På toppen av MSc / PgDip i avansert klinisk praksis

London South Bank University

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

På toppen av MSc / PgDip i avansert klinisk praksis

London South Bank University

I utgangspunktet vil studentene tilmelde seg utdanningstillatelsen. Hvis de er vellykkede, kan de søke om å fullføre MSc Advanced Clinical Practice-prisen ved å fullføre 60 studiepoeng. Nyutdannede fra hele MSc kurset vil motta bekreftelse på at de har fullført en RCN Accredited Advanced Nurse Practitioner Pathway .

Helse- og sosialfagskolen ved London South Bank University har levert høykvalitetsopplæring i Royal College of Nursing (RCN), godkjent avansert sykepleierutdannelse (ANP) i over 20 år, med økende etterspørsel fra år til år. I utgangspunktet var det fokus på å utvikle erfarne sykepleiere som arbeider i primærhelsetjenestene, dette har senere utvidet seg til å omfatte sykepleiere fra videregående og tertiære tjenester.
Dette kurset er derfor utviklet for både erfarne, kvalifiserte, registrerte sykepleiere og andre helsepersonell som arbeider i grunnskolen, videregående og tertiær helsetjenester, som ønsker å gjennomføre avansert klinisk utdanning på masternivå. Denne utdanningen vil gi høy kvalitet til forberedelse, ikke bare for avanserte sykepleierutøvere (ANP), men også for avanserte kliniske utøvere og helsepersonell som trenger å jobbe på et høyere nivå av praksis.


RCN Akkreditering

Selv om ikke alle studentene som driver dette kurset vil være sykepleiere, vil andre helsepersonell dra nytte av de strenge standarder som er fastsatt av RCN Accreditation Unit for avansert sykepleierutøveres forberedelse. Deres standarder er for øyeblikket den eneste kvalitetsmarkøren for avanserte utøvere i England. RCN Akkreditering indikerer at dette kurset har blitt evaluert mot 15 standarder og tilhørende kriterier for utdanningsarbeid og dømt for å forberede utøvere til et avansert nivå (RCN, 2012).
Videre, i samsvar med RCN-godkjenningen (2012), har kurset blitt utformet for å overholde stillingen fra Department of Health (England) (2010) på Advanced Level Nursing.
Dette programmet er akkreditert av RCN senter for faglig akkreditering til 31. august 2021.


akkrediteringer



Nøkkelkursinformasjon - bestilt etter modus

Modus


moduler

PgDip

Strukturen for kurset består av en foreskrevet sekvens av seks obligatoriske moduler, ordren avhengig av startdato (september eller januar) og prosesshastigheten.

Hver 20 kredittmodul står for 200 timers total studentoppgave. Dette består vanligvis av 36 - 42 klassekontakt timer, 14 blandede læringsaktivitetstimer, praksisbasert læringstid (tilsvarende minst 3 timer per uke) og resten for selvstyrt studie.

En rekke vurderingsstrategier vil bli brukt til å reflektere de faglige, kliniske og faglige aspektene av programmet. Dette inkluderer bruk av eksamener, en skriftlig casestudie, en essay, gjennomføring av en praksisbasert læringsoppgave med tilbakemelding fra praksismuligheter, evaluering av praksis, OSSE (målrettet strukturert klinisk undersøkelse) og produksjon av en klinisk portefølje inkludert tilbakemeldinger fra pasientene.


Den første delen av kurset inkluderer:

  • ACP_6_001 Fysiologiske prinsipper for avansert klinisk praksis
  • ACP_7_001 Klinisk vurdering ferdigheter for avansert praksis
  • Ikke-medisinsk forskrift


Den andre delen av kurset inkluderer:

  • ACP_7_002 Klinisk begrunnelse i avansert praksis
  • ACP_7_003 Ledelse og forskning ferdigheter for avansert praksis

Det er et valg for sluttmodulen i henhold til arbeidsinnstilling fra:

  • ACP_7_004 Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis (fellesskap og primær omsorg)
  • ACP_7_005 Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis (akuttbehandling)
  • ACP_7_006 Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis (akutt og kritisk omsorg)

Kompleksitetsmodulene deler et felles læringsramme og tilnærming til vurdering, men fokus, innhold og vurderingskrav er tilpasset konteksten.


MSc (topp-up)

Studentene kan utvikle seg til å gjennomføre avhandlingsmodulen (60 studiepoeng) for å oppnå MSc Advanced Clinical Practice-prisen.

Gjeldende forordningslovgivning gjør det mulig for fysioterapeuter, apotekere, kiropodister og podiater å trene til å bli uavhengige foreskrivere. Saken for å utvide disse rettighetene til diagnostiske radiografer og paramedikere ble debatt i 2016, men avvist. Det forventes at saken for Paramedics vil bli representert innen de neste par årene. Paramedikere vil derfor kunne gå inn på kurset og studere for de andre modulene først og påta seg komponenten for ikke-medisinsk forskrift når lovgivningen er endret for å inkludere dette yrket. I tilfelle dette er forsinket, vil studenten kunne ta en alternativ modul "Professional Development through Contract Learning". Denne modulen lar elevene undersøke et eget valg som er relevant for fagområdet deres. For denne gruppen vil fokuset være på utvikling av kunnskap og ferdigheter for å lage trygge, hensiktsmessige, bevisbaserte forskriftsbeslutninger. Modulen leveres i form av en læringskontrakt og er i stor grad studentforvaltet med veiledningstøtte. Dette vil bli gitt av medlemmer av det ikke-medisinske prescribingsteamet. Denne strategien vil sørge for at paramedicinsk student ikke blir utsatt og kan fullføre PgDip ACP-prisen innen maksimalt 5-års tidsramme.


arbeidsevne

Undersøkelser fra undersøkere og arbeidsgivere og tilbakemeldinger indikerer at våre kandidater har en positiv innvirkning på pasientomsorg og serviceinnovasjon i allmennpraksis, innkjørselssentre, akuttsentre, mindre skadeenheter, beredskapsavdelinger, prosjekter for flyktninger, asylsøkere og hjemløse befolkninger, eldreomsorgsaktiviteter, "ut av timer" -utvikling, hurtigreaktjonstjenester, mellomsorgsgrupper, fengselstjenester, akutte medisinske og kirurgiske lag, kritisk omsorgsoppsøkelse og spesialisthospitalstjenester.

Noen av våre nyutdannede er nå ledende sykepleiere innen sosiale bedrifter, sykepleierpartnere i allmennpraksis, sykepleierrepresentanter på oppdragsgiver, samfunnsfagfolk og konsulentsykepleiere. Til nå har to nyutdannede gått på å forfølge doktorgradsstudier.

Vi er Årets Universitet for Graduate Employment - The Times og Sunday Times Good University Guide 2018.

På LSBU ønsker vi å sette deg opp for en vellykket karriere. I løpet av studiene - og i to år etter at du har uteksaminert - får du tilgang til vår ansettelsestjeneste, som inkluderer:

  • Et nettbrett hvor du kan se et bredt spekter av plasseringer: deltid, heltid eller frivillig. Du kan også gå inn for å se våre rådgivere for jobbbutikk, som alltid er tilgjengelige for å hjelpe deg med å ta det neste trinnet i søket.
  • Vår karriere Gym tilbyr gruppearrangementer på CV, intervju teknikker og å finne arbeidserfaring, samt regelmessige presentasjoner fra arbeidsgivere over en rekke sektorer.

Vårt Student Enterprise-team kan også hjelpe deg med å starte din egen virksomhet og utvikle verdifulle entreprenørmessige ferdigheter.


plasseringer

Øvingsbasert læringskrav

Kvalitetssikringsorganet (2007) identifiserer at læring på arbeidsplassen er integrert i et høyere utdanningsprogram og er demonstrert gjennom engasjement i praksismiljøet. Dette er spesielt viktig for forberedelse av et kurs av denne typen; For alle studenter, selv de med mange års erfaring, vil enkelte av de områdene dekkes av programmet bli nytt som historieopptak, fysisk undersøkelsesferdighet, bestilling og tolkning av undersøkelser, utredning av differensialdiagnoser, farmakologi, forskrift, samfunnsvitenskap og mental helsevurdering etc. En av de viktigste kravene til kurset er at praksisopplevelsen gir læringsmuligheter som gjør at studentene kan oppnå kursets læringsutbytte (RCN, 2012), og for å sikre dette er læring i praksis hensiktsmessig strukturert og vurdert.

Studentene vil bruke tilsvarende 3 timer per uke og arbeider i en "supernumerær kapasitet" for å fokusere spesielt på deres kliniske og faglige utvikling. Dette kravet strekker seg utover universitetssemesteret for å inkludere sommerperioder.

Øvelsesbasert læring støttes ved å identifisere en lege / kvalifisert avanserte utøver for å opptre som studentens "Practice Facilitator" for først å overvåke og deretter støtte sin kliniske utvikling. Andre erfarne seniorklinikere kan også overvåke og støtte studentutvikling.

Bevis for praksisbasert læring (36 timers direkte tilsyn og 180 timers indirekte overvåket klinisk praksis) og tilbakemeldinger om fremgang brukes som et element av vurdering på følgende moduler: 1. Klinisk vurdering ferdigheter for avansert praksis [Nivå 7] 2 . Klinisk begrunnelse i avansert praksis [Nivå 7] 3. Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis [Nivå 7]

Den totale summen for overvåkede timer gjennom vellykket gjennomføring av disse modulene er 648 timer.


Undervisning og læring

Det er en rekke fasiliteter for å støtte undervisning praktiske ferdigheter og simulering. Disse inkluderer ferdighetslaboratorier, klinisk og simuleringsutstyr, temaoppslagstavler, ressurser, anatomiske modeller og media / ferdighets teknikere som vedlikeholder laboratoriene og forbereder seg på økter.

Studentene støttes av et virtuelt læringsmiljø (VLE) ved hjelp av "Moodle". Studentene har tilgang til VLE ved hjelp av en nettleser hjemmefra, fra campus eller mobil når de har en smarttelefon eller nettbrett. Open Access-datamaskiner tilbys i biblioteket og læringssenteret på vår Southwark campus. Disse datamaskinene gir tilgang til Internett, e-post, Microsoft Office og annen støttet programvare. Direkte IT-hjelpelinjer er tilgjengelige for å støtte studenter

E-læring vil utfylle ansikt til ansikt for alle moduler innen kurset, med 14 spesifikke timer tildelt blandede læringsaktiviteter i hver tidsplan.


Ferdigheter workshop

En fire-dagers workshop vil fortsatt bli gitt midtveis gjennom kurset, for å gi studentene mulighet til å praktisere, konsolidere og utvikle sine nye ferdigheter i et overvåket, støttende miljø. Dette brukes for tiden som en effektiv strategi som er svært høyt evaluert av våre studenter.


Inntakskrav

For å bli vurdert for opptak til dette kurset, vil søkere bli pålagt å ha følgende:


Akademiske kvalifikasjoner

Normalt vil søkere ha en Helse-relatert honning grad (eller internasjonal ekvivalent), med en klassifisering på 2,2 eller høyere, men søknader fra klinisk erfarne, helsepersonell på seniornivå med bevis på minst 90 studiepoeng på høyere nivå (minst 15 Kredittene som er gjennomført innen de siste 2 årene) vil også bli vurdert.

For studenter hvis morsmål ikke er engelsk, er det også nødvendig med et av følgende:

  • En første grad fra et britisk universitet eller en utenlandsk institusjon anerkjent av universitetet som å gi tilstrekkelig bevis på ferdigheter på engelsk, for eksempel fra institusjoner i Australia, Canada eller USA
  • Besittelse av en IELTS-poengsum på minst 7,0 på alle fire domener eller tilsvarende for studenter hvis morsmål ikke er engelsk.


Profesjonell erfaring

  • Nåværende sykepleieregistrering med sykepleie
  • Minst 3 år etter registreringsopplevelse
  • Ansatt i minst 25 timer i uken i et relevant klinisk miljø, med tilgang til hensiktsmessig klinisk støtte og veiledning for utvikling av kunnskap og ferdigheter til et avansert nivå.

Søkere må også kunne vise arbeidsgiverstøtte for alle de følgende (selv hvor enkeltpersoner er selvfinansierende):

  • For søkeren å gjennomføre dette kurset på LSBU
  • Støtte for utvikling av søkeren til et avansert nivå på arbeidsplassen mens du er på kurset for å muliggjøre utviklingen av omfanget av praksis og ansvar
  • Villighet til å frigjøre studenten slik at de kan tilegne seg tilsvarende 3 timer per uke gjennom hele kalenderåret (i tillegg til studietid på universitetet) for å ha beskyttet læringstid i en "supernumerær kapasitet" for å fokusere på klinisk og faglig utvikling, ferdigstillelse av øvelsesbaserte læringsaktivitetskrav og praksisbaserte læringsoppføringer.
  • Kunne støtte studenten til å organisere for en doktorgrad / kvalifisert avanserte utøver for å opptre som sin utpekte "Practice Facilitator" for først å overvåke og deretter støtte søkerens overordnede klinisk utvikling og legge til rette for gjennomføring av spesifiserte praksisbaserte læringsaktiviteter. Det er påkrevd å registrere seg for spesifikke aspekter ved læring (dette ansvaret kan deles med andre senior erfarne kliniske kolleger, men det er påkrevd at en generell ledende kliniker skal utnevnes)
  • Tilveiebringelse av daglig tilsyn og støtte fra et erfarent klinisk team for å muliggjøre utvikling av kunnskap, ferdigheter, kompetanse og selvtillit i forhold til dette nivået av praksis


Utvalgsprosess

Avansert nivå klinisk praksis er av sin natur utfordrende og krevende. Det er derfor viktig at aktuelle kandidater velges som har besluttsomhet, faglig holdninger og kaliber som trengs for akademisk suksess og maksimal effekt i praksis.

Studentene velges derfor for kurset ved å bruke følgende strategier:

  1. Søknadsskjema med personlig uttalelse.
  2. Innlevering av et 1000-referert essay, som kritisk analyserer potensialet for utvikling av ANP innenfor deres kliniske praksis, med referanse til relevant avansert praksis litteratur.
  3. Et brev fra den kliniske ledelsen som uttrykker deres støtte til kurset OG utvikling av individets praksis til et avansert nivå.
  4. En støttende referanse fra studentens nåværende kliniske ledelse.
  5. Innholdet i klinisk praksis læringsmiljøprofil som evaluerer studentmiljøets arbeidsmiljø (og andre kliniske muligheter) for å møte læringsbehovet for kurset.
  6. Tilvejebringelse av en fullført Practice Facilitators nominasjon og aksept form.

Egnede kandidater vil bli invitert til et intervju for å vurdere mellommenneskelige ferdigheter og faglig bevissthet, spesielt i forhold til de potensielle fordelene som tilbys av kurset for personlig og faglig utvikling og til pasientomsorgen som tilbys på individuell og organisasjonsmessig basis.


Anerkjennelse av tidligere læring

Dette vurderes på individuelt grunnlag i intervjuet, i samsvar med universitetets faglige forskrifter.

Kreditt tildelt av en annen høyere utdannelsesleverandør kan under visse omstendigheter bidra til kreditt som kreves for en London South Bank University pris. For at kreditt skal overføres, må læringen være relevant for kurset som kravet om kreditt blir gjort på. Læringen må også ha vært på et sammenlignbart faglig nivå og må ha blitt vurdert. Beløpet som overføres, må være lik eller mindre enn beløpet av kreditt som tildeles av Leverandøren der læringen fant sted. Minst halvparten av kreditten som kreves for en universitetsutdeling, må normalt akkumuleres som følge av læring vurdert ved London South Bank University . Universitetet har også en prosess for akkreditering av tidligere erfaringslæring, med detaljer og krav til innsendelse av hvert krav som vurderes individuelt.

Alle moduler kan endres av universitetet og kan avvike fra modulene du tilbys under studiene.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert June 11, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Campusbasert
Start Date
Studiestart
Jan. 2019
Sept. 2019
Duration
Varighet
18 - 60 måneder
Deltid
Price
Pris
2,898 GBP
Topp til MSc: År 1 UK / EU-avgift: £ 2898; År 1 Internasjonal avgift: £ 4375
Information
Deadline
Locations
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - London, England
Studiestart : Jan. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Sept. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen