
Master in
Master i biomedisinsk teknikk Georgian Technical University

Stipend
Introduksjon
Programmets pedagogiske mål for biomedisinsk ingeniørfag er å integrere ingeniør- og livsvitenskapsprinsipper i en omfattende læreplan, som forbereder studentene for opptak i doktorgradsprogrammet, biomedisinsk industri eller profesjonell skole. Primær forskningsområder er biomedisinsk avbildning, biomedisinske implantater og enheter, hjerte elektrofysiologi, multi-skala beregningsmodellering, vevsteknologi og regenerativ medisin.
Programmet gir kandidater med en streng, bred-basert avansert utdanning i teknologi kombinert med anvendt biologi som vil forberede kandidater for de mange ulike karrieremuligheter i biomedisinsk ingeniørfag. Gi en faglig grad for studenter som har tenkt å bli praktiserende ingeniører.
program Forutsetninger
Søkeren er innlagt i samsvar med georgisk lovgivning.
Læringsutbytte / Kompetanser
Kunnskap og forståelse
- Dyp kunnskap om feltet biomedisinsk ingeniørfag, kritisk forståelse av teorier og prinsipper, forståelse av feltets komplekse problemstillinger;
- Utvikle en grundig forståelse av avanserte prinsipper innen biomedisinsk ingeniørfag. Bevissthet om dagens og ledende emner innen biomedisinsk ingeniørfag.
- For å forstå de biologiske basene av vurderingene rutinemessig utført av Biomedical Engineers
Bruke kunnskap
- Bruk av det spesifikke for feltet Biomedical Engineering problemløsende metoder;
- Utvikling av forskning eller praktiske prosjekter i samsvar
- Utvikle kritiske gjennomgang ferdigheter, innen Bio-medisinsk Engineering.
- Å utvikle evnen til å kritisk evaluere nåværende fremskritt i problemstillinger og kontroverser innen biomedisinsk ingeniørfag.
- Evne til å anvende kunnskap om matematikk, vitenskap og ingeniørfag til biomedisinske prosessproblemer.
- Evne til å designe og gjennomføre eksperimenter, samt å analysere og tolke data.
- En evne til å designe et system, en komponent eller en prosess for å møte ønsket behov.
- En evne til å identifisere, formulere og løse tekniske problemer.
- En evne til å måle og tolke data fra levende systemer, og løse problemene knyttet til samspillet mellom levende og ikke-levende materialer og systemer.
- Kunnskap om biologi og fysiologi.
- Klar offentlig presentasjon av meninger i samsvar med tilsvarende kunnskap og logikk for profesjonelt og generelt publikum.
- En evne til å bruke teknikker, ferdigheter og moderne tekniske og databehandling verktøy som er nødvendige for engineering praksis.
- Evne til å fungere på tverrfaglige lag.
- Evnen til å søke avansert matematikk (inkludert differensiallikninger og statistikk), vitenskap og ingeniørfag for å løse problemene ved grensesnittet til ingeniørfag og biologi.
- En erkjennelse av behovet for, og evne til å engasjere seg i livslang læring.
- Kunnskap om moderne problemer
Making dommer
Den brede utdanningen er nødvendig for å forstå virkningen av ingeniørløsninger i en global og samfunnsmessig sammenheng, også analyse av abstrakt data og / eller situasjonsanalyse ved hjelp av gjennomsnittet av standard og noen særegne metoder og form av de begrunnede konklusjonene på deres grunnlag
Kommunikasjons ferdigheter
- En evne til å kommunisere effektivt muntlig og skriftlig.
- Forbereder detaljert skriftlig rapportering om ideer, eksisterende problemer og deres løsninger.
- Informasjon som sendes muntlig til profesjonelle og ikke-profesjonelle på утпдшыр og fremmedspråk.
- Kreativ bruk av moderne ingeniør-, informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
- Ferdighet til å kommunisere på innfødte og fremmede språk.
Læringsferdigheter
- Multilateral og konsistent vurdering av egen læringsprosess;
- Bestemmelse av nødvendigheten av å studere videre
- Fastsettelse av retninger for egen læring, med målene for berikelse av faglig kunnskap og erfaring.
Verdier
- Deltakelse i verdiskapingsprosessen og ambisjoner for bærekraftig implementering;
- Forsvar av faglige verdier (nøyaktighet, punktlighet, objektivitet, åpenhet, organisasjon, etc.);
- En forståelse av faglig og etisk ansvar
Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte
Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Konsulter skjemaer og metoder for å oppnå læringsutfallene er inkludert i utdanningsprogrammet og kan bli funnet via følgende lenke: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf
Kuler av sysselsetting
Organisasjoner og bedrifter som utfører: forbedre utstyr, som hjerteventiler og kunstige lemmer, samt bidra til å utvikle ulike medisinske enheter som hjertepacemakere. De kan undersøke med forskere, kjemikere og leger på sykehus og universiteter. De hjelper også med å opprettholde og overvåke komplekse medisinske systemer mens de arbeider på sykehus.
Store biomedisinske ingeniører tilbyr enorme jobbmuligheter i varierte områder som medisinsk utstyr, ortopedisk og rehabiliteringsteknikk, molekylær-, cellulær- og vevsteknikk i offentlig og næringsliv. De kan også absorberes på sykehus for å gi verdifulle råd om status for medisinsk utstyr. Biomedisinske ingeniører kan også benytte seg av forskningsaktiviteter ved å arbeide harmonisk med leger innen beregningsmekanikk, fysiologi, medisin og oppfinnende banebrytende teknologi.