Bond University Medisinsk program (md)
Bond University

Medisinsk program (md)

Bond University, Queensland, Australia, Australia

0 Weeks

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

Be om skolepenger

På universitetsområdet

Stipend

Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine

Introduksjon

Dette programmet er for tiden kun åpen for australske borgere, australske fastboende, innehavere av en australsk Humanitarian visum og New Zealand borgere (men ikke New Zealand permanente innbyggere).

AKADEMISK OPPLYSNINGSKRAV

The Medical Program ^ består av to sekvensielle grader - Bachelor of Medical Studies (BMedSt) og Doctor of Medicine (MD). Alle studenter som er valgt for oppføring i Medical Program ^ blir nødt til å fullføre både BMedSt og MD. Begge grader er tildelt ved avslutningen av året 5.

The Medical Program ^ starter med Bachelor of Medical Studies (BMedSt) som er et universitet og så er åpen for År 12 avgangselever. Den BMedSt er også åpent for studenter som har fullført et universitet.

Inntak i programmet er strengt begrenset for å sikre små klasse størrelser og tilstrekkelige kliniske plasseringer. Som sådan, er oppføring svært konkurransedyktige.

Postgraduate søkere vil bli vurdert basert på følgende kriterier:

  1. GPA fra en tidligere universitetsgrad fullført i løpet av de siste ni årene som må inneholde År 12 engelsk og kjemi eller matematikk B eller fysikk eller tilsvarende. Søkere som ikke tilfredsstiller disse kravene må gjennomføre en godkjent bridging kurs før søknaden kan vurderes.
  2. Strukturert intervju rangering.

For full opptakskrav besøk bond.edu.au/medicine.

Søkere blir valgt ut gjennom en grundig evalueringsprosess basert på fremragende akademiske prestasjoner, i kombinasjon med en demonstrert evne til å oppnå Graduate utfall av kunnskap og kritisk tenkning, ledelse, initiativ og samarbeid, kommunikasjon, ansvar, etisk beslutningstaking ferdigheter, motivasjon og ikke -verbal resonnement.

Aktuelle kandidater vil bli pålagt å delta på et intervju i person ved Bond University, hvor deres generelle egnethet til medisin og beredskap til å påta seg en svært krevende kurs vil bli undersøkt. Søkere vil bli intervjuet av personer fra medisinske og ikke-medisinske bakgrunn som er opplært i entry-stil medisin intervjuer.

SØKNADSPROSESS

  1. Søknaden må fremsettes gjennom QTAC (www.qtac.edu.au) og skal inneholde all nødvendig dokumentasjon, som beviser dine År 12 lagt resultater i engelsk og kjemi eller matematikk B eller fysikk eller tilsvarende.
  2. Bond University vil avgjøre om du er kvalifisert basert på en vurdering av faglige prestasjoner.
  3. Bond University vil invitere short-listet søkere til å delta på en on-campus intervju.

BESKRIVELSE

The Medical Program ^ består av to sekvensielle grader - Bachelor of Medical Studies (BMedSt) og Doctor of Medicine (MD). Alle studenter som er valgt for opptak i medisinsk programmet ^ må fullføre både BMedSt og MD for å kunne bli registrert som lege i en hvilken som helst stat eller territorium i Australia eller New Zealand. Begge grader er tildelt ved avslutningen av året 5.

The Medical Program ^ er utformet for å utruste kandidater med kunnskaper, ferdigheter og egenskaper som en lege trenger for å trygt og effektivt å praktisere medisin i dagens komplekse helsevesen.

The Medical Program ^ utmerker seg med sin sterke pedagogisk fokus på case-basert læring, kunnskapsbasert medisin og integrert klinisk praksis. På grunn av liten klasse størrelser, lærer i en svært personlig miljø med state-of-the-art utstyr.

Studenter dra nytte av en rekke undervisnings-og læringssystemer, inkludert case-baserte små gruppeundervisning, problembasert læring, praktiske klasser, kliniske ferdigheter og laboratorietrening, selvstyrt læring, web-basert og e-læring, interaktive seminarer og foredrag . Dette moderne tilnærming til medisinsk utdanning sikrer at læring er knyttet direkte til pasientbehandling og forbereder kandidatene til å anta en høy grad av ansvar.

The Medical Program ^ består av 14 semester totalt i løpet av de to påfølgende grader, eller tilsvarende 7 standard akademiske års varighet. Men med Bond tre semestre per år timeplan og intensive kliniske trening perioder Medical Program ^ ferdig på bare 4 år og 8 måneder, med nyutdannede så kvalifisert til å søke om sykehus praksisplasser.

PROGRAMSTRUKTUR *
BACHELOR 0F MEDICAL STUDIES
ÅR 1 - 3 "DE PRE-KLINISKE ÅRENE"

I de to første årene (5 semestre) i Bachelor of Medical Studies (BMedSt) læring og undervisning skjer hovedsakelig i små gruppearbeid består av interaktive tilfeller gjennom problembasert læring, samt kliniske ferdigheter laboratorier, simulering aktiviteter, fellesskap og klinisk plasseringer og en kulturell nedsenking opplevelse.

Programmet bruker i stor utstrekning et problembasert læring (PBL) tilnærming, der hver uke introduserer et klinisk tilfelle rundt der læring er integrert.

I det tredje året, blir elevene plassert ved Universitetet Clinical Education and Research Centre ved Robina Hospital. Dette gjør elevene til å ha en full ekstra år midt i det kliniske miljøet og fungerer som en utmerket overgang fra campus basert læring til full neddykking i arbeidslivet i MD-komponenten i Medical Program ^.

År 1
2 semestre
År 1 starter med de molekylære og cellulære grunnlaget for liv og deretter guider læring gjennom den første syklusen av kroppens systemer, arrangert i generasjoner. Denne syklusen fokuserer på:

  • Vi presenterer struktur og funksjon av diskrete organer
  • Psykologisk grunnlag av normal menneskelig atferd
  • Sociological grunnlag av atferd av populasjoner

Grunnlaget for en effektiv utøveren er utforsket gjennom en introduksjon til å gjennomføre effektive observasjoner av folk både friske og syke. Dette innebærer begynnelsen av utviklingen av forståelse og ferdigheter som er involvert i effektiv mellommenneskelig kommunikasjon, gruppearbeid og samarbeidslæring. Kollektivt, integrerte læringsmuligheter gir grunnlaget for:

  • Bevissthet om rollene til lege og helsevesen
  • Virkningen av sykdom på pasienten, familien og samfunnet
  • Det etiske grunnlaget for pasientsentrerte helsevesenet

År 1 inkluderer også en Indigenous fokus, med en kulturell nedsenking erfaring som forekommer i Semester 2 som en del av Bond innovative Aboriginal og Torres Strait Islander Helse pensum.

År 2
3 semestre
År 2 er innrammet rundt en annen syklus gjennom kroppens systemer og fokuserer på:

  • Relasjoner mellom struktur og funksjon, bygg kompleksiteten i en integrerende systemer fokus
  • Mekanismer for sykdom og smittestoffer
  • Normale kompenserende mekanismer for å gjenopprette normal funksjon

Kunnskap om psykososiale rammer blir dypere og utvidet til å utforske de varierte reaksjoner enkeltpersoner, grupper, bestander og kulturer til sykdom, samt utforskning av psykososiale faktorer som bidrar til sykdom og konsekvenser for pasienten helsetjenester, fremhever kompleksiteten i helseulikheter. Stiftelsen kunnskaper og ferdigheter av en kompetent utøver fortsette med fokus på anamnese og fysisk undersøkelse av diskrete systemer. De etiske kompleksiteten i helsevesenet blir så videre utforsket inklusive det juridiske rammeverket for levering av helsetjenester og plasseringer i helsesektoren vil gi sammenheng for å innføre helsevesen.

År 3
3 semestre
I år 3, formatet av lærings endringer fra tilrettelegger guidet, problembasert læring til kliniker bly, case-basert læring. Bond har utviklet Bond Virtual Hospital © som er et virtuelt klinisk læringsmiljø der studentene jobber i små grupper for å diagnostisere og behandle en rekke kliniske tilfeller. Både på universitetsområdet og klinisk utdanning og forskningssenter, har Bond en akkreditert, avansert simulering anlegg som gir en autentisk kontekst til de prosessuelle og kliniske ferdigheter som studentene tilegner seg i forberedelsene til sitt kliniske arbeid i de to siste årene av studiet.

I løpet av året, studentene fullføre kliniske rotasjoner som speil hvor de vil bli plassert i de to siste årene av pensum. Rotasjoner inkluderer allmennmedisin, indremedisin, kirurgi, psykisk helse, Child Health, kvinners helse, Emergency og Critical Care. Studentene er også utsatt for de kliniske fag i patologi og farmakologi og lære prinsippene for medisinsk bildebehandling.

Senter for forskning på kunnskapsbasert praksis er den ledende forskningssenter ved Bond University. Forskningsaktiviteten er fokusert på å forstå de gapene mellom forskningsbasert kunnskap og dens anvendelse i praksis. År 3 vil studentene få mulighet til å fullføre et kurs gjennom dette senteret. De vil lære av akademikere av internasjonal klasse, og få førsteklasses ferdigheter i å vurdere bevis i medisinsk praksis. I tillegg studentene fullføre forsknings moduler og skriftlige vurderinger som gir dem grunn ferdigheter de trenger for å fullføre sine prosjekt krav til MD.

Vær oppmerksom på at på grunn av plassering muligheter, kan lengden på semestrene varierer i forhold til standard Bond akademiske kalenderen.

UTFALL

Gjennomføring av Years 1 - 3 oppfyller kravene i Bachelor of Medical Studies og gjør elevene til overgang til Doctor of Medicine, som består av de to siste årene av Medical Program ^.

Doktor i medisin
ÅR 4 - 5 "KLINISKE ÅRENE"

The Doctor of Medicine (MD) komponent er en utvidet masternivå program og er gjennomført gjennom kliniske rotasjoner i sykehus og samfunnet helsevesenet, samt ansikt til ansikt undervisning ved timetabled utdannings økter. I løpet av denne tiden, studentene gjennomføre et forskningsprosjekt eller profesjonelt prosjekt, eller en hjørnestein erfaring og forberede en portefølje av sitt arbeid.

År 4
3 semestre
År 4 omfatter rotasjoner gjennom følgende kliniske disipliner:

  • Barnehelse
  • Medisin
  • Psykisk helse
  • Kirurgi
  • Kvinners helse

I Training Assessment (ITA) er gjennomført i løpet av året, samt slutten av året skriftlig vurdering og objektiv Strukturerte kliniske undersøkelser (OSCEs). Elevene samler også resultatene av sitt arbeid i en portefølje.

Studentene skal også planlegge sin MD-prosjektet, som vil bli gjennomført på 5. trinn Prosjektet innebærer et program for strukturert læring med uavhengige eller gruppe forskning og praksis basert læring.

Studentene skal være i stand til å velge ett av tre alternativer:

  1. En forskningsbasert prosjekt
  2. En hjørnestein erfaring
  3. Et profesjonelt fokusert prosjekt.

Vær oppmerksom på at på grunn av plassering muligheter, kan lengden på semestrene varierer i forhold til standard Bond akademiske kalenderen.

År 5
3 semestre
År 5 inkluderer rotasjoner gjennom følgende kliniske disipliner:

  • akuttmedisin
  • Allmennpraksis
  • Critical Care / Anestesi / Ortopedi
  • Selektive (studenter har mulighet til å velge et område av sub-spesialitet interesse)
  • Valgfag / pre-internship rotasjon (Studentene har en mulighet til å foreta ytterligere kliniske plasseringer enten i Australia eller i utlandet, som kan være deres siste hjørnestein erfaring).

I Training Assessment (ITA) er gjennomført i løpet av året, samt end-of-års skriftlig vurdering og objektiv Strukturerte kliniske undersøkelser (OSCEs). Studentene også sende inn sine endelige porteføljen ved slutten av året for poeng opptjening.

Studentene skal også fullføre sin MD prosjekt under valgfag eller selektiv, som enten er en forskning eller faglig prosjekt, eller en hjørnestein erfaring. Prosjektet skal munne ut i innlevering av en endelig rapport og presentasjon på slutten av året konferanse.

Vær oppmerksom på at på grunn av plassering muligheter, kan lengden på semestrene varierer i forhold til standard Bond akademiske kalenderen.

PROFESSIONELLE UTGAVELSER

Nyutdannede av sekvensielle grader (BMedSt og MD) vil ha de nødvendige kunnskaper, holdninger og ferdigheter til å fungere effektivt som praktikanter i australske sykehus og vil være ideelt posisjonert for å gjennomgå ytterligere opplæring i noen av de australske spesialitet høgskoler.

Våre tidligere medisinske kandidater har sikret praksisplasser på sykehus over hele Australia og New Zealand.

PROFESSIONEL ERKLÆRING

Den Bond Medical Program ^ (Bachelor of Medical Studies og Doctor of Medicine) er akkreditert av den australske Medical Council (AMC) sikre at det oppfyller eller overgår de avtalte nasjonale retningslinjer for medisinsk utdanning. Etter vellykket gjennomføring av de to påfølgende grader i Medical Program ^, kandidater er kvalifisert for registrering som lege i noen stat eller territorium i Australia eller New Zealand.

Bond University Bachelor of Biomedical Science PATHWAY

Elevene kvalifisert til å oppgradere fra Bond University Bachelor of Biomedical Science i Pre-Health Professional stort møte minstekravet GPA vil være kvalifisert til å bli vurdert for utvalget å angi År 2 av Bachelor of Medical Studies (BMedSt) komponenten i Medical Program ^. Utvelgelsesprosessen vil være basert på GPA, ytelse på GAMSAT og et intervju med tilbud gjort når resultatene og slutt GPA blir tilgjengelige. Opp til 5 steder i år to vil bli reservert for Bond Biomedical Science (Pre-Health Professional stor) nyutdannede.

Vær oppmerksom på gjeldende medisinsk Program ^ krav gjelder fortsatt.

^ The Medical Program består av to sekvensielle grader - Bachelor of Medical Studies (BMedSt) og Doctor of Medicine (MD). Alle studenter som er valgt for oppføring i Medical Program ^ blir nødt til å fullføre både BMedSt og MD for å være kvalifisert for registrering som lege i noen stat eller territorium i Australia eller New Zealand. Begge grader er tildelt ved avslutningen av året 5.

Om skolen

Spørsmål

Lignende kurs

  • Pre-Med Program
    • Lamoni, USA
  • Bachelor i regenerativ medisin og teknologi
    • Maastricht, Nederland
  • MD USMLE Pathway
    • Online USA
    • Montebello, USA