Universitetets mastergrad i aldring

Generelt

Les mer om dette programmet på skolens hjemmeside

Programbeskrivelse

Hensikten med denne mastergraden er å anskaffe studenten en avansert opplæring i matematikk hovedsakelig orientert mot initiering i forskningsoppgaver, samtidig som det sikrer at innholdet i en betydelig del av fagene deres er nyttige for de nyutdannede som ønsker å kanalisere sin yrkeskarriere innen utdanning, virksomhet eller bank.

Masteren er den formative perioden for doktorgrad i matematikk ved Universidad de Murcia . For dette har fem spesialiteter blitt tilbudt (Algebra, Analyse, Geometri, Operativ Forskning og Sannsynlighet og Statistikk), som vil garantere nyutdannede en optimal forberedelse i området der de ønsker å jobbe i fremtiden, selv om studentene får muligheten til å designe "à la carte" din egen profil da det ikke er noen begrensninger i valg av valgfag.

Studentene får muligheten til å kombinere MMA med mastergrad i lærerutdanning (matematikk spesialitet), slik at begge grader kan oppnås etter fullført 36 studiepoeng fra den første og 52 fra den andre.

Studenter som med rette ikke kan delta i alle fagklasser, kan ta det i blandet modus. I dette tilfellet vil det eneste obligatoriske oppmøtet være evalueringsaktivitetene som er utpekt av lærerne i emneguiden. Lærerne vil gi studenten det materialet de anser som relevant for å forberede kurset (notater, oppgaveark, liste over bibliografi, veibeskrivelse, etc.)

Undervisningshjelpemidler tilbys hvis beløp varierer fra kurs til kurs i henhold til ressursene som er tilgjengelige for programmet.

Master-fil

Læringssenter: Det matematisk fakultet
Type undervisning: Klasserom / blandet
Språk: spansk
varighet: Ett år
Studiepoeng: 60
Tittel: Universitetets mastergrad i avansert matematikk
Stipend, tilskudd og mobilitet: Nasjonalt / internasjonalt
Pris per kreditt:
  • I 1. registrering: € 35,24
  • I 2. registrering: € 57,28
  • I 3. registrering: € 66,09
  • I fjerde eller på rad: € 66,09

begrunnelse

Master in Advanced Mathematics (MMA) gjør det mulig å fullføre den akademiske opplæringen av nyutdannede i matematikk eller statistikk, for deres tilgang til forskningsjobber eller doktorgradsprogrammer i matematikk med sikte på tilgang til en universitets undervisnings- og forskerkarriere og i andre sentre . Lærerstaben består av internasjonalt anerkjente forskere innen de fem spesialitetene i programmet. De nasjonale og internasjonale forholdene til lærerstaben vår med andre forskere gir studentene til master og doktorgrad tilgang til stillinger som besøkende professorer (opphold) og jobber i universiteter og forskningssentre.hands, old, old age sabinevanerp / Pixabay

kompetanser

Grunnleggende kompetencer

  • Besitte og forstå kunnskap som gir grunnlag eller mulighet til å være original i utvikling og / eller anvendelse av ideer, ofte i forskningssammenheng
  • At studentene vet hvordan de skal tilegne seg den ervervede kunnskapen og deres problemløsningsevne i nye eller lite kjente miljøer i bredere (eller flerfaglige) sammenhenger relatert til deres studieretning
  • At studentene er i stand til å integrere kunnskap og møte kompleksiteten i å formulere dommer fra informasjon som, ufullstendig eller begrenset, inkluderer refleksjoner om sosiale og etiske ansvar knyttet til anvendelsen av deres kunnskap og vurderinger.
  • At studentene vet hvordan de skal kommunisere konklusjonene sine og den nyeste kunnskapen og årsakene som støtter dem til spesialiserte og ikke-spesialiserte målgrupper på en tydelig og utvetydig måte.
  • At studentene har de læringsevner som tillater dem å fortsette å studere på en måte som i stor grad vil være selvstyrt eller autonom.

generelle ferdigheter

  • Å kunne anvende matematiske teknikker i forskjellige profesjonelle aktiviteter.
  • Å kunne anvende matematiske teknikker i utviklingen av R + D + i-prosjekter.
  • Å kunne anvende matematiske forskningsteknikker innen forskjellige felt, både grunnleggende og anvendt matematikk.
  • Å kunne anvende kunnskapen som er tilegnet for å løse problemer i nye eller lite kjente miljøer både i matematikk og i mer generelle eller flerfaglige sammenhenger som er relatert til deres spesialitet. (Meces / BOE (a)).
  • Å kunne integrere kunnskap og møte kompleksiteten i å formulere dommer og formodninger fra ufullstendig eller begrenset informasjon i anvendelsen av matematiske teknikker og kunnskap. (Meces / BOE (b)).
  • Vet hvordan du kommuniserer konklusjoner og den nyeste kunnskapen og årsakene som støtter dem til spesialiserte og ikke-spesialiserte målgrupper på en tydelig og entydig måte. (Meces / BOE (c))
  • Ha læringsferdigheter som lar dem fortsette fremtidige studier på en selvstyrt eller autonom måte. (Meces / BOE (d))
  • Å kunne jobbe i grupper og i tverrfaglige team.

Transversale Kompetencer

Ingen data

spesifikke ferdigheter

  • Ha teoretisk og praktisk kunnskap om et matematikkunnskapsområde for å kunne få tilgang til doktorgradsstudier og fullføre en doktorgradsavhandling.
  • Være i stand til å lese spesialiserte eller forskningsartikler kritisk og innlemme resultatene i arbeidet ditt.
  • Å kunne abstrahere og analysere informasjon om ulike prosedyrer, og gjennomføre logiske resonnementer og identifisere feil.
  • Å kunne overføre matematiske resultater til andre fagområder og aktiviteter.
  • Å kunne matematisk modellere reelle eller teoretiske problemer.
  • Kjenne til oppløsningsteknikker og kunne utforme oppløsningsprosedyrer for de matematiske modellene som studeres.
  • Administrer dataverktøy som hjelper deg med å løse problemene du studerer.

opptak Profile

I tillegg til å tilfredsstille tilgangskravene, for å bli tatt opp til Master i avansert matematikk, vil det være nødvendig å bevise tilstrekkelig matematisk kunnskap for å kunne ta masteren med suksess, som vil bli bestemt av Academic Commission of the Master (CAM) som evaluerer følgende aspekter: tilpasning til oppføringsprofilen til søkerens faglige læreplan; meritter av spesiell relevans eller betydning i forhold til Master; andre kriterier som etter den akademiske kommisjonen av master gjør det mulig å kontrollere egnetheten til søkeren til å fortsette studiene han ber om; slik som:

  • Faglig læreplan.
  • Resultat av et intervju av kandidaten med CAM.
  • Rapporter om professorer fra mesteren utpekt av CAM som mulige veiledere.
  • Tilstrekkelighet av all informasjonen ovenfor til spesialiteten i studiet som studenten ønsker å studere.
  • Andre meritter av spesiell relevans.

I tilfelle et større antall søknader enn av tilbudte plasser, vil utvalget av de innlagte finne sted basert på deres faglige rekord (70%), deres Curriculum Vitae justert til egen inntektsprofil (20%) og resultatet av Forrige intervju gjennomført av Master of Academic Committee og rapporter fra professorer til master (10%).

Graduate profil

Kvalifisert matematiker for innlemmelse i et doktorgradsprogram som er i stand til å stille og løse forskningsproblemer i matematikk og statistikk.

Nyutdannede vil bli opplært til å utføre forsknings-, utviklings- og innovasjonsaktiviteter og vil være i stand til å takle løsningen av komplekse problemer som krever avansert kunnskap om matematikk og statistikk.

Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMP

  • Predoctoral kontrakter.
  • Inkorporering i forskerteam i matematikk og statistikk.
  • Universitetets akademiske karriere innen matematikk og statistikk.
Sist oppdatert mars 2020

Om skolen

Una institución docente de enseñanza superior que cuenta con unas infraestructuras para la docencia y la investigación de excelencia internacional. Una universidad innovadora, dinámica, responsable y ... Les mer

Una institución docente de enseñanza superior que cuenta con unas infraestructuras para la docencia y la investigación de excelencia internacional. Una universidad innovadora, dinámica, responsable y comprometida con su entorno, que no olvida sus raíces históricas. Minimér