Read the Official Description

Grundig forberedelse

Vårt kurs gir grundig forberedelse, ikke bare for avanserte sykepleierutøvere (ANP), men også for avanserte kliniske utøvere og helsepersonell som ønsker å jobbe på et høyere nivå av praksis.

Det har blitt utviklet for både erfarne, kvalifiserte, registrerte sykepleiere og andre helsepersonell som arbeider i grunnskolen, videregående og tertiær helsetjenester.

Hvorfor avansert klinisk praksis ved LSBU?

  • Vi har levert høy kvalitet, avansert sykepleieutdanning i over 20 år.
  • Vårt program er akkreditert av Royal College of Nursing (RCN).
  • Dedikerte fasiliteter: Vi har to voksne sykepleier laboratorier på vår Southwark campus og tre på vår Havering campus.
  • No.1 i Storbritannia for kandidatprospekter i sykepleie (Complete University Guide 2019).
  • Vellykkede PGDip-studenter kan påta seg MSc Advanced Clinical Practice-prisen ved å fullføre en avhandling.

akkrediteringer

Nøkkelkursinformasjon - bestilt etter modus

Modus

moduler

PgDip

Strukturen for kurset består av en foreskrevet sekvens av seks obligatoriske moduler, ordren avhengig av startdato (september eller januar) og progresjonshastigheten.

Hver 20 kredittmodul står for 200 timers total studentoppgave. Dette består vanligvis av 36 - 42 klassekontakt timer, 14 blandede læringsaktivitetstimer, praksisbasert læringstid (tilsvarende minst 3 timer per uke) og resten for selvstyrt studie.

Kompleksitetsmodulene deler et felles læringsramme og tilnærming til vurdering, men fokus, innhold og vurderingskrav er tilpasset konteksten.

Den første delen av kurset inkluderer:

  • Fysiologiske prinsipper for avansert klinisk praksis
  • Klinisk vurdering ferdigheter for avansert praksis
  • Ikke-medisinsk forskrift

Den andre delen av kurset inkluderer:

  • Klinisk begrunnelse i avansert praksis
  • Lederskap og forskning ferdigheter for avansert praksis

Det er et valg for sluttmodulen i henhold til arbeidsinnstilling fra:

  • Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis (fellesskap og primær omsorg)
  • Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis (akuttbehandling)
  • Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis (akutt og kritisk omsorg)

MSc (topp-up)

Studentene kan gjennomføre avhandlingsmodulen (60 studiepoeng) for å oppnå MSc Advanced Clinical Practice-prisen.

arbeidsevne

Undersøkelser fra undersøkere og arbeidsgivere og tilbakemeldinger indikerer at våre kandidater har en positiv innvirkning på pasientomsorg og serviceinnovasjon i allmennpraksis, innkjørselssentre, akuttsentre, mindre skadeenheter, beredskapsavdelinger, prosjekter for flyktninger, asylsøkere og hjemløse befolkninger, eldreomsorgsaktiviteter, "ut av timer" -utvikling, hurtigreaktjonstjenester, mellomsorgsgrupper, fengselstjenester, akutte medisinske og kirurgiske lag, kritisk omsorgsoppsøkelse og spesialisthospitalstjenester.

Noen av våre nyutdannede er nå ledende sykepleiere i sosiale bedrifter, sykepleierpartnere i allmennpraksis, sykepleierrepresentanter på oppdragstavler, samfunnsfagfolk og konsulentsykepleiere.

Vår første paramediske student har vellykket sin PgDip Advanced Clinical Practice i februar 2018, og er nå ansatt som avansert klinisk utøver i en nødavdeling i Sør-London.

Ansattbarhetstjeneste

Vi er Årets Universitet for Graduate Employment for det andre året på rad - The Times og Sunday Times Good University Guide 2018, 2019.

På LSBU ønsker vi å sette deg opp for en vellykket karriere. I løpet av studiene - og i to år etter at du har uteksaminert - får du tilgang til vår ansettelsestjeneste, som inkluderer:

  • Et nettbrett hvor du kan se et bredt spekter av plasseringer: deltid, heltid eller frivillig. Du kan også gå inn for å se våre rådgivere for jobbbutikk, som alltid er tilgjengelige for å hjelpe deg med å ta det neste trinnet i søket.
  • Vår karriere Gym tilbyr gruppearrangementer på CV, intervju teknikker og å finne arbeidserfaring, samt regelmessige presentasjoner fra arbeidsgivere over en rekke sektorer.

Vårt Student Enterprise-team kan også hjelpe deg med å starte din egen virksomhet og utvikle verdifulle entreprenørmessige ferdigheter.

Profesjonelle linker

RCN Akkreditering

Selv om ikke alle studentene som driver dette kurset vil være sykepleiere, vil andre helsepersonell dra nytte av de strenge standarder som er fastsatt av RCN.

Deres standarder er for øyeblikket den eneste kvalitetsmarkøren for forberedelse av Advanced Practitioner i England. RCN Akkreditering indikerer at dette kurset har blitt evaluert mot 15 standarder og tilhørende kriterier for utdanningsarbeid og dømt for å forberede utøvere til et avansert nivå (RCN, 2012).

Videre, i samsvar med RCN-godkjenningen (2012), har kurset blitt utformet for å overholde stillingen fra Department of Health (England) (2010) på Advanced Level Nursing.

Gjestelesninger

Nylige gjestelærere inkluderer:

  • Professor Alison Leary (Formann for Healthcare and Workforce Modeling) har gitt master-klasser for å gjøre det mulig for studenter som utdannede praktikere å demonstrere sin nåværende og fremtidige verdi og avkastning på investeringen.
  • Doktor Julian Barratt presenterte konklusjonene fra sin doktorgradsstudie "Samarbeidskommunikasjon i sykepleierpraksis: Konsekvenser for praksis" i september 2016 til de fortsatte elevene.

Øvingsbasert læringskrav

Studentene vil bruke tilsvarende 3 timer per uke og arbeider i en "supernumerær kapasitet" for å fokusere spesielt på deres kliniske og faglige utvikling. Dette kravet strekker seg utover universitetssemesteret for å inkludere sommerperioder.

En lege / kvalifisert avanserte utøver vil fungere som din "Praktiserende Facilitator" for å overvåke og støtte din kliniske utvikling. Andre erfarne seniorklinikere kan også overvåke og støtte studentutvikling.

Bevis på praksisbasert læring (36 timers direkte tilsyn og 180 timers indirekte overvåket klinisk praksis) og tilbakemelding om fremgang brukes som et element av vurdering på følgende moduler:

  1. Klinisk vurdering ferdigheter for avansert praksis [Nivå 7]
  2. Klinisk begrunnelse i avansert praksis [Nivå 7]
  3. Administrere kompleksitet i avansert klinisk praksis [Nivå 7]

Undervisning og læring

Hver 20 kredittmodul står for 200 timers total studentoppgave. Dette består vanligvis av 36 - 42 klassekontakt timer, 14 blandede læringsaktivitetstimer, praksisbasert læringstid (tilsvarende minst 3 timer per uke) og resten for selvstyrt studie.

En rekke vurderingsstrategier vil bli brukt til å reflektere de faglige, kliniske og faglige aspektene av programmet. Dette inkluderer bruk av eksamener, en skriftlig casestudie, en essay, gjennomføring av en praksisbasert læringsoppgave med tilbakemelding fra praksismuligheter, evaluering av praksis, OSSE (målrettet strukturert klinisk undersøkelse) og produksjon av en klinisk portefølje inkludert tilbakemeldinger fra pasientene.

fasiliteter

Det er en rekke fasiliteter for å støtte opplæringsferdigheter og simulering. Disse inkluderer ferdighetslaboratorier, klinisk og simuleringsutstyr, temaoppslagstavler, ressurser, anatomiske modeller og media / ferdighets teknikere som vedlikeholder laboratoriene og forbereder seg på økter.

Studentene støttes av et virtuelt læringsmiljø (VLE) ved hjelp av "Moodle". Open Access-datamaskiner tilbys i biblioteket og læringssenteret på vår Southwark campus. E-læring vil utfylle ansikt til ansikt for alle moduler innen kurset, med 14 spesifikke timer tildelt blandede læringsaktiviteter i hver tidsplan.

Ferdigheter workshop

Et fire-dagers verksted vil bli gitt midtveis gjennom kurset, noe som gir studentene mulighet til å praktisere, konsolidere og utvikle sine nye ferdigheter i et overvåket, støttemiljø.

Inntakskrav

Akademiske kvalifikasjoner

Normalt vil søkere ha en Helse-relatert honning grad (eller internasjonal ekvivalent), med en klassifisering på 2,2 eller høyere, men søknader fra klinisk erfarne, helsepersonell på seniornivå med bevis på minst 90 studiepoeng på høyere nivå (minst 15 Kredittene som er gjennomført innen de siste 2 årene) vil også bli vurdert.

For studenter hvis morsmål ikke er engelsk, er det også nødvendig med et av følgende:

  • En første grad fra et britisk universitet eller en utenlandsk institusjon anerkjent av universitetet som å gi tilstrekkelig bevis på ferdigheter på engelsk, for eksempel fra institusjoner i Australia, Canada eller USA
  • Besittelse av en IELTS-poengsum på minst 7,0 på alle fire domener eller tilsvarende for studenter hvis morsmål ikke er engelsk.

Profesjonell erfaring

Søkere krever:

  • Nåværende sykepleieregistrering med sykepleie
  • Minst 3 års erfaring med etterregistrering
  • Ansatt i minst 25 timer i uken i et relevant klinisk miljø, med tilgang til hensiktsmessig klinisk støtte og veiledning for utvikling av kunnskap og ferdigheter til et avansert nivå.

Søkere (selv der selvfinansiering) må også kunne demonstrere sin arbeidsgiver kan gjøre følgende:

  • Støtte for søkeren å gjennomføre dette kurset på LSBU.
  • Støtte for utvikling av søkeren til et avansert nivå på arbeidsplassen.
  • Frigjør studenten slik at han kan tildele 3 timer per uke gjennom hele kalenderåret (i tillegg til studietid på universitetet) for å ha beskyttet læringstid i en "supernumerær kapasitet" for å fokusere på klinisk og faglig utvikling , ferdigstillelse av øvelsesbaserte læringsaktivitetskrav og praksisbaserte læringsoppføringer.
  • Organiser lege / kvalifisert avansert utøver for å opptre som søkerens utpekte "Practice Facilitator" for å overvåke og støtte sin generelle kliniske utvikling og legge til rette for gjennomføring av spesifisert praksisbasert læring. Det er påkrevd å registrere seg for spesifikke aspekter ved læring (dette ansvaret kan deles med andre eldre erfarne kliniske kolleger, men det er påkrevd at en overordnet lederkliniker kreves).
  • Gi daglig veiledning og støtte av et erfarent klinisk team for å muliggjøre utvikling av kunnskap, ferdigheter, kompetanse og selvtillit i forhold til dette nivået av praksis.

Utvalgsprosess

Avansert nivå klinisk praksis er av sin natur utfordrende og krevende. Det er derfor viktig at aktuelle kandidater velges som har besluttsomhet, faglig holdninger og kaliber som trengs for akademisk suksess og maksimal effekt i praksis.

Studentene velges derfor for kurset ved å bruke følgende strategier:

  1. Søknadsskjema med personlig uttalelse.
  2. Innlevering av et 1000-referert essay, som kritisk analyserer potensialet for utvikling av ANP innenfor deres kliniske praksis, med referanse til relevant avansert praksis litteratur.
  3. Et brev fra den kliniske ledelsen som uttrykker deres støtte til kurset OG utvikling av individets praksis til et avansert nivå.
  4. En støttende referanse fra studentens nåværende kliniske ledelse.
  5. Innholdet i klinisk praksis læringsmiljøprofil som evaluerer studentmiljøets arbeidsmiljø (og andre kliniske muligheter) for å møte læringsbehovet for kurset.
  6. Tilvejebringelse av en fullført Practice Facilitators nominasjon og aksept form.

Egnede kandidater vil bli invitert til et intervju for å vurdere mellommenneskelige ferdigheter og faglig bevissthet, spesielt i forhold til de potensielle fordelene som tilbys av kurset for personlig og faglig utvikling og til pasientomsorgen som tilbys på individuell og organisasjonsmessig basis.

Anerkjennelse av tidligere læring

Dette vurderes på individuelt grunnlag i intervjuet, i samsvar med universitetets faglige forskrifter. Kreditt tildelt av en annen høyere utdannelsesleverandør kan under visse omstendigheter bidra til kreditt som kreves for en London South Bank University pris.

For at kreditt skal overføres, må læringen være relevant for kurset som kravet om kreditt blir gjort på. Læringen må også ha vært på et sammenlignbart faglig nivå og må ha blitt vurdert.

Beløpet overført kreditt må være lik eller mindre enn beløpet av kreditt som tildeles av Leverandøren der læringen fant sted. Minst halvparten av kreditten som kreves for en universitetsutdeling, må normalt akkumuleres som følge av læring vurdert ved London South Bank University .

Universitetet har også en prosess for akkreditering av tidligere erfaringslæring, med detaljer og innleveringskrav for hvert krav som vurderes individuelt.

Hvordan søke

Internasjonale studenter

Internasjonale søkere (ikke-Hjem / EU) bør følge vår internasjonale veiledning.

Instruksjoner for hjem / EU-søkere

Modus

Søk om dette kurset gjennom CPPD prospektet online.

Forbered deg på å starte

Vi hjelper våre studenter til å forberede seg på universitetet selv før semesteret starter. For å finne ut når du skal søke om LSBU innkvartering eller studentfinansiering, les fanen Hvordan søke på dette kurset.

Velkommen uke

Før du starter kurset, sender vi deg informasjon om hva du må gjøre før du ankommer og i løpet av de første dagene på campus. Du kan lese om prosessen på vår Velkommen-uke sider.

Leseliste

Pre-modul arbeidsbøker er gitt for de to første modulene:

  • Fysiologiske prinsipper for avansert klinisk praksis
  • Klinisk vurdering ferdigheter for avansert praksis.

Kjerne teksten til kurset er Bickley, L. og Szilagyi, P. (2016), Bates 'Guide to Physical Examination og History taking. 12. utg. London: Wolters Kluwer.

Program taught in:
Engelsk

See 76 more programs offered by London South Bank University »

Last updated February 21, 2019
Dette kurset er Campus based
Startdato
Sept. 23, 2019
Jan. 27, 2020
Duration
18 - 60 måneder
Deltid
Pris
2,898 GBP
Topp til MSc: År 1 UK / EU-avgift: £ 2898; År 1 Internasjonal avgift: £ 4375
Deadline
By locations
By date
Startdato
Sept. 23, 2019
Sluttdato
Jan. 24, 2021
Application deadline
Startdato
Jan. 27, 2020
Sluttdato
Juni 5, 2021
Application deadline

Sept. 23, 2019

Location
Application deadline
Sluttdato
Jan. 24, 2021

Jan. 27, 2020

Location
Application deadline
Sluttdato
Juni 5, 2021