Keystone logo
Humanitas University MedTec skole
Humanitas University

MedTec skole

Milan, Italia

6 Years

Engelsk

Fulltid

Frist for å be om søknad

Sep 2025

EUR 20 000 / per year *

På universitetsområdet

* årlig avgift for ikke-eu-studenter; fra 10.000e opp til 20.000€: årsavgift for eu-studenter i henhold til familiens inntekt

Introduksjon

Et 6-årig studium i medisin og kirurgi, holdt på engelsk, drives av Humanitas University i samarbeid med Politecnico di Milano.

Presisjonsmedisin, big data, AI, nanoteknologi, kirurgiske roboter, 3D-utskrift og bioprotese: dette studieprogrammet vil gjøre det mulig for en lege å behandle pasienter gjennom styring av teknologisk utvikling innen medisin og relaterte sektorer, inkludert sykdomsforebygging og behandling, pasient rehabilitering og utvikling av innovative diagnostiske og terapeutiske løsninger.

Studiet tar sikte på å trene fagfolk som vil være i stand til å anvende medisinsk og teknologisk kunnskap som et middel til å tilby innovativ og kvalitetsmedisin. I en global kontekst med økende kompleksitet, gjør teknologisk innovasjon det mulig å forbedre livskvaliteten på en bærekraftig måte, nyskapende omsorg og menneskeliggjøring av lege-pasientforholdet.

Det seksårige studiet i medisin og kirurgi undervises på engelsk, er organisert av Humanitas University i samarbeid med Politecnico di Milano. Programmet fokuserer sterkt på å forbedre de medisinske ferdighetene til en lege gjennom integrering og tilegnelse av grunnleggende kompetanse og tilnærminger som er relevante for biomedisinsk ingeniørfag.

Det integrerte seksårige opplæringsprogrammet vil tillate deg å oppnå ytterligere studiepoeng og bli tildelt en bachelorgrad i biomedisinsk ingeniørfag fra Politecnico di Milano, i tillegg til en MD i medisin.

Studiet vil gi:

  1. en biomedisinsk ingeniørtilnærming til grunnleggende vitenskapelige disipliner (f kjemi, fysikk, statistikk, informatikk).
  2. tilegnelse av kompetanse for å håndtere presisjonsmedisin og regenerativ medisin.
  3. kompetanse til å ta opp komplekse problemstillinger angående anvendelser av teknologi og informasjonsanalyse til medisin gjennom integrering av pre-klinisk og klinisk utdanning med grunnleggende ingeniørfag (som matematisk analyse, informatikk, elektroteknikk, mekanikk, etc.).
  4. en tverrfaglig tilnærming ved å introdusere grunnleggende biomedisinske ingeniørmetoder og teknologier i medisinsk opplæring for å fremme integrasjon mellom de to disiplinene.
  5. en innovativ tilnærming til lege-pasient-interaksjon som maksimerer potensialet til teknologier og intelligente systemer for optimalisering av maskin-pasient-interaksjon og for tilpasning av terapier og kontinuitet i behandlingen.

Etter å ha fullført studiet vil du:

  • ha fått inngående kunnskap om avanserte medisinske teknologier og være i stand til å designe personlig tilpassede terapier gjennom bruk av komplekse teknologiske systemer for klinisk evaluering, diagnose og behandling.
  • være i stand til å optimalisere terapeutiske resultater basert på potensialet til dataanalyse og maskinlæringsteknikker, bruk av nye materialer og avanserte terapeutiske enheter som kirurgiske roboter, endoproteser, bioprintere og 3D-utskrift.
  • har muligheter til å jobbe innen en rekke medisinske felt, f.eks design av biomedisinsk utstyr, biomedisinske teknologier eller i farmasøytisk industri.

Kurset er basert på den didaktiske tilnærmingen til Humanitas University , og Politecnico di Milano tar i bruk en pedagogisk tilnærming som fremmer interaktive metoder.

Klassene tar sikte på å oppmuntre studentenes engasjement og interaksjon, med et sterkt fokus på gruppearbeid gjennom datainnsamling, databehandling og oppfølgingsdiskusjoner med lærerstaben, som i tilfellet med flipped classroom-tilnærmingen.

Undervisnings- og læringsmetoder

Humanitas University og Politecnico di Milano vedtar en pedagogisk tilnærming som fremmer interaktive metoder; disse inkluderer forskningsbasert læring, problembasert læring, problemløsning, casemetoder og ferdighetsbaserte porteføljer for å garantere en solid integrasjon mellom teoretiske konsepter tilegnet under undervisningsaktiviteter og praktiske treningsøkter, samt fremme av kritisk tenkning. Klassene tar sikte på å oppmuntre studentenes engasjement og interaksjon, med et sterkt fokus på gruppearbeid gjennom datainnsamling, databehandling og oppfølgingsdiskusjoner med lærerstaben, som i tilfellet med flipped classroom-tilnærmingen.

Opptak

Læreplan

Rangeringer

Programresultat

Stipend og finansiering

Program undervisningsavgift

Om skolen

Chatte med studentene

Spørsmål