Integrert master i medisin
Rio de Mouro, Portugal
VARIGHET
6 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 1 660 / per month *
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
* €2.150/måned for internasjonale studenter. Ekstra avgifter påløper
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
UCP-medisinkurset er en integrert mastergrad som varer i seks akademiske år. Den har en svært nyskapende læreplan, et resultat av samarbeid med Det medisinske fakultet ved University of Maastricht, en institusjon med stor internasjonal prestisje. Den har også et partnerskap for den kliniske komponenten med Luz Saúde Group, en av de største private helsegruppene i Portugal. Kurset er støttet av moderne pedagogikk, med en sterk teknologisk base, og søker å garantere humanisering av legestanden.
Medisinkurset vil bruke studentsentrerte undervisningsmetoder som fremmer læringsautonomi, større oppbevaring og dybde av kunnskap, med påviste kliniske ferdigheter. Kurset er på linje med Maastricht Universitys undervisnings- og evalueringsmodell vil ha opplæring på det beste internasjonale nivået, med topplærere, og vil bli undervist på engelsk, med den kliniske komponenten på portugisisk. Kurset vil gi tilgang til internasjonal treningsmobilitet med andre ledende medisinske skoler.
Den integrerte mastergraden i medisin undervises av Católica Medical School , en akademisk enhet ved Universidade Católica Portuguesa, og vil finne sted på Sintra Campus ved UCP, ved siden av Tagus Parque, i en moderne bygning utstyrt med eksepsjonelle studieforhold og teknologiske ressurser . Denne bygningen har et stort område dedikert til forskning og vil ha et moderne bibliotek. For å støtte alle som studerer og jobber vil det være bar, kantine og transporttjenester.
Det dominerende vitenskapelige området i studiesyklusen er medisin med CNAEF 721-klassifiseringen - det første grunnleggende området, i henhold til forordning nr. 256/2005, av 16. mars.
Høyere utdanning i medisin er regulert på europeisk nivå, med sikte på anerkjennelse av den respektive faglige kvalifikasjonen blant medlemslandene.
Den integrerte mastergraden i medisin drar nytte av et partnerskap med Grupo Luz Saúde og det nære samarbeidet med Maastricht University, Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP, Hospital Beatriz Ângelo og União das Misericórdias Portuguesas.
Graden undervises i Católica Medical School , ved Sintra Campus, ved Hospital da Luz i Lisboa og andre helseenheter og fasiliteter i Grupo Luz Saúde, og helsesentre og fasiliteter i Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP , Hospital Beatriz Ângelo og helseavdelinger i União das Misericórdias Portuguesas.
Differensierende funksjoner
Católica Integrated Master in Medicine presenterer differensierende egenskaper som gjør den unik og nyskapende, blant annet:
- Fremme av fortreffelighet i medisinsk utdanning, gjennom en læreplan med en pedagogisk metodikk basert på problemløsning. Denne metoden, internasjonalt validert i prestisjetunge universitetssentre, har bevist sin suksess og er gjenstand for konstant kvalitetsovervåking av enheten som er ansvarlig for den første utviklingen - Maastricht University - og av en struktur spesielt opprettet for dette formålet ved Católica Medical School (senteret for medisinsk utdanning), med periodiske evalueringsrapporter av undervisning-læring-evalueringsprosessen, som skal diskuteres internt og eksternt med de viktigste interessentene;
- Fremme av forskning med en kultur av åpenhet mot verden, dyrking av transversaliteten av kunnskap basert på de kristne humanistiske prinsippene til UCP;
- En kultur av nærhet til og sentralitet av personen, i ulike aspekter: undervisning; forskning; samfunnsorientering;
- Åpning av medisinsk utdanning for internasjonale studenter, som i andre akademiske enheter ved Católica.
Disse differensierende egenskapene til den integrerte mastergraden i medisin vil gjøre det mulig å fremme medisinsk opplæring basert på både klinisk kompetanse og forskningskapasitet, spesielt innen oversettelsesforskning - av innvirkning og anvendelse i helsepraksis og -politikk. Dette er bare mulig gjennom undervisning-læring-evalueringsmetodikken til dette kurset, assosiert med målet om å utvikle refleksiv og kritisk tenkning i vitenskapelig trening, essensielt for utøvelse, i fortreffelighet, av klinisk praksis.
Basert på erfaringen fra mer enn 50 år fra Maastricht-universitetet, søker denne integrerte mastergraden i medisin å svare på behovene til medisinsk praksis i det 21. århundre, gjennom bruk av forskjellige og innovative pedagogiske strategier og metoder som oversetter til en unik læreplanstruktur som fremmer, nemlig:
- Læreplanenheter som omfatter ulike vitenskapelige områder;
- Varierte metodiske funksjoner (inkludert problembasert læring – PBL) metodikk;
- Bruk av ulike treningsteknikker, ved hjelp av et simuleringssenter for fortreffelighet, for eksempel simulering av kontakt med pasienter. I dette simuleringssenteret er det planlagt kontinuerlig opplæring i en rekke medisinske prosedyrer, inkludert ikke bare kommunikasjonsaspekter, men også klinisk evaluering;
- Vektlegging av undervisning og praktisering av refleksjon gjennom hele kurset gjennom spesifikke pedagogiske diagnosestrategier (personlig mappe, fremdriftseksamener, konsultasjon og refleksjon gjennom simulering av kontakt med modellpasienter/aktører, etc.);
- En student-lærer ratio på to studenter per lege er virkelig eksepsjonell i et felt der landsgjennomsnittet er 7,53;
- Opplæring i medisinsk forskning, med vekt på kliniske områder og translasjonsforskning.
Andre kjennetegn ved denne integrerte mastergraden i medisin er:
- Når det gjelder undervisning, skape et nært forhold mellom professorer og studenter, gjennom et mentorprogram;
- Når det gjelder læreplanen, innføring av forskning i studieplanen til Integrert master i medisin, gjennom opprettelse av en 6. års pensumenhet, med gjennomføring av et praksisopphold i vitenskapelig forskning.
- Vektleggingen av obligatorisk opplæring for alle professorer i undervisningsmetodikkene som brukes, og trekker på erfaringen fra Institute of Medical Education ved Maastricht University.
Galleri
Læreplan
Fullføringen av den integrerte mastergraden i medisin krever fullføring av 360 studiepoeng, og programmet har en varighet på 6 akademiske år (12 semestre), etter artikkel 3 i lovdekret nr. 74/2006 av 24. mars, under dekretspråket -Lov nr. 65/2018 av 16. august.
I de tre første studieårene tilsvarer gjennomføringen av 180 studiepoeng første syklus og gir studentene graden Bachelor i grunnleggende medisin. Den andre studiesyklusen har som mål å fullføre de resterende 180 studiepoeng, de siste tre studieårene, og gir graden Master i medisin.
Læreplan
1. år
Menneskekroppen i helse og sykdom
- (Modulær) Vekst og utvikling I
- (Modulær) Sirkulasjon og pust I
- (Modulær) regulering og integrasjon
- (Modulær) Tenker og gjør jeg
- (Modulær) Fordøyelse og forsvar I
- (Modulær) Diabetes, fedme og livsstil
- (Semester) Bioetikk
- (Semester) Kristendom og kultur
- (Årlig) Biostatistikk og epidemiologi
- (Årlig) Personlig og faglig utvikling I
2. år
Integrering av kunnskap og ferdigheter: på veien til praksis
- (Modulær) Sirkulasjon og pust II
- (Modulær) Vekst og utvikling II
- (Modulær) Valgfag I (alternativer nedenfor)
- (Modulær) Fordøyelse og forsvar II
- (Modulær) Tenke og gjøre II
- (Modular) Valgfag II (alternativer nedenfor)
- (Semester) Etikk og helsevesen
- (Semester) Helserett
- (Årlig) Personlig og faglig utvikling II
Valgfri
- (Modular) Global Health Fundamentals
- (Modulær) Fra celler og vev til klinisk og forskning - histopatologi
- (Modulær) betennelse og kardiovaskulær sykdom – fra molekylære mekanismer til klinikker
- (Modulær) Introduksjon til biomedisinsk forskning
- (Modulære) Psykiatriske lidelser - biologisk grunnlag og translasjonsforskning
3. år
Fra teori til pasient
- (Modulær) Mage
- (Modulært) Bevegelsesapparat
- (Modulær) Sirkulasjon og lunger
- (Modulær) Psykopatologi og psykisk helse
- (Årlig) Bildebehandling
- (Årlig) Farmakologi
- (Årlig) domene for profesjonell atferd
- (Årlig) Personlig og faglig utvikling III
4. år
Kliniske rotasjoner
- (Modulær) Internmedisinsk rotasjon
- (Modulær) Kirurgirotasjon
- (Modulær) Allmennpraksis og allmennmedisin rotasjon
- (Årlig) Personlig og faglig utvikling IV
5. år
Kliniske rotasjoner
- (Modulær) Rotasjon for kvinner og barn
- (Modular) Neurovitenskapsrotasjon
- (Modul) Valgfag III
- (Årlig) Personlig og faglig utvikling V
Valgfri
- (Modulær) Hjerteavbildning
- (Modulær) Intensiv
- (Modulær) Prenatal diagnose
- (Modulære) Autoimmune sykdommer
- (Modulær) Helseledelse og politikk
- (Modulær) Antimikrobiell forvaltning
- (Modulær) Introduksjon til translasjonell og klinisk forskning
- (Modulært) portugisisk tegnspråk
- (Modulær) Akuttmedisin
- (Modulære) Kognitive nevrovitenskaper
- (Modulær) Onkobiologi/Onkologi
6. år
Praksisplasser
- (Modular) Health Care Participation (HELP)
- (Modulær) vitenskapelig forskningsdeltakelse (SCIP)
- (Årlig) Personlig og faglig utvikling VI
Læringsmetoder
I Integrated Master in Medicine oppfordres studentene til å bygge sin egen måte å lære på, gjennom å fremme en aktiv rolle i undervisnings- og læringsprosessen. Gitt de ulike undervisnings- og vurderingsmetodikkene som brukes, kan studentene lære å systematisk reflektere over reisen deres og å utvikle autonomi og selvtillit fra et tidlig stadium, og dermed nærme seg dagens virkelighet i klinisk praksis, også oppnådd med forholdet 2 studenter per medisinsk team, i klinisk praksis.
Programmets læreplanstruktur avviker fra den tradisjonelle strukturen til mange nasjonale og europeiske undervisningsinstitusjoner. Den integrerte mastergraden i medisin er basert på funksjonelle integrerte moduler, som inkluderer alle grunnleggende disipliner, støttet av alle relevante og grunnleggende vitenskapelige områder, organisert i et modulært sekvensielt system. Denne strukturen brukes på de viktigste læreplanenhetene av biologisk og biomedisinsk natur. Vitenskapelige disipliner er forankret i spesifikke temaer og behandles på en integrert måte. Programmet fokuserer også sterkt på praktisk ferdighetstrening, som kommunikasjon, kliniske prosedyrer og bildetolkning, som er tverrgående til alle funksjonelle moduler. I tillegg lar opprettelsen av en årlig portefølje studentene kombinere tilegnet kunnskap med personlige erfaringer. Ytterligere refleksjon over denne porteføljen beriker den pedagogiske opplevelsen av læreplanen.
Forskning har også en grunnleggende rolle i Integrated Master in Medicine, gjennom det nære forholdet mellom medisinundervisningen og retningslinjene for helseforskning. Dette forholdet tillater involvering av studenter i forskningsprosjekter, fra deres undergraduate til deres postgraduate opplæring, gjennom flere valgfrie forskningsorienterte kurs.
Den integrerte mastergraden i medisin er inspirert av pensum og metodikk til Maastricht University, Católicas akademiske partner. "Maastricht-metoden" er preget av et fokus på små veiledningsgrupper (med ca. 10 studenter) der studentene må håndtere problemer i "den virkelige verden", sette sine egne læringsmål og lede hver case sin forskning under profesjonell veiledning. Denne metoden er kjent som PBL - Problembasert læring.
Den integrerte mastergraden i medisin undervises på engelsk - det privilegerte språket for studiet av medisin internasjonalt -, og fremmer dermed et miljø med kulturell utveksling og tillater klinisk praksis i andre land.