MSPH i internasjonal helse (sosiale og atferdsmessige intervensjoner)
Johns Hopkins University, Bloomberg School of Public Health
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Baltimore, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
18 - 24 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 59 184 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per tradisjonelt studieår. Ekstra avgifter kan påløpe. Stipend er tilgjengelig
Introduksjon
SBI-programmet tilbyr tverrfaglig opplæring for forskere og folkehelsepersonell som ønsker å bruke samfunnsvitenskapen i utforming, implementering og evaluering av folkehelseprogrammer, spesielt samfunnsbaserte intervensjoner. Kombinert bruk av kvalitative og kvantitative metoder er et avgjørende trekk ved programmet.
Studentene blir opplært i undersøkelsesmetoder, inngående intervjuer, fokusgruppediskusjoner, observasjonsmetoder, sosial og miljømessig kartlegging, og datastøttet styring og analyse av kvantitative og kvalitative data. Studentene får også innsikt i faktorer relatert til kjønn og helse, samfunnets deltakelse i helseprogrammer og kulturelle og miljømessige faktorer som påvirker global helse.
Gjennom flere praktiske muligheter tilbyr programmet studentene omfattende praktisk eksponering for utvikling og implementering av sosiale og atferdsmessige inngrep globalt eller lokalt. Etter fullført program er studentene i stand til å gi teknisk hjelp til å vurdere den sosiokulturelle konteksten rundt folkehelseintervensjoner, og i utvikling, implementering og evaluering av sosiale og atferdsendringsprogrammer for å forbedre helsen til dårlige samfunn i en rekke av innstillinger.
Studenttidslinje
Studentene kan fullføre gradene på 1,5 år. Alle kravene skal være fullført innen 2 år.
Faglige vilkår 1 til 4
- Intensive kurs på felles kjerne- og programspesifikke kurs
- Omfattende eksamen ved slutten av det første studieåret
- Practicum-forslag
Faglige vilkår 5 til 6 (minimum)
- Practicum: feltplassering på en rekke arenaer for å få praktiske ferdigheter i anvendelsen av prinsippene og metodene som er lært, gi tilbake til medlemmene i samfunnet og delta effektivt i et profesjonelt team
- Capstone-essay som gir et meningsfullt bidrag relatert til praktikken og gir bevis på ekspertise i et spesifikt anvendt aspekt av sosiale og atferdsmessige inngrep i global helse
- Valgfag
praksis
I tillegg til å fullføre det nødvendige kurset, må studentene få praktiske ferdigheter i anvendelsen av prinsippene og metodene som er lært, gi tilbake til medlemmene i samfunnet og delta effektivt i et profesjonelt team. Mange studenter vil fullføre praksis i utlandet. Studentene vil ha muligheten til å jobbe med fakultetet på feltsteder i Afrika sør for Sahara, Sør-Asia og Latin-Amerika. Vi har mangeårige samarbeid med lokale forskningspartnere i mange land, som Nepal, Peru, Uganda, Bangladesh og flere indianere i det vestlige USA. Fakultet og ansatte hjelper også studenter med å finne muligheter med andre globale helseorganisasjoner.
Kjernekompetanse
Forventede nøkkelkompetanser inkluderer:
- Definere og svare på store globale helseproblemer hos underbetjente befolkninger i kontekster med lavere inntekt, ved hjelp av passende verktøy fra biostatistikk, epidemiologi og ledelse, og ledes av kunnskap om underliggende biologiske mekanismer, miljøpåvirkninger og dagens beste praksis.
- Bruk egnede og strenge kvalitative metoder for å forstå den sosiale og samfunnsmessige konteksten av helse og informere folkehelseaksjoner.
- Bruk relevant teori og multimetodeformativ forskning for å utvikle lokalt passende, teoridrevne, effektive sosiale og atferdsmessige intervensjonsstrategier for å forbedre samfunnets helse.
- Implementere og evaluere prosesser og utfall av sosiale og atferdsmessige inngrep i global helse.
- Kommunisere programmatiske eller forskningsresultater til samfunnets medlemmer, folkehelsepersonell og beslutningstakere.
Karrieremuligheter
Alumni inntar stillinger der de er i stand til å gi teknisk hjelp til å vurdere den sosiokulturelle konteksten rundt folkehelseintervensjoner, og i utvikling, implementering og evaluering av sosiale og atferdsmessige endringsprogrammer, for å forbedre helsen til dårlige samfunn lokalt og globalt.
Hvor våre alumner jobber:
- Rabin Martin, et globalt helsekonsulentfirma i New York City
- US Agency for International Development, Bureau for Global Health, Washington DC
- San Francisco Department of Public Health, Community Health og Equity Promotion
- UNICEF Zambia, Behavior Change Communication, Water, Hygiene and Sanitation Program, Lusaka
- D-tree International, Dar es Salaam, Tanzania
- Ona, et selskap for nett- og mobildataapplikasjoner, Nairobi, Kenya
- One Drop Foundation, en ideell organisasjon fra Cirque du Soleil, som bruker kunsten til å katalysere VASK-relatert sosial og atferdsendring i underverdige globale omgivelser, Montreal, Canada
- Introduksjon av malaria rask diagnostikk i Afrika sør for Sahara, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, Baltimore
- Center for Child and Community Health Research, Johns Hopkins School of Medicine, Baltimore
- Center for Gender Equity and Health, UC San Diego, New Delhi, India
- Global Alliance for Clean Cookstoves, UN Foundation, Washington DC
- Merck, Kenilworth, NJ
- ThinkWell, en global helsestart- og handlingstank, Washington DC
- Folkehelse, antropologi, medisin
Søknadsinformasjon
Alle søknader skal sendes inn via SOPHAS.
Generelt må gradssøkere sende inn følgende:
- Online søknad
- Offisielle transkripsjoner fra ALLE institusjoner på høyskolenivå du deltok i (akademiske poster fra institusjoner utenfor USA må gjennomgå en legitimasjonsevaluering).
- Standardisert testresultat (Vennligst les for retningslinjer relatert til Covid-19 Pandemic)
- Engelsk ferdighetsprøvescore (TOEFL eller IELTS), hvis aktuelt
- Tre anbefalingsbrev
- CV eller CV
- Erklæring om formål og mål
Internasjonale søkere er velkomne og bør gjennomgå tilleggsinstruksjoner for å søke fra utenfor USA
Opptakskrav
Søkere i programmet må ha en bachelorgrad i helse- eller sosialfag. Før internasjonal eller helseerfaring i svært ønskelig. Vellykkede søkere har en sterk akademisk rekord med vekt på både kvantitative og skriveferdigheter, noe som gjenspeiles i transkripsjoner og standardiserte testresultater.
- Baccalaureate-grad i et beslektet felt.
- Personlig uttalelse av faglige og / eller forskningsmål
- Curriculum Vitae
- Graduate Record Examination (GRE). For studieåret 2021/2022 anbefales GRE-poeng, men ikke nødvendig.
- Offisielle transkripsjoner fra alle institusjoner deltok
- TOEFL eller IELTS for ikke-engelskspråklige. Minimum score:
- TOEFL: 100 iBT; 600 PBT (papirbasert test)
- IELTS: 7
- Tre anbefalingsbrev
Uttalelser
"Å bli med på dette programmet var den beste avgjørelsen jeg noensinne har tatt, ikke bare på grunn av kursene eller karrieremulighetene, men på grunn av folket."
Shea Littlepage, MSPH Student
"Mitt nåværende arbeid i WHO bygger på arbeidet jeg startet i praksisperioden min under MSPH-studiet, inkludert utvidelse av en kvantitativ analyse av menn som testet for HIV."
Caitlin Quinn, MSPH '17
"Som en programansvarlig for helse- og velværeprogrammer i den kambodsjanske drømmeorganisasjonen er Belinda involvert i en rekke helse- og velværeprogrammer."
Belinda Chiu, MSPH-student
"Etter endt utdanning vil jeg jobbe i USAID som strategisk informasjonsstipendiat i hiv / aids-kontoret."
Joseph Greg Rosen, MSPH-student
"Professorene er uopphørlig forpliktet til oss som studenter og enkeltpersoner."
Aditi Rao, MSPH-student
Læreplan
Studenttidslinje
Studenter kan fullføre graden på 1,5 år. Alle krav skal være fullført innen 2 år.
Faglige vilkår 1 til 4
- Intensive kurs på felles kjerne- og programspesifikke kurs
- Omfattende eksamen ved slutten av det første studieåret
- Practicum-forslag
Faglige vilkår 5 til 6 (minimum)
- Practicum: feltplassering på en rekke arenaer for å få praktiske ferdigheter i anvendelsen av prinsippene og metodene som er lært, gi tilbake til medlemmene i samfunnet og delta effektivt i et profesjonelt team
- Capstone-essay som gir et meningsfullt bidrag relatert til praktikken og gir bevis på ekspertise i et spesifikt anvendt aspekt av sosiale og atferdsmessige inngrep i global helse
- Valgfag
praksis
I tillegg til å fullføre de nødvendige kursene, må studentene få praktiske ferdigheter i anvendelsen av prinsippene og metodene som er lært, gi tilbake til fellesskapets medlemmer og delta effektivt i et profesjonelt team. Mange studenter vil gjennomføre praksis i utlandet. Studentene vil få muligheten til å jobbe med fakultetet på feltsteder i Afrika sør for Sahara, Sør-Asia og Latin-Amerika blant andre. Vi har langvarig samarbeid med lokale forskningspartnere i mange land, som Nepal, Peru, Uganda, Bangladesh og flere indianernasjoner i det vestlige USA. Fakultet og ansatte hjelper også studentene med å finne muligheter med andre globale helseorganisasjoner.
Kjernekompetanse
Forventede nøkkelkompetanser inkluderer:
- Definere og svare på store globale helseproblemer hos underbetjente befolkninger i kontekster med lavere inntekt, ved hjelp av passende verktøy fra biostatistikk, epidemiologi og ledelse, og ledes av kunnskap om underliggende biologiske mekanismer, miljøpåvirkninger og dagens beste praksis.
- Bruk egnede og strenge kvalitative metoder for å forstå den sosiale og samfunnsmessige konteksten av helse og informere folkehelseaksjoner.
- Bruk relevant teori og multimetodeformativ forskning for å utvikle lokalt passende, teoridrevne, effektive sosiale og atferdsmessige intervensjonsstrategier for å forbedre samfunnets helse.
- Implementere og evaluere prosesser og utfall av sosiale og atferdsmessige inngrep i global helse.
- Kommunisere programmatiske eller forskningsresultater til samfunnets medlemmer, folkehelsepersonell og beslutningstakere.
Karrieremuligheter
Alumni inntar stillinger der de er i stand til å gi teknisk hjelp til å vurdere den sosiokulturelle konteksten rundt folkehelseintervensjoner, og i utvikling, implementering og evaluering av sosiale og atferdsmessige endringsprogrammer, for å forbedre helsen til dårlige samfunn lokalt og globalt.
Hvor våre alumner jobber:
- Rabin Martin, et globalt helsekonsulentfirma i New York City
- US Agency for International Development, Bureau for Global Health, Washington DC
- San Francisco Department of Public Health, Community Health og Equity Promotion
- UNICEF Zambia, atferdsendringskommunikasjon, vann, hygiene og sanitærprogram, Lusaka
- D-tree International, Dar es Salaam, Tanzania
- Ona, et selskap for nett- og mobildataapplikasjoner, Nairobi, Kenya
- One Drop Foundation, en ideell organisasjon fra Cirque du Soleil, som bruker kunsten til å katalysere VASK-relatert sosial og atferdsendring i underverdige globale omgivelser, Montreal, Canada
- Introduksjon av malaria rask diagnostikk i Afrika sør for Sahara, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, Baltimore
- Center for Child and Community Health Research, Johns Hopkins School of Medicine, Baltimore
- Center for Gender Equity and Health, UC San Diego, New Delhi, India
- Global Alliance for Clean Cookstoves, UN Foundation, Washington DC
- Merck, Kenilworth, NJ
- ThinkWell, en global helsestart- og handlingstank, Washington DC
- Folkehelse, antropologi, medisin
Galleri
Opptak
Studentuttalelser
Programresultat
Læringsutbytte
- Identifisere og tolke folkehelse ernæringsproblemer og karakterisere disse problemene i form av målbare indikatorer
- Analyser relevante ernæringsdata og tolk vitenskapelig bevis for å utvikle og implementere planer for forebygging, kontroll og evaluering
- Design, administrer og evaluer ernæringsrelatert forskning eller programmer innen et felt, laboratorium eller klinisk erfaring fra unnfangelse av ideer gjennom datainnsamling og analyse, for å informere retningslinjer
- Kommuniser gjennom skriftlige rapporter, muntlige presentasjoner og annen medieernæringsinformasjon av høy teknisk kvalitet og program- eller policyrelevans.