en følelse av selvtillit retning, dømmekraft, og et ønske om å ta aktivt ansvar for egen læring, faglig vekst og endring.

I tillegg til å utdanne kompetente utøvere, og tilstreber program for å ha en sterk positiv påvirkning på ergoterapi yrket hele staten og regionen, ved å bistå i utviklingen av ny kunnskap i vitenskapen om okkupasjon og i å gjennomføre og formidle forskning som fastslår effekten av ergoterapitjenester.

FILOSOFI

Ergoterapi Definert

Ergoterapi er basert på troen på at behovet for å engasjere seg i yrke er medfødt og er relatert til overlevelse, helse, trivsel og livstilfredshet. Ergoterapi er derfor et yrke der fokus er å muliggjøre en person, gruppe av personer, eller samfunnet tilgang og deltakelse i aktiviteter som er meningsfulle, målrettet og relevant for deres liv, roller, og følelse av velvære (Aota, 2002). Yrke er både den primære form for intervensjon (midler) og ønsket mål for intervensjon (ende) (Trombly, 1995).

Oppfatninger om mennesker

Mennesker er komplekse vesener dynamisk samspill innenfor en rekke sammenhenger som fysisk, sosial, tidsmessig, kulturell, psykologiske, åndelige og virtuelle miljøer for å utvikle, endre og tilpasse til sitt høyeste potensiale. Hver person besitter unike personlige egenskaper og erfaringer (f.eks genetisk disposisjon, interesser, verdier, holdninger, mål, egenskaper, ferdigheter, behov og bakgrunn / kulturmiljøer). Disse egenskapene og erfaringene kan aktivere eller forstyrre en persons evne til å utføre utvalgte yrker.

Hvordan mennesker lærer

Vellykket læring forutsetter eleven og pedagog forutsatt felles ansvar for pedagogisk erfaring. Potensialet for læring er forbedret gjennom en utviklingsprosess der eleven og tilrettelegger samarbeide om etablering og evaluering av mål, prosesser og resultater. Videre effektiv og progressiv læring, fra kunnskapstilegnelse gjennom syntese, skjer via flerdimensjonale undervisningsstrategier som bygger på tidligere kunnskap og erfaring. Disse strategiene omfatter didaktisk undervisning, erfaringsbasert læring, kritisk tenkning og resonnement, problembasert læring og selvrefleksjon (Aota, 2007).

The Philosophy personifisert

Det er hensikten med programmet som nyutdannede fra University of Central Arkansas Institutt for ergoterapi vil bruke kraften til okkupasjonen som sitt primære metode for evaluering, intervensjon, og helsefremmende arbeid (Aota, 2007).

Program Mål

Overordnet Student Outcome

Nyutdannede vil ha et solid fundament i historie og trender i yrket og vil verdien bruk av okkupasjon som middel og ender med å forbedre kvaliteten på kundens deltakelse i arbeid, lek / fritid, dagliglivets aktiviteter, instrumentale dagliglivets aktiviteter og sosial deltakelse.

Spesielt nyutdannede programmet vil:

  1. Demonstrer atferd i samsvar med de kjerneverdier og holdninger ergoterapi praksis innenfor alle profesjonelle relasjoner og overholde alle aspekter av ergoterapi Varsom-plakaten og rettslige praksis krav.
  2. Identifisere behov for ergoterapitjenester blant enkeltpersoner, grupper, organisasjoner eller populasjoner.
  3. Konsekvent utnytte en klient-sentrert og okkupasjon basert tilnærming i tilbudet av ergoterapitjenester.
  4. Implementere ergoterapi Process til kunder over hele levetiden, og i en rekke praksis innstillinger benytter evidensbaserte tilnærminger, og riktig bruk av ergoterapi teorier og referanserammer.
  5. Samarbeid med familier og andre gruppemedlemmer for å sikre at tiltak er helhetlig og relevant.
  6. Nøyaktig og omgå dokumentere tiltak i henhold til organisatoriske og regulatoriske politikk og krav.
  7. Analyser helsevesenet miljø, identifisere problemer som påvirker praksis og klient helse og trivsel, og talsmann i passende arenaer for både yrket og dets kunder.
  8. Utnytte teknologi og andre ressurser til å støtte praksis, forskning og service.
  9. Forstå rollen av OTA i levering av tjenester; overvåke og hensiktsmessig å delegere oppgaver til OTAs og andre støttepersonell.
  10. Opprettholde faglig kompetanse knyttet til omfanget av ergoterapi yrket samt i deres spesifikke praksis område

Curriculum Sequence

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk
Varighet og pris
Dette kurset er Nettstudier & Campus kombinert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
69 - 73 timer
Deltid
Heltidsstudier
Price
Pris
- se Skole priser tabell under Kostnad og avgifter
Information
Deadline
Locations
USA - Conway, Arkansas
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
USA - Conway, Arkansas
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen