
MSc in
M.Sc. i biomedisinsk ingeniørfag Nazarbayev University

Introduksjon
Biomedisinsk ingeniørfag er et relativt nytt felt som bygger bro mellom de tradisjonelle fagområdene ingeniørfag og medisin. Eksempler på biomedisinske ingeniørbidrag er utvikling av pacemakere, høyteknologisk maskineri for bloddialyse og systemer for medisinsk avbildning gjennom røntgen- eller magnetisk resonanstomografi.
Biomedisinsk ingeniørfag er en tverrfaglig spesialitet som anvender ingeniørprinsipper for å løse kliniske problemer. Denne disiplinen omhandler vanligvis medisinske terapier, overvåkingsenheter og diagnostiske verktøy. Bidragene fra biomedisinsk ingeniørkunst til samfunnet har vokst raskt siden andre verdenskrig. Faktisk har Biomedical Engineering Society (BMES) nylig listet opp de mest fremtredende moderne teknologiene og applikasjonene som har oppstått som et resultat av biomedisinsk ingeniørfag. Disse inkluderer:
- Kunstige organer , som pacemakere, høreapparater, syntetiske blodårer og hemodialysesystemer.
- Datamodellering av kroppssystemer , som nyrefunksjon og blodtrykksmaskiner.
- Medisinsk bildebehandling inkluderer MR-er, røntgentomografi, ultralyd, positronemisjonstomografi og mer.
Andre anvendelser av biomedisinsk teknikk inkluderer design av biomaterialer, regenerativ teknikk, idrettsmedisin og avanserte terapeutiske enheter. Videre er smarte teknologier i ferd med å bli viktige i helsevesenet. For eksempel tillater smarte teknologier bruk av sanntidsanalyse for å hjelpe leger og leger med å diagnostisere sykdommer, men også ved å bruke analyser for å hjelpe til med å gi omsorg. Noen av disse egenskapene kan være tilstede i maskiner eller utstyr designet av biomedisinske ingeniører.
Generell informasjon
- Campus: Astana, Kasakhstan
- Språk: Engelsk
- Leveringsmodus: Heltid, på campus
- Varighet: 2 år
- Totalt studiepoeng: 120
School of Engineering and Digital Sciences
Nazarbayev University's School of Engineering and Digital Sciences (NU SEDS) har designet alle sine programmer for å revolusjonere det tradisjonelle ingeniør- og naturvitenskapelige læringsmiljøet til forelesninger og laboratorier for å inkludere moderne komponenter som engasjerer studentene i prosjektbaserte øvelser i kritisk tenkning.
Som ledere i verdensklasse innen STEM-utdanning, går alle NU SEDS-kandidater inn på den globale markedsplassen som svært dyktige eksperter innen deres valgte studieretning. Våre kandidater fortsetter å bli innovatører som overvinner hindringene i Sentral-Asia og Eurasias avanserte teknologiindustri.
SEDS fremmer et oppdrag om å bruke avansert teknologi og forskning for å forme studentekspertise og trene dem i kritisk tenkning og oppfinnsom design.
Nyutdannede fra NU SEDS er ettertraktet i det globale ingeniør- og digitale vitenskapssamfunnet på grunn av studentenes tverrfaglige perspektiver som er avgjørende for å fremme moderne industri og infrastruktur.
Strategiske partnere til Nazarbayev University
- Duke University, Fuqua School of Business (USA)
- National University of Singapore, Lee Kuan Yew School of Public Policy (Singapore)
- University of Pennsylvania (USA)
- University of Cambridge (Storbritannia)
- Colorado School of Mines (USA)
- University of Wisconsin-Madison (USA)
- University of Pittsburgh Medical Center (USA)
- Lawrence Berkeley National Laboratory (USA)
- Oak Ridge Associated Universities (USA)
Opptak
Læreplan
MSc-programmet i biomedisinsk ingeniørfag har en varighet på 2 år. Det første året består av kurs, som vil bli undervist i klassen så vel som på laboratoriet. Det vil bli lagt vekt på gruppearbeid. Kursene omfatter avgjørende delfelt innen biomedisinsk ingeniørfag, som biomedisinske materialer, biosensorer, prinsipper for regenerativ medisin, prinsipper for vevsteknikk, medisinsk avbildning, metoder og teknikker som brukes innen medisinsk diagnose, mikrobiologi, etc. I tillegg vil det bli undervist et spesialkurs om anatomi og fysiologi for biomedisinske ingeniører.
Programmet består av obligatoriske kurs og OUTLINE valgfag, slik at hver student kan velge en personlig læreplan. Det andre året av programmet er i stor grad fokusert på forskning; studentene har nesten et helt kalenderår tilgjengelig. Det forventes at studentene skal undersøke en forskningshypotese på et internasjonalt vitenskapelig nivå. Helst vil dette resultere i en vitenskapelig publikasjon. Forskningsprosjektene vil bli utført i samarbeid med våre strategiske allierte, dvs. Institutt for biomedisinsk ingeniørvitenskap ved University of Illinois Urbana-Champaign, USA; Columbia University (New York, USA), Imperial College London (London, Storbritannia) og University of New South Wales (Sydney, Australia).
Karrieremuligheter
Mulige karrieredestinasjoner:
- Medisinsk utstyrsindustri, som utviklingsingeniør eller som kvalitetsstyringsingeniør.
- Produksjon og videreutvikling av pacemakere, intraokulære linser eller endovaskulære stenter.
- Tilsynsorganer som regulerer opptak av nye medisiner og medisinsk utstyr på markedet.
- Du kan også starte din egen virksomhet, for eksempel produksjon og markedslansering av et medisinsk utstyr.
- Du kan også forfølge en karriere i akademia, f.eks starte en Ph.D. forskningsprosjekt, jobbe som postdoktor ved ett eller flere utenlandske universiteter, og bli (assistent eller førsteamanuensis) professor.
Galleri
Programresultat
Etter vellykket gjennomføring av MSc-programmet Biomedisinsk ingeniørfag, vil nyutdannede kunne:
- Integrer biovitenskap og ingeniørvitenskap for forskning, utvikling og innovasjon med sikte på å forbedre menneskers helse.
- Å evaluere ideer, modeller og hypoteser ved å bruke passende eksperimentelle, matematiske og statistiske tilnærminger.
- Mestre flere instrumentelle, beregningsmessige og biologiske teknikker for eksperimentering og modellering.
- Tenk kritisk med evnen til å analysere data som stammer fra eksperimenter og simuleringer, og å trekke forsvarlige konklusjoner.
- Gjenkjenne etiske problemstillinger, vurdere flere synspunkter og bruke kritiske etiske resonnementer for å bestemme riktig oppførsel å følge i praksisen med biomedisinsk ingeniørfag.
- Kommuniser effektivt individuelt så vel som i teammiljøet.