Master i helsestyring og ledelse

Generelt

Programbeskrivelse

Master i helsestyring og ledelse

Online master i virksomhetsledelse av helsesektoren.

Offentlige og private helsefirmaer krever fagpersoner med ferdigheter og lederegenskaper som muliggjør optimalisering av ressursbruken og effektiviteten av kliniske resultater. De kontinuerlige endringene i mønsteret for etterspørselen etter helsehjelp og på den annen side den kontinuerlige introduksjonen av nye teknologier både på klinisk nivå og på informasjons- og kommunikasjonsnivå, har ført til en konstant transformasjon av ledelsesparadigmer i sektoren helse.

I dette scenariet er det nødvendig med en opplæring av ledere i helsesektoren basert på en grundig kunnskap om de spesifikke egenskapene til ledelsen av organisasjoner og helsetjenester, komplettert med nye instrumenter for å adressere endringene som allerede skjer og endringene i som vi vil møte de kommende årene.

Ledelsespersonell i helsesektoren kommer fra forskjellige helse- og ikke-helsedisipliner. For å utøve sitt ansvar, må de til enhver tid ha nødvendig og passende trening for å utøve sin funksjon. Denne opplæringen tilegnes gjennom kunnskap om nødvendige instrumenter og deres anvendelse i passende kontekst, vanligvis endrer.

Kunnskapen må tilegnes fra de som har dem, beriker dem ved å legge til deres yrkeserfaring som lærerpersonalet til denne mesteren.

Denne kunnskapen er gruppert i tre store generiske områder. Den første, den fra "Helsepolitikk, modeller og helsesystemer", overfører nødvendig kunnskap til studenten for å forklare årsak og virkning forholdet mellom helsepolitiske beslutninger og helsemodellene og systemet som er en konsekvens av dem. På dette området er grunnleggende kunnskap innen helseøkonomi et essensielt element for å forklare sammenhengen mellom etterspørsel etter helse, tilgjengelige ressurser og responsen gitt i samsvar med fastsatte retningslinjer og påfølgende modeller og systemer. Når sammenhengen der en helsetjenesteleverandørorganisasjon er kjent, er kjent, adresserer det andre området, "Organisasjonsstyring," kunnskapen og bruken av instrumentene som er nødvendige for å styre en helseorganisasjon av noe slag. Når du kjenner de grunnleggende instrumentene for ledelsen i en helseorganisasjon, spesifiserer det tredje området anvendelsen i de forskjellige helsetjenesterområdene for tilbudet av helsetjenester, med spesiell vekt på deres integrerte ledelse.

Profilen til programdeltakerne:

Det er rettet mot ledere og fagpersoner som ønsker å utvikle sin yrkeskarriere eller forbedre sin kapasitet innen administrasjon og ledelse av organisasjoner og helsestasjoner med bidrag fra en innovativ og effektiv visjon:

  • Fagpersoner som har ledelsesansvar i helseorganisasjoner og trenger å utvikle sine ferdigheter og styrke sine ferdigheter.
  • Fagpersoner hvis yrke er ledelse av helseinstitusjoner og har behov for å utfylle sin profesjonelle opplæring med spesifikk ledelseskunnskap i helsesektoren
  • Omsorgspersonell hvis profesjonelle karriere vil føre dem til å påta seg lederansvar i kliniske tjenester og institusjoner.
  • Ledelse fagfolk i andre sektorer med forventninger om fremgang i sin profesjonelle karriere.
  • Fagpersoner med profesjonell praksis i selskaper relatert til helsesektoren og som trenger omfattende kunnskap om dens struktur og drift.
Fordelene med master i helsestyring og ledelse:

Dette mastermålet er å gi tilstrekkelige kompetanser, både tverrgående og spesifikke, som er nødvendige for å utvikle den ledende lederfunksjonen på de forskjellige nivåene i helsevesenets organisasjoner eller i de andre områdene i helsesektoren der de utvikler sin profesjonelle aktivitet.

Alt dette gjennom kunnskapen om de politiske, økonomiske, sosiale og helsefaglige faktorer som bestemmer hver av de eksisterende helsemodeller og systemer og kunnskapen om de grunnleggende virkemidlene for planlegging og styring av ressurser både på nivået generelt som på et spesifikt nivå, et helsetjenesteområde.

Fra denne kunnskapen vil studenten få større opplæring i beslutningsprosesser som konkurrerer i hans nåværende eller fremtidige ansvarsområde.

Profesjonelle applikasjoner

  • Fagpersoner, mellomledere og ledere av offentlige administrasjoner.
  • Styremedlemmer i offentlige eller private helseforetak.
  • Ledere av virksomheter, sentre eller helsetjenester.
  • Ansvarlig for spesifikke områder av virksomheter, sentre eller helsetjenester
  • Fagpersoner i helseforsikringssektoren.
  • Helsepersonell innen kliniske områder med ledelsesmessig yrke.
  • Ledere og mellomledere av tilbydere og tjenester for helsesektoren.
  • Farmasøytiske fagpersoner.
  • Fagfolk innen helseteknologisektoren.
  • Fagfolk fra informasjons- og kommunikasjonsteknologisektoren.

målsettinger

  • Forstå de nye utfordringene helseadministrasjonen står overfor.
  • Analyser de forskjellige midlene som utgjør helsesektoren og observer endringene som skjer i noen av referansehelsessystemene.
  • Kjenn til forretningsstyringsnøklene som er brukt på egenskapene til helseorganisasjoner.
  • Master beslutningsverktøy for riktig optimalisering av helsestasjoner.
  • Administrer for kvalitetssikring av en effektiv og samfunnsansvarlig tjeneste.

Curriculum

Læreplanen er strukturert i 10 moduler eller fag som dekker alle prosesser og kunnskapsområder som er nødvendige for helsestyring og styring.

Modulene med fagene og fagene er gruppert i tre hovedområder. En første til å plassere lederfunksjonen i de eksisterende sosiale og økonomiske sammenhenger. Et sekund å kjenne de grunnleggende styringsverktøyene til helseorganisasjoner som lar studenten administrere ressursene til helseorganisasjonen. Til slutt, en tredjedel av en operativ karakter som lar studentene se, basert på kunnskap om kontekst og styringsinstrumenter, tilegne seg ferdigheter i forhold til deres anvendelse på direkte styring av sentre, enheter og tjenester.

Programmet avsluttes med gjennomføringen av et sluttprosjekt som er det endelige masterprosjektet. Prosjektet må være i tråd med ervervet læring og overføring til en forvaltningsplan på noen av områdene i helsesektoren. Prosjektet må ha en tilnærming og en utvikling der studenten, basert på et problem eller en situasjon, når oppløsninger.

I. Område med helsepolitikk, modeller og helsesystemer

  • Determinanter for helse: Helse i alle retningslinjer. Folkehelse
  • Helsemodeller og systemer. Helseøkonomi, helseplanlegging.

II. Område med grunnleggende ledelse av organisasjoner

  • Organisasjonens teori. Bedriftsledelse av helseorganisasjoner. Strategisk planlegging
  • Informasjonssystemer og IKT-styring
  • Informasjon og intern og ekstern kommunikasjon
  • Menneskelig ressursstyring og kunnskapskapital
  • Forvaltning av økonomiske, økonomiske og kapitalbaserte ressurser
  • Byggeledelse og renovering av sanitærutstyr
  • Ledelse av støttetjenester
  • Akkreditering, kvalitetspolitikk og evaluering av resultatene
  • Pasientmedvirkning og etiske rammer for organisasjoner

III. Ledelsesområde helsetjenester og klinisk styring

  • Primær- og samfunnsomsorg
  • Sykehus og spesialisert omsorg
  • Sosiohelsetjenesten
  • Psykisk helsevern
  • Klinisk ledelse Helsevesenets innovasjon
  • Legemiddelstyring
  • Undervisning. Medisinsk forskning

TFM

Krav til Master in Health Center Management and Management

Det grunnleggende målet med vår opptaksprosess er å sikre kandidatens egnethet. Alle deltakerne skal få mest mulig ut av denne læringsopplevelsen, gjennom en sammenheng der det er mulig å utvikle et langsiktig forhold til klassekamerater, lærere og alumner.

Dette er stadiene av opptaksprosessen:

  1. Forutsetninger for opptak
  2. Søknad om opptak
  3. Personlig intervju
  4. motivasjonsbrev
  5. Opptakskomiteevaluering
  6. registrering
Mastergrad i helsestyring og ledelse

Mennesker som består evalueringen av programmet og oppfyller de faglige kravene som er fastlagt av UB, vil få sin egen grad fra UB (University of Barcelona).

For å oppnå UB sin egen grad er det nødvendig å ha en universitetsgrad (ingeniørfag, bachelorgrad eller vitnemål). Hvis du ikke har en universitetsgrad, vil du, når de forskjellige evalueringene er bestått, oppnå et universitetsutvidelsesdiplom fra UB.

Sist oppdatert mars 2020

Om skolen

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mer ... Les mer

OBS Business School nace en 2006 como la primera escuela de negocios 100% online en lengua española. Se funda en el entorno del Grupo Planeta, líder mundial en la publicación de contenidos para el mercado de habla hispana y con un importante know-how en e-learning, con la colaboración del partner estratégico: Minimér
Barcelona , Madrid + 1 Mer Mindre