Accelerated Masters in Public Health
Columbia University Mailman School of Public Health
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
New York, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 71 194 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* forventet 3% økning for fast sats og undervisning per poeng for studieåret 2023-2024. Ekstra avgifter kan påløpe
Introduksjon
Accelerated MPH er et intensivt, ettårig program designet for svært motiverte fagfolk som ønsker å forbedre karrieren med en grad i folkehelse. Læreplanen ligner den innovative læreplanen til den toårige Columbia MPH, men fullført i et raskere og mer krevende tempo.
Accelerated MPH tilbys innenfor følgende avdelinger: Epidemiologi, helsepolitikk og ledelse, befolkning og familiehelse og sosiomedisinske vitenskaper. Det er også et generell folkehelseformat tilgjengelig.
Strukturen i det ettårige studiet inkluderer fem nøye timede og integrerte komponenter som sikrer at læring i en del av studiet informerer om aktiviteter og oppgaver i en annen.
Galleri
Ideelle studenter
De fleste kandidater til Accelerated MPH har en av følgende kvalifikasjoner:
- En doktorgrad (som en MD, DDS, Ph.D., JD, DNSc, EdD, etc.)
- En nesten fullført doktorgrad (innen 24 måneder etter fullføring)
- En mastergrad (som en MS, MA, MBA eller MSN) og/eller fem års post-undergraduate relatert arbeid eller forskningserfaring
Opptak
Læreplan
Læreplanen
Kjerneplanen, tatt av alle innkommende studenter i deres første semester, består av seks brede studieområder kjent som "studioer." Disse studioene, som er delt inn i 16 moduler, bygger på hverandre for å gi et bredt, sammenlåst grunnlag av kunnskap som er avgjørende for en karriere innen folkehelse.
Kohorten din vil bevege seg sammen gjennom kjernen i løpet av ditt første semester, og fakultetet vil hjelpe deg med å knytte forbindelser på tvers av studioene ved å utforske spørsmål som Hvilke faktorer ligger til grunn for mønstrene for sykdom og for tidlig død i USA og rundt om i verden? Hvilken rolle spiller miljøfaktorer? Hva er årsaken til helseforskjeller i nasjoner og rundt om i verden? Og hvilke verdier spiller inn i utformingen av intervensjoner for å forebygge sykdom og systemer for å fremme helse?
De seks studioene som utgjør kjernen:
- Foundations of Public Health undersøker folkehelsehistorie, etikk og helse og menneskerettigheter og fungerer som et springbrett for å forstå mønstre av helseforskjeller og innenriks og internasjonal politikk.
Moduler: Folkehelseetikk, Folkehelsehistorie, Menneskerettigheter. - Forskningsmetoder og applikasjoner gir en introduksjon til vitenskapelige undersøkelser og bevis, deres forhold til offentlig politikk, og en integrert tilnærming til fagområdene biostatistikk og epidemiologi. Studentene får en innføring i måling, inferens og vitenskapens språk og verktøy, syn på forskjellene mellom vitenskapelige og andre typer undersøkelser og kunnskap, klassiske modeller for hvordan vitenskap og bevis kan informere politikk, og spenningskilder i vitenskapen- policy-grensesnitt.
Moduler: Kvalitative grunnlag, kvantitative grunnlag. - Determinanter av helse undersøker de grunnleggende biologiske konseptene og miljøfaktorene som påvirker helsetilstanden.
Moduler: Biologisk grunnlag for folkehelse, miljødeterminanter for menneskers helse, sosiale helsedeterminanter. - Folkehelseintervensjoner introduserer studentene til nøkkeldriverne for befolkningshelse som oppstår fra trekk ved det sosiale miljøet. SBSAs tverrfaglige tilnærming ligger i skjæringspunktet mellom samfunns- og atferdsvitenskap og utsetter studentene for store teorier om både sykdomsetiologi og intervensjon. Studioet fokuserer på flere tverrgående temaer og introduserer rammer for å adressere kompleksiteten som ligger i komplekse folkehelseproblemer.
Moduler: Anvendelse av teori på intervensjoner, programplanlegging og evaluering, systemtenkning. - Globale og utviklingsmessige perspektiver konsoliderer og utvider studentenes analyse av folkehelsefeltet gjennom utforskning av globale og utviklingsmessige perspektiver på utfordringer og strategier for å møte dem.
Moduler: Globalisering og global helse, livsløp. - Health Systems fordyper seg i hvordan det amerikanske helsevesenet fungerer, og sammenligner og sammenligner det med andre nasjoners. Dette studioet inkluderer moduler om helseøkonomi og helsesystemer over hele verden.
Moduler: Comparative Healthcare Systems, Health Economics, United States Public Health and Healthcare Systems.
Arbeidsforpliktelser
I løpet av det første semesteret av Accelerated MPH, mens de engasjerer seg i den integrerte kjernen, frarådes studentene på det sterkeste arbeidsforpliktelser utenom faget. I den andre av programmet er timeplanene mer fleksible, og studentene kan engasjere seg i noe deltidsarbeid.
Praksis
Praksisen - i hovedsak et internship i feltet - er både en nødvendig komponent og et høydepunkt for MPH-opplevelsen. Du vil jobbe sammen med folkehelsepersonell, oppleve den daglige realiteten i feltet og bruke det du har lært i klassen for å fremme folkehelsen.
Du vil bli støttet før, under og etter praksis. Introduksjonsverksteder orienterer deg til feltarbeid og forbereder deg til profesjonell praksis. I samarbeid med en fakultetsrådgiver vil du velge et sted, et prosjekt og en plan for din praksiserfaring. Fakultetet ved Mailman School har veletablerte forhold til offentlige etater og helseinstitusjoner i New York City og rundt om i verden – og tilbyr deg mange muligheter for å fullføre praksisen din. Når du er utplassert i felten, vil du motta støtte etter behov fra din veileder på stedet og avdelingsrådgiver. Etter fullført praksis vil du formelt presentere arbeidet ditt på avdelings- eller skoleomfattende arrangementer. Mange studenter bruker dataene fra praksiserfaringen som en del av masteroppgaven eller hovedoppgaven.
Ledelse
Selv om folkehelse er et felt for samarbeid og teamarbeid, var ikke alltid formelle kurs i teamarbeid og lederegenskaper et nødvendig element i folkehelseutdanning. Ved å anerkjenne disse som essensielle kompetanser, inkluderer den nye læreplanen et lederskaps- og innovasjonsprogram som er unikt blant folkehelseskoler i andre semester av MPH.
Dette kurset tar sikte på å utvikle og forbedre evner på tre nøkkelområder: å lede team i en rekke settinger, jobbe effektivt som et teammedlem og implementere ferske, innovative ideer i en organisasjon eller et større fellesskap.
Lederutdanning er erfaringsbasert og deltakende. Studentene jobber i små team og deltar i rollespill, simuleringer, gruppearbeid og case-analyse, noen ganger ved hjelp av video- og nettverktøy, og mottar systematisk tilbakemelding fra fakultetet og studenter som gjenspeiler 360°-vurderingene som studentene vil møte på arbeidsplassen.
Underveis lærer studentene teamledelse, forhandlinger, effektiv kommunikasjon og konfliktløsningsstrategier. Praktiske workshops og forelesninger av inviterte folkehelseledere gir muligheter til å samarbeide med arbeidende fagpersoner på sykehus, forskningssentre, folkehelseorganisasjoner og frivillige organisasjoner – uansett hvor karriereveien fører.
Integrasjon av vitenskap og praksis
Integration of Science and Practice (ISP) – små gruppeøkter som er en integrert del av MPH-pensumet – bygger bro mellom tradisjonell klasseromsundervisning og den virkelige opplevelsen av å jobbe som helsepersonell.
Læreplanen består i stor grad av case-studier hentet fra nyere historie og aktuelle hendelser, og gir studentene muligheter til å bruke fakta og informasjon for å løse komplekse problemer og få viktige faglige ferdigheter som forhandling, overtalelse, teamtenkning, offentlige taler og kritisk dømmekraft i prosessen. .
Små tverrfaglige team analyserer saker under veiledning av et fakultetsmedlem og lærerassistent. I løpet av tre semestre bygger studentene relasjoner med sin ISP-professor, undervisningsassistent og andre lagkamerater mens de sliter med utfordringer og dilemmaer som har utfordret praktiserende helsepersonell.
Gjennom disse tilfellene konfronterer studentene de vanskelige spørsmålene om folkehelse: Hva skjer når programmer som har til hensikt å forbedre helsen til et samfunn er i konflikt med lokale verdier og tradisjoner? Hvor slutter statlig kontroll og individuell frihet begynner? I en verden med stadig utviklende vitenskapelig kunnskap, når har vi tilstrekkelig bevis for å anbefale retningslinjer som holder folk trygge?
Oppgaver kommer i form av samarbeidslaboratorier som finpusser problemløsningsferdigheter og evnen til å anvende folkehelseteori i profesjonell praksis. Studentene kan bli bedt om å skrive en policybrief, identifisere hvilke bevis som mangler eller er nødvendige for å ta en beslutning, planlegge en mediebriefing, finne sitater i vitenskapelig litteratur som er relevant for en casestudie, eller identifisere nøkkelaspektene ved et effektivt helseintervensjonsprogram .
Programresultat
Mailman School's Core Curriculum, i kombinasjon med Integration of Science & Practice-kurset, Leadership-kurset og Interprofessional Practice-muligheter, oppfyller MPH grunnleggende kompetanse etablert av Council on Education for Public Health (CEPH).
Etter å ha fullført kjerneplanen i første semester, er du i stand til å:
Evidensbaserte tilnærminger til folkehelse
- Anvende epidemiologiske metoder på bredden av miljøer og situasjoner i folkehelsepraksis
- Velg kvantitative og kvalitative datainnsamlingsmetoder som passer for en gitt folkehelsekontekst
- Analyser kvantitative og kvalitative data ved å bruke biostatistikk, informatikk, datamaskinbasert programmering og programvare etter behov
- Tolke resultater av dataanalyse for folkehelseforskning, politikk eller praksis
Folkehelse og helsevesen
- Sammenlign organisasjonen, strukturen og funksjonen til helsevesen, folkehelse og reguleringssystemer på tvers av nasjonale og internasjonale miljøer
- Diskuter måtene strukturelle skjevheter, sosiale ulikheter og rasisme undergraver helse og skaper utfordringer for å oppnå likeverdig helse på organisasjons-, samfunns- og samfunnsnivå
Planlegging og ledelse for å fremme helse
- Vurder befolkningens behov, eiendeler og kapasiteter som påvirker samfunnenes helse
- Bruk bevissthet om kulturelle verdier og praksis ved utforming eller implementering av retningslinjer eller programmer for folkehelse
- Design en befolkningsbasert politikk, program, prosjekt eller intervensjon
- Forklar grunnleggende prinsipper og verktøy for budsjett- og ressursstyring
- Velg metoder for å evaluere folkehelseprogrammer
Politikk innen folkehelse
- Diskuter flere dimensjoner av politikkutformingsprosessen, inkludert rollen til etikk og bevis
- Foreslå strategier for å identifisere interessenter og bygge koalisjoner og partnerskap for å påvirke folkehelseresultater
- Talsmann for politisk, sosial eller økonomisk politikk og programmer som vil forbedre helsen i forskjellige befolkninger
- Evaluer politikk for deres innvirkning på folkehelse og helsemessig likestilling
Ledelse
- Bruk prinsipper for ledelse, styring og ledelse, som inkluderer å skape en visjon, styrke andre, fremme samarbeid og veilede beslutningstaking
- Bruk forhandlings- og meklingsferdigheter for å møte organisatoriske eller samfunnsmessige utfordringer
Kommunikasjon
- Velg kommunikasjonsstrategier for ulike målgrupper og sektorer
- Formidle publikumsegnet folkehelseinnhold, både skriftlig og gjennom muntlig presentasjon
- Beskriv betydningen av kulturell kompetanse for å formidle folkehelseinnhold
Tverrprofesjonell praksis
- Opptre effektivt i tverrprofesjonelle team
Systems Thinking
- Bruk systemtenkningsverktøy på et folkehelseproblem
Stipend og finansiering
Financial Aid Office er dedikert til å identifisere de beste kildene til økonomisk støtte for Mailman School-elever. Økonomiske hjelpepakker kan inkludere en kombinasjon av institusjonelle midler, lån og studentarbeidsmuligheter.
Priser er basert på forventet studentbidrag og standard studentbudsjett, som opprettes hvert studieår for å ta høyde for variable kostnader. Studentene bør evaluere standardbudsjettet når de planlegger for det kommende studieåret.
Når studentbudsjettet beregnes, kan det gjøres spesielle tilrettelegginger for studenter med ekstra utgifter som barnepass eller kjøp av datamaskin. Studentene bør sette opp et møte med en finansiell bistandsansvarlig for å diskutere. Merk: Det er svært uvanlig at økonomisk støtte oppretter overnatting for noe annet enn husleieutgifter, engangskjøp av en datamaskin eller barnepass.
Utvikle et budsjett
Det er fem trinn involvert i å utvikle skolebudsjettet ditt:
- Identifiser dine økonomiske mål (dvs. hva du trenger kontra hva du ønsker)
- Beregn dine ikke-låne økonomiske ressurser (dvs. tilskudd, jobber)
- Beregn utdanningsutgiftene dine (dvs. undervisning/avgifter, bøker, rekvisita osv.)
- Beregn levekostnadene dine (leie kontra bolig)
- Gjør regnestykket. Et eventuelt underskudd representerer beløpet du kan trenge å låne.
For eventuelle relaterte spørsmål eller informasjon om å frafalle helseforsikringsavgiften, vennligst kontakt Studenthelsetjenesten.
Besparelser
Det er viktig at du bygger opp en form for væskesparing som kan brukes før du kommer til campus. Dette vil hjelpe deg med å dekke innledende kostnader som den første månedens husleie, depositum, flytteutgifter osv. mens du venter på at økonomisk støtte skal settes inn på studentkontoen din.
Alle studenter som melder seg på et studium må ankomme New York City med minst én måneds levekostnader (helst to), da den føderale låneutbetalingsprosessen ikke finner sted før to uker inn i starten av hvert semester.
Finansieringsalternativer
The Mailman School tilbyr studenter og familier en enkelt, enkel tilnærming til å dekke kostnadene ved oppmøte. Planen er en kombinasjon av føderale, institusjonelle og private finansieringskilder som gir alternativer for deltids-, heltids- og internasjonale studenter og familier.
Følgende typer bistand kan være tilgjengelig for studenter:
Studielån
Columbia University-studenter har et bredt spekter av alternativer for økonomisk bistand fra føderale, statlige, institusjonelle og private kilder. Satsene for både Federal Direct Unsubsidized Loan og Federal Direct Graduate Plus Loan for 2020-2021 er henholdsvis 4,30 % og 5,30 %. Utdanningsdepartementet fastsetter nye årssatser etter 1. juli i det nye regnskapsåret. For å lære mer om å få lån, inkludert en detaljert beskrivelse av hver av disse finansieringskildene, se universitetets oversikt over Graduate Financial Aid.
Studenter som søker om Graduate Plus-lånet bør logge på for å fylle ut de nødvendige skjemaene og administrere kontoene sine.
Stipend, stipend og stipend
Stipend, stipend og tilskudd tildeles basert på behov eller fortjeneste. Mengder og tilgjengelighet varierer fra skole til skole.
Studentsysselsettingsmuligheter
Mailman School-elever kan få tilgang til skolerelatert arbeid gjennom ett eller flere av følgende:
- Arbeidsstudie: Studenter sertifisert av Financial Aid Office som kvalifisert for føderalt finansiert arbeidsstudie kan velge mellom en rekke deltidsstillinger. Jobber er tilgjengelige på mange kontorer over hele universitetet. Lære mer.
- Graduate Research Assistantship (GRA): Avdelinger tilbyr disse stillingene, der studentene får verdifull erfaring med å jobbe deltid på fakultetsdrevne forskningsprosjekter og motta et stipend og/eller undervisningsassistanse, på begrenset basis. Disse stillingene er ikke tilgjengelige for førsteårs masterstudenter.
- Undervisningsassistentskap (TA): Noen avdelinger har begrensede stillinger som lærerassistentskap tilgjengelig for studenter med betydelig forberedelse innen studieområdet. TA-er gir deltidshjelp til fakultetsmedlemmer i instruksjon, karaktersetting og kursadministrasjon, og mottar stipend og/eller undervisningshjelp. Disse stillingene tilbys spesielt doktorgradsstudenter og andreårs masterstudenter.
Institusjonell og tilleggshjelp
Merk: Nesten hver stat har minst ett stipend eller stipend tilgjengelig for innbyggerne, og mange har en lang liste over studiestøtteprogrammer. Kvalifisering er vanligvis begrenset til statsborgere som går på en høyskole i staten.
Internasjonale studenter
Finansieringsalternativer er tilgjengelige for internasjonale studenter.