Doctor of Pharmacy (PharmD) - Akselerert
Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Worcester, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
34 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 56 970 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Som farmasøyt er du en del av pasientenes hverdag og sentrale helseøyeblikk.
I dette programmet, et av bare en håndfull av sitt slag i USA, vil du bygge på din tidligere bachelorgrad eller tilstrekkelige studiepoeng for å oppnå graden din på bare 34 måneder, slik at du kan bli en praktiserende farmasøyt og ansvarlig helsepersonell.
I dette fulltids akselererte Doctor of Pharmacy (PharmD) programmet på både Worcester og Manchester campus, vil du ha muligheten til å jobbe sammen med profesjonelle eksperter gjennom kliniske erfaringer i våre oppslukende laboratorier og gjennom kliniske rotasjoner tilgjengelig hos et stort antall kvalifiserte kliniske steder i hele New England.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Dette programmet tilbyr meritbaserte stipender opp til maksimalt $20 000 per år.
Læreplan
År jeg-høst
- USAs helsevesen og offentlige helsesystemer
- Introduksjon til pasientbehandling I
- Farmasøytisk biokjemi I
- Farmasi I
- Service og omsorg i samfunnet (et bestått/ikke bestått kurs)
- Apotekloven
- Student personlig og faglig utvikling I
År I-Vår
- Introduksjon til pasientbehandling II
- Evaluering av legemiddellitteratur og informatikk i helsevesenet I
- Biokjemi II/Ernæring
- Farmasøytiske beregninger
- Pharmaceutics II med Lab
- Farmakokinetikk/Biofarmasøytikk
- Introduksjon til fysiologi/patofysiologi
- Apotekadministrasjon/Farmaøkonomi
- Student personlig og faglig utvikling I
År 1 - Sommer
- Introduksjon til pasientbehandling III (m/lab)
- Egenomsorgsterapi/farmakoterapeutikk I
- Farmakologi/toksikologi/medisinsk kjemi I
- Menneskelig fysiologi/patofysiologi I
- Evaluering av legemiddellitteratur og informatikk i helsevesenet II
- Student personlig og faglig utvikling II
År II-Høst
- Innledende farmasipraksisopplevelser – fellesskap (et bestått/ikke bestått kurs)
- Innledende farmasipraksisopplevelser - institusjonell (et bestått/ikke bestått kurs)
- Etikk, profesjonalitet og lederskap
- Pasientbehandlingsseminar I
- Farmakoterapeutika II
- Farmakologi/toksikologi/medisinsk kjemi II
- Menneskelig fysiologi/patofysiologi II
- Student personlig og faglig utvikling II
- valgfag
År II-Vår
- Pasientbehandlingsseminar II (m/lab)
- Farmakoterapeutika III
- Farmakologi/toksikologi/medisinsk kjemi III
- Menneskelig fysiologi og patofysiologi III
- Student personlig og faglig utvikling II
- Valgfag 2
År II-Sommer
- Pasientbehandlingsseminar III (m/lab)
- Farmakoterapeutika IV
- Farmakologi/toksikologi/medisinsk kjemi IV
- pharmacogenomics
- Anvendt klinisk farmakokinetikk
- Student personlig og faglig utvikling III (fortsetter i år III)
År III
- Avansert farmasipraksiserfaring 1
- Avansert farmasipraksiserfaring 2
- Avansert farmasipraksiserfaring 3
- Avansert farmasipraksiserfaring 4
- Avansert farmasipraksiserfaring 5
- Avansert farmasipraksiserfaring 6
- Graduate Project
- Student personlig og faglig utvikling III
Programresultat
Læreplanen for Accelerated Doctor of Pharmacy-programmet er studentsentrert og designet for å forberede kandidater til å lede endring og bidra til å forbedre helsevesenet og pasientens velvære. Våre pensumresultater svarer på spørsmålet: Hva bør en utdannet ved Accelerated Doctor of Pharmacy-programmet vite, kunne og verdsette?
1.1 Lærer (elever) – Utvikle, integrere og anvende kunnskap fra de grunnleggende vitenskapene (dvs. farmasøytiske, sosiale/atferdsmessige/administrative og kliniske vitenskaper) for å evaluere den vitenskapelige litteraturen, forklare narkotikahandling, løse terapeutiske problemer og fremme befolkningens helse og pasientsentrert omsorg.
2.1. Pasientsentrert omsorg (omsorgsgiver) – Gi pasientsentrert omsorg som medisinekspert (samle og tolk bevis, prioriter, formuler vurderinger og anbefalinger, implementer, overvåk og justerer planer og dokumenter aktiviteter).
2.2. Administrasjon av medisinbrukssystemer (Manager) – Håndter pasientens behov for helsetjenester ved å bruke menneskelige, økonomiske, teknologiske og fysiske ressurser for å optimalisere sikkerheten og effektiviteten til medisinbrukssystemer.
2.3. Helse og velvære (promoter) – Design forebygging, intervensjon og utdanningsstrategier for enkeltpersoner og lokalsamfunn for å håndtere kronisk sykdom og forbedre helse og velvære.
2.4. Befolkningsbasert omsorg (tilbyder) – Beskriv hvordan befolkningsbasert omsorg påvirker pasientsentrert omsorg og påvirker utviklingen av praksisretningslinjer og evidensbasert beste praksis.
3.1. Problemløsning (Problem Solver) – Identifiser problemer; utforske og prioritere potensielle strategier; og designe, implementere og evaluere en levedyktig løsning.
3.2. Educator (Educator) – Utdanne alle målgrupper ved å bestemme de mest effektive og varige måtene å formidle informasjon og vurdere forståelse.
3.3. Patient Advocacy (Advocate) – Sikre at pasientenes beste er representert.
3.4. Tverrprofesjonelt samarbeid (samarbeidspartner) – Delta aktivt og engasjere seg som et helsepersonell ved å demonstrere gjensidig respekt, forståelse og verdier for å møte pasientbehandlingsbehov.
3.5. Kulturell sensitivitet (inkluderer) - Anerkjenne sosiale determinanter for helse for å redusere forskjeller og ulikheter i tilgang til kvalitetsomsorg.
3.6. Kommunikasjon (kommunikator) – Kommuniser effektivt verbalt og nonverbalt når du samhandler med et individ, en gruppe eller organisasjon.
4.1. Selvbevissthet (selvbevisst) – Undersøk og reflekter over personlig kunnskap, ferdigheter, evner, tro, skjevheter, motivasjon og følelser som kan forbedre eller begrense personlig og profesjonell vekst.
4.2. Lederskap (Leder) – Vise ansvar for å skape og oppnå felles mål, uavhengig av stilling.
4.3. Innovasjon og entreprenørskap (innovator) - Engasjere seg i innovative aktiviteter ved å bruke kreativ tenkning for å se for seg bedre måter å oppnå profesjonelle mål på.
4.4. Profesjonell (profesjonell) – Vis atferd og verdier som er i samsvar med tilliten til profesjonen fra pasienter, andre helsepersonell og samfunnet.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.