Programbeskrivelse
Forbedre folkehelsen gjennom forskning
Dette ikke-tradisjonelle programmet er rettet mot den profesjonelle profesjonelle som ønsker å utvide sin rolle i å forbedre samfunnets helse, spesielt i dette skiftende helsemiljøet. Programmet gir nyutdannede grunnlaget for folkehelsevitenskap og kunnskap, inkludert analytiske ferdigheter, forskningsstrategier, fellesskapsmessige metoder, programimplementering, evaluering og policyutvikling innenfor et etisk og kulturelt sensitivt perspektiv.
Master of Public Health Program
Studentene tar seks kjernekurs, tre generalistiske banekurs, capstone-prosjekt og valgfag. Hele graden er 42 semesterpoeng. Grader for studenter på NEOMED er gitt av Nordøst Ohio Medical University. Konsortiet til Øst-Ohio Master of Public Health Programmet er akkreditert av Rådet for utdanning for folkehelse.
Arbeids
CEOMPH-studenter må ta seks kjernefag (to kjernefag på lørdag i tre semestre, alternativer som er tilgjengelige):
Grunnleggende kurs
18 studiepoeng i:
Helse Begreper
Biostatistikk i folkehelsen
Epidemiologi i folkehelsen
Sosial- og adferdsvitenskap i folkehelsen
Helsetjenester Administrasjon i folkehelsen
Miljøhelsefag i folkehelsen
Generalist Sporkurs
Ni studiepoeng i:
Grant Writing for folkehelsepraksis
Helsepraksis og problemer
Helseforskning og evaluering
Kursene leveres via en hybrid av undervisningsmetoder: Interaktiv videokonferanse, online asynkron forelesning og ansikt-til-ansikt instruksjon. Valgfag kan bli tatt ved noen av partneruniversitetene. Kjernekurs er undervist på lørdager for å imøtekomme arbeidende studenter.
hjørnestein
I tillegg er studenten pålagt å fullføre et capstone-prosjekt og valgfag. Capstone-prosjektet lager en student med en fakultetets preceptor og samfunnspreceptor for å produsere et produkt som er nyttig for folkehelsen (f.eks. Papir, evalueringsrapport, stipend, etc.). I slutten av programmet forventes studenten å presentere sin capstone prosjekt, et sammendrag av kurs og hvordan folkehelse kompetanse ble oppfylt, og "portefølje" (en samling av oppnådde mål) til et fakultet. Studenten er pålagt å ta totalt 42 semesterpoeng.
Post-Capstone Prosjekt emner
"Tilfredshet hos primærhelsetjenestepersonell med tilgjengelighet til pasientutladningsinstruksjoner ved sykehusutslipp: et kvalitetsforbedringsinitiativ" - Ira Bhargava
"Barrierer for mammografisk screening blant lavinntektskvinnere med tilgang til helsetjenester i Akron" - Bolanle Balogun-Adepoju
"En helse trenger vurdering av hjemmekosede kvinner i Ohio" - Kristin Hom
"Hindringer mot sesonginfluensa og lungebetennelse Vaksinasjon hos eldre som mottar hjemmepleje" - Dipika Sharma
"Effekt av peer gjennomgang og utdanning på bosatt og delta i legeoverholdelse av 2009 ADA Management Guidelines" - Andrea Koerber Dixon
"Adressering av depresjon og ubehag hos diabetespasienter" - Benjamin Rose
"Virkningen av pasient-sentrert medisinsk hjem for helsestatusen til pleiepleiebarn" - Jennifer Fitch
"Behandling av pediatrisk overvekt / fedme i kontoret: En undersøkelse av primærpleiepedagoger - er det på tide med et klinisk alternativ?" - Carrie Rubin
"Søvnforstyrrelser hos personer med lungtransplantasjon" - Vishal Sawhney
Kontakt
Phil Jenkinson
330.325.6501 | pjenkinson@neomed.edu