Master of Science i tale-språkpatologi (MS)

Bloomsburg University

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Master of Science i tale-språkpatologi (MS)

Bloomsburg University

Oversikt

Bloomsburg University Speech-Language Pathology masterprogram forbereder studentene for klinisk praksis med en rekke kommunikasjonsforstyrrelser og i en rekke kliniske innstillinger. Programmet gir studentene en bred faglig erfaring på alle områder av talespråklig patologi.

Studentene vil også få verdifull klinisk erfaring både i vår egen klinikk og kulminere med en full semester av ekstern praksis i klinikk, sykehus og / eller skoleinnstilling. I tillegg er en masteroppgave alternativ tilgjengelig for de studentene med spesialiserte forskningsinteresser.

I over 25 år har MS-programmet opprettholdt full akkreditering av American Speech-Language-Hearing Association, som oppfyller alle standarder fastsatt for kandidatprogrammer i talespråklig patologi. Vi er glade for å opplyse at vårt program ble godkjent igjen etter vår siste årsrapport og fortsatt full akkreditert gjennom 2020, vårt neste planlagte akkrediteringsbesøk.

Den utdannede talespråklige patologi programmet gir en omfattende læreplan som forbereder utdannet for arbeid i et bredt spekter av faglige innstillinger. I tillegg til kurs som typisk tilbys, har BU separate kurs i forsterkende kommunikasjon, avasi, kognitiv-baserte språkforstyrrelser, både et førskole- og skolealderkursus, og svelgforstyrrelser. Studiet av taleforstyrrelser er dekket gjennom kurs i artikulasjon, kraniofaciale sykdommer, fluens, stemme og motordrevne lidelser.

Studien av svelgeforstyrrelser er gitt via to kurs (en fokuserer på anatomi og fysiologi ved normal og uordnet svelging, det andre kurset diskuterer et bredt utvalg av evaluerings- og styringsmetoder). I tillegg gir den kliniske instrumentasjonen i Talepatologi-kurset studentene en verdifull praktisk erfaring med videobroskopi, nasometri og andre talevurderingsmetoder som sammenfaller med kurs i stemmestørrelser, kraniofaciale forstyrrelser og motorstemmestørrelser.

Nyutdannede fra masterstudiet i talepatologi er kvalifisert for sertifisering i undervisningstale til språkskadede studenter gitt av Pennsylvania Department of Education, sertifikatet for klinisk kompetanse i talepatologi utstedt av Rådet for klinisk sertifisering av det amerikanske talesprog -Hearing Association (ASHA) og lisensavtale i talepatologi utstedt av Pennsylvania State Board of Examiners for Tale, Språk og Høring. I løpet av de siste syv årene har 100 prosent av kandidatene bestått nasjonale eksamen i talepatologi og audiologi.

Tale-språkpatologi Programopptak

I tillegg til å oppfylle de generelle opptakskravene til Graduate Studies, må søkere til masterstudiet i talepatologi oppfylle følgende krav.

  • Søkere må sende inn en enkelt side, skrevet brev med detaljert faglig bakgrunn, erfaring og begrunnelse for at de ønsker å bli tatt opp i programmet i talepatologi.
  • Søkere må sende tre anbefalingsbrev sammen med SLP-anbefalingsskjemaet, fra referanser som har kunnskap om sin faglige og / eller kliniske bakgrunn. Denne informasjonen må inneholde navn, adresse, posisjon og telefonnummer til hver referanse.
  • Søkere må ha en bachelorgrad fra en akkreditert institusjon med stor kommunikasjonsforstyrrelse og et minimum QPA på 3,0. Søkere må gi oppdaterte transkripsjoner. Hvis en student fortsatt fullfører grunnkurs, må de angi (a) navn / titler på kursene som skal gjennomføres, og (b) forventet sluttdato. Søkere hvis hovedperson er i et annet område enn kommunikasjonsforstyrrelser, vil bli pålagt å tilfredsstillende fullføre visse faglige og praktiske mangler. Disse vil bli foreskrevet av fakultetet etter analyse av individets utskrift.
  • Graduate Record Examination (GRE) kreves av alle søkere. Vanligvis har vellykkede studenter hatt gjennomsnittlige prosentpoengscorer på omtrent 55 prosent i forhold til de verbale, kvantitative og analytiske delprøver.

Frist for alle søknadsmaterialer er 1. februar på året som du planlegger å begynne oppgraderingsprogrammet. Søknader godkjennes kun for høstsemesteret.

Talepatologi (MS) Student Achievement Data

Graduate studenter må opprettholde en QPA på 3,0 med ikke mer enn en klasse lavere enn en B-gjennom utdannet talespråklig patologi program. Hvis en karakter lavere enn en B- er opptjent i den siste klinikkursen før eksternship (AUDSLP 576), må kurset gjentas med en karakter på B eller høyere før innskrivning i en feltopplevelse. Hvis en karakter lavere enn en B- er opptjent i en feltopplevelse (AUDSLP 584 eller AUDSLP 586), må kurset gjentas. For å utvikle seg i kandidatprogrammet, må studentene opprettholde en tilstrekkelig faglig stilling og overholde avdelingskvalitetsbestemmelsen.

Den oppgradere programmet består av minst 55 semester timer med de fleste kurs som kreves. En mastergradsoppgave (6 studiepoeng) er tilgjengelig og kan fullføres som en del av minimumskravet på 55 studiepoeng. Klinisk erfaring anses nødvendig og uadskillelig fra den eksisterende kurssekvensen. Det blir et viktig skritt i utviklingen av en kompetent kliniker, sammenkalt teori med klinisk erfaring, og forbereder sertifisering og eventuell ansettelse i feltet.

Programoppdateringsdata

Periode

Sysselsetting rate

Studieår

PRAXIS Pass Rate

Periode

Mastergradsprogrammet i talespråklig patologi ved Bloomsburg University er akkreditert av Rådet for akademisk akkreditering i audiologi og tale-språkpatologi (CAA) av den amerikanske tale-språk-hørselsforeningen , 2200 Research Boulevard # 310, Rockville, Md. 20850, 1-800-498-2071 eller 301-296-5700.

Akademisk og klinisk avhjelping

Bloomsburg University Department of Audiology and Speech Pathology er forpliktet til å forberede klinikere som er klare til å komme inn på arbeidsplassen. Prosessen med å lære de nødvendige ferdighetene for dette utfallet kan variere elevene etter student. Hensikten med rehabilitering er å gi studentene muligheter til å demonstrere kunnskaper og ferdigheter på både faglige og kliniske områder. Rettelse er ment å lette studentens suksess og bistå med fremgang i forhold til å oppfylle krav til studentenes krav. Både summativ (slutt, ved avslutning av kurs / program) og formativ (under, periodisk gjennom et kurs / program) blir brukt til å vurdere studenters fremgang. Studenter hvis faglige eller kliniske resultater faller under oppnådde forventninger, vil bli gitt oppgjørsmuligheter som en del av formativ vurdering.

Studentene oppfordres til å utnytte remedieringsmuligheter for å unngå akademiske konsekvenser som kursoppsummeringer eller anbefalinger om oppsigelse fra programmet. Remediering kan inkludere, men er ikke begrenset til, en klinisk kompetanseutviklingsplan, revisjon eller fullføring av tilsvarende faglig opplæring, revurdering eller andre metoder som fastsatt av instruksjonsfakultet og, om nødvendig, i forbindelse med klinisk personale. Studentene som krever rydding, vil fullføre og signere en renselsesplan som vil bli beholdt i sin faglige fil. Rettelsesplaner kan utvikles av fakultet og / eller kliniske veiledere sammen med studenter.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert July 10, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Sept. 2019
Duration
Varighet
1 - 2 år
Heltidsstudier
Price
Pris
516 USD
Information
Deadline
Locations
USA - Bloomsburg, Pennsylvania
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Sept. 2019
USA - Bloomsburg, Pennsylvania
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen