Les den offisielle beskrivelsen

85213_Medicine4.jpg

Medisinsk utdanning er en viktig forutsetning for fremtidig vellykket medisinsk praksis. Reformer som foregår i landet, internasjonalisering og krav til integrativ læring skyldes nødvendigheten av medisinsk utdanning for å være i samsvar med internasjonale standarder.

Presentert undergraduate MD læreplanen vil bistå i internasjonal anerkjennelse av medisinsk utdanning tatt i landet, og videre, uavbrutt sysselsetting av medisinske kandidater, og også sørge for å tilby høyere kvalitet medisinske tjenester i landet.

Læreplanen er basert på en bransje referanse, som tilsvarer WFME standarder. Kompatibiliteten til kvaliteten på grunnleggende medisinsk utdanning og vellykket medisinsk praksis, basert på internasjonale standarder, er viktig for å sikre optimal ytelse til ethvert lands helsesystem.

Målet med programmet er å utdanne høyt kvalifiserte medisinske leger, som vil være konkurransedyktige både i innlandet og i utlandet.

Opplæringsprogrammet har følgende mål: Gi studentene kunnskap og forståelse av:

  1. de grunnleggende biomedisinske fag;
  2. adferds- og samfunnsvitenskap;
  3. Folkehelse;
  4. Medisinsk etikk, menneskerettigheter og medisinsk rettsvitenskap som er relevant for medisinsk praksis;
  5. De kliniske fagene, inkludert kliniske ferdigheter med hensyn til diagnostiske prosedyrer, praktiske prosedyrer, kommunikasjon;
  6. Behandling og forebygging av sykdom, helsefremmende rehabilitering;
  7. Klinisk resonnement og problemløsing;
  8. Evnen til å gjennomføre livslang læring;
  9. I tillegg demonstrere profesjonalitet som kreves for lege.

85227_Medicine1.jpg

Programstrukturkreditter

  • Spesialundervisningskurs / moduler - 306 studiepoeng
    • Blant dem grunnleggende utdanningskurs - 137 studiepoeng
    • Klinisk utdanningskurs - 169 studiepoeng
  • Vitenskapelige ferdigheter obligatoriske kurs - 12 studiepoeng
  • Spesialvalg valgfag - 12 studiepoeng
  • Generelle obligatoriske kurs - 9 studiepoeng
  • Generelle valgfrie kurs - 5kreditter
  • Kliniske ferdigheter obligatoriske forbannelser (blant dem i moduler) - 21 studiepoeng

Metoder for å oppnå læringsutbytte (læringsmetode)

Målene og oppgavene til den læringen som er definert i utdanningen, vil bli oppnådd gjennom integrering av teoretisk og praktisk undervisning.

Formålet med forelesningene er å gjennomgå grunnleggende emner i læringsprogrammet i teoretisk lys og gi studentene obligatorisk litteratur og informasjon om metodologiske grunnlag for fagområdet under studiet.

Formålet med øvelsesøktene er å hjelpe studenten til å forbedre den teoretiske kunnskapen som er oppnådd tidligere; forstå essensen og betydningen av problemet under studien tilstrekkelig og identifisere kapasiteten til den praktiske anvendelsen; utvikle ferdigheter for å analysere og vurdere objektivt de faktorene som påvirker forberedelsen og godkjenning av beslutninger med hensyn til fagene, også ferdigheter som skal brukes til praktiske aktiviteter og selvstendig arbeid. Under treningsprosessen blir det særlig oppmerksom på bruk av aktive undervisningsmetoder.

85226_Medicine2.jpg

Studie, undervisning og evaluering

Integrasjon av teoretisk og praktisk opplæring, og utvikling av kliniske ferdigheter på et virtuelt simuleringssenter og i et klinisk miljø (for junior og eldre studenter). Universitetet gir preferanser til ny teknologi under undervisningsprosessen.

Undervisningen utføres ved å bruke følgende metoder:

Diskusjon / debatt, gruppearbeid, casestudie, demonstrasjonsmetode og forklaringsmetode.

Etter opplæringen skal kandidatene kunne demonstrere de kliniske ferdighetene som er oppnådd under treningsprosessen, uavhengig, på simulatorene eller under tilsyn med pasienten.

Det er svært viktig å bruke følgende undervisningsformer under treningsprosessen:

  • Interaktive forelesninger, seminarer;
  • foreløpige eksamener;
  • Sengundervisning;
  • Trening på simulatorer og molds;
  • Rollespill av pasienten og legen
  • Laboratorieundersøkelse;
  • presentasjoner;
  • Kliniske rotasjoner i klinikker.

Innen medisinsk utdanning er betydelig betydning knyttet til utviklingen av kliniske ferdigheter.

I denne forbindelse vil ulike typer simulatorer som illustrerer faktisk sykdom, bli anvendt en diagnostisk eller terapeutisk prosedyre.

Et viktig krav er å utvikle vitenskapelig forskning ferdigheter for studenter. Det er viktig at studentene ikke bare lærer å vurdere vitenskapelig informasjon kritisk, men også å lære de grunnleggende prinsippene for å organisere, gjennomføre og analysere forskningen og presentere sine resultater. Studentene deltar og deltar i vitenskapelige konferanser organisert av universitetet.

Ved vurdering av kunnskap og ferdigheter skal det brukes muntlige og skriftlige tester, objektiv strukturert praktisk eksamen (OSPE), objektivt strukturert klinisk undersøkelse (OSCE) - bruk av standardiserte pasienter og / eller simulatorer, presentasjon, presentasjoner, abstrakt-avhandling.

85216_Medicine3.jpg

Program undervist i:
Engelsk

Se 1 flere kurs fra Caucasus International University »

Sist oppdatert March 11, 2019
Dette kurset er Campus based
Startdato
Aug. 2019
Duration
6 år
Heltid studier
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
Aug. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

Aug. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato

Faculty of Medicine

CIU