Postgraduate Course in Anatomy and Dissection of the Lower Extremity

Generelt

Programbeskrivelse

Grunner til å gjøre kurset

  • Det er et doktorgradskurs med en stor andel av praktiske timer som skal utvikles i anatomilaboratoriet. Det vil fungere i små grupper.
  • Alle studenter vil ha eksempler for å praktisere disseksjon etter planer i hver av studieområdene.
  • Studentene vil ha anatomiske preparater som fungerer som en guide for disseksjon, samt støtte fra veiledere som er spesialiserte i menneskelig anatomi.Ankle and Ligaments Nino Liverani / Unsplash

Hvem er det for?

  • Interne medisinske beboere (fra det første året) av kirurgiske spesialiteter som er interessert i å utdype den anatomiske kunnskapen som brukes til underekstremitetskirurgi og utvikle disseksjonsevner: ortopedisk og traumatologisk kirurgi, plastisk og rekonstruktiv kirurgi, vaskulær kirurgi.
  • Medisinske spesialister på disse kirurgiske spesialitetene som ønsker å forbedre sin anatomiske kunnskap og disseksjonsteknikk.
  • Andre fagfelt i helsefag med interesse for å forbedre anatomisk kunnskap og disseksjonsteknikk i underekstremiteten.

Opptakskrav

  • Nyutdannede eller akademikere i medisin.
  • Beboere og spesialister innen: ortopedisk og traumatologisk kirurgi, plastisk og restorativ kirurgi og vaskulær kirurgi.
  • Andre grader i helsefag med profesjonell interesse for anatomi og disseksjon av underekstremitet: fysioterapi, osteopati, kiropraktikk.

presentasjon

Postgraduate Course in Anatomy and Dissection of the Lower Extremity er beregnet på en utfyllende og spesifikk trening, nyttig både for profesjonell praksis av visse kirurgiske spesialiteter så vel som for forbedring av praksis og nødvendig teknisk trening i visse vitenskapsfaglige yrker. helse der dyp kunnskap og forståelse av anatomi og topografiske forhold er nødvendig.

Kurset tar sikte på å forbedre og akselerere læringskurven for kirurgiske spesialiteter som krever inngående kunnskap om menneskets anatomi i underekstremiteten, som ortopedisk kirurgi og traumatologi, plastisk og rekonstruktiv kirurgi og vaskulær kirurgi. Likeledes er det ment å gi en mulighet for kontinuerlig opplæring i anatomi til yrker der på den ene siden denne kunnskapen er essensiell i profesjonell praksis, og på den andre siden har de ikke denne typen praktisk og anvendt opplæring, som f.eks. fysioterapi, osteopati eller kiropraktikk.

Kurset, som er overordentlig praktisk, blir undervist under den anatomokliniske tilnærmingen fra hovedlærere som er spesialisert i menneskelig anatomi. Teoretiske økter er innarbeidet som vil veilede studenten i anerkjennelse og lokalisering av de anatomiske strukturer som skal fungere gjennom øktene. Det er ment å svare på kravet om kontinuerlig opplæring som innen kirurgisk anatomi og anvendt anatomi fortsetter å be om både medisinske og kirurgiske spesialiteter så vel som andre yrker innen helsevitenskap, både fra helsevesenet og fra andre land rundt oss. .

målsettinger

  • Forbedre kunnskapen om den regionale og topografiske anatomi i underekstremiteten.
  • Utdyp den nøyaktige kunnskapen om topografisk anatomi og vasculonervious forhold i de forskjellige topografiske regionene i underekstremiteten ved hjelp av den anatomiske disseksjonsteknikken.
  • Utvikle nyttige ferdigheter og praktiske ferdigheter for operasjonsteknikker i underekstremiteten.
  • Utvikle ferdigheter i teknikken for anatomisk disseksjon av underekstremitet.

Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMP

  • De fleste studenter som deltar på denne opplæringen vil ha tilgang til en treningsaktivitet som bør forbedre læringskurven for de kirurgiske teknikkene som de deretter bruker i sin profesjonelle praksis. Dette kurset vil komplettere deres spesialiserte opplæring, og vil gjøre det mulig for studentene å møte de forskjellige operasjonene og teknikkene som må brukes daglig i operasjonssalen.
  • Studenter av andre ikke-kirurgiske spesialiteter vil tilegne seg en meget nyttig kunnskap for forståelse av patologier i underekstremiteten og for utvikling av ferdigheter og praktiske ferdigheter som vil forbedre resultatene av deres profesjonelle praksis.
  • Når det gjelder studenter fra utenfor staten, nyter denne typen trening i anvendt anatomi stor anerkjennelse i helsesystemene deres.

Curriculum

  • Økt 1: 01/16/2020: Disseksjon av lumbale pleksus, bakre bukvegg, iliac fossa, sacroiliac ledd og ytre iliac vaskulære akse.
  • Økt 2: 01/23/2020: Disseksjon av glutealregionen, suprapiriforme og infrapiriforme rom, overlegen og underordnet gluteal vasculonerviosus-pakke; isjiasnerven Disseksjon av baksiden av låret.
  • Økt 3: 01/30/2020: Disseksjon av den inguinocrural regionen og femoral trekanten. Fremre og mediale lårrom. Femoral nerv og obturator. Femoral vaskulær akse
  • Økt 4: 06/02/2020: Disseksjon av hofteleddet.
  • Økt 5: 02/13/2020: Popliteal region. Popliteal vaskulær akse. Tibial nerve Vanlig peroneal nerve
  • Økt 6: 02/20/2020: Kneledd.
  • Økt 7: 02/27/2020: Anteriort og lateralt aspekt av benet. Extensor retinaculum og peroneum. Fremre tibial vaskulær akse. Dyp peroneal nerve
  • Økt 8: 03/05/2020: Baksiden av benet. Flexor retinaculum Posterior tibial vaskulær akse. Tibial nerve
  • Økt 9: 03/12/2020: Ryggside av foten, ankelleddet og subastragalinleddet.
  • Økt 10: 03/19/2020: Plantar ansikt på foten. Plantarceller. Vasculonervial akser lateral og medial plantar.

titrering

Postgraduate Course in Anatomy and Dissection of the Lower Extremity av University of Girona

Inkluderer ikke UdG-utstedelsesgebyret

metodikk

Læringsaktiviteter vil bli utviklet i 85% fra praktiske aktiviteter for anatomisk disseksjon på menneskelige prøver.

15% av øktene vil være teoretiske og blir brukt til studiet av hver av de anatomiske regionene som senere studenten vil arbeide i den praktiske delen. I disse øktene vil lærerstaben fremheve de forhold og anatomiske strukturer som studenten må gjenkjenne og lokalisere i hver region for å oppnå en tilstrekkelig grad av anatomokirurgisk kunnskap.

Evalueringssystem

Lærerpersonalet vil vurdere arbeidet som ble gjort i løpet av de praktiske øktene, oppfølgingen av kurset så vel som oppmøtet til det, som skal være minst 80%.

Sist oppdatert November 2019

Om skolen

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbito ... Les mer

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbitos de la Universitat de Girona, y estar al servicio de la sociedad de la que forma parte. Minimér