Graduate School of Medicine Doctoral Program
Asahikawa Medical College (Asahikawa Ika Daigaku)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Asahikawa, Japan
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Apr 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
旭川医科大学Graduate School of Medicine Department of Medicine (doktorgradskurs) er det et "forskerkurs" som tar sikte på banebrytende forskning i fagene som studentene hovedfag i, og en "klinisk forsker" som dyrker evnen til å fremme klinisk forskning og kliniske undersøkelser. Vi har to kurs, "Course". Alle er basert på direkte individuell veiledning i laboratoriet du tilhører. Studentene utfører forskningsaktiviteter i en fri og akademisk atmosfære, og skaffer seg høykvalitets og tilfredsstillende forskningsresultater av seg selv. Ta samtidig en serie vanlige forelesninger (avansert medisin, grunnleggende medisin, medisinsk avhandling) som holdes hvert annet år, og har grunnleggende kunnskaper og et bredt spekter av anvendt kunnskap som er nødvendig for å utføre medisinsk forskning. , Få en etisk bakgrunn. Gjennom en så omfattende utdannelse på grunnskolen vil vi utvikle ledende menneskelige ressurser som kan støtte fremtidig medisin og oppfylle kravene fra lokalsamfunnet.
Studentene velger et av de ovennevnte kursene i begynnelsen, men kan endre kurset etter hvert som forskningen skrider frem. I tillegg, hvis det anses nyttig for utførelse av forskning, kan du motta veiledning ved andre laboratorier på campus, eller du kan studere på forskerskoler og forskningsinstitutter utenfor universitetet, inkludert utenlands. I tillegg har vi tatt i bruk et system for å starte forskning tidlig ved å registrere oss på en høyere skole fra det første året av klinisk opplæring. Når det gjelder vanlige forelesninger, i tillegg til vanlige forelesninger i forelesningsrommet, har e-læringssystemet på forskerskolens nettside blitt forbedret slik at nødvendige forelesninger effektivt kan tas fra systemet i henhold til hver elevs forsknings- / opplæringsplan. Jeg vurderer det. Som nevnt ovenfor, for å fremme studenters uavhengige læring, prøver denne studenter å tilby en læreplan som er så fleksibel som mulig.