MasterPhDLawBachelorMBACoursesOnline
Keystone logo
Católica Medical School Integrert master i medisin
Católica Medical School

Integrert master i medisin

Rio de Mouro, Portugal

6 Years

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Be om tidligste startdato

EUR 1 660 / per month *

På universitetsområdet

* €2.150/måned for internasjonale studenter. Ekstra avgifter påløper

Stipend

Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Les mer

Introduksjon

UCP-medisinkurset er en integrert mastergrad som varer i seks akademiske år. Den har en svært nyskapende læreplan, et resultat av samarbeid med Det medisinske fakultet ved University of Maastricht, en institusjon med stor internasjonal prestisje. Den har også et partnerskap for den kliniske komponenten med Luz Saúde Group, en av de største private helsegruppene i Portugal. Kurset er støttet av moderne pedagogikk, med en sterk teknologisk base, og søker å garantere humanisering av legestanden.

Medisinkurset vil bruke studentsentrerte undervisningsmetoder som fremmer læringsautonomi, større oppbevaring og dybde av kunnskap, med påviste kliniske ferdigheter. Kurset er på linje med Maastricht Universitys undervisnings- og evalueringsmodell vil ha opplæring på det beste internasjonale nivået, med topplærere, og vil bli undervist på engelsk, med den kliniske komponenten på portugisisk. Kurset vil gi tilgang til internasjonal treningsmobilitet med andre ledende medisinske skoler.

Den integrerte mastergraden i medisin undervises av Católica Medical School , en akademisk enhet ved Universidade Católica Portuguesa, og vil finne sted på Sintra Campus ved UCP, ved siden av Tagus Parque, i en moderne bygning utstyrt med eksepsjonelle studieforhold og teknologiske ressurser . Denne bygningen har et stort område dedikert til forskning og vil ha et moderne bibliotek. For å støtte alle som studerer og jobber vil det være bar, kantine og transporttjenester.

Det dominerende vitenskapelige området i studiesyklusen er medisin med CNAEF 721-klassifiseringen - det første grunnleggende området, i henhold til forordning nr. 256/2005, av 16. mars.

Høyere utdanning i medisin er regulert på europeisk nivå, med sikte på anerkjennelse av den respektive faglige kvalifikasjonen blant medlemslandene.

Den integrerte mastergraden i medisin drar nytte av et partnerskap med Grupo Luz Saúde og det nære samarbeidet med Maastricht University, Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP, Hospital Beatriz Ângelo og União das Misericórdias Portuguesas.

Graden undervises i Católica Medical School , ved Sintra Campus, ved Hospital da Luz i Lisboa og andre helseenheter og fasiliteter i Grupo Luz Saúde, og helsesentre og fasiliteter i Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP , Hospital Beatriz Ângelo og helseavdelinger i União das Misericórdias Portuguesas.

Differensierende funksjoner

Católica Integrated Master in Medicine presenterer differensierende egenskaper som gjør den unik og nyskapende, blant annet:

  • Fremme av fortreffelighet i medisinsk utdanning, gjennom en læreplan med en pedagogisk metodikk basert på problemløsning. Denne metoden, internasjonalt validert i prestisjetunge universitetssentre, har bevist sin suksess og er gjenstand for konstant kvalitetsovervåking av enheten som er ansvarlig for den første utviklingen - Maastricht University - og av en struktur spesielt opprettet for dette formålet ved Católica Medical School (senteret for medisinsk utdanning), med periodiske evalueringsrapporter av undervisning-læring-evalueringsprosessen, som skal diskuteres internt og eksternt med de viktigste interessentene;
  • Fremme av forskning med en kultur av åpenhet mot verden, dyrking av transversaliteten av kunnskap basert på de kristne humanistiske prinsippene til UCP;
  • En kultur av nærhet til og sentralitet av personen, i ulike aspekter: undervisning; forskning; samfunnsorientering;
  • Åpning av medisinsk utdanning for internasjonale studenter, som i andre akademiske enheter ved Católica.

Disse differensierende egenskapene til den integrerte mastergraden i medisin vil gjøre det mulig å fremme medisinsk opplæring basert på både klinisk kompetanse og forskningskapasitet, spesielt innen oversettelsesforskning - av innvirkning og anvendelse i helsepraksis og -politikk. Dette er bare mulig gjennom undervisning-læring-evalueringsmetodikken til dette kurset, assosiert med målet om å utvikle refleksiv og kritisk tenkning i vitenskapelig trening, essensielt for utøvelse, i fortreffelighet, av klinisk praksis.

Basert på erfaringen fra mer enn 50 år fra Maastricht-universitetet, søker denne integrerte mastergraden i medisin å svare på behovene til medisinsk praksis i det 21. århundre, gjennom bruk av forskjellige og innovative pedagogiske strategier og metoder som oversetter til en unik læreplanstruktur som fremmer, nemlig:

  • Læreplanenheter som omfatter ulike vitenskapelige områder;
  • Varierte metodiske funksjoner (inkludert problembasert læring – PBL) metodikk;
  • Bruk av ulike treningsteknikker, ved hjelp av et simuleringssenter for fortreffelighet, for eksempel simulering av kontakt med pasienter. I dette simuleringssenteret er det planlagt kontinuerlig opplæring i en rekke medisinske prosedyrer, inkludert ikke bare kommunikasjonsaspekter, men også klinisk evaluering;
  • Vektlegging av undervisning og praktisering av refleksjon gjennom hele kurset gjennom spesifikke pedagogiske diagnosestrategier (personlig mappe, fremdriftseksamener, konsultasjon og refleksjon gjennom simulering av kontakt med modellpasienter/aktører, etc.);
  • En student-lærer ratio på to studenter per lege er virkelig eksepsjonell i et felt der landsgjennomsnittet er 7,53;
  • Opplæring i medisinsk forskning, med vekt på kliniske områder og translasjonsforskning.

Andre kjennetegn ved denne integrerte mastergraden i medisin er:

  • Når det gjelder undervisning, skape et nært forhold mellom professorer og studenter, gjennom et mentorprogram;
  • Når det gjelder læreplanen, innføring av forskning i studieplanen til Integrert master i medisin, gjennom opprettelse av en 6. års pensumenhet, med gjennomføring av et praksisopphold i vitenskapelig forskning.
  • Vektleggingen av obligatorisk opplæring for alle professorer i undervisningsmetodikkene som brukes, og trekker på erfaringen fra Institute of Medical Education ved Maastricht University.

Læreplan

Opptak

Program undervisningsavgift

Fasiliteter

Om skolen

Spørsmål

Lignende kurs

  • Internmedisin MSc, PgDip, PgCert (nettbasert læring)
    • Online
  • Generell medisin (md)
    • Szeged, Ungarn
  • Høyere profesjonsstudium i medisin
    • Riga, Latvia