Et internasjonalt universitet dedikert til Life Sciences i Milano. Utdanning og opplæring fullt integrert med Humanitas sykehus og vitenskapelig forskning.
Et universitet fokusert veldig på veksten av studentene, deres trening, deres kliniske og forskerkarrierer, i Italia og utenlands. Etterutdanning med medisinsk spesialskole, mastergrad, og videregående opplæringsprogrammer og doktorgrader. En smart campus som er teknologisk avansert i infrastruktur og tjenester.
Internasjonalisering, innovasjon, samhandling, integrering med sykehuset og forskningssenteret: det er slik vi lever universitetsutdanning i biovitenskap og hva som gjør at Humanitas University skiller seg ut.

Kursene
Alle kursene våre er inspirert av konseptet aktiv læring, og balanserer teori og praksis nøye for å sikre at studentene våre utvikler kritiske og autonome tenkekompetanse sammen med spesifikke faglige kompetanser.
Humanitas University forbereder studentene sine på å trives i kliniske og forskningsområder i Italia eller utenlands. Et internasjonalt og stimulerende miljø rammer alle kursene våre ved Humanitas University . Vi søker å støtte studentenes personlige og profesjonelle vekst og tror på å pleie en ånd av samarbeid, nysgjerrighet og ansvar.
I dag har Humanitas University 1400 studenter og studenter. Studenter er delt inn i 4 emner:
180 per år for MD i medisin og kirurgi (engelsk); 60 per år for MEDTEC School (engelsk); 140 per år for en bachelorgrad i sykepleie (italiensk); 50 per år for en bachelorgrad i fysioterapi (italiensk).
Integrering med Humanitas sykehus
Humanitas er det første italienske sykehuset som er kvalitetssertifisert som et akademisk sykehus av Joint Commission International. Det er et av de mest teknologisk avanserte europeiske sykehusene og internasjonalt kjent for sin forskning på sykdommer i immunsystemet. Humanitas har spesialiserte enheter som behandler onkologiske, kardiovaskulære, nevrologiske, ortopediske, autoimmune og inflammatoriske sykdommer. Det har også et topp øyesenter, et enestående fruktbarhetssenter og en høyspesialisert ulykkes- og beredskapsavdeling. Medisinsk assistanse, støttet av beste fagkunnskap og en tverrfaglig tilnærming, blir supplert med konstant forskningsaktiviteter som tar sikte på å forbedre og personalisere behandlingen. IRCCS Istituto Clinico Humanitas leder en gruppe sykehus i Italia, som ligger i Milano, Bergamo, Castellanza, Torino og Catania.
Internasjonal dimensjon
Humanitas tiltrekker seg unge mennesker fra Italia og fra hele verden og tilbyr muligheten til å delta i en unik type utdanning. Det er et internasjonalt knutepunkt for opplæring av leger, sykepleiere, fysioterapeuter og forskere som er i stand til å takle fremtidig vitenskapelig, teknologisk og sosial endring. Den nære integrasjonen mellom sykehuset, forskningslaboratoriene og universitetet skaper forutsetninger for at helsepersonell kan få erfaring ved å samarbeide tett med pasienter og samtidig tilegne seg metodikken og strengheten som vitenskapelig forskning krever - et middel til å skape synergi mellom klinisk og laboratoriepraksis i pedagogisk sammenheng.
Studentene har sjansen til å lære av PRofessorer, besøksprofessorer som inkluderer 3 nobelprisvinnere, og forsker med påvist internasjonal erfaring.
Videre kan studentene leve studieopplevelser i utlandet takket være det internasjonale nettverket med forskningssentre og utenlandske medisinske institusjoner.
En integrert tilnærming for utdanning og opplæring
Ved Humanitas University sikrer en integrert undervisningstilnærming at våre fremtidige leger tilegner seg teoretisk kunnskap ved siden av kliniske ferdigheter. De flerfaglige undervisningsmetodene inkluderer problembasert og erfaringsbasert læring. Den første tilnærmingen oppfordrer studentene til å utvikle analytiske og reflekterende ferdigheter som kreves under klinisk praksis; det andre fokuserer på uavhengig forskning, beslutningstaking og teamarbeid. Simulering spiller også en grunnleggende rolle i medisinsk opplæring - det er stedet der studentene kan lære i trygge og kontrollerte omgivelser under veiledning av veiledere, hvis rolle er å legge til rette for læringsprosessen etter hvert som målene blir gradvis mer utfordrende, alt fra historieopptak og prosedyreferdigheter, til simulering av pasienter med høy troverdighet i komplekse kliniske scenarier.