Keystone logo
Emirates College for Management & Information Technology

Emirates College for Management & Information Technology

Emirates College for Management & Information Technology

Introduksjon

The Emirates College for Management & Information Technology (ECMIT) er en fire år institusjon for høyere utdanning, som opprinnelig ble etablert og lisensiert av UAE departementet for utdanning i 1998 som Emirates Senter for ledelse og informasjonsteknologi. I 2004 ble senteret omdøpt til Emirates College for ledelse og informasjonsteknologi, og et sett av fem virksomhets drevet mål ble utviklet som var å forme fremtiden løpet av høgskolen. I 2003 høgskolen foreslått for departementet for høyere utdanning (MOHESR) av UAE sin egen to-års AS studieprogrammene i tverrfaglige vitenskaper med hovedfag i næringslivet og IT som fikk første akkreditering i 2004.

ECMIT første fem års strategiplan for 2006-2011 ble utviklet i 2006. Betegnet som "Planlegging for Excellence på ECMIT", identifisert planen syv strategier for utvikling. Planen fungerte som et grunnlag som de hele planlegging, vurdering og evaluering sykluser av høgskolen ble bygget opp gjennom årene. I 2010 høgskolen utviklet en to-semester grunnutdanning som består av grunnleggende kurs i engelsk, matematikk, IT, arabisk og studere ferdigheter for å forberede faglig svake elever som ikke kan tilfredsstille opptakskravene satt av MOHESR for høyere studier i UAE. Programmet ble godkjent av MOHESR i samme år.

I studieåret 2011-12, ECMIT utviklet sin andre strategiske plan med et sett av utvidet strategier og målsettinger som inkluderte lanseringen av graduate og undergraduate-programmer, utvidelse av læringsressurser og re-sammensetningen av fakultetet med terminal grad holdere. I samme år, ble den institusjonelle oppdrag og mål revidert for å justere dem med de reviderte strategier.

I løpet av studieåret 2012-13, høgskolen vellykket revidert og oppgradert alle sine knytte grad programmene, og betydelig forbedret sitt bibliotek og IT ressurser. I samme periode, institusjonen gjennomgikk en rekke evalueringer av Luftfartstilsynet som førte til full akkreditering av alle dets tilknyttede akademiske programmer og første akkreditering av 124 kreditt BBA program.

Høgskolen har kommet en lang vei siden etableringen i 1998. Det har utviklet seg en vestlig stil administrativ struktur der høgskolen ledes av en president med lang erfaring i det nordamerikanske høyere utdanning og med en dekan Utdanningsavdelingen som besitter betydelig kompetanse på høyere utdanningssystemer utenlands. Det har gjenoppbygget sin fakultetet med 90% terminal grad holdere. Rundt 84% av sine 17 vitenskapelige ansatte nå jobbe full tid. Derfor påmelding vitne betydelig vekst fra 137 (lavest) høsten 2012-263 våren 2014.

Høgskolens Utdanningsavdelingen er organisert i fem faglige divisjoner: Foundation og Remedial, General Utdanning og engelsk Studies, forretninger, informasjonsteknologi og videreutdanning Divisjoner. Disse divisjonene er støttet av et velorganisert nettverk av hjelpe enheter som, Rådgivning og registrering, datamaskin og IT-tjenester, Bibliotek, Opptak og markedsføring, og Studieadministrativ avdeling. Programmene leveres på engelsk i et kjønns enhetlig miljø som gjør at mannlige og kvinnelige studenter til å studere sammen. Videre har høgskolen etablert et velfungerende Institusjonell planlegging og effektivitet Unit som koordinerer og støtter ECMIT innsats for å sikre kvalitet i alle aspekter av sin drift. Enheten utfører menings og tilfredshetsundersøkelser, samler inn, genererer og analyserer informasjon for institusjonell forskning og etterlevelse.

Over en periode på 15 år, har høgskolen uteksaminert over 20 klasser på tilsammen over 2000 studenter. I dag er disse elevene okkupere strategiske posisjoner i regjering, næringsliv, offentlig og privat sektor gjør betydelige bidrag til den nasjonale økonomien. Gjennom årene har ECMIT fulgt idealet om praktisk selvstendighet ved å undervise studentene ferdigheter og kunnskap de trenger for å lykkes i livet. Selv om de kommer fra forskjellig bakgrunn, elever dele en forpliktelse til å oppnå sine individuelle karriere ambisjoner. Høgskolen har fostret denne forpliktelsen i et fagmiljø som reagerer på endrede behov i arbeidslivet og ved å gi sterk karriereplanlegging støtte og oppmerksomhet til behovene til hver elev. Den konstante fokus på ECMIT har vært å bygge et fellesskap nettverk gjennom sine forbindelser med potensielle arbeidsgivere og levere et støttende miljø der studentene kan nå sine mål.

Steder

  • Dubai

    ECMIT, Al Nahda Area II, , Dubai

Spørsmål