Universitets mastergrad i genetiske, ernæringsmessige og miljømessige determinanter for vekst og utvikling NUTRENVIGEN G + D-faktorer
Universidade Santiago de Compostela
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santiago de Compostela, Spania
Språk
Spansk, Galisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 089
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Denne mastergraden gir avansert opplæring, med en tverrfaglig orientering, for akademisk, profesjonell og forskningsspesialisering av kandidater som er interessert i ulike felt innen pediatrisk forskning. Det er en interuniversitetsmastergrad med universitetene i Cantabria, Granada, Rovira i Virgili og Zaragoza.
NUTRENVIGEN-G+D Factors interuniversitets felles mastergrad er en enkelt offisiell grad organisert i fellesskap av 4 universiteter eller "Joint Program", av stor vitenskapelig og akademisk interesse.
Den internasjonale karakteren til denne masteren har ført til avtalen etablert med Early Nutrition Academy (ENA), der blant annet alle studenter ved NUTRENVIGEN-G+D Factors Master inviteres til å delta i Postgraduate-kursene som årlig blir holdt ved et av universitetene som deltar i konsortiet.
Læreplan
Studiet er bygget opp i 5 tematiske emner og 2 moduler, hvorav studenten må ta totalt 60 stp:
- Obligatorisk: 15
- Valgfag: 21
- Ekstern praksis: 9
- Masters avsluttende prosjekt: 15
Kompetanselæring vil oppnås gjennom en logisk organisering av nødvendig informasjon; Dette er utviklet med to prosesser, en konseptuell, «Flerfaglig tenkning» som lar oss tilby rammeverket, og en annen instrumentell, «Informasjon og dokumentasjon» som gir autonomi til eleven. Denne metoden kombinerer erfaring med konseptuell læring, systematisk observasjon og eksperimentering og innovasjon som gjør det mulig å tilpasse profesjonelle teorier og praksiser til behovene til befolkningen i det 21. århundre.
Tilnærmingen fra et tverrfaglig synspunkt til opprettelsen og utviklingen av helsemodellen i Spania vil tillate oss å oppnå konkrete løsninger som tar hensyn til alle faktorene som påvirker utviklingen av sykdommer fra tidlig liv; Konseptualiseringen og metodikken som brukes i NUTRENVIGEN-G+D Factors Master vil bidra til å oppmuntre til opprettelsen av nye, mer personlige helseprogrammer, som lett kan brukes av fagfolk, så vel som andre rettet mot forbrukere, og vil favorisere etablering av anbefalinger og politiske strategier for en sunnere livsstil gjennom hele livet.
Virtuell opplæring innebærer en modalitet av undervisnings-læringsprosessen der forholdet mellom lærer og elev skjer i et virtuelt læringsmiljø gjennom en teletreningsplattform. Dette innebærer at disse nye teknologiske prosedyrene vil bli tatt i betraktning i ikke-ansikt-til-ansikt-prosesser.
Universitetene som deltar i Master i "genetiske, ernæringsmessige og miljømessige betingelser for vekst og utvikling" som presenteres, har tilstrekkelige materielle og menneskelige ressurser til å sikre implementering av nettbasert undervisning, som letter den autonome læringen til studenter; I denne forstand garanterer eksistensen i de deltakende universitetene av det vanlige virtuelle miljøet for undervisning, og koordinert av UGR, riktig utvikling av Master.
I begynnelsen av kurset vil det bli innkalt til et obligatorisk «Virtuelt møte» med de nye studentene hvor de vil bli informert om styring av undervisningsplattformen, ansvarlige lærere, global evaluering, ekstraordinære kurs, mobilitet m.m. Denne første erfaringen er svært viktig for å bringe studenten nærmere den virtuelle undervisningsplattformen og unngå senere problemer.
På sin side vil hvert av de tematiske emnene i hver undervisningsmodul ha en undervisningsveiledning (som en elektronisk ressurs – masternettsted), der studentene vil ha informasjon om: ECTS, sammendrag, kompetanse, mål, innhold, metodikk, læringsaktiviteter, evaluering og studietid, arbeidspresentasjonsdatoer, undervisningspersonale og kalender for økter ansikt til ansikt.
All denne informasjonen vil bli støttet av arbeidet med virtuell veiledning av lærere og støtte gjennom ulike kommunikasjonskanaler, enten personlig eller eksternt gjennom e-læringsverktøy.
Alt undervisningsmateriell vil være tilgjengelig for studentene og koordinerende fakultet for hvert temafag gjennom hele kurset på UGR Masters undervisningsplattform.
Bruken av IKT vil være svært omfattende i dette programmet, slik at selv om studenten tilbys og anbefales klasser, seminarer, konferanser, internasjonale ansikt-til-ansikt kurs, på frivillig basis, vil alt innholdet i disse vitenskapelige arrangementene også være eksponert virtuelt på Masters nettside, sammen med resten av undervisningsmateriellet.
- Hver student vil organisere en arbeidsplan for virtuelle økter (fora) og personlig studium og læring. Timene med personlig dedikasjon til studenten vil variere mellom 20 timer og 30 timer per uke per fag.
- "On-line" programmeringen av Master er kontinuerlig gjennom hele kurset, og derfor kan flere kurs falle sammen samtidig. Men kalenderen, som vil være tilgjengelig fra begynnelsen av studieåret, lar studenten organisere studietidene sine for å fullføre aktivitetene.
- Virtuell undervisning med programmering av gruppearbeid tillater samhandling av studenter, selv med forskjellige grader og fra forskjellige land.
- Hvert temafag har et eget evalueringssystem tilpasset den spesifikke kompetansen og forventede læringsresultater. Evalueringen vil foregå fortløpende på nett, med bruk av fora, kritisk lesning av dokumenter, og gjennomføring av ulike aktiviteter og arbeider; Øvelsene og de skriftlige prøvene vil være rent konseptuelle eller anvendelse av kunnskap gjennom praktiske case. Generelt vil det være individuelle og gruppearbeid som vil bli likt vurdert på vektet basis. – Virtuell undervisning med programmering av gruppearbeid tillater samhandling av studenter, selv med ulike grader og fra ulike land.
- Hvert temafag har et eget evalueringssystem tilpasset den spesifikke kompetansen og forventede læringsresultater. Evalueringen vil foregå fortløpende på nett, med bruk av fora, kritisk lesning av dokumenter, og gjennomføring av ulike aktiviteter og arbeider; Øvelsene og de skriftlige prøvene vil være rent konseptuelle eller anvendelse av kunnskap gjennom praktiske case. Generelt vil det være individuelle og gruppearbeid som vil bli likt vurdert på vektet basis.
Programresultat
- Trene elevene i effekten av ernærings-, miljø- og livsstilsfaktorer på den individuelle genetiske belastningen og helsen til organismen.
- Gi studenten kunnskap knyttet til vitenskapelig og bioetisk metodikk for forskning i de ulike stadiene av vekst og utvikling.
- Fremme samarbeid og mobilitet mellom deltakende sentre.
- Integrer eksperter fra ulike områder (flerfaglig orientering).
- Fremme deltakelse av studenter fra ulike kunnskapsområder innen helsefag.
Galleri
Karrieremuligheter
Nyutdannede kan bli med:
- Bedrifter i den generelle mat- og barnematsektoren
- Bedrifter med programmer for genetiske studier og bedrifter knyttet til miljø
- Avdelinger for pediatri, ernæring og bromatologi, kosthold og ernæring, biokjemi, immunologi, farmakologi, genetikk, medisinsk utdanning, helseutdanning...
- Forebygging og helseprogrammer
- Nevroutviklingsprogrammer
- Personlighetsprogrammer, psykologisk evaluering og behandling, evolusjons- og pedagogisk psykologi, eksperimentell psykologi, atferdsfysiologi, didaktikk av eksperimentelle vitenskaper, sosialantropologi..., og med undervisnings- og forskningsfunksjoner.
Samtidig skal mastergraden utdanne høyt kvalifiserte fagfolk innen:
- Forbedre helsen til barnet for å forbedre helsen til den voksne.
- Delta og utforme sykdomsforebyggende tiltak, implementere ernæringsråd og sunn livsstil for gravide kvinner, barn og ungdom.
- Undersøke faktorer som regulerer genuttrykk, forbedre miljøet som omgir barnet med tilstrekkelig kunnskap til å unngå, gjenkjenne og behandle de skadelige effektene av miljøforurensning på vekst og utvikling.