
Bachelor in
Bachelor i biomedisinsk teknikk Georgian Technical University

Stipend
Introduksjon
Programmets pedagogiske mål for biomedisinsk ingeniørfag gir studentene kunnskap om hvordan man bruker sine grunnleggende ingeniørfag til å løse problemer i medisin og biologi. Programmet dekkes inkluderer, medisinsk instrumentering og design, fysiologi, biomaterialer, massetransport, bruk av datamaskiner i medisin, kunstig implantat og medisinsk bildebehandling. Anatomi og fysiologi som de relaterer seg til spesifikke applikasjoner til bioengineering vil bli vurdert. Det er ment å legge til rette for studentenes forståelse innen alle områder av biomedisinsk ingeniørfag, slik at de kan sette pris på samarbeidsforholdene til feltet. Gi en faglig grad for studenter som har tenkt å bli teknikk.
program Forutsetninger
Søkeren er innlagt i samsvar med georgisk lovgivning. Kunnskaper om språk i graden er nødvendig.
Læringsutbytte / Kompetanser
Kunnskap og forståelse
- Kunnskaper om biomedisinsk industri, forståelse av prinsippene; Kunnskaper om medisinsk og biomedisinsk ingeniør terminologi.
- Studentene skal lære å modellere biomedisinske systemer, for å få tilgang til forskningsdatabaser for å undersøke ingeniør- og medisinsk litteratur. Studenten vil lære å bruke internett og bibliotekets ressurser til å skrive et litteraturgjennomgang. Studenten skal lære prinsipper som er relevante for hver fagområde innenfor biomedisinsk ingeniørfag og identifisere eksempler på industrielle og faglige aspekter ved bioengineering, inkludert grunnleggende og anvendt forskning. Forståelse av en rolle som klinisk ingeniør i helsevesenet.
Bruke kunnskap
- Ved hjelp av det spesifikke for feltet biomedisinsk Engineering problem, vil studenten kunne løse biomedisinsk ingeniørrelaterte problemer i elektriske kretser, mekanikk, systemteknikk og væsketransport og massetransport ved hjelp av matematikk.
- Utvikling av forskning eller praktiske prosjekter i samsvar Utvikle kritiske gjennomgang ferdigheter, innen Bio-medisinsk Engineering. Å utvikle evnen til å kritisk evaluere nåværende fremskritt i problemstillinger og kontroverser innen biomedisinsk ingeniørfag. Evne til å anvende kunnskap om matematikk, medisinsk vitenskap og ingeniørfag til biomedisinske prosessproblemer. Evne til å designe og gjennomføre eksperimenter, samt å analysere og tolke data. Evne til å måle og tolke data fra levende systemer, og løse problemene knyttet til samspillet mellom levende og ikke-levende materialer og systemer. Klar offentlig presentasjon av meninger i samsvar med tilsvarende kunnskap og logikk for profesjonelt og generelt publikum. En evne til å bruke teknikker, ferdigheter, ingeniør- og databehandling verktøy som er nødvendige for engineering praksis. Evne til å fungere på tverrfaglige lag. Evnen til å anvende matematikk (inkludert statistikk) og tekniske ferdigheter for å løse problemene ved grensesnittet til medisinske systemer. En erkjennelse av behovet for, og evne til å engasjere seg i livslang læring. Kunnskap om moderne problemer
Making dommer
- Veilederutdanningen er nødvendig for å forstå virkningen av ingeniørløsninger i en samfunnskontekst, også analyse av data og / eller situasjonsanalyse med gjennomsnittet av standard og noen særegne metoder og form av grunnkonklusjonene på deres grunnlag;
- Formålaktig utdanning for beslutningsprosesser med det formål å gjøre avledninger. Dataanalyse i henhold til standarder og forskjellige metoder for de begrunnede konsekvensene.
Kommunikasjons ferdigheter
- En evne til å kommunisere effektivt muntlig og skriftlig. Utarbeidelse av detaljert skriftlig rapportering om ideer, eksisterende problemer og deres løsninger; Informasjon sendes muntlig til fagpersoner og ikke-profesjonelle; Kreativ bruk av moderne ingeniør-, informasjons- og kommunikasjonsteknologi;
- Utarbeidelse av detaljert skriftlig rapport om ideer, eksisterende problemer og fra muntlig overføring til eksperter og ikke-eksperter ved hjelp av høy kvalitet og kvantitativ informasjon. Kreativ bruk av moderne informasjonskommunikasjonsteknologi, for å oppnå arbeidsmessige formål
Læringsferdigheter
- Multi lateral og konsistent vurdering av egen inntjeningsprosess; Bestemme nødvendigheten av å studere videre Fastsettelse av retninger av eget inntjening med målene for berikelse av faglig kunnskap og erfaring.
- Mulighet for søk, assimilering av relevant informasjon med det formål å utvide kunnskapsområde og erfaring i medisinske sfæren. I feltet og i den generelle sfæren er uavhengig implementering av læringsaktivitet og det høye nivået av strategisk planlegging denne prosessen.
Verdier
- Deltakelse i verdiskapingsprosessen og ambisjoner for bærekraftig implementering; Forsvar av faglige verdier (nøyaktighet, punktlighet, objektivitet, åpenhet, organisasjon, etc.); Forståelse av faglig og etisk ansvar for biomedisinsk (klinisk) ingeniør.
- Retningslinjer for drift av medisinske institusjoner for sikkerhet og kontinuerlig forbedring av det økologiske og trygge miljøet. Forståelse av faglig og etisk ansvar for den biomedisinske ingeniøren. Overholdelse av normer for etikk og moralsk ansvar og verdier i dannelsen av denne prosessen. Engasjement i deres utvikling og implementering.
Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte
Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Kursarbeid / Prosjekt
Uavhengig arbeid
Konsultasjon
Kuler av sysselsetting
Organisasjoner og bedrifter som utfører: forbedring, design, utvikling og bruk av medisinsk utstyr, enheter og gjenstander som de kan forskes med forskere, kjemikere og leger på sykehus og universiteter. De hjelper også med å opprettholde og overvåke komplekse medisinske systemer mens de arbeider på sykehus.
Store biomedisinske ingeniører tilbyr enorme jobbmuligheter i varierte områder som medisinsk utstyrsindustri, ortopedisk og rehabiliteringsteknikk, i offentlig og næringsliv. De kan også absorberes på sykehus for å gi verdifulle råd om status for medisinsk utstyr. Biomedisinske ingeniører kan også benytte seg av forskningsaktiviteter ved å arbeide harmonisk med leger innen beregningsmekanikk, fysiologi, medisin og oppfinnende banebrytende teknologi. I representative firmaer av leverandører av medisinsk utstyr, for gjennomføring av markedsføring og service. Også som helseinformatikk-spesialister innen informasjonsteknologi for behandling av medisinsk informasjon.