PhD medisin
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 23 850 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Internasjonalt gebyr
Introduksjon
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences trener ~ 250 forskerstudenter på doktorgrad, MD og MPhil i kreftforskning, eksperimentell medisin, folkehelse og medisinsk utdanning. Den mangfoldige forskerstudentpopulasjonen består av både grunnleggende og kliniske forskere fra hele verden som er engasjert i omfattende forskningsprosjekter som spenner over bredden i skolens forskningsportefølje fra bioinformatikk gjennom molekylær og cellebiologi til kliniske studier.
Medisinsk høydepunkter
Industri Lenker
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fremmer tett samarbeid mellom lokale og globale bioteknologiselskaper, som Almac og Randox. Slike relasjoner understøttes av nyskapende oppdagelsesvitenskap og dens kliniske anvendelse og har resultert i utvikling av nye diagnostiske/prognostiske applikasjoner og terapier.
Karriereutvikling
The School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences postgraduate program trener studenter i både forskningsspesifikke og generiske ferdigheter mot fremme av faglig utvikling. Studentene kan også benytte råd om karriereutvikling ved School Annual Postgraduate Research Forum, gjennom sitt mentorprogram, og som en del av sitt individuelle videreutviklingsprogram. QUB Graduate School gir også omfattende muligheter for karriereutvikling som utfyller skolespesifikk forskerutdanning.
Fasiliteter i verdensklasse
Som medlem av Russell Group av ledende britiske universiteter, er Queen's University Belfast forpliktet til å opprettholde den aller beste forskningen. I den siste øvelsen Research Excellence Framework ble over 75% av forskningsaktiviteten bedømt til å være internasjonalt utmerket eller verdensledende, mens Queen's ble rangert som 8. på Storbritannia for forskningsintensitet. Som sådan gir Queen's et ideelt miljø for å støtte forskningsstudier av høy kvalitet.
Studenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil gjennomføre sine forskningsprosjekter innen Institute of Health Sciences som har tjent på betydelige investeringer (> £ 100 millioner) og kan skryte av toppmoderne fasiliteter og teknologi.
Internasjonalt anerkjente eksperter
Studenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences blir nøye overvåket av erfarne akademiske ansatte og blir sett på som en sentral og kritisk komponent i deres verdensledende forskningsprogrammer.
Studentopplevelse
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences gir et levende miljø for forskerutdanning. Det er for tiden ~ 250 studenter som gjennomfører omfattende grunnleggende vitenskapelige og kliniske forskningsprosjekter som jobber tett sammen med postdoktorale og akademiske ansatte på tvers av Institute of Health Sciences. Studenter oppfordres til å samhandle både innenfor og på tvers av disipliner gjennom formelle og uformelle skolearrangementer, hvorav mange er studentledet.
Nøkkelord
Forskningsstudenter oppfordres til å spille en full og aktiv rolle i forhold til det brede spekteret av forskningsaktiviteter som utføres på skolen, og det er mange ressurser tilgjengelig, inkludert:
- Mulighet til å dra nytte av infrastruktur i verdensklasse og akademisk fakultet.
- Skreddersydd opplæringsprogram som inkluderer spesifikke og generiske aspekter og karrierefokusert fagfelle mentorskap.
- Tilgang til QUB Postgraduate Researcher Development Program.
- Levering av felles laboratorie- og kontorlokaler etter behov i forskningsprosjektet.
Forskningsinformasjon
Tilknyttet forskning
Skolen har nåværende samarbeid med NIH National Cancer Institute (Washington) og Princess Margaret Cancer Center (Toronto), sammen med å utvikle relasjoner med internasjonale institusjoner i Midtøsten (f.eks. Hashemite University, Zarqa, Jordan) og Kina (f.eks. Kina Medisinsk universitet, Shenyang). I tillegg utfører noen av våre nåværende studenter størstedelen av forskningen sin i utlandet (f.eks. USA, Kina, India, Dubai) med navngitte veiledere fra både QUB og den eksterne institusjonen. Skolen støtter også kortsiktige forskeropplæringsmuligheter for sine doktorgradsstudenter i grupper av internasjonale samarbeidspartnere; disse berikende opplevelsene kommer ikke bare prosjektet til gode, men gir verdifull innsikt i forskning i en global kontekst.
Forskningstemaer
Patrick G Johnston senter for kreftforskning (PGJCCR)
Den globale kreftbyrden øker med forekomst nå med 15 millioner nye diagnoser hvert år. Patrick G Johnston Center for Cancer Research (PGJCCR) er tilpasset dette globale helseproblemet og spesialiserer seg på å integrere akademisk oppdagelse, industriell/kommersiell virksomhet og nyskapende helsepraksis for å fremme effektiv levering av presisjons kreftmedisin, for å forbedre pasientens helse og resultater, generere rikdom og lindre lidelse. PGJCCR har etablert vellykkede tverrfaglige team med fokus på kreft av gastrointestinal, prostata, bryst og eggstokk. Hvert team inneholder sykdomsspesialiserte klinikere, akkreditert molekylær patologi-ekspertise som bringer tilknyttede biobankvevslagre og akademikere som er dyktige innen (i) biomarkørfunn og bioinformatikk, (ii) biologisk etterforskning og terapeutisk utvikling, og (iii) straffeforfølgelse av tidlig -fase oversettelsesdrevne kliniske studier. Vår betydelige suksess har resultert i en sterk teambasert tilnærming.
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine (WWIEM) er forpliktet til forskningskunnskap ved å gjøre vitenskapelige gjennombrudd i sykdomsmekanismene, som vi oversetter til nyskapende terapi for å forbedre pasientens utfall. Vi er et internasjonalt knutepunkt for øyesykdom, smittsomme sykdommer og luftveissykdommer med hovedvekt på immunologi, molekylær cellebiologi og pasientbaserte undersøkelser. WWIEM består av tre hovedforskningstemaer som fokuserer på immunologi og mikrober, respiratorisk medisin og syn og vaskulær medisin. Forskningsgruppen vår for immunobiologi og mikrober fokuserer på å forstå immunsystemet som er avgjørende for forsvaret av menneskekroppen, ikke bare for å forhindre en rekke sykdommer, men også for å hjelpe til med å bli frisk av dem. Forskningsgruppen vår for respiratorisk medisin fokuserer på å forstå prosessene som fører til vanlige lungesykdommer som astma, cystisk fibrose og akutt respiratorisk nødsyndrom. Vår forskningsgruppe for visjon og vaskulær medisin fokuserer spesielt på betennelse i det kardiovaskulære systemet som en hyppig årsak til hjertesykdommer og andre vaskulære sykdommer som representerer en betydelig helsebelastning for samfunnet. Vårt arbeid har en viktig innvirkning i kampen mot tilstander som diabetes, hjerte- og karsykdommer og øyesykdom.
Senter for medisinsk utdanning
Forskningsstudenter som slutter seg til Center for Medical Education får muligheten til å utvikle et utdanningsprosjekt ved hjelp av en rekke kvalitative og kvantitative metoder, som spesifikk opplæring blir gjort tilgjengelig for. Forskning omfatter en rekke læringsmiljøer og strekker seg over kontinuitet i medisinsk utdanning. Prosjekter er knyttet til en underliggende forpliktelse til å forbedre pasientbehandlingen gjennom utdanning. Nåværende forskningsinteresser inkluderer GP-pedagogikk, teknologiforbedret læring, identitet, kritisk forskning og mangfold og inkludering. Studentene får veiledning til å utvikle sine egne forskningsspørsmål og metoder innenfor senterets brede oppgave.
Senter for folkehelse
Det overordnede oppdraget til Center for Public Health (CPH) er å forbedre helse og redusere ulikheter, forebygge og håndtere kroniske sykdommer og funksjonshemming mer effektivt og forbedre levering av helse og sosial omsorg. CPH består av fire hovedforskningstemaer med fokus på epidemiologi og folkehelse, kreftepidemiologi, ernæring og folkehelse og helsetjenester og global helse. Forskningsgruppen vår for epidemiologi og folkehelse utnytter Big Data i funnforskning og dens anvendelse på klinisk og folkehelsepraksis, for å forstå hvordan både gener og miljøer (inkludert sosiale normer og nettverk) former risiko hos individer og populasjoner. Forskningsgruppen vår for kreftepidemiologi inkluderer programmer som fokuserer på molekylær epidemiologi før malignitet, progresjon av gastrointestinal kreft og presisjonsmedisin og farmako-epidemiologi som undersøker potensialet for repurponering av legemidler. Forskningsgruppen vår for ernæring og folkehelse jobber på tvers av livsløpet for å forstå determinantene for et sunt kosthold hos enkeltpersoner, risikogrupper (f.eks. Skolebarn, gravide, eldre mennesker) og hele befolkninger, og for å identifisere måter å forbedre det på. Forskningsgruppen vår for helsetjenester og global helse fokuserer på helsehjelp for mennesker med kroniske lidelser og dårlig psykisk helse, kvalitetsforbedring og implementeringsvitenskap, oral helse og relaterte kreftformer, testmetoder, helseøkonomi og global øyehelse.
PhD -muligheter
Kontakt oss for informasjon om finansiert forskerstudie ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences.
Vi vil også vurdere søknader fra eksternt eller egenfinansierte studenter som bør identifisere potensielle akademiske veiledere som er tilpasset deres forskningsinteresser.
Vær oppmerksom på at vi bare kan støtte prosjekter som passer innenfor våre hovedforskningstemaer: eksperimentell medisin, kreftforskning, medisinsk utdanning og folkehelse.
Forskningseffekt
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences driver forskningens dyktighet og gjennomslagskraft og leverer innovative løsninger på de spesifikke utfordringene vi har identifisert innen helsevesenet. Skolen har tre sentrale mål:
- Å håndtere sentrale globale utfordringer innen helsevesenet ved å gjøre vitenskapelige gjennombrudd i sykdomsmekanismer, oversette disse til nyskapende terapi og forebyggende tiltak for å forbedre pasientutfallet.
- Å etablere varige relasjoner med store finansiere for programmatisk forskning og kapasitetsbygging. Dette inkluderer doktorgradsopplæring, kliniske akademiske programmer og postdoktorstipendier.
- Å utnytte vitenskapelige styrker med små og mellomstore bedrifter og store farmasøytiske selskaper til å utvikle eksternt finansierte konkurransedyktige, samarbeidende programmer for oppdagelse og oversettelse.
Forskning Suksess
I den siste Research Excellence Framework-øvelsen ble over 75% av forskningsaktiviteten ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences dømt til å være internasjonalt utmerket eller verdensledende, mens Queen's University Belfast ble rangert som åttende i Storbritannia for forskningsintensitet.
Nåværende PGR studentprofiler
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences er dedikert til å gi forskerstudenter et støttende miljø for effektivt å fremme utdanning, opplæring og profesjonell utvikling. Studentene våre er høyt verdsatt som en sentral og kritisk komponent i skolens forskningsstrategi og drar fordel av både eksepsjonelle fasiliteter og veiledning av verdensledende akademiske forskere.
Karrieremuligheter
Flertallet av forskerstudenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fortsetter å lykkes med å sikre passende sysselsetting etter at studiene er fullført. Utvalgte karrierer er generelt relevante for deres kvalifikasjoner innen industri, akademia og National Health Service og har inkludert postdoktorell forskning over hele verden, klinisk/ikke-klinisk akademia, tilbake til heltidsklinisk arbeid, medisinsk skriving, bransjeforskning, ledelse/finans rådgivning og FoU -programvareutvikling. Skolen driver en dedikert karrieresession på det årlige forskningsforumet for doktorgrader og fagfaglig veiledning som fokuserer på karriere fra postdoktorale forskere, mens det forventes at studenter diskuterer potensielle karrierer med sine veiledere som en del av deres individuelle videreutviklingsprogram.
Sysselsetting etter kurset
Alle forskerstudenter kan benytte seg av karriereråd fra Graduate School, mens postdoktorelle ansettelsesmuligheter blir fremhevet på det årlige School Postgraduate Research Forum i en dedikert sesjon. Studentene bør også diskutere potensielle karrierer med sine veiledere som et sentralt fokus i deres individuelle videreutviklingsprogram.
Læringsutbytte
Som doktorgradsstudent ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil du motta opplæring av høy kvalitet og støtte for en karriere innen vitenskapelig forskning med et reelt potensial for å bidra til utvikling av forbedrede strategier for behandling og behandling av livstruende sykdommer .
Kursstruktur
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences er dedikert til å gi sine forskerstudenter et støttende miljø for effektivt å fremme utdanning, opplæring og profesjonell utvikling. Førsteårsstudenter melder seg på et skreddersydd opplæringsprogram som består av en rekke forelesninger, workshops og praktiske økter med fokus på viktige forskningsferdigheter, inkludert bioimaging, informatikk, genomikk, folkehelse, dyremodeller og kliniske forsøk. I tillegg får alle studenter omfattende og pågående opplæring i generiske og overførbare ferdigheter, for eksempel vitenskapelig skriving, dataanalyse, presentasjon og kritisk vurdering, gjennom dedikerte kommunikasjonskurs og seminarer, med en-til-en-støtte også tilgjengelig. De drar også nytte av presentasjonen av sine forskningsresultater på store nasjonale og internasjonale konferanser, som er en forventning for alle forskerstudenter, og gjennom regelmessig interaksjon med QUB Graduate School, hvis spesifikke funksjon er å støtte opplæring, utvikling og karriere.
Studentene gjennomfører sitt spesifikke forskningsprosjekt under tett veiledning av en erfaren hovedveileder med støtte fra 1 eller 2 medveiledere etter behov. Alle forskerstudenter blir først registrert som 'udifferensierte', noe som betyr at de må fullføre en prøveperiode, hvoretter de vurderes for egnethet til å ta en forskerutdanning under differensieringsprosessen. Differensiering skjer normalt ved 9-12 måneder for heltidsstudenter og 18-24 måneder for deltidsstudenter. Hver student må fullføre en litteraturgjennomgang, gi en muntlig presentasjon av forskningen sin i sitt senter og gi bevis på passende opplæring og gjennomføring av sin utviklingsplan. De blir deretter intervjuet av et differensieringspanel bestående av 2 eller 3 vitenskapelig ansatte, som vurderer studentenes forståelse av prosjektet og fremdriften, basert på både innsendte papirer og svar på spørsmål. Differensierte studenter må gjennomføre en lignende årlig prosess for gjennomgang i hvert påfølgende år av forskningsgraden. Varigheten av et fulltids PhD-program er normalt 3-4 år. For å fullføre doktorgraden må studentene levere en avhandling om forskningen av passende lengde og innhold (som anbefalt av veilederne), som vil bli vurdert av en muntlig eksamen utført av en ekstern og intern sensor.
Studenter som oppfyller kvalifikasjonskriteriene for forskerutdanning, bør velge opptil tre potensielle veiledere fra vår liste over vitenskapelig ansatte, og sende en e -post til deres foretrukne veileder (er) og kopiere til School Postgraduate Office, som inneholder: (1) en kort CV (Maksimum 1-2 sider), (2) en kortfattet motivasjonserklæring inkludert forskningsinteresser, (3) finansieringskilde og (4) planlagt startdato.
Våre vitenskapelige ansatte tar imot tilnærminger fra potensielle studenter og utvikler gjerne forskningsforslag av gjensidig interesse. Ofte vil denne prosessen innebære et uformelt møte ansikt til ansikt (personlig eller via videolink) før en invitasjon til å sende inn en formell søknad. Hvis du har problemer med å identifisere eller kontakte en passende veileder, kan du kontakte professor David Grieve, direktør for forskerutdanning, eller Postgraduate Office, som gjerne hjelper deg.
evaluering
Studenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil få løpende opplæring i vitenskapelig skriving, presentasjon og kritisk analyse som grunnlag for en forskningskarriere. Skolen støtter og utfordrer sine forskerstudenter gjennom robust årlig fremdriftsgjennomgang, som krever tilfredsstillende vurdering av skriftlig arbeid, symposipresentasjoner, veilederrapporter og panelintervju. På slutten av forskerutdanningsperioden, må studentene levere en avhandling om forskningen med passende lengde og innhold, som vurderes ved en muntlig eksamen utført av en ekstern og intern sensor.
Tilbakemelding
Forskningsstudenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences får tilbakemelding på sitt skriftlige og muntlige arbeid gjennom registreringsperioden for graden. Dette kan være både formelt og uformelt og leveres regelmessig av veiledere, jevnaldrende, akademiske/postdoktorer og årlige fremdriftsutredningspanel.
fasiliteter
Studenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences drar nytte av infrastruktur og akademisk fakultet i verdensklasse og blir høyt verdsatt som en sentral og kritisk komponent i forskningsstrategien. Alle studenter vil ha tilgang til felles laboratorie- og kontorlokaler som kreves av forskningsprosjektet.
Inngangskrav
Uteksamineres
Minste akademiske krav til opptak til et forskerutdanning er normalt en høyere klasseklasse Honours-grad fra en britisk eller ROI HE-leverandør, eller en tilsvarende kvalifikasjon som er akseptabelt for universitetet. Ytterligere informasjon kan fås ved å kontakte skolen.
Internasjonale studenter
For informasjon om internasjonale kvalifikasjonsekvivalenter, vennligst sjekk med oss den spesifikke informasjonen for ditt land.
Engelsk Språkkrav
Bevis på en IELTS * poengsum på 6,0, med ikke mindre enn 5,5 i en hvilken som helst komponent, eller en tilsvarende kvalifikasjon som er akseptabelt for universitetet, er nødvendig. * Tatt innen de siste 2 årene.
Internasjonale studenter som ønsker å søke på Queen's University Belfast (og for hvem engelsk ikke er deres førstegangsspråk), må kunne demonstrere sin ferdighet på engelsk for å kunne dra full nytte av studiet eller undersøkelsen. Ikke-EØS-statsborgere må også tilfredsstille kravene til innvandringskrav til engelsk visum og innvandring (UKVI) for det engelske språket for visumformål.
Hvis du trenger å forbedre engelskspråklige ferdigheter før du går inn på dette studiet, tilbyr INTO Queen's University Belfast en rekke engelskspråkkurs. Disse intensive og fleksible kursene er utviklet for å forbedre din engelsk evne til opptak til denne grad.
- Akademisk engelsk: Et intensivt engelskspråklig og studiekompetanse for vellykket universitetsstudium på gradenivå
- Pre-sessional English: en kort intensiv akademisk engelsk kurs for studenter som starter et studieprogram på Queen's University Belfast og som trenger å forbedre engelsken sin.
Studieavgift
- Nord -Irland (NI) 1: 4500 pund
- Irland (ROI) 2: £ 4500
- England, Skottland eller Wales (GB) 1: £ 4500
- EU Other 3: £ 22.000
- Internasjonalt: £ 22 000
1 EU-borgere i EU Settlement Scheme, med bosatt eller forhåndsoppgjort status, forventes å bli belastet NI- eller GB-studieavgiften basert på hvor de vanligvis er bosatt, men dette er foreløpig og underlagt offentliggjøring av Nord-Irland Forskrift om studentavgifter. Studenter som er ROI -statsborgere bosatt i GB, forventes å bli belastet GB -gebyret, men dette er foreløpig og er underlagt offentliggjøring av forskriftene for studentavgifter i Northern Ireland Assembly.
2 Det forventes at EU -studenter som er ROI -borgere bosatt i ROI, vil være kvalifisert for NI -studieavgifter, i tråd med ordningene for Common Travel Agreement. Studieavgiften som er angitt ovenfor er foreløpig og er underlagt offentliggjøring av forskriftene for studentavgifter i Northern Ireland Assembly.
3 Andre EU -studenter (unntatt statsborgere fra Irland som bor i GB, NI eller ROI) belastes skolepenger i tråd med internasjonale avgifter.
Alle oppgitte skolepenger er for studieåret 2021-22 og gjelder et enkelt studieår med mindre annet er angitt. Skolepenger vil bli gjenstand for en årlig inflasjonsøkning med mindre annet er uttrykkelig angitt.
Medisinskostnader
Noen forskningsprogrammer kan kreve betaling av benkepenger i tillegg til skolepenger. Disse kostnadene dekkes for ytterligere prosjektspesifikke utgifter, for eksempel forbruksvarer, tilgang til utstyr og spesialistopplæring, og bestemmes av forskningsprosjektets art.
Ekstra kurs koster
Alle studenter
Avhengig av studieprogrammet, kan det også være andre ekstrakostnader som ikke dekkes av skolepenger, som studentene må vurdere når de planlegger studiene. Studenter kan låne bøker og få tilgang til online læringsressurser fra ethvert dronnings bibliotek. Hvis studenter ønsker å kjøpe anbefalte tekster, i stedet for å låne dem fra universitetsbiblioteket, kan prisene per tekst variere fra £ 30 til £ 100. Studenter bør også budsjettere mellom £ 30 til £ 100 per år for fotokopiering, minnepinner og utskriftskostnader. Studenter kan vurdere å kjøpe en elektronisk enhet; kostnadene vil variere avhengig av spesifikasjonen av modellen som er valgt. Det er også tilleggsavgifter for konfirmantseremonier og biblioteksbøter. Ved gjennomføring av et forskningsprosjekt kan studentene pådra seg kostnader forbundet med transport og/eller materialer, og det vil også være tilleggskostnader for utskrift og binding av oppgaven. Det kan også være individuelt tilpassede forskningsprosjektutgifter, og studentene bør kontakte skolen direkte for ytterligere informasjon.
Opptak
Læreplan
Forskningsinformasjon
Tilknyttet forskning
Skolen har nåværende samarbeidspartnerskap med NIH National Cancer Institute (Washington) og Princess Margaret Cancer Center (Toronto), sammen med utvikling av relasjoner med internasjonale institusjoner i Midtøsten, som Hashemite University (Zarqa, Jordan). I tillegg utfører noen av våre nåværende studenter mesteparten av sin forskning i utlandet (for tiden USA og Kina) med veiledere fra både QUB og den eksterne institusjonen. Skolen støtter også kortsiktige forskningsopplæringsmuligheter for sine doktorgradsstudenter i gruppene av internasjonale samarbeidspartnere; disse berikende erfaringene kommer ikke bare prosjektet til gode, men gir verdifull innsikt i forskning i en global kontekst.
Forskningstemaer
Patrick G Johnston senter for kreftforskning
Den globale kreftbyrden øker med forekomst nå med 15 millioner nye diagnoser hvert år. Patrick G Johnston Center for Cancer Research (PGJCCR) er tilpasset dette globale helseproblemet og spesialiserer seg på å integrere akademisk oppdagelse, industriell/kommersiell virksomhet og nyskapende helsepraksis for å fremme effektiv levering av presisjons kreftmedisin, for å forbedre pasientens helse og resultater, generere rikdom og lindre lidelse. PGJCCR har etablert vellykkede tverrfaglige team med fokus på kreft av gastrointestinal, prostata, bryst og eggstokk. Hvert team inneholder sykdomsspesialiserte klinikere, akkreditert molekylær patologi-ekspertise som bringer tilknyttede biobankvevslagre og akademikere som er dyktige innen (i) biomarkørfunn og bioinformatikk, (ii) biologisk etterforskning og terapeutisk utvikling, og (iii) straffeforfølgelse av tidlig -fase oversettelsesdrevne kliniske studier. Vår betydelige suksess har resultert i en sterk teambasert tilnærming.
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine (WWIEM) er forpliktet til fremragende forskning ved å gjøre vitenskapelige gjennombrudd i sykdomsmekanismene, som vi oversetter til innovative terapier for å forbedre pasientresultatene. Vi er et internasjonalt knutepunkt for ekspertise innen øyesykdommer, infeksjonssykdommer og luftveissykdommer med hovedvekt på immunologi, molekylærcellebiologi og pasientbaserte undersøkelser. WWIEM består av tre hovedforskningstemaer med fokus på immunologi og mikrober, luftveismedisin og syn og vaskulær medisin. Vår forskergruppe for immunbiologi og mikrober fokuserer på å forstå immunsystemet som er avgjørende for forsvar av menneskekroppen, ikke bare for å forhindre en rekke sykdommer, men også hjelpe til med å bli frisk fra dem. Vår respirasjonsmedisinske forskningsgruppe fokuserer på å forstå prosessene som fører til vanlige lungesykdommer som astma, cystisk fibrose og akutt respiratorisk distress-syndrom. Vår forskningsgruppe for syn og karmedisin fokuserer spesielt på betennelse i det kardiovaskulære systemet som en hyppig årsak til hjerte- og karsykdommer som representerer en betydelig helsebelastning for samfunnet. Vårt arbeid gjør en viktig innvirkning i kampen mot tilstander som diabetes, hjerte- og karsykdommer og øyesykdommer.
Senter for medisinsk utdanning
Forskerstudenter som slutter seg til Senter for medisinsk utdanning vil få muligheten til å utvikle et utdanningsprosjekt ved bruk av en rekke kvalitative og kvantitative metoder, som spesifikk opplæring er tilgjengelig for. Forskning omfatter en rekke læringsmiljøer og spenner over kontinuumet av medisinsk utdanning. Prosjekter er knyttet sammen av en underliggende forpliktelse til å forbedre pasientbehandlingen gjennom utdanning. Aktuelle forskningsinteresser inkluderer fastlegepedagogikk, teknologiløftet læring, identitet, kritisk forskning og mangfold og inkludering. Studentene blir veiledet til å utvikle sine egne forskningsspørsmål og metoder innenfor senterets brede ansvarsområde.
Senter for folkehelse
Det overordnede oppdraget til Senter for folkehelse (CPH) er å forbedre helse og redusere ulikheter, forebygge og håndtere kronisk sykdom og funksjonshemming mer effektivt, og å forbedre leveringen av helse- og sosialhjelp. CPH omfatter fire hovedtemaer med fokus på epidemiologi og folkehelse, kreftepidemiologi, ernæring og folkehelse, og helsetjenester og global helse. Vår forskningsgruppe for epidemiologi og folkehelse utnytter Big Data i oppdagelsesvitenskap og deres anvendelse i klinisk og folkehelsepraksis, for å hjelpe til med å forstå hvordan både molekylære biomarkører og miljøer (inkludert sosiale normer og nettverk) former risiko hos individer og populasjoner. Vår forskningsgruppe for kreftepidemiologi inkluderer programmer fokusert på molekylær epidemiologi før malignitet, progresjon av gastrointestinal kreft og presisjonsmedisin, og farmako-epidemiologi som utforsker potensialet for ny bruk av medikamenter. Forskningsgruppen vår om ernæring og folkehelse jobber på tvers av livsløpet for å forstå determinantene for et sunt kosthold hos individer, risikogrupper (f.eks. skolebarn, gravide kvinner, eldre mennesker) og hele populasjoner, og med å identifisere måter å forbedre det på. Vår forskningsgruppe for helsetjenester og global helse fokuserer på helsetjenester for mennesker med kroniske lidelser og dårlig mental helse, kvalitetsforbedring og implementeringsvitenskap, oral helse og relaterte kreftformer, utprøvingsmetodikk, helseøkonomi og global øyehelse. Vår forskning innen tannbehandling og oral helse har fokus på gerodontologi, hode- og nakkekreft og ernæring.
PhD -muligheter
Finansierte doktorgradsstipendier annonseres på nettstedet til School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Study/PostgraduateResearch/CurrentOpportunities/.
Vi vil også vurdere søknader fra eksternt eller selvfinansierte studenter som bør identifisere potensielle akademiske veiledere i tråd med deres forskningsinteresser: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/ .
Vær oppmerksom på at vi kun kan støtte prosjekter som passer innenfor våre hovedforskningstemaer, eksperimentell medisin, kreftforskning og cellebiologi, medisinsk utdanning, folkehelse og odontologi.
Forskningseffekt
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences driver forskningens dyktighet og gjennomslagskraft og leverer innovative løsninger på de spesifikke utfordringene vi har identifisert innen helsevesenet. Skolen har tre sentrale mål:
(1) Å møte sentrale globale utfordringer i helsevesenet ved å gjøre vitenskapelige gjennombrudd i sykdomsmekanismer, oversette disse til innovative terapier og forebyggende intervensjoner for å forbedre pasientresultatene.
(2) Å etablere varige relasjoner med store finansiører for programmatisk forskning og kapasitetsbygging. Dette inkluderer doktorgradsutdanning, kliniske akademiske programmer og postdoktorstipend.
(3) Å utnytte vitenskapelige styrker med små og mellomstore bedrifter og store farmasøytiske selskaper for å utvikle eksternt finansierte konkurransedyktige, samarbeidsprogrammer for oppdagelse og oversettelse.
Forskningsprosjekter
Aktuelle forskningsprosjekter og potensielle muligheter.
Forskning Suksess
Som medlem av Russell Group av ledende britiske universiteter, er Queen's University Belfast forpliktet til å opprettholde den aller beste forskningen. I den siste Research Excellence Framework-øvelsen ble 99 % av forskningsmiljøet vårt vurdert til å være internasjonalt utmerket eller verdensledende, mens Queen's ble rangert som nummer 1 i Storbritannia for forskningsintensitet. Queen's er rangert som 1. i Storbritannia som det mest gründeruniversitet. Som sådan gir Queen's et ideelt miljø for å støtte høykvalitets etterutdanning.
Nåværende PGR studentprofiler
Aktuelle forskningsprosjekter og potensielle muligheter.
Karrieremuligheter
Introduksjon
Flertallet av forskerstudenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fortsetter å lykkes med å sikre passende sysselsetting etter at studiene er fullført. Utvalgte karrierer er generelt relevante for deres kvalifikasjoner innen industri, akademia og National Health Service og har inkludert postdoktorell forskning over hele verden, klinisk/ikke-klinisk akademia, tilbake til heltidsklinisk arbeid, medisinsk skriving, bransjeforskning, ledelse/finans rådgivning og FoU -programvareutvikling. Skolen driver en dedikert karrieresession på det årlige forskningsforumet for doktorgrader og fagfaglig veiledning som fokuserer på karriere fra postdoktorale forskere, mens det forventes at studenter diskuterer potensielle karrierer med sine veiledere som en del av deres individuelle videreutviklingsprogram.
Sysselsetting etter kurset
Alle forskerstudenter kan benytte seg av karriereråd fra Graduate School, mens postdoktorelle ansettelsesmuligheter blir fremhevet på det årlige School Postgraduate Research Forum i en dedikert sesjon. Studentene bør også diskutere potensielle karrierer med sine veiledere som et sentralt fokus i deres individuelle videreutviklingsprogram.
Læringsutbytte
Som doktorgradsstudent ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil du motta høykvalitets opplæring og støtte for en karriere innen vitenskapelig forskning med reelt potensial til å bidra til utvikling av forbedrede strategier for håndtering og behandling av livstruende sykdommer.
Kursstruktur
1. School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences er dedikert til å gi sine doktorgradsstudenter et støttende miljø for å effektivt fremme deres utdanning, opplæring og faglige utvikling. Førsteårsstudenter melder seg på et skreddersydd opplæringsprogram som består av en serie forelesninger, workshops og praktiske økter med fokus på sentrale forskningsferdigheter, inkludert bioimaging, informatikk, genomikk, massespektrometri, dyremodeller og kliniske forsøk. I tillegg får alle studenter omfattende og kontinuerlig opplæring i generiske og overførbare ferdigheter, som vitenskapelig skriving, dataanalyse, presentasjon og kritisk vurdering, gjennom dedikerte kommunikasjonskurs og seminarer. De drar også nytte av presentasjon av forskningsresultatene sine på store nasjonale og internasjonale konferanser, som er en forventning fra alle doktorgradsstudenter, og gjennom regelmessig samhandling med QUB Graduate School, hvis spesifikke funksjon er å støtte etterutdanning, utvikling og karriere.
Studentene gjennomfører sitt spesifikke forskningsprosjekt under tett veiledning av en erfaren hovedveileder med støtte fra 1 eller 2 medveiledere etter behov. Alle doktorgradsstudenter er i utgangspunktet registrert som 'udifferensierte', noe som betyr at de er pålagt å gjennomføre en prøvetid hvoretter de vurderes for deres egnethet til å gjennomføre en forskerutdanning under differensieringsprosessen. Differensiering skjer normalt ved 9-12 måneder for heltidsstudenter og 18-24 måneder for deltidsstudenter. Hver student er pålagt å fullføre en litteraturgjennomgang, gi en muntlig presentasjon av forskningen sin innenfor sitt senter, og gi bevis på passende opplæring og fullføring av sin Postgraduate Development Plan. De blir deretter intervjuet av et differensieringspanel, bestående av 2 eller 3 vitenskapelige ansatte, som vurderer studentenes forståelse av prosjektet og fremdriften, basert på både innsendte papirer og svar på spørsmål. Differensierte studenter er pålagt å fullføre en lignende årlig fremdriftsgjennomgangsprosess i hvert påfølgende år av sin forskningsgrad. Varigheten av et ph.d.-program på heltid er normalt 3-4 år. For å fullføre sin doktorgrad må studentene levere en avhandling av sin forskning av passende lengde og innhold (som anbefalt av veilederne deres) som vil bli vurdert ved muntlig eksamen utført av en ekstern og intern sensor.
Finansierte doktorgradsstipendier annonseres på nettstedet til School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Study/PostgraduateResearch/CurrentOpportunities/ . Vi vil også vurdere søknader fra eksternt eller selvfinansierte studenter som bør identifisere potensielle akademiske veiledere i tråd med deres forskningsinteresser: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/ Vær oppmerksom på at vi kun kan støtte prosjekter som passer inn i skolens overordnede forskningsstrategi og individuelle forskningsfokus til våre vitenskapelige ansatte.
Studenter som oppfyller kvalifikasjonskriteriene for doktorgradsforskning, bør velge EN potensiell veileder fra listen vår over vitenskapelig ansatte, https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/, og sende en e-post som inneholder: (1) en kort CV (maks. 1-2 sider), (2) en kortfattet motivasjonserklæring inkludert forskningsinteresser, (3) finansieringskilde og (4) tiltenkt startdato.
Våre vitenskapelige ansatte ønsker velkommen tilnærminger fra potensielle studenter og er glade for å utvikle forskningsforslag av felles interesse. Ofte vil denne prosessen innebære et uformelt møte ansikt til ansikt (personlig eller via telefonkonferanse) før en invitasjon til å sende inn en formell søknad. Hvis du har problemer med å identifisere eller kontakte en passende veileder, vennligst kontakt professor AJ McKnight, direktør for Postgraduate Research, [email protected], eller School Postgraduate Office, [email protected], som vil være fornøyd å hjelpe.
evaluering
Hovedfagsstudenter ved Institutt for medisin, odontologi og biomedisin vil få kontinuerlig opplæring i vitenskapelig skriving, presentasjon og kritisk analyse som grunnlag for en forskerkarriere. Skolen støtter og utfordrer sine doktorgradsstudenter gjennom robust årlig fremdriftsgjennomgang, som krever tilfredsstillende vurdering av skriftlig arbeid, symposiapresentasjoner, veilederrapporter og panelintervju, hvis suksess er bevist av dens utmerkede gjennomføringsgrad. På slutten av sin forskerutdanningsperiode må studentene levere en avhandling av sin forskning av passende lengde og innhold som vurderes ved muntlig eksamen utført av en ekstern og intern sensor.
Tilbakemelding
Forskningsstudenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences får tilbakemelding på sitt skriftlige og muntlige arbeid gjennom registreringsperioden for graden. Dette kan være både formelt og uformelt og leveres regelmessig av veiledere, jevnaldrende, akademiske/postdoktorer og årlige fremdriftsutredningspanel.
fasiliteter
Studenter ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences drar nytte av infrastruktur og akademisk fakultet i verdensklasse og blir høyt verdsatt som en sentral og kritisk komponent i forskningsstrategien. Alle studenter vil ha tilgang til felles laboratorie- og kontorlokaler som kreves av forskningsprosjektet.
Læring og undervisning
Dette er en forskergrad.
Programresultat
Som doktorgradsstudent ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil du få høykvalitets opplæring og støtte for en karriere innen vitenskapelig forskning med reelt potensial til å bidra til utvikling av forbedrede strategier for håndtering og behandling av livstruende sykdommer.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Flertallet av doktorgradsstudentene ved School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fortsetter å sikre passende ansettelse etter fullførte studier. Valgte karrierer er generelt relevante for deres kvalifikasjoner innen industri, akademia og National Health Service og har inkludert postdoktoral forskning over hele verden, klinisk/ikke-klinisk akademia, tilbakevending til heltids klinisk arbeid, medisinsk skriving, industriforskning, ledelse/økonomi rådgivning og utvikling av FoU-programvare. Skolen kjører en dedikert karriereøkt på sitt årlige Postgraduate Research Forum og karrierefokusert peermentoring fra postdoktorale forskere, mens studentene forventes å diskutere potensielle karrierer med veilederne som en del av deres individuelle Postgraduate Development Program.
Fasiliteter
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.