Master i medisin og kirurgi

Generelt

Programbeskrivelse

Masterstudium i medisin og kirurgi - Oversikt

Dette nye internasjonale masterstudiet i medisin og kirurgi, undervist på engelsk, bruker en tverrfaglig tilnærming for å trene studenter til å bli leger som praktiserer i et mangfoldig biomedisinsk-sosialt miljø med tverrfaglige og interkulturelle faglige ferdigheter. I tråd med de ledende prinsippene fra Campus Bio-Medico University of Rome , er undervisningen helt pasientsentrert og samfunnssentrert.

Dyp kunnskap om etiske problemstillinger blir brukt på bruk av avansert medisinsk teknologi for å fremme helsetjenester gjennom en humanistisk tilnærming. Programmet tar opp trening med en sterk internasjonal kulturell komponent, og tar hensyn til funksjonene som kjennetegner dagens multietniske samfunn med sin enorme innvandrerbefolkning, med særlig vekt på mangfold og verdien av interreligiøs dialog for å skape grunnlag for å forstå de kulturelle problemene som påvirke helsepersonell.

Europeiske og internasjonale standarder

Kjerneinnholdet i programmet integrerer fullstendig de europeiske spesifikasjonene for globale standarder innen medisinsk utdanning, definert i samsvar med Verdensforbundet om medisinsk utdanning om internasjonale grunnleggende standarder og kvalitetsutvikling av biomedisinsk utdanning (WFME Office, Københavns Universitet, 2007) og Basic Medisinsk utdanning WFME Global Standards for Quality Improvement - 2015 Revision (WFME Office Ferney-Voltaire, Frankrike København, Danmark 2015).

Hvorfor studere ved UCBM

Vårt oppdrag: Vitenskap forpliktet til menneskelivet

Campus Bio-Medico University of Rome tilbyr studentene en dynamisk læringsopplevelse som gir næring til kulturell, profesjonell og personlig vekst, samtidig som den fremmer anskaffelse av kompetanser i ånden av tjeneste.

Det tilbyr et opplæringsmiljø hvor undervisning, forskning og helsetjenester foregår i integrerte strukturer, hvor individets velvære er det endelige målet for alle aktiviteter, og hvor læring fremmes gjennom en tverrfaglig tilnærming til vitenskap og forskning på alle felt relatert til pasientbehandling.

Utestående trekk ved programmet i medisin og kirurgi
  • Inter-profesjonell utdanning: Fostre forståelse av hvordan medisinske forhold påvirker pasienter og deres sosiale og familiemiljøer.
  • Solid forberedelse i grunnvitenskap: gi bred kunnskap om biologisk komplekse strukturer og funksjoner av den menneskelige organismen under normale forhold.
  • Solid forberedelse i humaniora (antropologi, etikk og bioetikk): Å gi kunnskap om de ulike kulturer som utgjør det sosiale miljøet, noe som er avgjørende for leger i et multietnisk samfunn som stadig og raskt utvikler seg.
  • Spesiell oppmerksomhet til kliniske ferdigheter: Utvikling av analytiske og problemløsende ferdigheter i medisinsk praksis.
  • Spesiell oppmerksomhet til miljømessige ferdigheter: Utvikling av studenters evne til å vurdere miljø, politisk og yrkesmessig påvirkning av helse og sykdommer. å vurdere helsetjenesten, dens effektivitet og dens økonomiske konsekvenser, særlig ved å måle verdien som forhold mellom kostnader og forventede fordeler.
  • Spesiell oppmerksomhet til transversale myke ferdigheter: Utvikling og konsolidering av selvregistrert læring og selvvurdering ferdigheter, tidsstyring ferdigheter, planlegging og organisatoriske ferdigheter.
  • Fortsatt faglig utvikling: Fremme vanen med systematisk oppdatering av kunnskap og ferdigheter.

Læringsmetoder

Problembasert læring

Undervisningen utføres gjennom problembasert læring (PBL). Denne læringsmetoden bruker komplekse virkelige problemer som kjøretøy for å stimulere studentlæring av teoretiske begreper og prinsipper i motsetning til direkte presentasjon av fakta og konsepter. Studentene utvikler en rekke kjerneferdigheter som er avgjørende for leger, for eksempel kritisk tenkning, problemløsing og kommunikasjonsevner. PBL gir muligheter for å jobbe i grupper, finne og evaluere forskningsmaterialer og livslang læring.

Hele treningsprosessen til dette høyt integrerte akademiske programmet, som starter med leksjonsplanlegging og læreplanutvikling, er student-sentrert. Studentene begynner sin faglige opplæring i starten av programmet gjennom kontinuerlig kontakt med pasienter og kollegaer, og dermed ikke bare å bygge tillit, men også lære å jobbe autonomt. Studentene får sterkt grunnlag i vitenskapelig metodikk, statistisk analyse og utøvelse av evidensbasert medisin (EBM). Studentene får direkte tilgang til elektroniske ressurser gjennom passende utvalgte dataprogrammer. Direkte tilgang utvikler evnen til å bruke viktige forskningsverktøy, og de valgte programmene fremmer forståelsen av hensiktsmessige metoder for å ta opp forskningsprosesser.

Program

Europeisk kreditt system

Det 6-årige programmet gir totalt 360 studiepoeng (European Credit Transfer and Accumulation System) studiepoeng hvorav mer enn 60 er dedikert til opplæringsaktiviteter med sikte på å utvikle spesifikke faglige ferdigheter.

Programmet, organisert i 12 semestre, tilbyr 19 integrerte kurs: grunnleggende grunnleggende vitenskap (5 kurs); grunnleggende medisiner (4 kurs); medisinsk statistikk og epidemiologi (1 kurs); klinisk medisin (8 kurs); kardiovaskulære nødhjelp (1 kurs). Kurs på prinsippene for klinisk metode deler nøye oppmerksomhet til hver enkelt pasient og hans eller hennes behov, med sterkt fokus på tilpassede behandlinger.

Kurs på patologi, farmakologi og diagnostisk avbildning undervises samtidig gjennom 3., 4. og 5. år for å integrere studien av ulike sykdommer i en innebygd modell ved å anvende kunnskap om hensiktsmessig diagnostisk og terapeutisk praksis. Gjennom disse integrerte kursene blir studentene gradvis kjent med konseptene om en tverrfaglig tilnærming, interprofessionalitet, helseøkonomi, legenes samfunnsansvar og pasientens utdanning, spesielt i forhold til sykdomsforebygging.

Det sjette året er helt dedikert til trening på et sykehus og i andre helsestrukturer i Lazio-regionen. Programmet avsluttes med en avhandling om et emne valgt av studenten og som presenteres for en ekspertkommisjon.

Opptak: Medisin og kirurgi - for ikke-EU-borgere - studieåret 2020/2021

(for ikke-europeiske borgere ikke bosatt i Italia)

Innlevering av søknader
  • Online påmeldingsåpning: 5. desember 2020
  • Online avslutningsavslutning: 7. mars 2020, kl 13 (GMT 2)
  • Intervju (også eksternt) dato: 13. mars 2020
  • Resultater: 30. mars 2020

Tilgangskrav: BMAT-test

For mer informasjon, se Innmeldingsprosedyre .

Studentliv

En helt universitets opplevelse

En av Campus Bio-Medico University of Rome sine kjerneverdier er sentraliteten til den menneskelige personen, ansett som en helhet: faglig dyktighet, etisk profil og menneskelige verdier. Av denne grunn har universitetet alltid tilbudt en rekke kulturelle, sportslige og sosiale aktiviteter som et middel til å styrke personlig kunnskap, styrke interne relasjoner og universitetsliv, diskutere aktuelle forhold og kultivere nye interesser.

Sist oppdatert mars 2020

Om skolen

The Campus Bio-Medico University of Rome was established in 1993 with the cultural aim of restoring to the biomedical sciences the value of human life and the person as their central focus. Young peop ... Les mer

The Campus Bio-Medico University of Rome was established in 1993 with the cultural aim of restoring to the biomedical sciences the value of human life and the person as their central focus. Young people are offered a cultural, professional and human-oriented programme of academic formation founded on the unity of the various disciplines according to the notion of University as a community of students and teachers. An integral part of this project is the Campus Bio-Medico University Hospital, where the dimension of human service comes into full play, in the particular experience of illness and disease. The Rome Biomedical Campus University is a legally recognized private University (Ministerial Decree of 31 October 1991). Minimér
Roma , Cambridge + 1 Mer Mindre